کد خبر 1070169
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
کرونا نمایه

مؤسسات آمریکایی با عملکردی واقعی، اطمینان خود نسبت به بازار و اقتصاد چین را به نمایش گذاشته‌اند و این حاکی از آن است که با وجود سنگ اندازی کاخ سفید، پیشرفت اقتصاد چینی‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق به نقل از رادیو بین المللی چین، کاربران اینترنت در آمریکا طی روزهای اخیر با توجه به نمایش جنون آمیز سیاستبازان کاخ سفید، متنی با این مضمون که «بشریت موهبتی گرانبها و اخلاق زینت بخش هویت انسانی است» را منتشر و اینطور ارزیابی کرده اند که با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا در کشورهای زیادی تحت کنترل در آمده و روال عادی زندگی مردم از سر گرفته شده است، اما در آمریکا که ابرقدرت جهان به حساب می آید، روزانه بیش از ۲۰ هزار مورد جدید به موارد ابتلا به ویروس کرونا اضافه می شوند که این مسئله، تاسف برانگیز است.

بیشتر بخوانید:

انتقاد چین از اتهام‌زنی آمریکا

کاربران فضای مجازی در آمریکا بر این باورند که شکست کاخ سفید در مقابله با ویروس کرونا ناشی از بی کفایتی و ناکارآمدی مقامات دولت ترامپ بوده است و این دو موضوع یعنی ناتوانی آمریکا در مهار کرونا و بی کفایتی سیاستبازان، دو موضوع جدایی ناپذیر تلقی می شوند.

بر اساس باور کاربران فضای مجازی، سیاستبازان آمریکا برای جان مردم ارزشی قائل نیستند و از فرصت حضور میان مردم صرفا به عنوان نمایشی در راستای به ثمر رساندن منافع شخصی سیاسی خود سوء استفاده می کنند و با شایعه پراکنی و فرافکنی، نمایشی فریبکارانه و سرشار از تقلب و سرکشی را برای جهانیان به تصویر می کشند.

در این بین می توان به شایعه پراکنی آمریکایی ها در رابطه با اینکه منشا ویروس کرونا، «ووهان» چین است و سفسطه آنها در زمینه «قطع ارتباط با چین» اشاره کرد که ناشی از رویکردی احمقانه است.

در حالیکه بسیاری از دانشمندان جهان طی مطالعات خود ثابت کرده اند که ویروس کووید-۱۹ در آزمایشگاه تولید نشده است و به عبارتی دست ساز بشر نیست، برخی از سیاستبازان آمریکا سرشان را مثل کبک در برف فرو کرده اند و بدون توجه به نظرات محافل علمی، بارها مدعی شده اند که بر اساس شواهد آنها، کرونا در آزمایشگاهی در ووهان چین تولید شده است. شواهدی که تاکنون در هیچ محفل علمی ارائه و تایید نشده است.

شایعه پراکنی کاخ سفید درباره اینکه منشا کرونا، ووهان چین است، ناشی از سرکشی برخی سیاستبازان آمریکایی است و از طرف دیگر، سفسطه آنها درباره «قطع ارتباط با چین» نیز، بی ادبی و نادانی آمریکایی ها را برای جهانیان به تصویر می کشد.

سیاستبازان آمریکایی از طریق همکاری با نمایندگان خود، «پیتر ناوارو» مشاور اقتصادی کاخ سفید و «لری کودلا» مدیر شورای اقتصاد ملی ایالات متحده، سرمایه های آمریکا را به خروج از چین هدایت می کنند و به دنبال اجرای طرح «قطع ارتباط با چین» هستند و حتی پیشنهاد داده اند که دولت آمریکا بخشی از هزینه های مربوط به خروج مؤسسات آمریکایی از چین را بپردازد.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» نیز در روزهای اخیر به نقل از چندین مقام آگاه اینطور گزارش داده است که کاخ سفید درصدد اجرایی کردن برنامه ای برای خارج کردن پکن از زنجیره عرضه صنایع جهانی است.

دیوانگی آمریکایی ها به مرز خودکشی رسیده است اما حقیقت چیست؟

حقیقت این است که با وجود تمام این اهداف ضد چینی از سوی کاخ سفید، اخیرا چندین مؤسسه آمریکایی، سرمایه گذاری و معاملات خود در چین را افزایش داده اند.

به عنوان مثال، شرکت مشهور قهوه «استارباکس» قراردادی با طرح «پارک نوآورانه قهوه» در شهر «کوان شان» در استان «جیانگ سو» را امضا کرده است. شرکت خودرو سازی «تسلا» نیز از افزایش ظرفیت تولید کارخانه ای خود در «شانگهای» خبر داده است.

مؤسسات آمریکایی با عملکردی واقعی، اطمینان خود نسبت به بازار و اقتصاد چین را به نمایش گذاشته اند. تمام این موارد، حاکی از این مثال است که با وجود سنگ اندازی کاخ سفید، پیشرفت اقتصاد چینی ها همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 3
    بدبخت ها چین اقتصاد دنیا رو به فروپاشی رسونده باعث مرگ صدها هزار نفر شده یک میلیون مسلمان اویغور رو مثل حیوانات زندانی کرده شما هنوز ازش طرفداری میکنید
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
      1 1
      از کی اسرائیلی های بدبختی مثل شما دلواپس مسلمانان چین شدن؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس