کد خبر 1071379
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
زهرا کیانی

تالوکار بانوان کشورمان گفت: از مردم عزیز کشورمان خواهش می‌کنم تا کسانی که می‌توانند به رزمایش مومنانه بپیوندند و با کمک مالی ، کمبود مالی افراد نیازمند جامعه مان را جبران کنند.

به گزارش مشرق، زهرا کیانی در خصوص تمرینات حرکات نمایشی تالو در خانه، اظهار داشت: بعد از وجود بیماری کرونا اردوهای تیم ملی تعطیل شد و مسابقات عقب افتادو از همین رو تمریناتم را در خانه  ادامه می‌دهم. علاوه بر این نیز در یک سری تمرین به صورت آنلاین همراه دیگر ملی پوشان با مربی تیم ملی دارم تا در این وضعیت، آمادگی جسمانی خودم را حفظ کنم و افت بدنی نداشته باشم.

وی افزود: چون رشته ما نمایشی است، فضا برای اجرای حرکات زیاد نداریم و بدین ترتیب خیلی از حرکات را در خانه نمی‌توانیم اجرا کنیم و کار کردن با وسایلی همچون نیزه و شمشیر در خانه بسیار سخت است. اما نباید این بیماری خطرناک را نادیده بگیریم و باید آن را پشت سر بگذاریم.

*خانه جای استراحت است، نه تمرین!

تالوکار تیم ملی با اشاره به تفاوت تمرین در خانه و اردو گفت: تمرین در خانه کسل‌کننده است چون فضا ورزشی نیست، ورزشکاران این موضوع را درک می‌کنند. وقتی وارد سالن ورزشی می‌شوید انگیزه و اراده برای تمرین پیدا می‌کنید. خانه جایگاه استراحت، آرامش و درس خواندن است و از لحاظ روحی نیز ایده‌آل نیست. ولی تمرینات آنلاینی که با مربی و ملی‌پوشان انجام می‌دهیم و در ان لحظه دوستان‌مان را می بینیم تا حدودی فضا ورزشی می‌شود. خدا را شکر فدراسیون حواسش به ما بود و تمرین آنلاین را توسط خانم محبوبه کریمی، سرمربی تیم ملی تالو برگزار کرد تا از تمرینات‌مان عقب نمانیم. 

نایب قهرمان بازیهای آسیایی2018 جاکارتا با اشاره به برگزاری تمرین در اردوی تیم ملی منظم‌تر از هر جای دیگر است، اضافه کرد: تمرینات تیم ملی در 2 نوبت، سه ساعت صبح و سه ساعت عصر با تمامی اردونشینان برگزار می شود حضور رقیب و هم تیمی در تمرین بازدهی عملکرد ورزشکار را بالا می‌برد. همچنین زمان خواب و تمرین مشخص است و همه چیز طبق نظر مربی پیش می رود و فشار تمرینات باعث پیشرفت می شود.

وی افزود: از نظر مالی نیز تمرین در اردوی تیم ملی از قبیل سالن تمرین، خوابگاه، تغذیه، مکمل و مربی هیچ هزینه‌ای برای ما ندارد ولی در شهر خودمان تمام این موارد برای ما هزینه دارد.  

*دست نیازمندان را بگیریم تا خدا دستمان را بگیرد

کیانی در خصوص کمک به افراد نیازمند، گفت: با وجود بیماری کرونا که از دو ماه پیش در کشور حاکم شده و این بیماری خطرناک گریبان خیلی‌ها را گرفته، باید برای مقابله با این ویروس نکات بهداشتی را رعایت کنیم و از خانه بیرون نرویم. اما برخی از افراد اگر از خانه بیرون نروند و کار نکنند قطعا نمی‌توانند از نظر مالی خانواده‌شان را تامین کنند. بعضی ها نیز در این مدت، موقعیت شغلی مناسب نداشتند و از جای دیگر هم تامین نمی‌شدند به نان شب شان محتاج بودند. خیلی زیبنده است اگر توانایی مالی داریم دست نیازمندی را بگیریم و کسانی مشتاق و داوطلب هستند به این افراد کمک کنند. 

تالوکار بانوان کشورمان در خصوص شرکت در طرح رزمایش مومنانه، اضافه کرد: به نوبه خودم خواهش می‌کنم اگر افرادی توانایی مالی دارند، در این شرایط به هموطنان کم بضاعت کمک کنند. این تنها کمک به هم نوع نیست و در درجه نخست به خودشان کمک می‌کنند و انسانیت‌شان را در این شرایط سخت حفظ کرده اند و کنار مردم ایران بودند. قطعا‍ً اگر به کسی کمک کنیم و دست نیازمندی را بگیریم، جای دیگر یک فردی در مشکلات ما را یاری خواهد داد. خوشحالم در این طرح حضور دارم و از مردم عزیز کشورمان خواهش می‌کنم کسانی که می‌توانند به این کمپین بپیوندند و با کمک مالی حتی اندک شان، گوشه‌ای‌ از کمبود مالی افراد نیازمند جامعه مان را جبران کنند.

کیانی با اشاره به اینکه ورزشکاران و قهرمانان به عنوان نماینده در کار خیر معرفی می‌شوند، تاکید کرد: در اکثر اوقات مردم کشورمان لحظه برگزاری مسابقات ورزشکاران بیشتر از آن ورزشکار استرس داشتند. همیشه دعای خیرشان بدرقه راه ما بوده و حتی روی سکوی قهرمانی، حس ناب قهرمانی را با ما سهیم بودند. ورزشکاران برای مردم عزیز هستند و روی حرف شان بیشتر حساب می‌کنند و وقتی ما خواسته‌ای از مردم داشته باشیم، آنها مشتاق‌تر برای انجام کار خیر خود را سهیم می‌دانند. به خاطر همین موضوع مردم ایران استقبال خوبی از ورزشکاران دارند و ما هم تمام تلاشمان این است تا آنها را خوشحال کنیم.

*برای آغاز لیگ منتظر پایان کرونا هستیم

نایب قهرمان جهان در خصوص برگزاری لیگ ووشو، تصریح کرد: مرحله نهایی مسابقات لیگ قرار بود در روزهای آخر اسفندماه98 برگزار شود ولی بخاطر شیوع بیماری ویروس کرونا عقب افتاد. این عقب افتادن رقابتهای ورزشی خیلی طبیعی است چون مسابقات بین المللی، دانشجویان جهان، جام جهانی و مسابقات آسیایی نیز به زمان دیگری موکول شد. بیماری کرونا در محیط های ورزشی بسیار خطرناک بوده و در این فضا تماس افراد با یکدیگر زیاد است. در مسابقات لیگ نیز تعداد نفرات زیادی در سالن حضور پیدا می‌کنند و حتی اگر رقابتها بدون تماشاگر باشد باز هم شرایط بیماری خطرناک خواهد بود. هم اکنون کار خاصی نمی توان انجام داد و باید منتظر باشیم شرایط به روال قبل بازگردد و مسابقات از سر گرفته شود.

*علی‌نژاد یک رئیس همه‌چیز تمام بود

وی در خصوص انتخابات ریاست فدراسیون ووشو، گفت: علی‌نژاد یک رئیس همه‌چیز تمام بود، کارکنان، بازیکنان و همه کسانی که در کنار وی فعالیت می‌کردند این موضوع را تایید می کنند. از لحاظ رسیدگی، دلسوزی و تدابیر او یک مدیر خوب است و حتی در شرایط مالی و کاری سخت نیز ورزشکاران یک لحظه نیز از وجود مشکلات فدراسیون با خبر نمی‌شدند و خودش مشکلات را حل می کرد تا لطمه ای به تمرین ورزشکاران نخورد.

کیانی اضافه کرد: هر فردی که به عنوان رئیس آینده فدراسیون ووشو انتخاب شود کار خیلی سختی را پیش رو خواهد داشت چون باید بتواند شرایط ایده‌آل و مناسب گذشته را برای ووشوکاران ایجاد کند و موفقیت های قبلی فدراسیون را تکرار نماید و باعث سربلندی علی نژاد شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس