کد خبر 1069635
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
هفت‌ خوانی که برای سهام عدالت پیش پای مردم گذاشته اند

برادران برج عاج نشین! کارگران، روستاییان، قالیبافان، زارعین و.........با دستان و انگشتان پینه بسته چه می دانند امضای الکترونیکی چیست که برای شما امضای الکترویکی بفرستد؟

به گزارش مشرق، درپی آزادسازی فروش سهام عدالت وعرضه آن دربورس ؛ هجوم مردم که بیش از49میلیون نفردارنده سهام عدالت هستند به کارگزاری های بورس ودفاترپیشخوان دولت آغازشد .به گونه ای که مردم با اهل وعیال از ساعت 3صبح درمقابل دفاتر پیشخوان تجمع کرده تا نوبت ورود و انجام کارهای دریافت کدبورسی شان دریافت نمایند!

این شرایط که پیش آمد وزارت دارایی و سازمان بورس برای کاهش تجمعات مردم در این اوضاع واحوال "کرونایی" طرح دریافت الکترونیکی شدن کد سجام را مطرح کردند و باتمام قوا در بوق های تبلیغاتی شان دمیدند که مردم خوشحال شوند. اما متاسفانه از آنجا که در کشور ما همه کارها و تصمیمات در دقیقه "91"  گرفته می شود و اکثرا هم  فاقد عقلانیت و همه جانبه نگری و معقولیت هستند این تصمیمات مشکلات مضاعف تری را نیز ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید:

لطفا توجه کنید چند روز پیش مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت سهامداران عدالت درباره فرآیند این احراز الکترونیکی در یک برنامه تلویزیونی گفت: این فرایند بدین صورت است که وقتی فرد در سامانه سجام ثبت نام کرد و اطلاعات هویتی آن فرد از ثبت احوال کشور، اطلاعات بانکی از سامانه بانکی کشور، اطلاعات محل سکونت از اداره پست و شماره تلفن او از طریق سامانه شاهکار تطبیق داده شد برای احراز هویت می‌تواند از طریق این زیر ساخت‌ها به صورت الکترونیکی اقدام کند.

وی ادامه داد: وقتی فرد وارد این زیر ساخت می‌شود بر اساس رمز یک بار مصرفی که برای او صادر می‌شود وارد سیستم شده و در مرحله اول عکس او با تصویر برروی کارت ملی تطابق داده می‌شود. این تطابق مبتنی بر الگوریتم‌هایی پیچیده است و قطعاً دقت‌های دارد و ممکن است خطاهایی نیز داشته باشد.

وی افزود: نکته دوم این است که کارت ملی فرد باید توسط خود فرد اسکن شده و تصویر آن با تصویر کارت ملی که نزد ثبت احوال است چک می‌شود.

ماهیار توضیح داد: در گام بعدی از کاربر خواسته می‌شود که از خود یک فیلم سلفی گرفته و متن تصادفی که ظاهر می‌شود را بخواند در این مرحله فرد از زوایای مختلف نحوه بیان او سنجیده می‌شود و این با الگویی که گفته شده مقایسه می‌شود که آیا این ویدئو به صورت زنده گرفته شده و آیا این جمله‌ها به طور صحیح گفته شده است یا خیر. مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت سهامداران عدالت ادامه داد: در نهایت کاربر امضایی به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد و آن‌ را برای سجام می‌فرستد.

ماهیار در پایان تصریح کرد: برای کنترل‌های بیشتر از اپراتورهای آفلاین هم استفاده . این اپراتورها در بازه‌های زمانی مختلف اطلاعات کاربر را بررسی می‌کنند و پس از اینکه مطمئن شدند شماره موبایل و آدرس فرد به نام خود فرد بوده است و اطلاعات هویتی هم به صورت‌کامل احراز شد اگر مشکلی وجود نداشته باشد این فرد به عنوان فرد سجامی معرفی می‌شود.

هفت خوان های جدید و شگفت انگیز!!

دربادی امر که می شنویم یا می خوانیم که متولیان امر به فکر آرامش مردم هستند خوشحال می شویم ،اما وقتی درمتن و ماهیت خبر اعلام شده ورود می کنیم آه از نهادمان برمی آید که ای کاش مردم در همان صف های چندساعته کرونایی بمانند و این بار اسیرتر از دفعه قبل نشوند.

لطفا به اشکالات این مطلب که تیتروار اشاره می کنم دقت فرمایید چون قطعا این طرح به سرنوشت طرح (شاد) وزارت آموزش و پرورش دچارمی شود:

1-اولین پارامتر برای اجرای الکترونیکی این است، که این 49 میلیون نفر که عمدتا از ضعیف ترین ، محرومترین و فقیرترین اقشار جامعه شامل روستاییان ؛عشایر ؛کارگران و اقشار صددرصد آسیب پذیرجامعه هستند باید یک شماره تلفن همراه به نام خودشان و یک دستگاه گوشی تلفن همراه که قابلیت ارسال ضبط ویدئو و تماس دو طرفه تصویری داشته باشد را داشته باشند!!!!!(مشابه طرح شاد)

2- گفته شده در گام بعدی از کاربر خواسته می‌شود که از خود یک فیلم سلفی گرفته و متن تصادفی که روی صفحه گوشی تلفن وی ظاهر می‌شود را بخواند. در این مرحله فرد از زوایای مختلف نحوه بیان او سنجیده می‌شود و این با الگویی که گفته شده مقایسه می‌شود که آیا این ویدئو به صورت زنده گرفته شده و آیا این جمله‌ها به طور صحیح گفته شده است یا خیر؟

خب مجری و مجریان محترم این طرح به زعم و نظر خودتان چند میلیون نفر از این 49 میلیون نفر توانایی تهیه گوشی های مدل بالا با قابلیت ضبط تصویر و ویدئو سلفی داشته باشند؛ بماند که دستورالعمل فرهنگستان زبان فارسی را درخصوص عدم استفاده از کلمه سلفی را هم رعایت نکرده اند،فقط جهت مزاح بود .

چندمیلیون نفر از این مردم سواد خواندن و نوشتن دارند که بتوانند با این اینترنت زاقارتی ما و سرعت لاک پشتی اش، در اقصی نقاط کشور، متن را آنجوری که شما دوست دارید بخوانند تا بعدا شما متوجه شوید زنده تهیه شده و صدای خودشان است و صدای ضبط شده و یا صدای دیگری نیست؟!!!

3-آخه برادران برج عاج نشین، کارگران،روستاییان؛قالیبافان، زارعین و.........با دستان و انگشتان پینه بسته چه می داند امضای الکترونیکی چیست که در انتهایش برای شما امضای الکترویکی نیز بکند!! چرا لقمه را دور سرتان پیچاندید؟!! باید از این نخبگان و فرهیختگانی که چنین نسخه هایی برای این مردم بی پناه و گرفتارمی پیچند، بپرسیم برادران و خواهران عزیز، ، با این هفت خوانی که شما جلوی پای 49 میلیون نفر دارنده سهام عدالت گذاشتید ؛خداوکیلی خودتان یکبار متن اطلاعیه تان را به دقت خواندیده اید؟ آیا سوالاتی که دربالا نوشته ام به ذهنتان خطور نکرده است ؟ اگربگویید نه ،که واویلاست ؛و اگر بگویید خواستیم کاری از سر رفع تکلیف و ادای ایجاد دولت الکترونیک درست کردن انجام داده ایم ،که باز هم واویلاتر و در آن دنیا باید پاسخگوباشید!

الف)- قطعا و یقینا به زعم نویسنده این بار هم این طرح اجرایی نخواهد شد و باز هم آبروریزی دیگری برای طراحان طرح بوجود خواهد آمد.

ب)- آیا بهتر نبود برای جلوگیری از تراکم جمعیت در مقابل دفاتر پیشخوان می آمدید شعب بانک ها، شعب پستی و یا حتی مکان نهادهای مردمی مثل مساجد، شورایاری ها، پایگاه های بسیج و.....را به خدمت می گرفتید تا این کار زودتر به سرانجام می رسید؟

ج)-براستی چگونه استفاده از این امکانات به ذهنتان خطور نکرده است ؛ وقتی شما در مساجد و پایگاه های بسیج و مدارس امر مهم و سرنوشت سازی مثل انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را برگزار می کنید؛ آیا الان نمی شد مجددا از این ظرفیت استفاده نمایید؟

د)-براستی آن روستایی و عشایر و حتی پیرمرد و پیرزن شهری بیسواد چگونه باید متن شما را بخواند و برای شما ویدئو تهیه و ارسال کند؟ اگر فرزند پسر و یا دختر وی بخواند، آیات قران خدا غلط می شود؟

ذ)-اصلا شما که اطلاعات فردی مندرج در کارت ملی و شناسنامه 85 میلیون ایرانی را دارید آیا همان اسکن مدارک برایتان کفایت نمی کرد که حتما باید تصویر زنده متقاضی را داشته باشید؟ شما که آمار مردگان و متوفیان را نیز دارید چگونه می شود کس دیگری بخواهد با مدارک دیگری کد بورسی بگیرد؟ برادران و خواهرانی که پشت درب های بسته چنین تصمیمات "قضاقورتکی "،یا "الله بختکی " می گیرید لطفا کمی بیندیشید،به محتویات این متن توجه نمایید و به فکرمردم و آرامش آنها باشید!! یادتان باشد ؛"عالم محضرخداست "؛والسلام.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ابوالقاسم IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    11 0
    ممنون از شما که یک ده هزارم درد مردمو نوشتین
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    42 0
    دولت سرگرممون کرده این همه گرونی به چشممون نیاد . حبوبات سه برابر قیمت یک ماه پیش شده . برنج دو برابر . افتضاحات دولت رو به چه زبونی بهش بگیم زودتر گورشو گم کنه
    • اسماعیل نپاغ IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
      1 0
      گرونیا کار شماهاست که بعد شکست در انتخابات مسخره ریاست مثلا جمهوری تصمیم گرفتید که نسخه اصلاحات رو بطور کامل درهم بپیچید.
  • کوروش IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    رستم ما کجایی؟!
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    14 0
    بعد از مقررات وام یک ملیون نوبت سهام عدالت رسید همش هم دوندگی و استرس ببخشید ماه رمضانه درست نیست این همه مردم عذاب بدین
  • یعقوب IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    کی تشریف می برید...
  • علی قربانی NL ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 0
    با عر سلام و شب بخیر،با مروری که از مطلب فوق داشتم مطلب راعاقلانه و کار شناسانه احسا س کردم.ولی کو گوش شنوا!!!
  • سحا IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 0
    چرا اینقدر ما ساده هستیم چطور ملت بد بخت رو سر کار میزارن خدا لعنتشون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس