کد خبر 1071546
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
قرعه‌کشی برای خرید نقدی خودرو/ باید تقاضا را محدود کنیم

رئیس شورای رقابت گفت: برای متقاضیان خرید نقدی و کسانی که می خواهند سه ماهه خودرو خریداری کنند پیشنهاد داده شده تا از شیوه قرعه کشی استفاده شود.

به گزارش مشرق، رضا شیوا در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار گفت: تا آنجا که امکان دارد می‌خواهیم تقاضا برای خودرو را محدود کنیم.

رییس شورای رقابت افزود: لذا برای متقاضیان خرید نقدی و کسانی که می خواهند سه ماهه خودرو خریداری کنند پیشنهاد داده شده تا از شیوه قرعه کشی استفاده شود و تا زمانی که تقاضا بالاست بهترین روش همین شیوه قرعه کشی است .

بیشتر بخوانید:

شرایط جدید پیش‌ فروش خودرو

محصولات ایران خودرو و سایپا چقدر گران شد؟

* قرعه کشی برای خرید نقدی خودرو

وی افزود: بنابراین در شیوه قرعه کشی اگر یک میلیون نفر ثبت نام کنند به تعداد تحویل قرعه کشی می شود و خودرو ظرف سه ماه تحویل کسانی می شود که نام آنها از قرعه درآمده است.

وی گفت: در این روش پولی که سایر متقاضیان پرداخت کرده اند به حساب آنها ظرف چند روز بازگردانده می‌شود.

شیوا اظهار داشت : در روش جدید کسانی قادر به ثبت نام خواهند بود که ظرف سه سال گذشته خورویی از طریق پیش فروش خریداری نکرده باشند.

* افزایش قیمت 10 درصدی ایران خودرو و 23 درصدی سایپا

شیوا در ادامه گفت ضوابط قیمت گذاری در شورای رقابت انجام و به وزیر صنعت به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار ارسال شده است در جلسه 20 اردیبهشت شورای رقابت هر خودرو ساز سبب تورمی قیمت های خودروها را به شورای رقابت اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس تورم اسفند 98 سبد بخشی تورمی خودرو سازان مجددا برای سه ماه آینده یعنی خرداد ماه اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه محصولات ایران خودرو متوسط 10 درصد و سایپا 23 درصد افزایش قیمت پیدا می کند گفت: دلیل افزایش کمترقیمت‌های ایران خودرو نسبت به سایپااین است که در بهمن97 ایران خودرودر محصولات خودافزایش قیمت اعمال کرده بود.

* قیمت پراید 42 میلیون تومان

وی افزود: جزئیات بیشتر و آنالیزقیمت خودروهای مختلف فردا اعلام می شود.

شیوا اظهار داشت بر اساس بررسی ها و محاسبات انجام شده قیمت پراید 111 ، 42 میلیون و صد هزار تومان و ساینا 59 میلیون و 800 هزارتومان خواهد بود البته ممکن است قیمت های که فردا اعلام خواهد شد کمی بیش از این قیمت ها باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    4 20
    هنوز محصولات سایپا به نسبت ایرانخودرو قیمتشون پایینه
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    30 0
    بازخیلی‌گرون‌برای‌گارگر‌ایرانی‌‌پراید‌چهل‌دومیلیون.ایرانیا‌خیلیاشون‌بی‌کارن.اینایکه‌سره‌کارن‌.درماه‌چقدر‌حقوق‌دریافت‌میکنن.واقعا‌ن‌کسی.فکره‌مصرف‌کننده‌‌نیست‌.‌ایران‌پاره‌تنه‌من؟؟؟؟!!!!!!!
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    58 2
    چه جالب اول پول رو بریزیم تا قرعه کشی ثبت نام بشیم بعد اگه اسممون در نیومد پولمون رو پس بدن یه ماه پولمون بخوابه توی حساب ایران خودرو سودشو بگیره بده رییساش بخورن اقتصاد اسلامی همینه دیگه
    • IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      0 2
      این ربطی به اسلام نداره بلکه اثرات تدبیر و گره زدن آب خوردن به برجامه
    • lمینا IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      0 0
      پس به اقتصاد غیر اسلامی ربط داره؟
  • ممدخان IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    12 0
    رانت خواری و یا با پول مشتریان کارکردن شاخ و دم دارد ؟ روز روشن دارند به شعور مردم توهین می کنند واقعا هیچ نهادی در ایران نیست که جلوی دغل بازی عده ای که مثل اختاپوس روی خودروهای مونتاژی چسبیده اند را بگیرد ؟
  • علی IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    2 0
    عجب مدیرایی داریم دارن تو این مملکت از دست میرن
  • علی IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    3 1
    لعنت بر این سیاست کاری و برنامه ریزیاتون اگه راست میگین که ریگی به کفشتون نیست چرا به هر کد ملی بالای 18 که فاقد پلاک جاری هست یک سهمه اختصاص نمیدین و اعلامش کنید تا 48ساعت حق داره که تأمین اعتبار کنه و ثبت نام کنه؛در غیر اینصورت لغو میشه و بارکدش به سازمان بازرسی ارسال بشه
  • جلیل الرضا IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    3 0
    خاک برسرتون وقتی نمیتونید تولید کنین چه اصراری بر اون دارید غیراز اینکه میخواهید خون مردم را توشیشه کنین کره چین وخیلی از کشورا که پول نفتمون را بلوکه کردن از خداشونه بجاش خودرو بدن خودرو که تحریم نیست
  • رضا IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    خیلی زرنگن. ببینید کلی آدم میان توی سایت ثبت نام میکنن و نصف پول واریز میکنن. از این بین تعداد افراد کمی توی قرعه کشی برنده میشن. این پول توی حساب ایران خودرو میمونه و ما میتونیم درخواست بازگشت بدیم. گردش حساب ایران خودرو بالا میره و از این پولای مونده توی حساب کلی سود میکنن. همیشه مردم سر کیسه میکنن.
  • اکبر IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    0 0
    چرا قیمت خودروهایی مثل دنا پژو 207 وکوییک رو اعلام نمیکنن یا تو لیست فروششون نیست؟
  • م م IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    شورای رفاقت نه رقابت.کم کم دزدی یه شغل داره حساب میشه فقط تولیست نیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس