فوتبال آمریکا

مقامات فوتبال آمریکا بر این باور هستند که بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا صنعت فوتبال این کشور را تا مرز نابودی کشانده است.

سرویس ورزشی مشرق - برای MLS یا لیگ حرفه‌ای فوتبال در آمریکا پیروزی در این شرایط یعنی چیزی کمتر از یک ضرر نجومی و تاریخی!

آدرین هانوئر مالک باشگاه فوتبال سیاتل در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه تاکید کرد: وقتی دولت آمریکا در بخش های مهم بهداشتی به زانو درآمده ما در مورد فوتبال چه می توانیم بگوییم؟ در بوندسلیگای آلمان بازی ها قرار است شروع شود و قرار است هر دو روز یکبار از بازیکنان آلمانی تست کرونا گرفته شود و این در حالی است که ما در آمریکا نگران کمبود کیت های تست کرونا هستیم. ما حتی برای پرداخت حقوق نیروهای خدماتی در پروژه ضدعفونی کردن استادیوم ها و محیط‌های ورزشی دچار مشکل هستیم. 

از دید مالک باشگاه سیاتل، ضرر نجومی وارد شده بر صنعت فوتبال آمریکا چیزی بالاتر از صدها میلیون بیلیون دلار است.

البته فوتبال آمریکا از بعضی جهات اوضاع بهتری از اروپا دارد به عنوان مثال برنامه سالیانه فوتبال آمریکا در زمان شیوع کرونا دوران تعطیلی خود را تجربه می‌کرد، به همین دلیل با مشکلات شدید فوتبال اروپا دست و پنجه نرم نکرد اما اکنون که در آستانه آغاز رقابت ها قرار دارد نمی‌داند با این کلاف سردرگم چه باید بکند.

لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا در سال‌های اخیر پوست اندازی کرده و حتی از بیسبال و شاید بتوان گفت از بسکتبال بودجه بیشتری داشته است اما اکنون این مجموعه بزرگ در حال فروپاشی و نابودی است.

مشکل بزرگ مقامات فوتبال آمریکا عدم شفافیت آنها در پاسخگویی به اذهان عمومی است. بسیاری از باشگاه‌های بزرگ فوتبال که به اصطلاح مدیر عامل دارند در واقع صاحب یک مالک هستند و مالکان اقوام خود را به عنوان کارکنان باشگاه به استخدام درآورده اند . اکثر این مالکان ثروتمند با فرمانداران در ایالت‌های مختلف آمریکا رابطه فامیلی داشته و هواداران تیم های فوتبال در آمریکا چندان خود را در سرنوشت تیمشان سهیم نمی دانند.

در این شرایط نیز شاهد برخی بی‌عدالتی‌ها و تبعیض در میان باشگاه ها هستیم به این صورت که بعضی از باشگاهها بیش از بیمارستان‌های خالی از امکانات از بخش فرمانداری امکاناتی نظیر دستکش و ماسک دریافت کرده اند در حالی که نیاز جدی به آنها نداشته اند.

بازیکنان یک باشگاه در این مدت دو بار تست کرونا دادند و این در حالی است که بازیکنان چند باشگاه دیگر حتی یک بار هم فرصت تست کرونا نداشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 0
    چقدر بدبختند . ما که کیت تشخیص کرونا هم صادر می کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس