کد خبر 1070402
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
تلاش هیئت رئیسه مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی/جلسه ای در کمیسیون برگزار نشده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه اخیرا هیچ جلسه ای در این کمیسیون برای بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی تشکیل نشده است، گفت: درسالی که جهش تولید نامگذاری شده، واقعا جای تعجب و تامل است که چرا دولت و هیئت رئیسه مجلس به دنبال تشکیل وزارت واردات هستند.

به گزارش مشرق، طرح تشکیل وزارت بازرگانی اولین دستورکار هفته آینده مجلس شورای اسلامی است.

علیرضا محجوب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره این موضوع به خبرنگار فارس گفت: اواخر سال گذشته بود که شورای محترم نگهبان ایراداتی بر طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی گرفت که به اعتقاد بنده قابل رفع از سوی مجلس نبود و طرح مذکور باید مختومه و از دستور خارج می‌شد. طرح مذکور بیش از این بارها در مجلس بررسی و رد شده بود.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: متعجب شدیم از اینکه چرا هیئت رئیسه مجلس، مجددا طرح تشکیل وزارت بازرگانی را در دستور صحن علنی یکشنبه ۲۱ اردیبهشت قرار داده است. حتی اگر قرار بر بررسی دوباره طرح مذکور و تعیین تکلیف آن بود، ابتدا باید در کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی جلسه‌ای تشکیل می‌شد.

*هیچ جلسه ای در کمیسیون اجتماعی درباره طرح تشکیل وزارت بازرگانی تشکیل نشده است

نماینده مردم تهران با بیان اینکه بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی در صحن علنی مجلس تخلف است، گفت: تخلف آئین‌نامه ای آشکار در این باره صورت گرفته است، چراکه در چند هفته گذشته هیچ جلسه‌ای در کمیسیون اجتماعی درخصوص طرح تشکیل وزارت بازرگانی برگزار نشده است. به عبارتی می‌توان گفت هیئت رئیسه مجلس به صورت مستقیم طرح اعاده شده از شورای نگهبان را به صجن آورده است.

وی در ادامه افزود: طرح‌ها و لوایح بسیار مهمتری در دستور بررسی صحن علنی قرار داشتند ولی متاسفانه به صورت دستوری و سلیقه‌ای کنار گذاشته شدن و طرح بی فایده تشکیل وزارت بازرگانی در دستور قرار گرفته است.

محجوب در ادامه تصریح کرد: درسالی که جهش تولید نامگذاری شده، واقعا جای تعجب و تامل است که چرا دولت و هیئت رئیسه مجلس به دنبال تشکیل وزارت واردات هستند.

*افزایش نرخ ارز با تشکیل وزارت بازرگانی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی افزایش هزینه برای کشور به دنبال دارد، گفت: تشکیل وزارت بازرگانی افزایش هزینه برای دولت و کشور را به همراه دارد. درحال حاضر به دلیل آسیب‌های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا با کسری بودجه روبه‌رو هستیم. تشکیل وزارت بازرگانی قطعا این موضوع را تشدید خواهد کرد.

وی ادامه داد: تشکیل وزارت بازرگانی به دلیل اتکاء به خارج، واردات و استفاده زیاد از ارز قطعا افزایش قیمت ارز را هم به دنبال خواهد داشت.

محجوب با بیان اینکه وزارت بازرگانی به دنبال افزایش واردات خواهد بود، گفت: مدیریت واحد تولید و بازرگانی کلید موفقیت کشورهای توسعه یافته است. در سال‌های که وزارت بازرگانی و صنعت‌ از هم جدا بودند، یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و درگیری‌ها در هیئت دولت بین دو وزارتخانه مذکور بود.

وی در پایان تاکید کرد: به یاد دارم همیشه وزیر صنعت از وزیر بازرگانی به دلیل واردات زیاد و بدون هماهنگی شکایت می‌کرد. باید به این نکته توجه کرد که تولید داخل اصل و کلید پیشرفت است. در وضعیت فعلی کشور هم تولید داخل باید حمایت شود. وزارت بازرگانی یا همان وزارت واردات، درمقابل تولید است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 0
    آه بارالها !!!!! پایان عمر این مجلس قراضه را برسان. شده عین مجلس ششم. مجلس ششم یه جوری کشور رو چیز مالی کرد که هنوزم جمعش نکردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس