کد خبر 1069807
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰

امروزه نمی توان پروژه ای در حال ساخت را پیدا کرد که از انواع درب های اتوماتیک در آن استفاده نشده باشد. در پروژه های صنعتی از انواع کرکره برقی صنعتی، درب سریع السیر صنعتی، داک لولرها و داک شلترها، درب اتوماتیک شیشه ای، انواع راهبند پارکینگ، انواع جک پارکینگ بازویی و ریلی هیدرولیکی صنعتی و ... به وفور استفاده می شود.

در پروژه های ساختمانی نیز از انواع کرکره های اتوماتیک با تیغه های آلومینیم، پلی کربنات و رول گیتر، درب سکشنال زیرسقفی، درب اتوماتیک شیشه ای، کرکره های پنجره برقی، انواع جک های پارکینگی بازویی و ریلی الکترومکانیکی و ... بهره برده می شود.

اهمیت انتخاب درست درب اتوماتیک

اگر قصد خرید درب اتوماتیک دارید باید بررسی کنید که چه نوعی از آن برای شما مناسب است. همان طور که در فوق ذکر گردید درب های اتوماتیک انواع مختلفی دارند. نمیتوان از هر گونه از آن برای هر مکانی استفاده کرد. نوع درب بستگی به موقعیت مکانی شما، نوع کاربری، میزان تردد در طول شبانه روز، میزان امنیت و ایمنی مورد نیاز، بودجه ی درنظر گرفته شده و ... دارد.

علاوه بر یک انتخاب درست، نصب حرفه ای و استفاده از افراد با تجربه نیز ضرورت بالایی برای محقق کردن این امر دارد. چنانچه نصب درست انجام نشود موجب استهلاک در کوتاه مدت و خرابی درب اتوماتیک می شود. همچنین صدای اضافه، کاهش ایمنی و امنیت درب، بازوبسته شدن نادرست و ... از جمله معایب نصب غیر حرفه ای می باشد.

پارامترهای تعیین کننده درب اتوماتیک

· بهینه سازی مصرف انرژی : درب های اتوماتیک همواره نقش بسزایی در کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان دارد. این درب ها با ایزولاسیون دمای بیرون با داخل از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌نمایند.

· سرعت باز و بسته شدن درب در شرایط متفاوت : بسته به شرایط محیطی و کاربری و میزان تردد افراد در طول مدت شبانه روز میزان سرعت درب اتوماتیک تعیین می شود. چنانچه تردد بالا باشد می توان از درب های اتوماتیک با سیستم تردد الکتروهیدرولیک یا نامحدود استفاده کرد و چنان چه تردد مشخص و محدود باشد می توان از سیستم مکانیکی بهره برد که قیمت مناسب تری نیز به نسبت سیستم های هیدرولیکی دارا می باشد.

· زیبایی و معماری بنا : زیبایی و معماری بکار رفته در بنا می تواند یکی از عوامل مهم در نوع و رنگ درب اتوماتیک داشته باشد.

· بودجه ی درنظر گرفته شده : از مهم ترین عوامل انتخاب کارفرما می باشد و استفاده از هر نوعی از انواع درب های اتوماتیک باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

· میزان امنیت بنا : به طور قطع میزان اهمیت یک مرکز نظامی با یک اداره متفاوت می باشد لذا باید با درنظر گرفتن میزان اهمیت و امنیت لازم برای بنا پیشنهادات را ارائه کرد. به طور مثال برای مراکز نظامی بجای راهبند میله ای که بوم آن از آلیاژ آلومینیم می باشد.

جک پارکینگ

برای اتوماتیک کردن درب های آهنی ریلی و لولایی از انواع جک پارکینگ استفاده می شود. از پارامترهای تاثیر گذار در انتخاب جک پارکینگی مناسب می توان به میزان وزن و عرض هر لنگه درب و میزان تردد آن اشاره کرد. جک ریلی یا کشویی برای درب های ریلی مسکونی معمولا تا وزن 1800 کیلوگرم و درب های ریلی صنعتی همانند سوله ها و کارخانه ها تا وزن 3500 کیلوگرم استفاده می شود.

همچنین جک های بازویی که برای درب های تک و دولنگه ساخته می شوند، تا وزن هر لنگه 1000 کیلوگرم و تا عرض هر لنگه 3 متر را می توان برای درب نصب کرد.

پکیج جک پارکینگ شامل بازوهای جک یا موتور کشنده ی درب کشویی، مرکز کنترل فرمان، فلاشر، یک جفت چشمی، 2 عدد ریموت کنترل، دنده شانه ای درب ریلی و قطعات نصب نام برد. برخی از قابلیت های جانبی جک های پارکینگی نظیر دوسرعته بودن جهت جلوگیری از کوبش درب ، قابلیت نصب UPS جهت استفاده در مواقع نبود برق ، زاویه بازشو برای درب های خاص ، قابلیت انطباق با سیستم های هوشمند همچون دوربین پلاک خوان و .... مد نظر کارفرما می باشد.

معمولا برای امنیت بیشتر درب در هنگام بسته بودن از قفل برقی استفاده می شود تا درب با ضربه یا فشار بیش از حد ناشی از خارج درب باز نشود. از قفل برقی های رایج بازار می توان به سیزا ایتالیا و یوتاب ایران اشاره کرد.

راهبند برقی

راهبند با نصب بر روی زمین از پیشروی وسایل نقلیه جلوگیری میکند و می توان آن را به وسیله ی ریموت یا دکمه ی پوش باتن که در کابین نگهبانی نصب می شود کنترل نمود. همچنین کلیه ی راهبند ها این قابلیت را دارا می باشند که به وسیله ی تجهیزات کنترل تردد همچون دوربین پلاک خوان و تگ های RFID  به صورت اتوماتیک عمل کنند.

برای انتخاب درست راهبند دانستن چند نکته لازم و ضروری می باشد. میزان تردد در طول 24 ساعت ، میزان عرض درنظرگرفته شده برای بستن به وسیله ی راهبند ، بررسی برخی از شرایط خاص محل نصب از جمله نبود ارتفاع کافی در هنگام باز بودن راهبند در پارکینگ های مسقف ، سرعت بازشدن در مواردی که سرعت بوم راهبند در هنگام باز و بسته شدن اهمیت دارد ، استفاده از LED بر روی بدنه و میله ی راهبند در مکان هایی که نور کافی وجود ندارد و ... از جمله نکاتی هستند که باید به آنها دقت کافی شود.

راهبندها دارای مدل ها و ساختاری متفاوت می باشند. از انواع راهبند می توان به راهبند میله ای، ستونی، زنجیری، دفنی اشاره کرد. راهبند میله ای که دارای بومی معمولا 4 الی 6 متری می باشد متداول ترین و ارزان ترین نوع است که به طور گسترده در ورودی های پارکینگ ها، مناطق اداری و تجاری، عوارضی جاده ها، پاساژها، کارخانه ها و غیره استفاده می شود.

راهبند های ستونی نیز دارای انواع متفاوتی می باشند. مدل های ساده و ثابت آنها برای محیط های مسکونی، اداری و تجاری که از لحاظ امنیتی زیاد مهم نیستند استفاده می شوند. از مدل های بولارد و ضد تروریست برای مکان های با درجه اهمیت بالا نظیر مکان های نظامی ، امنیتی ، سفارت خانه ها و ... استفاده می شود.

شرکت نوین گیت با بیش از چند دهه تجربه در زمینه تولید تیغه های امنیتی رول گیتر فولادی با روکش استیل و تیغه پلی کربنات ضد ضربه، فروش، نصب و خدمات پس از فروش انواع درب های اتوماتیک آماده خدمت گذاری به شما هموطنان عزیز می باشد. ما بهترین و با کیفیت ترین برندهای روز اروپا را در مجموعه ی خود گرد آورده ایم تا پاسخگوی نیازهای شما عزیزان باشیم.

شماره تماس شرکت : 86037063-021

تلفن همراه : 09122590180

اینستاگرام شرکت : www.instagram.com/novingate

سایت ما : www.novingate.com

ایمیل : info@novingate.com

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس