کد خبر 1072294
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
پرچم روسیه

وزارت خارجه مسکو اعلام کرد که احتمالاً بعد از منقضی شدن تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، مذاکره با این کشور را در خصوص عرضه سلاح‌های روسی آغاز خواهند کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) از احتمال آغاز مذاکره برای عرضه تسلیحات روسیه به ایران بعد از لغو تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران در اکتبر 2020 (اواخر مهر ماه و اوایل آبان 99) خبر داد.

بیشتر بخوانید:

«زمیر کابلوف» یکی از مدیران ارشد وزارت امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با «ریانووستی» در واکنش به اظهارات «کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه از احتمال مذاکره مقام‌های روس با ایران در خصوص عرضه تسلیحات مسکو به جمهوری اسلامی خبر داد.

کاظم جلالی پیش از این در گفت‌وگو با ریانووستی گفته بود که ایران از شماری از کشورها، پیشنهاداتی را در زمینه عرضه تجهیزات نظامی و تسلیحات دریافت کرده و در صدد است گام‌های خاصی را بعد از لغو تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل بردارد.

کابلوف در این خصوص توضیح داد که «تاکنون چنین مذاکراتی (در خصوص آغاز عرضه تسلیحات به ایران) صورت نگرفته است اما به واسطه آنکه موانع بین‌المللی در زمینه عرضه تسلیحات (به ایران) در ماه اکتبر لغو خواهد شد، احتمال چنین مذاکراتی وجود دارد».

وی توضیح داد: «بله به این دلیل که قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل منقضی خواهد شد و روسیه دقیقاً به آن پایبند است».

این دیپلمات روس تصریح کرد:« بعد از لغو (تحریم‌های تسلیحاتی)، ایران یک کشور مستقل است و حق دارد با ما (درباره خرید تسلیحات) ارتباط برقرار کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    26 3
    البته اگه روسها تسلیم فشار امریکا نشن وسازمان مللم تحت فشار شیطان جهانی تحریم تسلیحاتی ایرانو تمدید نکنه.ولی روسهها وسازمان ملل بدونن اگه تسلیم امریکا بشن ایران مجبور بتولید سلاحهای مورد نیاز خود بعدازمدتی تلاش خاهد شد .وروسیاهی بزغال خاهد ماند .واین درگذشته ثابت شده
  • US ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    18 5
    "احتمال آغاز مذاکره" زحمت کشیدند. باز از ایران برای گرو کشی‌ از آمریکا استفاده میکنند و هم منت سر ایران میگذارند هم کلاه.
  • US ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    5 17
    اف۳۵ میخریم . ۳۰۰ فروند .
    • آریا IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      32 6
      خودمون قاهر313 داریم،احتیاجی به اف35 نی، بماند که اگ لازم باشه تکنولوژی اف35 هم بدست خواهیم آورد، سخته اما شدنیه باوجود جوونهای دانشمندمون کار نشد نداره. الان بعضیا نیان بگن کو قاهر کو قاهر، اندکی صبر سحر نزدیک است.
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      9 2
      فکر کنم منظورت سوخو 35 بوده نه اف35 دوما با یک دونه قاهر و یه کوثر نمیشه جلوی نیرو های هوایی مدرن ایستاد
  • محمد IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    12 1
    بهترین خرید های ایران در زمینه جنگنده و پرنده های محتلف هست. در بقیه موارد نیازی نیست
  • علی خدایی US ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    17 1
    ما نباید زیادی سلاح بخریم از بیرون باید خودمان برنامه های دفاعی خودمان را به پیش ببریم و اگر به بیرون عادت کنیم و سلاح و دیگر وسایل ها را بخریم این برای هم پیشبرد برنامه دفاعی مان ضرر میکند که تمرکز ساخت داخل را از دست میدهیم به نظرم و درسته مثلا در بخش هواپیمایی نیاز اساسی داریم هلکوپتری اینها را هم با برنامه ریزی که چه تعداد لازم داریم باید خریداری کرد بیشتر برنامه های دفاعی خودمان را متمرکز شویم
  • JP ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    11 3
    من چشمم آب نمی خوره..
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    7 8
    آدم نمی دونه به این اخبار بخنده یا گریه کنه...ایران از نظر اقتصادی در آستانه سقوط اقتصادی هست جوانان کار ندارن بودجه های نظامی چیزی نزدیک صفره یه ناوچه چند میلیون دلاری ساختش هشت سال طول می کشه ...بعد اینها دارن وعده وعید عربستانی شدن سیاست نظامی ایران رو میدن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس