جنگنده اف-۲۲

منابع خبری در آمریکا از سقوط یک فروند جنگنده نسل پنجم اف-۲۲ نیروی هوایی این کشور در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت فلوریدا خبر دادند.

به گزارش مشرق، خبرنگار دفاعی شبکه خبری فاکس‌نیوز روز جمعه گزارش داد یک فروند جنگنده اف-۲۲ رپتور نیروی هوایی آمریکا در نزدیکی پایگاه هوایی اگلین (Eglin) در ایالت فلوریدا سقوط کرده است.

سخنگوی پایگاه هوایی اگلین ضمن تأیید خبر سقوط یک فروند جنگنده اف-۲۲ رپتور نیروی هوایی آمریکا در نزدیکی این پایگاه اعلام کرد که جنگنده مذکور متعلق به اسکادران ۴۳ نیروی هوایی بوده و حوالی ساعت ۹:۱۵ صبح روز جمعه به وقت محلی در هنگام انجام یک مأموریت تمرینی روزانه دچار حادثه شده و سقوط کرده است.

به گفته سخنگوی پایگاه هوایی آگلین، خلبان این جنگنده توانسته است به‌موقع اجکت کند و از این حادثه جان سالم به در ببرد. این خلبان که نامش فاش نشده است، اکنون در بیمارستانی در نزدیکی پایگاه هوایی آگلین بستری است.

جنگنده اف-۲۲ رپتور ساخت شرکت لاکهید مارتین، یک جنگنده نسل پنجم محسوب می‌شود و هر فروند از آن بیش از ۱۵۰ میلیون دلار قیمت دارد.

این جنگنده تنها در اختیار نیروی هوایی آمریکاست و تاکنون حتی به نزدیکترین متحدان آمریکا نیز فروخته نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 4
  • f22 raptor US ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    3 18
    دروغه ، دروغه ، فتوشاپه
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      10 0
      فکر کردم خودت سقوط کردی
  • فیلم های تخیلی هالیوودی IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    20 2
    این حادثه اولین سقوط این جنگنده هم نیست ، این جنگنده که به ادعای امریکایی ها برترین چنگنده جهان هست فقط در ده سال گذشته 5 بار سقوط داشته ولی اخبارش در رسانه ها گم شده و احتمالا این خبر هم مثل بقیه خبرهای سقوطش گم میشه ، چون شرکت هایی مثل لاکهید مارتین و بویینگ فقط میلیاردها دلار خرج تبلیغات میکنند تا "امریکا قوی ترین است" در ذهن عقب مونده ها باقی بمونه و خدشه ای بهش وارد نشه تا امریکا بتونه خوووب بدوششون.
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      10 25
      روزی 50هزار ساعت پرواز دارن کل اف22های ایالات متحده هر 10 سال یکیشون میفته.مال شما 2دقیقه رزایش میذارن یه ناو میره رو هوا با 30 تا کشته.همون جنگنده هایی که تو نیروی هواییتونه 50 سال از همین اف22 عقب تره مال یه کشور هم هستن اگه اف22 بده پس شما که کلا نیروهواییتون تعطیله.البته اون سوخو22های بر و بچه های سپاه فرا فوق پیشرفته هستن با همونا قراره کاخ سفید رو حسینیه کنن
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      14 0
      ۰۸:۵۸ چه خبر از تلفات کرونا تو آمریکا جونتون!!؟
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    9 0
    کار ایرانه
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    5 1
    پارازیت ماهواره ای روش انداختن.....شایدم هندی کم نور سقوط کرده و بهش خورده......
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    11 0
    ههههههههههه وای
  • علی IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    29 1
    مگه اف ۲۲ هم سقوط میکنه!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟ این سوال مهمی در مغز غربگرایان عزیز وطنیه که صد البته با صدای خیلی خیلی ضعیفی دارن بهش گوش میدن وخودشونو به نشنیدن زدن.
  • US ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    4 5
    خوب میگی الان چیکار کنیم؟ به درک
  • F35 IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    2 13
    نه هواپیماهای آمریکا هرگز سقوط نمی کنند آمریکا ابرقدرته
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    18 1
    هزینه ساخت این هواپیما در زمان خودش 178 میلیون دلار بوده که با توجه به تورم دلار نزیک 200 میلیون دلار الان قیمت داره، این هواپیما بیش از 10 سال هست که تولدیش متوقف شده به دو علت هزینه بسیار بالای ساخت، استفاده و تعمیر و نگهداری و بزرگترین مشکل این هواپیما توانایی بسیار کم در حمل مهمات است به عنوان یک هواپیمای نسل پنجمی گران قیمت بسیار عیب بزرگی هست و به علت عدم افزایش حجم مهمات بدون تغییر در طراحی از رده تولید خارج شده و کمتر از یک دهه دیگه این هواپیما بدون حضور در حتی یک نبرد به طور کامل از رده خارج می شود. پیشنهاد میکنم به سایت وزین مشرق در مورد تسلیحات غربی پر هزینه و بلا استفاده مثل همین هواپیما که فقط برای ایجاد ظاهر امریکا تولید می شود گزارشی تهیه شود، نا گفته نماند که هواپیما اف 35 افسانه ای هم داستان رادارگریزی اش خالی بندی از اب در اومد. فقط به درد استفاده در خالی وود میخورد
  • سید IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    20 0
    اوه اوه تسلیت به اف 35 وطن فروش خخخخ
  • IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    15 0
    کجان این کاربرای اف ۲۲ و اف ۳۵ خخخخ تسلیت عرض میکنم...این بار ان اُم هست شما بپایید اول جنگنده هاتون سقوط نکنن بعد برای ما رجز بخونید ههههه
  • IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    19 0
    حالا اگه مال ایران بود منوتو و بی بی سی زمین و آسمون رو باهم یکی میکردن
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    1 17
    به شماچه؟راستی پراید چند؟
  • سید IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    16 0
    به گمانم آمریکا پرستان علت سقوط این هواپیما را دخالت چین می دانند و آن را به زودی محکوم خواهند کرد و کلی هم بابت آن به ارباب تسلی خواهند داد!
  • محمد IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    3 4
    این هواپیما بعلت پیچیدگی بسیار زیاد آن در طراحی داخلی و خارجی و جمع شدن انبوه فراوانی از سیستمهای بسیار دقیق و حساس و فشرده مختلف مشکل فوق العاده ای در استفاده و تعمیر و نگهداری برای کاربر و تکنسین های فنی آن دارد . قیمت بسیار بالای آن و نیز هزینه های فوق العاده زیاد آموزش و تربیت خلبان و تکنسین های فنی و تعمیراتی که ناشی از پیچیدگی بسیار این محصول میباشد نقطه ضعف و امتیاز منفی این هواپیما میباشد. در مورد رادار گریزی هم که پس از اعلام کشف شدن دو فروند از آنها حین پرواز در آسمان آلمان توسط رادارهای این کشور رسوایی بزرگی به بار آمد و جالب آنکه این سوپر هواپیمای رادار گریز براحتی توسط رادارهای موجود در ایران وروسیه و چین و برخی کشورهای دیگر قابل کشف و شناسایی و متعاقبا انهدام است. با از بین رفتن افسانه رادارگریزی ]ن و نیز محدودیت بسیار در حمل مهمات و هزینه بری بسیار در استفاده و تعمیر و نگهداری پس از چند سال نمایش و حضور در ژورنال ها و مجلات نظامی کنار گذاشته خواهد شد.
  • سوسان IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    7 1
    اف 22 در سوریه هنگام ورود از آسمان اردن توسط روسیه زده شده و غیر قابل شکار بودنش زیر سوال رفت.اف 22 برای پنهان کاری ساخته شده بود اما در اولین ماموریت که بمباران مرکز فرماندهی دمشق بود توسط اس 400 روسها زده شد و شکست خورد و بدترین کارنامه رو ثبت کرد با سقوط اف 22 و ره گیری موشکهای کروز که از ناوهای آمریکا شلیک شده بود عملا حمله به سوریه ناکام ماند و روسیه اعلام کرد که دیگر اشتباه عراق و لیبی تکرار نخواهد شد.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      1 9
      بر اساس خبرهای سانا ! ( خبرگزاری سوریه)
    • ناشناس IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      0 17
      روسیه و آمریکا باهم درگیر نمیشن در ضمن روسیه از آمریکا می ترسه هرگز دست به چنین کاری نمیزنه دیگه از نوکری کردن برای روس ها دست بردارید روسیه علیه ایران شده اما شما همچنان به نوکری به روس ها ادامه میدید
  • DE ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    18 0
    سقوط یک فروند جنگنده اف-۲۲ نیروی هوایی آمریکا در فلوریدا // احتمالا یکی برای خلبانش لَنگ بسته سکندری زده خورده زمین. شاید هم چون تحریم هستند قطعه و یدکی چینی روش انداخته بودند...خخخ حالا دلم میخواست در ایران این اتفاق افتاده بود .نوکرها و کفش لیس های امریکا خودشون را جر میدادند برای خوبی اف 22 و ناشیگری خلبان ایرانی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس