کد خبر 1072036
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

در خصوص روند بازار ارز و موضوع تامین ارز برای واردات کشور نکات زیر را اعلام می کنم:

علیرغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا و اقدامات پیشگیرانه کشورهای همسایه و بسته شدن بیشتر پایانه های مرزی و نیز تعطیلی بسیاری از صرافی ها و مراکز جابجایی ارز، در طول ۵۰ روز گذشته بیش از ۲/۵ میلیارد دلار از طریق بانک مرکزی و صادرکنندگان غیر نفتی تأمین شده است، که حدود ۵۰ درصد آن، عرضه از طریق سامانه نیما بوده است.

با احیای مجدد و تدریجی روند صادرات غیر نفتی و نفتی، پیش بینی بانک مرکزی از برگشت وضعیت طبیعی صادرات غیرنفتی و عرضه ارز به روال گذشته حکایت می کند. در کنار همه این موارد، موضوع دسترسی به منابع بانک مرکزی در خارج از کشور نیز روند مثبتی پیداکرده است.

جو روانی و تبلیغاتی ایجاد شده در مورد میزان تورم انتظاری و شرایط آتی ارزی کشور، دور از پیش بینی برمبنای واقعیت ها و اطلاعات در دسترس بوده و عمدتاً توسط ذینفعان مطرح می شود.

مردم عزیز این حق را دارند منابع و دارایی خود را در بخش های مختلف نظیر بورس، بانک، املاک و ارز و طلا، سرمایه گذاری کنند ولی این وظیفه را دارم که ریسک سرمایه گذاری در ارز را مجدداً گوشزد نمایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    19 3
    دلال ها برای حرفات تره خورد نمیکنن فرد شناخته شده ای هستی
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      0 0
      ببند دهنتو آلبانیایی
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    13 1
    متاسفانه و شوربختانه عرض میکنم که از زمان دلار یازده دوازده هزار تومانی آقای همتی مشغول اعلان هشدار است و هر بار که هشدار میدهد قیمت ارز صعودی میشود همین حرکت نا زیبا رو آقای سیف هم تکرار میکرد !!!
  • رهنما IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    4 1
    تا الان چند نوبت تذکر دادی اقای همتی . شد یک بار طبق نظر شما ارز بیاد پایین یکی ضرر بکنه؟؟؟؟؟
  • احمد IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    6 0
    وظیفه رئیس بانک مرکزی هشدار نیست ایشان طبق قانون یکی از وظایف بانک مرکزی بر روی نرخ ارز است نه دادن هشدار به مردم!! بسیاری از مردم قدرت تحلیل اقتصادی خوبی از اوضاع کشور دارند. این موضوع تعارف نیست بنده بعنوان کارشناس اقتصاد در اتوبوس، مترو، تاکسی و ... این مساله را کاملاً دریافته ام و شهادت میدهم واقعاً مردم با بصیرتی داریم. از این جهت گفتم جناب همتی برای این هشدارها وقت نگذارند بلکه وقت خود را صرف ثبات وضعیت اقتصادی کنند. اینکه به یکباره تعداد زیادی به بورس هجوم میاورند به دلیل اوضاع شکننده اقتصادی است. مثال دیگر اینکه از ابتدای سال تاکنون که هنوز دو ماه نشده اقلام بسیاری زیادی گران شده است!! دولت هم عنوان میکند کسی حق ندارد اقلام را گران کند!! آقای همتی توئیتی هم در مورد گران شدن موذیانه اقلام بزنند شاید هم ایشان اصلاً خبر ندارند که طی دو ماه گذشته به سر قیمت ها چه آمده است!! به همین منوال وضع خودرو! پراید 90 میلیون!! اصلاً دولت و دولتی ها کجایند!!
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    3 1
    هم میبرید بالا خودتان ف هم مردم را تهدید میکنید!!!! نوی جدید از مدیریت اجتماعی هست باور کن خیلی مخی
  • مری IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    7 2
    یکی این دلقکوخاموش کنه
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    آقای همتی در زمینه ارز نمره خوبی دارد متاسفانه منابع کشور محدود شده اگر مدیریت درست ایشان نبود الان دلار ۲۵۰۰۰ را هم رد کرده بود
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    یکماه قبل درپاسخ خبرنگاربه گرانی دلار طعنه زدی ومسخره کردی اززوبر جوانان عیب نیست حالا که دلارگران شد هشدارمیدی؟ حتما باید میگفتی ارزوبرپیرمزدان عیب نیست اقای همتی میدونی چیه؟ زمانیکه دولت بی تدبیر گرفتار قحط الرجال برای بانک مرکزی شده بود امرکرد که از چین خودت رابرای این پست به تهران برسانی بعضی فکرمیکردنذ یوزارسیف میاد حالا همه فهمیدن ایکاش درچین مانده بودی وتجربه کرونا راکسب میکردی واینقدر با این دولت بی تدبیر خود به مردم ظلم نمیکردید
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    قیمت ماشین را هم یادمه وزیر صنعت که دیگه باید بهش بگیم وزیر اسبق همین حرف را میزد و قول کاهش قیمت داده بود. ولی چی شد در نهایت. هیچ چیز جای تجربه را نمی گیره. متاسفانه مردم خاطره خوبی از این اضهارات مقامات دولتی ندارند
  • ارش IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    2 0
    دروغ گفتن که حناق نمیاره
  • IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 0
    چرا سرمایه گذاری در همه جا رو گفتی الا صنعت، متاسفم برای دولتی که دیدش اینگونه هست از مردمش توقعی نیست
  • محسن IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    3 2
    دوستان لطفاً در مورد آقای همتی سریع قضاوت نکنید. یادمون باشه دلاری که قرار بود از ۱۸ تومن به ۲۵ تومن هم برسه با اومدن همتی و عملکرد به موقع قوه قضائیه رفت به کانال ۱۲ تومن. اگر مردم حمایتش نکنند نمیتونه نتیجه خوبی ارائه بده. همتی از معدود اشخاصیه که تو دولت خوب کار می‌کنه، ولی تنها سیاست گذار نیست. بلکه دیگرانی هم هستند که براشون مهم نیست پراید بشه ۹۰ میلیون. یا بنزین یه شبه بشه ۳ برابر و... . لطفا با سرمایه گذاری غیر دلاری از مسئولین خوبتون حمایت کنید.
  • محسن IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    2 3
    دوستان لطفاً در مورد آقای همتی سریع قضاوت نکنید. یادمون باشه دلاری که قرار بود از ۱۸ تومن به ۲۵ تومن هم برسه با اومدن همتی و عملکرد به موقع قوه قضائیه رفت به کانال ۱۲ تومن. اگر مردم حمایتش نکنند نمیتونه نتیجه خوبی ارائه بده. همتی از معدود اشخاصیه که تو دولت خوب کار می‌کنه، ولی تنها سیاست گذار نیست. بلکه دیگرانی هم هستند که براشون مهم نیست پراید بشه ۹۰ میلیون. یا بنزین یه شبه بشه ۳ برابر و... . لطفا با سرمایه گذاری غیر دلاری از مسئولین خوب حمایت کنید.
  • حميدخان IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    2 0
    دلار دارين عملا ميبرين اين هشدارها در زمان دلار 13هزار تومان 14هزارتومان 15هزار تومان هم دادين درصورتي كه هيچ گاه دلار افت نكرد ديگر حناي شما رنگي ندارد-قدرت مافياي مالي در كشور فوق العاده بالاست
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 0
    از عمل کار برآید نه به گفتار جانم آن هم عملی که درخدمت خلق باشد 93
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 1
    آقای همتی چرا آدرس غلط به مردم میده؟ با توجه به اینکه ریزش بورس ناگهانی است و ریسکی هست که قابل جبران نیست، در خای که سرمایه گذاری به غیر از بورس در هر چیزی ریسک کمتری دارد ولی در بورس خطر از بین رفتن کل سرمایه هست.
  • مهدی IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 2
    لطفا ساکت حوصلتو ندارم تمام پس انداز بیست ساله ام ارزشش شد هیچ.یکی دهن اینو گل بگیره خسته شدیم بس حرف مفت از مسئولا شنیدیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس