کد خبر 1072762
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
معادله آزادسازی سهام عدالت و آینده شاخص بورس

نائب رئیس کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت مزایای انتخاب روش غیرمستقیم مدیریت این سهام را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، حسین ایمنی خواه نائب رئیس هیئت مدیره کانون شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در تاریخ ۹۹/۲/۹ با صدور ابلاغیه‌ای ۳ بندی تاکید کردند که ابلاغیه ۸ بندی سال ۸۵ در خصوص سیاست‌های کلی اصل ۴۴ اجرا و بخشی از سهام کارخانه‌های دولتی در قالب سهام عدالت به ۶ دهک پایین درآمدی جامعه داده شود.

وی افزود: براساس دستور مقام معظم رهبری قرار شد سهام عدالت آزادسازی شود و برای آن دو روش مستقیم و غیر مستقیم در نظر گرفته شده است که هر کدام از این دو روش مزایایی دارد.

امینی خواه گفت: در حال حاضر بیش از ۴۹ میلیون نفر سهام دار سهام عدالت وجود دارد و هر فرد، سهام دار ۳۲ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی است که معادل ارزش ریالی برگه سهام خود از این شرکت ها سهام دارد یعنی سهام فرد خرد می شود.

بیشتر بخوانید:

نائب رئیس هیئت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت افزود: به عنوان مثال فردی که برگه سهام ۵۳۰ هزار تومانی دارد، ۲۰ سهم از شرکت ایران خودرو، از شرکت دیگر ۴۰ سهم و از یک بانک ۱۰۰ سهم به او تعلق می‌گیرد.

امینی خواه گفت: به دلیل اینکه سهام‌ها خرد است فردی که اطلاعات کافی از بورس دارد اگر روش مستقیم را انتخاب کند می‌تواند ارزش سهام خود را حفظ کند، اما فردی که از بورس اطلاعات کافی ندارد در روش مستقیم ممکن است سهام خود را از دست داده و زیان کند.

وی ادامه داد:در هر دو روش فرد مالک سهام است. در روش غیر مستقیم سهام فرد در تمام شرکت‌ها در شرکت سرمایه گذاری استانی تجمیع می‌شود.

امینی خواه تصریح کرد: زمانی که فرد روش مستقیم را انتخاب می‌کند خودش اقدام به خرید و فروش سهام می‌کند، اما در روش غیر مستقیم شرکت‌های سرمایه گذاری استانی، سهام را می‌فروشند و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

مزایای روش مدیریت غیر مستقیم سهام عدالت

وی افزود: اگر فردی روش غیر مستقیم را انتخاب کند برای فروش سهام به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی درخواست می‌دهد و این شرکت‌ها سهام را می‌فروشند.

نائب رئیس هیئت مدیره کانون شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت گفت: متاسفانه اطلاع رسانی دقیقی از مزایا و معایب روش های مستقیم و غیر مستقیم به مردم داده نشده است و مردم تصور می کنند با انتخاب روش مستقیم یک شبه می توانند سهام کل خانواده را بفروشند و پول آن را صرف نیازهای زندگی خود کنند، در صورتی که در روش مستقیم، محدودیت هایی در فروش سهام وجود دارد زیرا اگر یکباره تمام سهامداران، سهام عدالتشان را بفروشند ارزش سهام شرکت ها سقوط می کند به همین دلیل دولت برای اینکه مردم ضرر نکنند محدودیت هایی را در نظر گرفته است.

امینی خواه بیان کرد: به دلیل اطلاع رسانی ناکافی، افرادی که قصد فروش آنی سهام عدالت را دارند به اشتباه روش مستقیم را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: محدودیت در روش غیر مستقیم کمتر است و شرکت‌های سرمایه گذاری استانی که از سال ۸۵ تاسیس شدند به صورت حرفه‌ای کار مدیریت سهام را انجام می‌دهد تا به ارزش سهام مردم آسیبی نرسد.

نائب رئیس هیئت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت تصریح کرد: برای افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب می‌کنند مزایای بیشتری نسبت به روش مستقیم در نظر گرفته شده است.

امینی خواه گفت: قرار شده است برخی از پروژه‌های عمرانی استانی به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سپرده شود و افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کنند از سود این پروژه‌ها منفعت می‌برند.

وی ادامه داد: برای مدیریت سهام به روش غیر مستقیم نیازی به مراجعه به سایت سهام عدالت نیست و کسی که وارد سایت نشود به نشانه این است که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده است.

عرضه اولیه سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی در بورس

نائب رئیس هیئت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت بیان کرد: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی تا ۴ ماه آینده به عنوان نهادهای مالی وارد بورس می‌شوند و سهام شرکت‌ها به عنوان عرضه اولیه منتشر می‌شود. افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب می‌کنند معادل ارزش ریالی سهام عدالت، سهام دار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی می‌شوند و از ارزش افزوده عرضه اولیه سهام شرکت‌ها منفعت می‌برند.

امینی خواه گفت: میزان سهام شرکت‌ها در سبد سهام عدالت خرد است به همین دلیل در روش مستقیم، سهام داران سهام عدالت نقش در مجامع شرکت‌ها ندارند، اما در روش غیر مستقیم سهام افراد در شرکت‌های استانی تجمیع می‌شود و شرکت‌ها با قدرتی که دارند می‌توانند در مجامع اعمال نظر کنند.

وی تصریح کرد:  به مردم توصیه می‌کنیم هر روش مدیریتی که انتخاب می‌کنند از فروش سهام خودداری کنند، زیرا هدف واگذاری سهام عدالت ایجاد یک درآمد پایدار برای مردم بوده و نگه داشتن آن سودآور است.

نائب رئیس هیئت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت گفت: کارکنان شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به افراد مشاوره لازم برای انتخاب روش درست سهام داری را ارائه می‌دهند.

امینی خواه گفت: افراد برای انتخاب روش مدیریت سهام عدالشان به هیچ وجه به کافی نت‌ها مراجعه نکنند، زیرا این افراد اطلاعات فنی کافی ندارند و همین موضوع باعث تحمیل هزینه اضافی به مردم می‌شود.

وی بیان کرد: در ابتدا برای ۵۱ میلیون نفر برگه سهام عدالت صادر شد در حالی که نام ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به عنوان سهام دار سهام عدالت در سامانه خصوصی سازی ثبت شده است و ما تقاضا داریم هر دستگاهی که متولی کار است مشکل ۲ میلیون نفری را که نام آن‌ها در سامانه خصوصی سازی به علت مشکلات و خطاهای نرم افزاری وجود ندارد حل کند.

امینی خواه گفت: رئیس قبلی سازمان خصوصی سازی برای حذف سیر قانونی تعاونی‌های سهام عدالت، سامانه جدیدی برای سهام عدالت طراحی کرد تا مردم به صورت اینترنتی در سامانه ثبت نام کنند و چون در رونمایی سامانه عجله کردند اطلاعات ۲ میلیون نفر از مشمولان که برای آنها برگه سهام عدالت صادر شده است، ثبت نشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 155
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • مهردادپورجنت IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    10 5
    سلام من ازاقشارضعیف جامعه هستم ارزش سهام من۳۷۰هزارتومان هست خداییش این انصاف نیسته تبعیض دراین حد
    • مهرداد US ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      22 5
      همش سرکاریه غصه مستقیم غیر...سرگرمی
    • نام US ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      10 32
      همه چیز براساس عدل الهی هست و کاملا عادلانه.لطفا اعتراض نفرمایین هیچ چیزی توی مملکت بی حساب و کتاب و ناحق و حق مردم خوری نیست مدیریت دزد هم نداریم
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    14 4
    خب اگر این حرف درست باشه تکلیف کسانیکه به دلیل اطلاع رسانی ناکافی روش مستقیم را انتخاب کردن چیه.خوب هست خبرگذاریهایی مثل مشرق به رسالت اطلاع رسانیشون عمل کنند و فقط نظر مسئولان را به مردم منتقل نکنند بلکه نظر مردم به مسئولان را هم برسانند و بخواهند حداقل یکبار به هر کس امکان ویرایش بدهند وگرنه تا الان تقریبا همه یک روش را انتخاب کردن دیگه اینکه کدام بهتر هست به درد زمانی می خوره که شما بتونید اگر نظرتون برگشت تعقییر بدید الان که امکان تعقییر نذاشتن چه فایده ای داره!!!
    • Feri IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      8 6
      امکان ویرایش هست میتونین عوض کنید من انجام دادم
    • سهام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      7 0
      دوست عزیز روش غیر مستقیم یعنی هیچی تغییر نمیکنه.یعنی همون شکلی که توی این 12 سال بود باقی میمونه
    • hh IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      2 1
      مگه تو این چند سال پیشرفت نکرده 10-15 برابر شده چون ما پولی نداده بودیم انقدر با این پول کار کردن تا به این سرمایه برسه پس بخشی از سود رو هم خودشون برداشتن شهم شرکت های بزرگه قیمت هر سهم شرکت بره بالا به همون نسبت قیمت سهام های شما هم میره بالا
  • رسول IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    34 7
    این دزدی چیه ک سر ما اوردین!اول ک میگفتین مستقیم خوبه !!الانم میگین غیر مستقیم واقعا متاسفم
    • آناهیتا IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      14 0
      سهم ما متعلق به ایرانخودرو و بانک هاست که همشون سود مصوب شون 0این یعنی چی چرا اینکارو میکنید چرا گفتید روش مستقیم خوبه دولت چیکار با مردم میکنه
  • محمد بدرلو IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    14 6
    من روش مستقیم را به اشتباه انتخاب کرده ام چگونه میتوانم این انتخاب را تغیر بدهم تشکر
  • دانیال IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    50 3
    سلام. خب یه سوال، توی این ده سالی که سهام دست دولت و کارگزاری های استانی بوده مگه چقدر سود داده که حالا دوباره میخوان اعتماد کنیم و بازم کار رو بدیم دست خودشون؟
    • من IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      21 3
      دقیقا نظر منم همینه
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      7 0
      درست میگی
    • بهزاد IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      8 1
      اصلا چقد سود داده که از مبلغ یک میلیون تومن ما با ید ۴۶۸ تومانشو خودمون بدیم اونم تو ۱۰ سال ۵۳۲ هزار شده بنظر دوستان چندسال دیگه دستتان باشه ۴۶۸ تومن سود میده که ما مردم سهاممون بشه یا میلیون تومنی
    • شهرام مرادی IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      7 1
      سهام مثلا؛یک میلیونی ۱۵ میلیون شده ارزش اون...این یعنی سود...اونم که سالانه واریز کردن سود مازادش رو به سهامدارها دادن....تازه ۱۵ تومن حداقل سود برآوردشده هست تا دربورس عرضه بشه ...قیمت واقعیش معلوم بشه...یکسال حقوق منه ۱۵تومن
    • بوعلی IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      0 0
      حرفت حق است بهترین راه مستقیم بهتره. مالت دست خودت باشه. بهترازاینکه دست کسی که نمیشناسی بزاری
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    11 7
    آقا ما به اشتباه روش مستقیمو انتخاب کردیم ما از بورس هیچی نمیدونیم حالا چطوری روش غیر مستقیم انتخاب کنیم تورو خدا مسئولین یه راهی واسه ماها پیدا کنن.
    • داریوش US ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      19 3
      در بورس قرار نیست موشک هوا کنی به زبان ساده اگر روزی ۲ ساعت وقت بگذاری و با دقت شرکتهای سود ده را انخاب کنی و اقدام به خرید سهم بکن و همیشه سعی کن از چند شرکت خرید کنی که اصطلاحآ بهش میگن سبد سهام این قدم اول است فقط یک مقدار باید هوشیار باشی که به موقع سهام بخری و به موقع وقتی دیدی سهام شرکتی میاد پائین و نو از آن شرکت سهام داری سریع بفروشی ضمنآتوجهی هم به اخبار اقتصادی هم بکن کل بورس همینه که خلاصه گفتم ضمنآ فکر میکنی این دولتیها تا الان با سهام تو و سودش رو راست بودند؟! جواب منفی است از این سود از کجا معلوم ۳تا خودشون خوردن و یکی به تو دادن چون شفافیت که وجود نداره پس همان روش مستقیم رو پیش بگیر و اختیار مال و سرمایه دست خودت لاشه
  • داودجابری IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    6 1
    خوب
  • محمد IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    14 0
    عدالتی در این امر نمی‌بینم شما هم چشم خود را باز کنید و خدا را در نظر بگیرید.
  • حسن محمد زاده میان آبی IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    1 4
    آیا من بعضی از اعضای خوانوادم ثبت نکرم
  • داودجابری IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    5 0
    خوب
  • پروین بهزادپور IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    4 3
    من پدر و مادرم فوت کردن و سهام عدالت ذاشتن در سایت هم است اتحصار وراثت هم انجام شده رفتم سهم الارث خودم را ازسهام عدالت بگیرم می گویند باید تمام ورثه حضور داشته باشند این در حالی است که بعضی از وراث در خارج از کشور و سایرین هر کدامی در شهر ها و استانهای دیگری هستند و امکان جمع شدن انها وجود ندارد و ضمنا هیچ کدام به هم اعتماد ندارد که بخواهند به یک نفر وکالت بدهند غیر از ان انهایی که خارج از کشور هستند اصلا حاظر نیستن وقت برای این کار بگذارند حالا من که سهم خودم را می خواهم چکار باید بکنم لطفا راهنمایی کنید که حق من و فرزندان من بعد ار من ضابع نشود
    • جهان IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      0 0
      مشکلات خانوادگی را حل کنید، و بعد یکی وکالت بگیرد از جانب همه، راه قانونی اش همین
  • التفات رقیبی IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    9 2
    خوب بود جای اعتماد داره استفاده کردم
  • حسین IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    5 1
    مشرق خواهشا پیگیری کنید .پس چرا برای مردم روشن نکردن معایب و مزایای سهام عدالت رو .من روش مستقیم رو انتخاب کردم در حالی که میخوام سهام رو یکجا بفروشم.
    • سحر IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      0 1
      منم روش مستقیم روانتخاب کردم الان نمیدونم چیکارکنم راهی داره ک بشه برش گردوندچون میخووام یکجابفروشم
  • محمد IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    4 0
    وقتی دولت می داند که مردم از بورس سر در نمی آورند وبه اشتباه روش مستقیم را انتخاب کرده اند چرا امکان برگشت دوباره رافراهم نمی کند چرا اول جهت اطلاع رسانی از شبکه های ملی صدا وسیما اقدام نمی کند
  • مظاهرآذربایجان IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    6 1
    خواهش میکنیم.ویرایش را فعال کنید ما به اشتباه روش مستقیم رد زدیم.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    14 3
    درروش غیر مستقیم میتوانیم کل سهام را بفروشیم یانه فقط سودش سالیانه بهمون میدن؟؟
  • مهراب IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    4 11
    سلام چرا سهام ما حتی ۵۰۰تومان خم نیست ۴۱۲تومان واقعا دولت خوب جواب ما بسیجی های زمان جنگ را داد یعنی برای این مملکت ارزش اون همه رشادت و جان فشانی این بود که سهام ما نصف یا کمتر از نصف یک کمیته امدادی بود
    • مسیح IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      9 6
      نه عزیزم برا خدا و خاک مملکت رفتی الان منت چیرو میزاری میخواستی نری حالا که رفتی طلبکار نباش دمتم گرم .ولی دلیل نیست چون رفتی جنگ بهت بیشتر بدن ماله من ماله کمیته امداد ولی ۴۰۰ تومنه از ۸۵ تا الانم ۲۵۰تومن سود دادن بهم.حالا چرا۴۰۰ الله علم
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    7 8
    چگونه باید به شرکتهای استانی درخواست بدیم تا سهاممون بفروشن وپول بدن ما به پول نیاز داریم ولی دانش بورسی نداریم که روش مستقیم انتخاب کنیم لطفا راهنمایی کنید تا ما یک روشی رو انتخاب کنیم
  • بی نازچعفرزاده IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    5 0
    دولت پس از۱۴سالنصف سهام عدالت راضبط کر۰ده وسهام عدالت رابه نفع خودش تمام کرده است اگرراست می گوید به مردم فرصت بدهد تامردم مابقی پول دولت راواریز کنند وسهام یک میلیونی کامل به نفع مردم باشد باسپاس فراوان
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    5 0
    مزایای غیر مستقیم توی این چند سال گذشته دیدیم لطفا با احساسات مردم بازی نکنید،روزی یک فیلم سر مردم در می اورید.
  • عباس میری طبسی IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    8 2
    سلام من روش مستقیم به اشتباه وارد کردم اطلاع کافی نداشتم چطوری می‌توانیم برکردیم روش غیر مستقیم انتخاب کنیم این کار و انجام دهید ممنون میشیم
    • علی IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      2 0
      من رفتم مستقبم کردم ۶۰هزارتومن پول گرفتم پست بانک الان اینو میگیداصلا معلومه چی میگید اول گفتن مستقیم خوبه الان بازمیگن غیرمستقیم مشخصه ک خیلی ازمردم ازبورس سردرنمیارن.فقط میخان بگن حجم فروش زیاده سهام ارزشش اومده پایین ازمردم مفت بخرن
  • بهار IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    1 1
    سلام چرا اطلاع رسانی دقیق نمیکنین یه بارمیگین در روش مستقیم میتونیم بفروشیم یه بارمیگین نمیتونیم بفروشیم ما که به پولش احتیاج داریم باید چیکار کنیم وروش مستقیم انتخاب کردیم هیچی هم از سهام سرمون نمیشه راه وکارشم نمیدونیم
  • کیان IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    9 0
    در مورد سهام عدالت ونحوه آزادسازی آن بدو روش اینا در هردو روش دلشون برای ملت نسوخته مستقیم رو انتخاب بکنی اینقدر محدویت و قانون داخل بورس میگزارن ک نتونی ب اون سود دلخواه برسی وزخمی از زخماتو درمان کنی وسهم مفت از چنگت در میارن در مورد روش غیر مستقیم هم مگه نمیگن از سال ۸۵ دست شرکتهای بزرگ است و سود میدن کو مگه چقد سود دادن کلا نزدیک ۲۵۰ تومان طی ۱۵ سال پس الانم ک بدی دراختیار این شرکتها همین آش و همون کاسه فرقی نکرده جز اینکه سهام دراختیار خودت نیست بعد دیگه بلوکه میشه تا دولت بعدی چی فکری بکنه
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      3 0
      دقیقا.درهردو روش برای ماکه روشن نمیکنن.دزدی در کار
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    3 1
    چرانظرات من ونمزارید
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    6 1
    با سلام برگه سهام یک میلیون تومانی دارم تو این چند سال که دست دولت بوده همش دویست هزار تومان به ما سود ندادن آیا این واقعا عدالت هست؟چرا به مردم راست نمیگویید نکنه این حیله خودتان هست که دوباره با روش غیر مستقیم میخواهید سر مردم کلاه بزارید؟خدا وکیلی به مردم راست بگویید،عده‌ای میگویند روش مستقیم بهتره عده‌ای هم میگویند روش غیر مستقیم لطفا حقیقت را به مردم بگویید
  • سمیه دهبان IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    2 0
    من سوالم اینه که روش مستقیم یا غیر مستقیم حتما باید انتخاب کنیم یا نه اگه هیچ کدوم انتخاب نکنیم چه اتفاقی میافته
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      0 0
      اگر چیزی وارد نکنید همون غیرمستقیم حساب میشه
  • میکائیل خدادادی US ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    3 4
    می فروشم سهام عدالت
  • حبیب IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    23 7
    کاش من در هرجای زمین غیر از ایران به دنیا امده بودم. حتی افریقا.
    • حمید IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      3 5
      منم مثل تو فکر میکنم خدایا تو تولدمونم عدالت نداشتی
  • بیان IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    1 2
    خوب نوشته بودیید متوجه شدم ممنون
  • حسین IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    3 1
    اینقدر سهام عدالت ، سهام عدالت نکنید ما که نداریم چی عدالت اسمش روشه یعنی برای همه
  • گودرز. IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 4
    ما‌‌از‌سهام‌و‌بورس‌و‌فرابورس‌ومستقیم‌و‌غیر‌مستقیم‌هیچی نمی دونیم.‌دست‌خود‌دولت‌باشن‌بهتره‌از‌اینه‌که‌یه‌شرکتی مثل‌پدیده‌شاندیز‌سهام‌را‌بخوره‌‌یامثلا‌استان‌ما‌..لرستان چه‌شرکت‌فعالی‌داره‌که‌ما‌توش‌سرمایه‌گذاری‌کنیم.شما‌ به مامعرفی‌کنید.
  • ناشناس IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    7 1
    سلام دوستان عزیز لطفا روش مستقیم آزادسازی سهام عدالت رو انتخاب کنید و دست این ظالمان و غارتگران را از سهام خودتان کوتاه کنید....دولت میخواهد بعد از گذشت ۱۵ سال دوباره سهام مردم را در چنگال خود نگه دارد....
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    4 0
    آقای امینی عدم اهلیت مجموعه شما همین بس که قرار بود اقساط سهام یک میلیونی از محل سود شرکتها پرداخت شود که نکردید و عملا بیشتر از نیمی از سهام را از چنگ مردم در آورده شد در ضمن بفرمائید خدم و حشم و هزینه سربار هر تعاونی استان چقدر است که فردا اندک ارزش این سهام ها خرج حقوق و دستمزد کارکنان و مدیران مجموعه شما نشود و واضح بفرمایید خرج این تعاونی ها از کدام منابع تامین میشود
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      1 0
      بابا به خدا شما راه درست رو انتخاب کردی ناخودآگاه
  • US ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    1 0
    خیلی بده برا ممکت اسلامی که با مردمش صداقت نداشته باشند وحلال وحرام را زیر پا می گذارن
    • ناشناس IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      1 1
      غیرمستقیم توی سالهای اینده ارزش پیدا میکنه کسانی ک سراز بورس درنمیارن کاری انجام ندن. البته ک دزدی هم توی سهام مردم انجام میدن اینکه شکی درش نیست.بیشتریا ک روش مستقیمو انتخاب کردن فکرمیکردن میتونن یکجا بفروشن. یکی نیست ک بفکراین مردم باشه.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    7 0
    تقریباً 12 سال پیش برگه و ورقه ای بما دادند گفتند طبق این سند شما صاحب یک میلیون تومان سهم عدالت هستید بعد از 11سال بدون رضایت من و خانواده ام در تلویزیون گفتند اگر مبلغ 508 هزار تومان واریز کنید صاحب یک میلیون تومان هستید حالا ما شدیم صاحب 492 هزار تومان اعضاء خانواده ام سه نفر هستیم و بازنشسته هستم که بزور از هر کدام ما مبلغ 508 هزار تومان برده اند ما که راضی نبوده ونیستیم.خداوند لعنت کند این ظالمین را که حق ما را آشکارا از بین بردن یک میلیون تومان در دولت قبلی بود و کم کردنش در دولت جدید. مدعی العموم ها هم کاری به کار آنها ندارند.
  • حامد IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    3 0
    با عرض سلام.من ، دوستان و خانواده هایی فقیر و حتی پیرزن و پیرمردانی رو میشناسم از از روستاهای دورافتاده کهگیلویه ک تحت تاثیر جو و ناآگاهی و حتی عدم اطلاع رسانی دقیق از سوی کارشناسان و مسولین روش مستقیم رو انتخاب کردن و مطمینا با این شرایط ک حتی اکثر کسایی ک روش مستقیم رو انتخاب کردن سواد درست خوندان و نوشتن رو حتی ندارن کل سهام خود را از دست خواهند داد
  • معصومه میرصانع IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    6 1
    سلام من اطلاعات کافی نداشتم وروش مستقیم را انتخاب کردم الان که این متن را مطالعه کردم فکر میکنم اشتباه کردم الان میتونم عوض کنم وروش غیر مستقیم را برنم
  • سونیا IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    2 0
    شما اول به به و چه چه کردین ک سهامتون آزادشد به ارزش۱۶ برابر میتونین بفروشین ما که آزاد کردیم گفتین نه ،اولا۱۱برابر شده دوماباید وارد بورس بشین!آخه مابورس رو کجای دلمون بزاریم؟مارو چه به بورس؟الانم که دارین درمورد مزایای روش غیرمستقیم میگین! الان لطف کنید گزینه ویرایش مدیریت سهام رو۱بار برای همه فعال کنید که ما بتونیم برگردیم روال سابق
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    7 4
    ماکه هنوزهيچکدوم رونزديم،،،ميگن نيازي نيست ،،يعني به منزله گزينه غيرمستقيم هست،،،آيادرسته؟؟؟؟
  • Khalil77 DK ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    سلام مادر بنده جز اون دو میلیون نفره که اطلاعاتش به درستی ثبت نشده یعنی فامیلیش رو اشتباهی زدن به کجا باید مراجه کنم ممنون میشم جواب بدهید
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    2 1
    شما لطف کنید اول دانش خودتونو بالا ببرید بعد بشینید برا ملت تصمیم بگیرید روزی یه حرف میزنید.اول وآخرمردم به پول نیاز دارن حالا چه روشی فرقی نمیکنه ابلها
    • کیمیا IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      2 0
      عزیزان احتمالاچون دولت کم آورده وبودجه نداره که آخرسال اون صدتومن سود روبده این ژانگولک بازی هارو درآورده که مردم گیج بشن وسهمشونم دست خودشون باشه ببینن خود افراد میخوان چه جوری ازسهمشون پول صدتومن رو دربیارن تا آخرسال. وگرنه دلیلی نداشت دوروش مستقیم وغیرمستقیگ راه بندازن هیچ برنامه سود آوری هم درهیچ دوروش نباشه
  • معصومه میرصانع IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    من سئوالی داشتم پاسخ سئوال من کجا داده میشه ممنون
    • بعقوب IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      0 0
      اون دنیاپول نفت واب وبرق گازوکرایه حمل ونقل تویکجادم پل صراط بهت میدن بامخلفاتش
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    3 1
    این متن و نوشتن که شما رو از مستقیممنصرف کنند روش غیر مستقیم یعنی بالا کشیدن سهام مردم
  • بهزاد IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    3 1
    اقا ما را دعا کردن دهن همه مارا بستن علکی زور نزنیم خودمونا به بادهای عجیب دادیم معلوم نیست دعاشونم از کجا میگیرنند که هممون همش کارا را برعکس انجام میدیم خدایا رحم کن به این ملت ضعیف.امین.
  • یونس IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    4 1
    سهام عدالت مگه تواین چندساله چه بازدهی داشته که مردم ده بیست سال دیگه اونو نگه دارن سالی صدهزارتومن هم شدبازدهی.بعدشم این صندوق استانیا صندوق درآمد ثابتن یاسبدگردانن،شماکه مردمو میترسونید،این صندق استانیا درراه خداکه کارنمیکنن چقدرازسودسهام براصندوقه ،چقدرش براسهامدار،افرادی که روش مستقیمو انتخاب کردن چرانمیتونن سامشونوبدن دست صندوقای دیگه براشون بچرخونن ،افرادیکه روش مستقیموانتخاب کردن اصلانگران نباشن چون قرارنیست کسی سهامشونو ازچنگشون دربیاره اگه میخوان سهماشونو نگه دارن کافیه فقط تاریخ مجامع سالانه شرکتاییکه توش سهم دارنو بدونن ،سودوکه تقسیم کردن برن سودشونو ازبانک بگیرن ،مسئله خیلیم سخت نیست
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 3
    سلام،شمابایددقت لازم بیشتری داشته باشید هرکه ازبورس سری راداره ومدیریت وکاملداشته باشه می....حالا هم وقت هست انصراف بدهد چندروزی الام هم شده بود.
  • حسین IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    2 0
    کم لطفی هایی که مسولین استانی بابت سهام عدالت نسبت به مردم روا داشته اند و دارند مردم را سر در گم کرده . صحبت ها قشنگ و دلسوزانه ولی عمل هیچ .این روندی خوبی برای خدمت گذاری به مردم نیست .
  • امیر IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    10 1
    سلام من8سالہ توکاربورس ھستم وبصورت حرفہ ای دنبال میکنم روش مستقیم خیلی بھترہ
    • فرزانه IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      3 1
      آقای امیر شما که حرفه ای کارمیکنیددراین زمینه لطفا ماروراهنمایی کنید چطوری اطلاعاتمون درزمینه بورس بالاببریم
    • IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      1 0
      سلام اگه امکان داره یه توضیح مختصری در مورد بورس بده که کسانی که بلد نیستند باید چه جوری با سهامشون کار کنند .ممنون
    • NL ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      1 0
      اره ولی با محدودیت زمانی و محدودیت خریدوفروش نمیزارن که خوب سود کنیم. آخه این چه آزادسازیه
    • NL ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      0 0
      اره ولی با محدودیت زمانی و محدودیت خریدوفروش نمیزارن که خوب سود کنیم. آخه این چه آزادسازیه
  • شهباز قلیزاده IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    1 1
    سلام خسته نباشی من غیرمستقیم انتخاب کردم کدام خوبی
  • یونس IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    1 0
    چرابعضیاماتم گرفتن که داراییشون ازدستشون رفته،هروقت کل سهام قابل فروش شدبعدبفروشین،اگه میخواین نگه دارین بعد ازمجمع سالانه شرکتا سودشونوتقسیم کردن بازبانکی که شرکت اعلام میکنه سودتونو بگیرین،بعدشم اینو بدونید بعضی ازاین شرکتامثل خودروییااصلا توضررن سودسالانه ندارن که به سهامداربدن،اونوباشرکتاییکه سودمیدن عوض کننید،موشک هواکردن که نیست
  • لطفعلی محمدی IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    2 1
    کارت یک میلیونی به ماده آمپولی سرمایه کمترازپانصدهزارتومان است چرا؟!
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    1 0
    فکری هم برای افراد فوت شده بکنید بعضی هاشون نمیتواندد انحصار وراثت کنند خانواده مشکل دارند
  • مجید IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    1 1
    پدر من کارگر بازنشسته مستمری بگیر هست و خودمم حقوق کف کارگری میگیرم موندم چجوری ما جزو سهام عدالت حساب نشده ایم !!!!!
  • سروش DE ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    1 6
    بنظر من روی سهام عدالت نباید خیلی امیدوار بود چون این خداست که باید تایید کند خیری به انسان برسد یا نه !! اگر سزاوار پول بیشتر نباشی پول بیشتر هم بتو برسه با یک ناراحتی توام میشه !! به کم قانع باش و کارهای خیر کن اگر خدا صلاح دید پول و ثروت تو زیاد بشه خودش با معجزه اینکار رو میکنه !!
    • مرتضی سلیمان IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      1 5
      درود برشما...تمام حرص وفکربشرهمینه.اگه قرار باشه انسان ثروتمندبشه خدا خودش راهوروششو مشخص وهدایت میکنه.
    • IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
      0 0
      آفرین سروش
  • نظامی IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    سلام من به اشتباه مستقیموزدم اصلا قصدفروشم ندارم کاش براهرکس یه بارویرایش میذاشتن الان موندم چکارکنم ازبورس سردرنمیارم
  • رحمان علیزاده IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    سلام بورس سهام عدالت فروشی
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    1 1
    فساد در این شرکت ها کم نبود ، و میترسند مردم با مدیریت مستقیم دست بعضی ها را ببرند .
  • سعید IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    واقعا متاسفم برای مسئولین که نمیتوانند اطلاع رسانی درستی انجام بدن . در واقع مسئولین بی کفایت میخواهند سهام را از دست مردم به قول ظریف مردم خودشان انتخاب کردن خارج کنند و بگویند شرکتهایی که انتخاب کردید زیانده بوده . اقتصاد ما که خر تو خره این سهام هم برای خودشون
  • کی از کافی نت داران IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    3 0
    جناب اقای امینی با سلام انصافا شما ما رو از کجا می شناسیدکه اینطور قضاوت می کنید و بیان می کنید من خودم به شخصه تک تک مشتریان را راهنمایی می کنم و با حوصله جوابگوی سوالات اونا هستم اونوقت شما جمع 30 هزار نفری کافی نت داران را بیسواد م یخوانید لطفا با کمی فکر صحبت نمایید با تشکر
    • هادي IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      0 0
      سلام الان ب نظر من چون دولت فهمیده ک ملت از بی پولی همه میخان سهامشونو بفروشن میگه سهام تونو نگه دارید ....البته دولت ب هدفش هم میرسه دیگه ...کامنت هارو ک خوندم متوجه شدم
  • ناشناس IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    3 0
    دولت باید حق ما را تا یک میلیون بدهد و نباید آن را پایمال کند.
  • رحمان علیزاده IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    1 1
    سهام عدالت فروش بورس
  • وحید صفاری FI ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    3 2
    فعلا یه مشت آدم بی سواد شدن مسئول خبرگذاری مشرق .. وگرنه هر شخصی می‌دونه افرادی که کافی نت دارن اکثرشون تحصیلات مربوط به شغلشونه.. امان از افرادی که بدون هیچ اطلاعی فقط نیتشون تخریب یه مشاغل خاصیه.. خودشون یه بار میگن غیر مستقیم قابل فروش نیست یه بار میگن با وکالت قابل فروشه یه بار تکذیب میشه یه بار میگن غیر مستقیم هم قابل فروشه و ما کافی نت دارها هستیم که باید پاسخگوی این حد از بی کفایتی افراد باشیم
    • حسینی SE ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      3 0
      بی سواد تر و بی کفایت تر از مسئولان مشرق نیوز نداریم دروغ گویی خود و مسئولان سهام عدالت رو میندازن گردن کافینت ها
  • مجید IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    سلام وضعیت سهام عدالت فوت شد خانوادها چه می شود بند فرزندم دارای سهام عدالت هست مراجع کردم می گوین د انحصار وراصت بیاور به دادگاه برای گرفتن انحصاروراصت مراجع کردم می گوین چونکه فرزند شما مجرد است وچیزی بنام فرزند شما که فوت شد نیست احتیاج به انحصاروراصت ندارد حالا بند چکار کنم که سهام فرزندم را بنام خودم یا مادرش کنم لطفآ راهنمائ کنیند ( تشکر( صادقی از اصفهان)6892
  • مریم US ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    1 2
    سلام یک سوال دارم من سهام رو آزاد کردم و نمیخام تو بورس خرید فروش کنم و میخام سهام رو نگه دارم ایا مشکلی برام پیش میاد.
  • نجمه IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    3 0
    چرا انقدر ترسیدین از انتخاب روش مستقیم درستش همینه هر کسی باید خودش سهم هاشو مدیریت کنه هیچکس دلش برا ادم نمیسوزه مخصوصا شرکت های استانی مگه این همه سال دست دولت بود چقدر سود بما داد که دست شرکت های استانی بیفته بخواد بیشتر بده سهام رو اگر یه فرد کاربلد مدیریت کنه هر دو ماه ارزشش رو ۲ برابر میکنه مثلا ۵ تومن در دو ماه میشه ده تومن بعد ده تومن در دو ماه میشه بیست تومن بعد بیست تومن در دوماه میشه چهل و بعدشم هشتاد و.... ولی شرکت های استانی با دولت هیچ فرقی ندارن بعد از ده سال حتی ده میلیون هم به ادم نمیدن چون ازموده را آزمودن خطاست بجای ترس از روش مستقیم و انتخاب کردن روش غیر مستقیم برید فقط خرید و فروش سهم رو یاد بگیرید سهم های بدرد نخور رو بفروشید بجاش تعداد سهم های شرکت های خوب رو بیشتر کنید یا بخرید
    • فاطمه چراغی IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      1 0
      بدیش اینه که فرصت نمیکنیم یاد بگیریم.این اطلاع رسانی رو اولش میکردن .من هر چی سرچ کردم نتونستم چیزی پیدا کنم که کدوم روش خوبه .حالا همه اظهار نظر میکنن مستقیم بَده واین حرفها
  • مهدی مختاری IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    1 0
    سلام سهام عدالت به ما. چرا تعلق نگرفت سرپرست خانوار ما زن هست
  • کاوه IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    من در سایت هم شماره شبام و درج کردم و یه بار هم سود بهم دادن یعنی هویت من تأئید شده است همسرم فوت کرده همه وراث سهام همسرم رو بمن بخشیده اند چون قصد فروش ندارم ولی هیچ برگه ای بمن ندادن و سهام همسرم هم به من اضافه نشده چیکار کنم چرا رسیدگی نمیشه هر چند میدونم اینم مثل بقیه امور هاپولی میشه اسفند ماه قرار بود سود بدن معلوم نشد چرا ندادن منکه فکر می کنم اینم رو همه نبوده ها یه بازنشسته که هیچی نداره
  • DE ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    سلام ما اصلا ثبت نام نکردیم چکار باید بکنیم
  • مهدی IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    من از بورس چیزی نمیدونم ..روش مستقیم انتخاب کردم تو روخدا کمکم کنید بتونم روش غیر مستقیم بزنم خواهش میکنم من هیچی نمیدونم..جون بچه هاتون کمکم کنید..من ازبورس اصلا سردرنمیارم
    • حمید IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      1 0
      نترس پسر .. اعتماد به نفس داشته باش خبری نیست تو روش غیرمستقیمم خودتو نباز .. از طرفی توی سایت امکان ویرایش هم مهیاست
  • مهدی IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    3 0
    تو رو خدا یبار دیگه ویرایش بزارید بتونم غیرمستقیم بزنم خواهش میکنم اگه خدارو قبولدارید..جون بچه هاتون
  • شهیار قنبری IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    سلام ، .خواهش میکنم روشن کنید این مسله رو که من و اعضای خانواده ام و خیلی از مردم که اصلا سهامی نداریم و ثبت نام نیستیم ، این یعنی چی آخه ؟؟چرا باید یک عده داشته باشن یک عده حقشون ضایع بشه ازاینطریق ،..این. سهام حق همه ملت ایرانه . نمیدونم علتش چیه که ثبت نام انجام نمیشه ؟مردمانی که با شرایط مالی بد و بخاطر بی کفایتی مسولین امر از این سهام. بی بهره.اند و درسیستم ثبت نیستند .. .،این. چه عدالتیه ؟؟کسی پاسخگو نیست ؟تکلیف چیه ؟؟خواهش میکنم از دست اندرکاران و مسوءلین این امر . که یک ترتیبی اتخاذ کنند که بشه دوباره ثبت نام کرد ..باتشکر ....عبدیان.
  • کدام عدالت IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    کسانی که سهام ندارندواجاره نشین هستند ازنظردولت اسلامی کافرهستندخاهشندعدالت را درست اجراه کنیدمسعولین بایدروزقیامت جواب پس دهند
  • اشرف TR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    بسیار عالی
  • علی IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    هر چه زودتر پول و سهامو از چنگ این دولت دربیاری به نفعته معلوم نیست دوباره چن سال دیگه این سهامو آزاد کنن
  • بابک DE ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    6 0
    متاسفم برای کسی که اییییینقدر ناجوانمردانه در مورد کافی نت دارا صحبت میکنه. من خودم کافی نت دارم و به همه ی افرادی که مراجعه کردن خیلی شمرده شمرده گفتم که اگه از بورس سر در نمیارید اصلا اقدامی نیاز نیست. روزی رسان خداست و خود خدا در مورد شمایی که همیشه کافی نت دارا رو قشر کلاهبردار جلوه میدید قضاوت میکنه.
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    1 1
    من سهام عدالت ثبت نام کردم ولی اسمم تو لیست نبود وبه من ندادن چه بایدک
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    5 0
    اول گفتین غیرمستقیم خوب نیست ضررداره الان میگین مستقیم ولش کنید بابا نمیخواد اصلا پولی بدین به مردم.ضررمیکنید.بودجه تون نمیرسه گناهدارین.
  • محمد صادق محمدی IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    1 0
    من اشباها مستقیم وزدم راهی هست برگردونم
  • Mahdi IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    باسلام .من چهارنفرهستم سه سهم یک میلیونی ویک سهم ۵۳۲ وهیچ اطلاعاتی هم از بورس ندارم باید چه خاکی به سرم بریزم که بتونم ازاین عدالت استفاده کنم پولشو لازم دارم نه خونه ای داریم نه کار درست حسابی لطفا از شما ها خواهش دارم به ما حرف درست رو بگین که بتونیم نفس راحت بکشیم خداخیرتون بده ایشالاه .
  • اسمعیل US ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    خوب
  • محسن IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 2
    عجب حالا بیاودرستش کن
  • کامبیز IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    3 0
    سلام. اقایون میشه بفرمایید تواین مدت هشت سال که سهام دادید چقدر سود به ملت پرداخت کردید که الان میگید روش غیر مستقیم بهتره؟ بنظرم ادم روش مستقیم رو انتخاب کنه بهتره حداقل اینه که سود سهامش بعد از هشت سال بیشتر از سود دولت میشه که بهمون داد
  • س ن IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    4 0
    با سلام .روش مستقیم خیلی بهتر است .حتی اگر شخصی اطلاعاتی از بورس نداره کسانی هستند که درصد میگیرند وسهامتون را مدیریت میکنند .واختیارش را دارید .در روش غیر مستقیم اصلا معلوم نیست شما تا چه حد اختیار داشته باشی یا اینکه آیا وقتی نیاز فوری داشته باشی بتوانید آن را سریع نقد کنید یا خیر.
  • اعضای تعاونی تاکسی رانی شهرستان شهریار IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    در زمان ثبت نام سهام عدالت اعضای تعاونی تاکسی رانی شهرستان شهریار ثبت نام کردند ولی سهامی به آنها تعلق نگرفت
  • ساحل DE ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    اولا اطلاع رسانی خوب به مردم نشد،اول گفتی سوداستانی ۳۰/وزوشمستقیم ۷۰/کثرمردم روش مستقیم راانتخاب کردن وچیزی ازبورس نمیدونن وبعید دنبال دلالها بگردن یامجبورمیشن سهامشون نقدکنن بعلت فقرمعیشتی ،لطفا گزینه ویرایش رافعال کنید اکثردوستلن ما روش مستقیم انتخاب کردن بنده یه هفته است اکثرا توسایت سهام عدالتم ،ازخریدوفروش چیزی یادنگرفتیم اول فکرمیکردیم ساده هست لطفا ملت راهمراهی کنیدوگزینه ویرایش رافعال کنید
  • علی IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    2 0
    آقا آنقدر شلوغش نکنی نترسید خودتان را قاضی بکنید تو این ده سال چقدر سود گرفتید بعد هم همینه دیگه حالا که مستقیم زدی اشکالی نداره فقت مدیریت بکن چه سهامی رابخری شما میتوانید مشورت بگیری
  • یک کافی نت دار بی اطلاع DE ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    4 0
    والا ما کافی نت ها شدیم روابط عمومی دولت. ملت هر سوال و مشکلی دارن میان پیش ما. از فردا شماره تلفن شما رو میدیم بهشون میگیم زنگ بزنن از شما بپرسن ببینم جواب چند نفر میتونین بدین
  • اصغرمنصوری LV ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    4 0
    تورا بخدا یک کارتون حداقل مثل کشورهای دنیا پاک انجام بدین هرشبی هرروزی یه کارشناس بی سواد یه جور به مردم پیشنهاد میده خودتونم نمی دونین ای یک لطفو خاستین بکنین مردمو افسرده کردین اول روشن کنین بعد اراعه بدین مستقیم وغیر مستقیم مردمو دیوانه کردین یک راه حل بگید
  • قاسم. اله وردی)هستم از مشهد مقدس IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    من روش مستقیم رو زدم. ولی میکن غیر مستقیم بهتره من که موندم چه کنم بازوهای بورسی کمکم کنند ممنون میشم
  • Mtin DE ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    2 1
    یه عمر کافی نت دارا دارن کار میکنن و مشکلی پیش نیومده و جز خدمت واسه مردم چیزی نداشتن ،میخواید مردم رو سردرگم کنید سهام رو از دست مردم در بیارید دیواری کوتاه تر از کافی نت ها گیر نیاوردید.جمع کنید باند بازی مسخرتون رو ،هرروز یه تصمیم دارید میگیرید پدر مردمو در اوردید ،هر مشتری میاد کلی وقت میزاریم توضیح میدیم بهشون که سرشون کلاه نره بعد کافی نت تخصص نداره پیشخوانا دارن؟چند ساله مگه دارن کار میکنن؟کار هر مشتری رو بدون مهارت و تخصص کلی طول میدن و اخرم میفرستن ب کافی نت چون مهارت ندارن،جمع کنید دستتون خیلی وقت رو شده
  • یوسف‌ حسنی‌ نسب IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 1
    سلام‌ من‌ روش‌ مسقیم‌ اشتباهی‌ دوبا‌ر‌ زدم‌ وروغیرمستقیم‌ میخواستم‌ انتخاب‌ کنم‌ حالا‌ به‌ کجا‌ مراجعه‌ کنم‌ بابت‌ اصلاحش‌
    • حبیب IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      0 0
      میخواهم غیر مستقم کنم
  • محمد علی منصوری حبیب آبادی JP ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    7996
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    سلام چرا تو برگه سهام ما یک میلیون نوشته شده اما تو سایت 490 هست
  • US ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    الان چیکار کنیم چجوری بفروشیم ؟چ جوری آزاد کنیم؟ چجوری میشه باهاش کار کرد لطفا بگین؟
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    1 0
    آقا همه کافی نت ها را که نگفتن شما به خودتان میگیرید دومن من که نگفتم از من مشورت بگیرین از اهل این کار بپرسید من آدم بیطرف هستم
  • علیدادفتاحی US ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    آزاد سازی وفروش آن
  • محمد صدیق سبحانی IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    سهم
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    2 0
    سلام. من ثبت نام نکرد الان چه کنم. جزو ایرانیا نیستیم. سی میلیون سهام ندارن چه کنن ای مسئول مربوطه؟
  • مسعود IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    6 0
    آیا می شود وقتی آزاد سازی مستقیم را انتخاب کرده آیم آنرا به غیر مستقیم تغییر داد
  • بهرام IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 1
    میگه سهام عدالت رو نگه دارم!!!چرا باید نگه داریم؟مگه ما رشته کاری و تحصیلی مون وو موارد دیگرش همینه که نگه داریم؟چشم تون کور حق مردم از بیت المال هستش و به قیمت روز و اصلی بردارین و یا خارجی ها رو اجازه بدین بیان داخل
  • عباسعلی پاک طینت RO ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    غیر مستقیم
  • فرخ عطایی قوزلوجه IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    نظرمن روش غیرمستقیم
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    1 0
    ما اصلادازروش مستقیم وغیر مستقیم هیچی نمیدونستیم زدیم مستقیم حالا چیکار کنیم
  • موری IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    بخدا اگه میدونستم ملت قراره یه روزی بیان سر جریان مستقیم و غیرمستقیم آزادسازی سهام عدالت بحث کنن و به دولت قسم زن و بچه و اجداد بدن که خواهشن گزینه ویرایش بزارید، حداقل داراییهامو قدرشو بهترمیدونستم. من توی سال نودوهشت نزدیک به صدوهشتاد میلیون خرج کردم و واقعا نفهمیدم کجارفت و چی شد. شماهم قدر سهام عدالتتونو بدونید، ولی من الان قدر هزارتومنی پاره های زیرفرش مامان بزرگموهم میدونم
  • محمد IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    3 0
    کم گرفتاری داریم روش مسنقیم غیر مستقیم هم به انها اضافه شد
  • SG ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    4463 سلام مگه شما ملت از اولش پول دا دین به دولت 6327چرا اخه .اسب پیش کشی را دندون نمیشمارن بدن یاندن ما چکار میتونیم بکنیم اعصاب داری ها
  • مهسا IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    صبورباشید
  • محترم شکرنابی IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    من. می خواهم سهام من به صورت غیر مستقیم باش
  • شاهین IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    0 0
    باسلام ازاول اگه میگفتند در روش مستقیم نمیشه همه سهمو فروخت ماهم گول نمیخوردیم کلا سرکاریم با برنامه دارن میرن جلو ناکسا
  • سهیلا IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    0 0
    سلام من فعلا سهام خودم آزاد کردم برای انتخاب روش غیر مستقیم چکار باید بکنم؟
  • الهام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    0 0
    با سلام .لطفا گزینه برگشت به روش غیر مستقیم رو فعال کنید ما تحت پوشش کمیته امداد امام هستیم بهمون گفتن دوباره روش غیر مستقیم رو انتخاب کنید .با تشکر
  • faith saly IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    0 0
    به نظر من آزاد سازی به روش غیر مستقیم بهتره. عزیزا توجه کنید این سهام طلایه. همین جور باشه بهتره. مگه همه ما اقتصاد دانیم بریم داخل بازار بورس؟ برای آدمای معمولی این مملکت روش مستقیم یعنی پریدن داخل چاه. این همه هم از کشور بد نگید. من خودم ایرانیم تو آمریکا زندگی می کنم اصلا راضی نیستم هر روز آرزو می کنم ایران باشم پیش خانوادم. سهام عدالت هم عادلانه ترین چیزی هست که تا حالا دیدم. این نظریه های توطعه رو هم متوقف کنید. چیه آخه؟
  • Rohola IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    2 0
    اخه برادر من کدوم حق کدوم عدالت من هم از اول گفتن شامل من نمیشه سهام درصورتی که هم نیازمندم وهم جز قشرکم درآمد .نه سهام دادن نه چیزی درصورتی که طرف شرکت نفتیه وکارمند که درآمد خداتومنی دارن به همشون تعلق گرفته اخه کو مدیریت و عدالت ؟
  • فاطمه یگانه IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    ایا کسیکه روش مستقیم را انتخاب کرده والان به هر دلیلی پشیمان شده میتواند از انتخاب خود انصراف داده یا نه
  • پروانه IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    خواهش می کنیم بکبار به ما امکان ویرایش بدهد تاره مفهوم مستقیم وعیر مستقبم را فهمیدیم
  • سيد امير IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    سلام خاهشا دم از عدالت نزنيد كه شده مثل نخود سياه سهام ده ساله واگزار شده تو اين ده سال همون مبلق اوليه هست در صورتي كه سودي كه واريز شده به دويست هزار تومنم نرسيده
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    اگه کسی روش غیر مستقیم روانتخاب کنه بعد یه روزی بخواد بخشی از سهامش رو بفروشه باید چکار کنه. 8627
  • زهره IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    1 0
    من نیاز دارم به فروش ولی اشتباهی روش غیر مستقیمو انتخاب کردم چیکارکنم؟؟؟
  • مهرداد IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 0
    سلام من اصلا اطلاعی نداشتم سهام عدالت داریم پس سایت روش غییر مستقییم انتخاب کرد و شماره شبا و شماره تلفنم حتی وارد نکردم الان باید چیکار کنم؟؟؟؟؟میشه بعدا بکنم مستقییم؟؟؟؟؟
  • حمیدخالدی IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    0 0
    سهام عدالت. کسانی که غیره مستقیم هستند.بچه صورتی سود میگیرند
  • سیروس جعفری IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    0 0
    سلام ایا تغییر نحوه مدیریت سهام عدالت در اینده امکان پذیر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس