کد خبر 1071276
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
لواسان

این روزها ماجرای انسداد راه یک قبرستان محلی در «تپه سرخه» لواسان جنجال به پا کرده است.

به گزارش مشرق، این روزها ماجرای انسداد راه یک قبرستان محلی در «تپه سرخه» لواسان جنجال به پا کرده و حال دیگر واقف آرامستان نیز به سختی می‌تواند برای فاتحه به اموات خود به این گورستان برود، جالب اینجاست چند ده هکتار زمین محله نجارکلا لواسانات را با ۱۰ گرم نبات خریداری و سپس از منابع طبیعی خلع ید شده است.

بیشتر بخوانید:

زمین ۳۰۰۰ متری که به‌جای حسینیه تبدیل به برج شد!

در دهه ۸۰ به دلیل قصوری که در اداره ثبت انجام شده ۲۱ هکتار از اراضی تپه سرخه لواسان که یک منطقه استراتژیک نیزهست تفکیک شد و برای شمار زیادی سند رسمی صادر شد.

دانلود

ارزش ریالی این زمینها حدود هزار میلیارد تومان است و این زمینها در ابتدا متعلق به اداره منابع طبیعی بود که به اداره راه و شهرسازی واگذار میشود اما به دلیل کارشناسی نادرست این زمینها با صدور سند به غیر واگذار میشود.

آخرین رای درباره این زمینها ابطال سند بوده است اما چند سالی است که در دستگاه قضا مسکوت مانده و لازمه که هرچه سریعتر این مسئله مورد رسیدگی قرار گیرد.

از تخلفاتی که در این زمینها شده است میتوان به قطع درختهای زیادی است که در منطقه وجود دارد، شکستن سنگ قبرهای آرامستانی که قدمت بیش از۳۰ سال دارد به دلیل قرارگرفتن این آرامستان در زمین یکی از مالکان ضمن آنکه هنوز دفن اموات در آن انجام میشود، ساخت و ساز بدون مجوز در منطقه با توجه به اینکه کاربری زمینها هنوز کشاورزی و باغ است و قرار گرفتن جاده دسترسی منطقه در ملک یکی دیگر از مالکان اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    9 0
    اینا رو باید مثل عربستان بیاری تو خیابون و گردن بزنی تا درس عبرت بشه. واقعا مملکت اینقد بی صاحاب شده؟ ما می خواییم یه برخورد سفت و سخت ببینیم. می خواییم ببینیم، هر کی باشه..
  • US ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    2 0
    من صادقم باهاتون. مسئولین پاکدست نظام؟ پاکسازی کنید. و الا روزی خواهد رسید که ما خارج از هر چارچوب قانونی کاری می کنیم که خائنین به ایران آرزو کنن ای کاش داعش بهشون حمله کرده بود. تمومش کنید.
  • ناشناس IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    3 0
    واقعا چرا زمین تو ایران نباید از حالت سرمایه ای بیرو ن بیاید هم از مشکل مستاجرها کم شود هم اوضاع اقتصادی رو به بهبود. هم این دلالها وسرمایه دارها دست از خون اشامی ملت بردارندکاش یکی جواب میداد چرا مسعولین دست رو دست میگذارند
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 1
    ان الانسان لیطغی ان راه استغنی این ثروتمندان بی درد ایا فکر نمی کنند که روزی درهمین قبرستان کناری شان به درک واصل خواهند شد؟ چقدر طغیان؟؟؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس