کد خبر 1071530
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
شوک جدید در بازار خودرو /کاهش ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت ها

رئیس سازمان حمایت با اشاره به شرایط جدید فروش خودرو گفت: ثبت نام کنندگان باید حتماً بالای ۱۸ سال سن داشته و دارای گواهینامه رانندگی باشند و در گذشته نیز از خودروی ثبت نامی استفاده نکرده باشند.

به گزارش مشرق، عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از مردم خواست تا بازگشت قیمت‌ها به روال منطقی، از خرید و فروش خودرو با قیمت‌های غیر متعارف پرهیز کنند و تن به قیمت‌های حباب دار بازار خودرو ندهند.

وی افزود: بر اساس دستور رئیس جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رصد بازار خودرو، امروز جلسه‌ای در سازمان حمایت برگزار شد که امیدواریم مصوبات این جلسه بلافاصله بعد از تصویب در ستاد تنظیم بازار، به اجرا گذاشته شود.

بیشتر بخوانید:

معاون وزیر صمت گفت: بر اساس مصوبات جلسه امروز، همه خودروسازان مکلفند برنامه ماهانه تولید خود را به سازمان حمایت اعلام کنند و این تولید به دقت در بازه‌های سه ماهه مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی افزود: با هدف جلوگیری از حضور سوداگران و دلالان در بازار خرید و فروش خودرو، خودرو سازان مکلف شدند برنامه فروش خود را به نحوی ارائه کنند که ضمن به صفر رسیدن حضور دلالان، دسترسی به سایت‌های فروش سهل الوصول باشد و امکان هک کردن این سایت‌ها و ثبت نام از روش‌های نامتعارف، وجود نداشته باشد

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: همچنین در مکاتبه با دادستان کل کشور و شورایعالی فضای مجازی مقرر شد همه شبکه‌های مجازی و رسانه‌های دیداری و شنیداری که در عرصه آگهی خودرو فعال هستند باید اولاً از وجود خودرو برای فروش هنگام درج آگهی مطمئن باشند و قیمت این آگهی نیز باید متعارف باشد که عبارت است از قیمت مصوب درب کارخانه بعلاوه درصدی بابت سود فروش.

وی افزود: همچنین درج آگهی معاوضه و تعویض خودرو در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی ممنوع خواهد بود.

به گفته تابش، همه خرید و فروش‌ها باید در مراجع رسمی اتفاق بیافتد و هرگونه خرید و فروش توافقی قابل رسیدگی در سازمان حمایت نخواهد بود و مبایعه نامه رسمی در حکم فاکتور خرید و فروش و مبنای مبارزه با گرانفروشی سازمان حمایت خواهد بود

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: تا زمانی که شورای رقابت قیمت‌های جدید را ابلاغ نکند، قیمت‌های مصوب فعلی همچنان ملاک عمل خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه نباید خودرو که کالایی مصرفی است به کالایی سرمایه‌ای بدل شود افزود: هنگام ثبت نام، خودرو سازان مکلف هستند محدودیت‌هایی برای ثبت نام کنندگان ایجاد کنند تا مصرف کنندگان واقعی ثبت نام کنند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: ثبت نام کنندگان باید حتماً بالای 18 سال سن داشته و دارای گواهینامه رانندگی باشند و در گذشته نیز از خودروی ثبت نامی استفاده نکرده باشند.

وی افزود: همچنین کسانی که دارای پلاک جاری هستند نمی‌توانند خودرو ثبت نام کنند و اگر خودرویی از زمان تحویل تا سه ماه به گارانتی اولیه نرود گارانتی آن باطل خواهد شد و سند خودروهای ثبت نامی تا یک سال در رهن قرار می‌گیرد.

به گفته تابش همچنین خودروسازان مکلف هستند 60 درصد تولیدات خود را به تعهدات قبلی و 40 درصد را به ثبت نام‌های فروش فوق العاده تخصیص دهند.

وی افزود: از وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز خواسته شده از صاحبان درآمدهای بالا و اتفاقی مالیات اخذ شود و اگر حتی یک خودرو توسط بازرسان سازمان حمایت در پارکینگ‌های عمومی و شرکت‌های خرید و فروش خودرو پیدا شود که بیش از سه ماه بلااستفاده بوده در حکم اختفا و احتکار خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: پیشنهاد داده ایم که در فروش فوق العاده، سایت خودرو سازان تا مدتی باز باشد و بعد به روش قرعه کشی، خودرو تحویل مشتریان برنده شود و ودیعه بقیه خودروسازان عودت داده شود.

به گفته رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مقرر شده تولید دو خودروساز عمده کشور که پیشتر 900 هزار دستگاه برای سال جاری بود به یک میلیون و دویست هزار دستگاه افزایش یابد تا کمبود خودرو نیز وجود نداشته باشد

وی از مردم خواست در مواجهه با قیمت‌های حباب دار و غیر واقعی، از خرید خودداری کنند و تخلفات گرانفروشی را از طریق سامانه 124 و سازمان‌های صنعت استان‌ها اعلام کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    16 0
    امروز روز ثبت نام ایران خودرو بود.... 22 اردیبهشت. از ساعت یازده تا الآن که ساعت حدود دو بعد از ظهره حتی نمیتونم وارد سایت بشم....
    • رضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      8 0
      ساعت 2و نیم تونستم وارد بشم ولی دیگه حتی تایر زاپاس هم نموده بود بخرم... مصرف کننده هستم و واقعاً به ماشین نیاز دارم...
  • علیرضا فرخ زاد IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    5 0
    منظور از کسانی که پلاک جاری دارند چیست ؟
    • Mehdi IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      3 0
      یعنی هیچ خودرویاپلاکی به نامت نباشه
  • DE ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    3 5
    خوب مرسی واقعا عاقلانه بود.از فردا شاهد کارت ملی فروشی خواهیم بود. کسانی که تا حالا ماشین نداشته اند کارت ملیشان میفروشند دلالها هم اون اضافه پولی که کارت ملی دادند رو روی قیمت ماشین میکشند.چه هوشمندانه.
    • رضا IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      5 0
      خب ب نظر شما باید چکار کنن. وقتی خودمون ب هم دیگه رحم نمیکنیم و برای یک ملیون کارت ملی میفروشیم چ انتظار از دلال و.... داریم.
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      0 0
      چاره کار واردات خدرو به هر مدلی و به قیمت کشورهای کافر و بی دین هستش . نه برای آشغال تولید داخل خمس و ذکات و فطریه و مالیات و جزیه و شهریه و هزارتا کوفت و زهر مار دیگه به قیمت تولید اضافه بشه بعد بیوفته دست دلال و اونم از جیب مردم سهم بنگاهی و کارچاق کن و .... رو برداره
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      0 0
      جواب رضا همیشه در کتاب قلعه حیوانات گوسفندان بی تدبیری هارا گردن اسب میندازه . یه بار کتابو بخون . شرم بر دلالان نفوذی
  • مرتضی IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    یک روز فوتبال ایران با آرژانتین داشتیم یک مربی خارجی داشتیم که به همه بازیکنان گفته بود یه موقع نبینم بازیکنی سراغ مسی بره و ازش تقاضای پیرهن کنه اینجوری بود که هیچ بازیکنی نه تنها طرف مسی نرفت بلکه سراغ بازیکن های دیگه آرژنتینی هم نرفتند ببین مربی خارجی چه به آنها گفته بود و این تازه اولین شخصیت سازی تیم ملی کشورمان شد یعنی کشورمان خیلی مشکل و کمبود داشت ولی ما توقع بالاتر رفتن از سایر کشور ها داشتیم .
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    دستورالعمل کلاهبرداری جدید نهایی شد
  • مقدم IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    سلام من خودم ماشین مدل پایین 85 دارم وپلاک به اسمم ومیخام ماشین صفر بگیرم با این شرایط نمیتوونم ثبت نام کنم چون پلاک به اسمم هست این و به گوش مسیولین برسونین
  • محسن IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    من امروز ساعت دونیم توانستم خودرو ثبت نام کنم و پولش هم کم شد ولی ساعت شش اصلاحیه آمد و پول برگشت. اینم نوع جدید بود بعداز چهار ساعت...
  • مجتبی IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    اگر واقعا میخواین ماشین بیرون بدین انقدر که قیمت به قول شما شکسته بشه انقدر بگیر و ببند نداره نامحدود ماشین بیرون بدین بدون محدودیت به صورت نقد اقساط وگرنه این طرح های آبدو خیاری بدرد خودتون میخوره
  • محمدجوادبیات IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    اگه واقعا ب اون قیمتی ک برای کارخانه تعیین کردن در بازار هم با5درصدبالا پایین ب تعداد نیاز باشه خیلی خوبه
  • جواد IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 0
    خدایی سالهاست از این دو تا بنجل ساز حمایت کردید آخرش شد این وضعیت . بیشتر خودروهای ثبت نامی هم سهم نمایندگی هاست نه مردم . مردم نمی توانند وارد سایت بشن چه برسه ثبت نام . با پول این خودروها مردم می تونن بهترین ماشین های خارجی رو سوار بشن اما مافیای قدرت خود دولته و خودروسازها . کمپین نخریدن خودرو رو به شکست کشوندن تا مردم مبارزه با گرون فروشی در سایر کالاها رو نکنن . بعدشم گفتن هر کس نخره خائن هست ولی خائن اونهایی هستن که از این دو تا بنجل ساز ده ها ساله حمایت بی قید و شرط دارن از جیب مردم
  • بهزاد IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    همتون دزدین ، هر اتفاقی تو جامعه اتفاق میوفته ، مقصرش شما مسولان دزد و اختلاسگر و رانتخوارین ، تو یه کشور ۸۰ میلیونی ،۸۰ میلیون هم قانونگذار وجود دارد ،یعنی جنگل
  • رویا IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    من یه پراید درب و داغون دارم، مال 15 سال پیش، چرا باید از ثبت نام محروم بشم، چرا اعلام نمی‌کنند مثلا از سال 90 به بعد 97 به بعد. اونی که چهار سال قبل 20 تا ماشین خریده و فروخته الان میتونه ثبت نام کنه ولی متی که با ماشینم مسافت بالای 100کیلومتر نمیتونم برم نباید ثبت نام کنم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس