کد خبر 1071684
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
تدروس آدهانوم

دبیر کل سازمان بهداشت جهانی با خطرناک توصیف کردن ویروس کرونا، تازه‎‌ترین ارزیابی خود را از ساخت واکسن برای این ویروس اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسکای نیوز، «تدروس آدهانوم»، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی با خطرناک توصیف کردن ویروس کرونا، بیماری ناشی از این ویروس را مسری و کشنده عنوان کرد.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی همچنین در تازه‌ترین ارزیابی خود درباره تولید واکسن کرونا گفت: تولید واکسن این ویروس به ۱۰ تا ۱۶ ماه زمان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

اثبات تأثیر واکسن کرونا بر میمون‌ها در چین

این خبر را آدهانوم در نشست مجازی شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد اعلام کرد و افزود: ۱۹ هفته پیش ما هیچ چیزی درباره ویروس نمی‌دانستیم اما اکنون می‌دانیم که بسیار مسری و کشنده است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جهان را نزدیک به چهار میلیون نفر اعلام کرد و تاکید کرد: از ژانویه، برای تسریع در یافتن واکسن برای این ویروس تلاش کرده‌ایم.

ادهانوم همچنین بودجه ۸ میلیارد دلاری اخیر اروپا برای تولید واکسن همگانی را ناکافی عنوان کرد و خواستار افزایش کمک‌های جهانی به این سازمان شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 0
    خسته نباشید! ما هم تا ۱۹ هفته پیش هیچ چیزی درباره ویروس نمی‌دانستیم و حالا قبل از اعلام شما فهمیده بودیم که ویروس کرونا بسیار مسری و کشنده است.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    به نظر میرسه چین در مورد ویروس کرونا اونقدر دروغ به دنیا گفته که هم باعث انحراف افکار شده و هم باعث جلوگیری از روش های موثر در مقابله با بیماری بشه و هم تولید دارو و واکسن رو دچار وقفه کرده
  • علی FR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    0 0
    چین منشاء اصلی این ویروس بود گذشت زمان حقیقت را مشخص کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس