محصص

رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: ویلموتس شاید در آفریقا و یک کشور دیگر می‌توانست مربی خوبی باشد ولی برای ایران مربی مناسبی نبود.

به گزارش مشرق، مرتضی محصص درباره کمیته آموزش اظهار داشت: مهم‌ترین رسالت کمیته آموزش، رعایت منشور اخلاقی است. منشور اخلاقی به معنای احترام، صداقت و تعهد است. اگر این موارد را در نظر نداشته باشیم، تمام برنامه‌های ما با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

وی عنوان کرد: هنر مربیگری دغدغه بزرگ مربیان ما است. مربیگری کار بسیار سختی است. اطمینان دارم اگر از پپ گواردیولا هم سوال بپرسیم، می‌گوید هنر مربیگری من کامل است.

رئیس کمیته فنی در پاسخ به این سوال که چه کسانی می‌توانند در کلاس‌های مربیگری شرکت کنند، اظهار داشت: در آسیا قوانین راحت‌تر است ولی در اروپا و مثلاً در انگلستان برای ورود به کلاس‌های مربیگری باید حتماً سابقه بازی در تیم‌های بزرگ را داشته باشید. این یکی از موارد بسیار مهم است.

محصص عنوان کرد: هیچ مربی موفقی وجود ندارد که بخواهد ادعا کند در تمامی موارد فیزیکی و روانی و هر چیز دیگری که در مربیگری مطرح می‌شود توانایی کامل دارد. هر مربی در فوتبال احتیاج به دستیاران، همفکران و پیشکسوتان خوب دارد که در کنارش حضور داشته باشند.

این تحلیلگر فوتبال در گفت و گو با برنامه تلویزیونی «ورزش تعطیل نیست» شبکه ورزش، گفت: فوتبال دیروز قابل احترام است و ما باید از آن یاد بگیریم ولی در نهایت باید به سمت آینده حرکت کنیم. اگر به گذشته برگردیم درس‌های زیادی می‌گیریم ولی با نهایت احترام که برای گذشته قائل هستیم ولی فوتبال در حال پیشرفت است و ما هم چاره‌ای جز پیشرفت نداریم.

وی در واکنش به این بحث که ما چقدر در زمینه مربیگری به آموزش‌های جهانی نزدیک هستیم و آیا زیرساخت‌ها برای آموزش مربیان در کشور ما فراهم است، اظهار داشت: امکاناتی که ما داریم، قابل قبول نیست ولی فکر می‌کنم، می‌توانیم بهتر شویم. می‌توانیم به کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا نزدیک شویم تا در سالیان آینده با این کشورها رقابت داشته باشیم.

محصص درباره کیفیت مربیان ایرانی گفت: به طور قطع مربیان بسیار شایسته‌ای داریم. با وجود انتقادات زیادی که به آن‌ها می‌شود ولی توانایی‌های زیادی دارند. من امیدوار هستم که مربیان ما به‌زودی بتوانند در اروپا کار آموزش مربیگری را انجام بدهند.

رئیس کمیته فنی با نقد از نحوه انتخاب مربیان خارجی اظهار داشت: باید با دقت بیشتری مربیان خارجی را انتخاب کنیم. هیچ قصد توهین و ایرادی به مربیان خارجی ندارم ولی فکر می‌کنم مربیان ایرانی توانایی زیادی دارند.

وی اشاره کرد: مربی فقط با حضور در کلاس‌های مربیگری، مربی آینده نخواهد داشت، بلکه باید یک مربی کاردان و خبره کار کند تا پس از سالیان سال ابتدا تبدیل به یک کمک مربی و در نهایت سرمربی خوب شود.

محصص درباره ویلموتس سرمربی پیشین تیم ملی تأکید کرد: نمی‌توانیم به آقای ویلموتس توهین کنیم. ایشان هم یک مربی است و یک مدرس هیچ‌وقت نباید راجع به مربی دیگری بد صحبت کند. آقای ویلموتس شاید در آفریقا و یک کشور دیگر می‌توانست مربی خوبی باشد و موفق شود ولی برای ایران مربی مناسبی نبود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که تیم ملی ما به چه نوع مربی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: ما با توجه به نمایش‌هایی که در جام‌جهانی‌های گذشته داشتیم نمی‌توانیم یک مربی را همین‌طور انتخاب کنیم. من از همین جا برای آقای اسکوچیچ سرمربی تیم ملی آرزوی موفقیت دارم. یک مربی علاوه‌بر داشتن کارنامه حرفه‌ای و خوب، باید تعهد کاری داشته باشد. قبول هدایت مربیگری در ایران کار بسیار سختی است. یک مربی با قرارداد بسیار کم می‌تواند در کشور ما موفق شود، منتها به شرط اینکه روانشناسی بلد باشد و گذشته فوتبال ما را خوب مطالعه کرده باشد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    4 0
    اجازه بدهید دلار 16000هزار تومانی اش را نوش کنند شماها هم از بی لیاقتی در معلم بودن چشاتون دو دو بزند بلکه کاسه ای و... برای لیسیدن از صدقه فوتبال
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    اخه چرا ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس