کد خبر 1072540
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
دکتر ستوده

پزشک تیم فوتبال استقلال گفت: به کسانی که می خواهند لیگ را ادامه بدهند، می‌گویم هر روز فرزندانتان را با ما به سفر بفرستید و بگویید در تمرینات تیم ها حاضر باشند.

به گزارش مشرق، کاوه ستوده در خصوص از سرگیری مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: من هم این موضوع را شنیدم ولی واقعا تعجب کرده‌ام. من کسی هستم که با این بیماری دست و پنجه نرم کردم و 15 روز در بیمارستان بودم، الان هم بستر را برای برگزاری مسابقات فراهم نمی‌بینم.

بیشتر بخوانید:

با سیاه نمایی نمی‌توان قهرمان لیگ شد

وی افزود: زیر ساخت‌هایی با کشورهای دیگر قابل قیاس نیست، ما حتی در شرایط اولیه این قضیه هم مانده‌ایم، چند روز پیش مطلبی خواندم که طبق پروتکل‌های فیفا و باشگاهی مثل رئال قرار است در هر زمین چمن فقط 12 نفر باید حضور داشته باشند. آیا ما چنین شرایطی را داریم؟

ستوده تاکید کرد: من خیلی نگران هستم، اگر چنین تصمیمی گرفتند آنها باید فکر کنند خانواده خودشان هم کنار ما هستند. در هر سفری که تیم ها باید انجام بدهند باید پرواز اختصاصی و هتل جداگانه داشته باشند. آیا ما می‌توانیم چنین امکاناتی داشته باشیم؟ آیا می‌توانیم به هوادار بگوییم دست در گردن بازیکن نیندازد یا مثلا با بازیکن عکس نگیرد؟

پزشک استقلال که با رادیو تهران صحبت می‌کرد ادامه داد: من به عنوان یک پزشک می گویم اگر قرار است فقط کاری انجام شود به ضررات آن هم باید فکر کنیم. مثلا آخرین روزی که تمرین کردیم روز 14 اسفند در سالن تمرین کردیم. 71 روز است که استقلال تمرین گروهی انجام نداده و قرار است 3 هفته بدنسازی کنیم و هر 5 روز هم یک بازی به صورت فشرده انجام بدهیم. تازه ما یک بازی عقب افتاده داریم.

وی خاطر نشان کرد: سپس باید برای لیگ قهرمانان به سفرهای مختلف برویم. مگر بازیکن رباط است؟ شک نکنید غیر از کرونا بازیکنان تیم‌ها آسیب های عضلانی و غیره می بینند. اینکه چرا چنین تصمیمی گرفتند یا می گیرند را من نمی‌دانم. الان در ایتالیا اعلام شده اگر حتی یک بازیکن مشکوک باشد کل لیگ را تعطیل می کنند. تازه 6 هفته فرصت آماده سازی دوباره گذاشته اند اما ما فقط می‌خواهیم 9 هفته را برگزار کنیم و بگوییم کار تمام شد.

ستوده ادامه اداد: به کسانی که می‌خواهند لیگ را ادامه بدهند می‌گویم هر روز فرزندانتان را با ما به سفر بفرستید و بگویید در تمرینات تیم ها حاضر باشند. اگر آنها حاضر می‌شوند این کار را انجام بدهند بازیکنان هم به مسابقات ادامه می دهند. کسانی که چنین تصمیمی برای لیگ گرفته‌اند فقط اسم این بیماری را شنیدند ولی من آن را لمس کردم و مرگ را جلوی چشمانم دیده‌ام. با گوشت و استخوان این بیماری را لمس کردم و به عنوان یک پزشک نگران هستم.

پزشک تیم فوتبال استقلال یادآور شد: نمی‌توانم کرونا را توصیف کنم فقط بگویم بدترین تجربه چند سال اخیر را حس کردم. تمام بدنت درد می‌گیرد و اصلا هوشیاری ندارید. فورا وزن کم می کنید و سخت به زندگی بر می‌گردید. مردم عزیز برای من دعا کردند و خدا به من رحم کرد. شما به زمین تمرین تیم ما بروید و ببینید آیا ما امکان این را داریم که فقط به 12 بازیکن تمرین بدهیم؟

وی ادامه داد: معاونت پزشکی و باشگاه استقلال این موارد را انعکاس داده و هشدارها را داده ایم. تصمیم گیرنده هم ما نیستیم و تیم عواقب این موضوع بر عهده برنامه ریزان مسابقات است. شما فکر کنید ما با فولاد در اهواز بازی داریم.قطعا هوادار به سراغ بازیکن می‌آید. چه تضمینی است که با یک ماسک و دستکش جلوی این ویروس را بگیرم؟ما باید فکر سرمایه‌های این مملکت باشیم چون این بازیکنان خودشان پدر خانواده هستند.

ستوده تصریح کرد: گرمای هوا عوارض و خاصیت های خودش را دارد. ما بدنسازی خوبی نداشته ایم، ابتدای فصل 2 ماه بدنسازی کرده‌ایم ولی الان باید 3 هفته بدنسازی کنیم، سپس در فشار لیگ، لیگ قهرمانان آسیا و ... را داریم. شما بگویید بازیکن انسان است یا ربات. ما دوست داریم رقابت و هیجان باشد ولی باید قیمت هر چیزی را بدانیم. من از نظر پزشکی می‌گویم، وقتی فیفا می‌گوید برای پرتاب آب دهان کارت زرد در نظر می‌گیرد یعنی همه چیز را برگزار کرده اما حقیقتا ما نمی‌توانیم پروتکل‌های فیفا را رعایت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 3
    مدرک پزشکی تون مثل دیگه مدارک ششتقلال جعلی نباشه
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      4 0
      واقعا لنگی ها همینقدر میفهمن
    • امیر IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      4 0
      اینقدر مردم ایران میدونن طارمی بود که‍ میگفت با همکاری باشگاه جعل کردم(بماند کسی جرأت نکرد ورود کند که اونم جای سوال)
  • ب IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    3 0
    لنگی تو هیس
  • عبدالغفار IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 3
    فوتبال کرونا میاره ولی بازار پاساژ خیابونا محل کار ادارات دورهمی ها و و و و و کرونا نمیاره بابا بس کنین از این همه ترس از پوکر قهرمانیمون .‌چه سرتون اورده این پرسپولیس
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      4 0
      توهم نزن لنگی جان ، اگر بابا مسعود و فدراسیون و داوران تعلیم دیده نبودند باید سجده شکر برای بقا به جا میاوردید. یادتون رفته ؟ قهرمانی این شکلی دو ریال ارزش نداره و خودتون هم خوب میدونید.
  • ابی IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 2
    با یه گل بهار نمیشه...ایشون از جانب خودشون حرف زده ..سخن گو باشگاه استقلال نیست..تصمیم با سرمربی و مدیریت هستش..حتما ما استقلالیا از ادامه لیگ استقبال میکنیم..ولی حیف بابا مسعود مثل یه کوه پشتتون واستاده
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 2
    تو انقدر بی اطلاعی که نمیدونی همه مردم از سر اجبار رفتن سرکارشون. دقیقا فرزندان‌ همین مردم. ولی شما خودتون رو تافته جدا بافته می دونید. دیگه زور نزنید تصمیم گرفته شده بازیها برگزار بشه و قهرمانی سرورتون رو به زودی می بینید
    • ب IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      2 0
      چی میگی؟ اسنقلال سرور لنگ رب گوجه تهران
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      0 0
      عمویی حرف ب کلاس چندمی؟ برو نرم افزار شادت دیر نشه
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    2 0
    همه مسئولین و پزشکان تیمهای لیگ(بجز مسئولان لنگ) قطع به یقین میدونن وزیر ورزش لنگ رو قهرمان میکنه بخاطر همین در این مورد شکی ندارن و فقط بخاطر سلامتی بازیکنان دارن روی تعطیلی لیگ تاکید میکنن
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    2 0
    شما که مدیران تون یه سابقه قطور در زندان اوین دارن همین عابر بانک قلابی تون که الان دارن اب خنک میخورن تو جعل قرارداد هم که استاد هستید شما دیگه چرا از تقلب حرف میزنید؟؟؟
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 1
    پسرای استقلالیم ابو بریزید اونجا که میسوزه ۴ ماله ماست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس