کد خبر 1069182
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
عین‌الاسد

سنتکام اعلام کرد که به ۶ نفر از سربازانی که در حمله موشکی ایران به عین‌الاسد مجروح شده بودند، مدال شجاعت داده و اعطای چنین مدالی به ۲۳ نفر دیگر از آنها نیز مورد موافقت قرار گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتد پرس، «بیل اوربان» سخنگوی نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) روز دوشنبه اعلام کرد که به ۶ نفر از سربازانی که در جریان حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه نظامی عین‌الاسد عراق مجروح شده بودند، مدال شجاعت اعطا شده است.

بیشتر بخوانید:

راز تحرکات اخیر آمریکا در عراق فاش شد

به گفته سخنگوی سنتکام، اعطای مدال شجاعت به ۲۳ نفر دیگر از سربازان آسیب‌دیده در جریان حمله موشکی به عین‌الاسد نیز مورد موافت قرار گرفته و این سربازان تا پایان هفته جاری مدال‌های خود را دریافت خواهند کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هجدهم دی در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، این پایگاه را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.

در پی این حمله موشکی، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که هیچ‌یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزئی به تجهیزات وارد شده است؛ ادعایی که در روزهای بعد پوچ بودن آن با افشاگری‌ رسانه‌ها مشخص شد و مقامات آمریکایی مجبور شدند به‌صورت قطره‌چکانی آمار تلفات پایگاه عین‌الاسد را اعلام کنند.

پنتاگون پس از چند روز پنهان‌کاری درباره آمار تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد، سرانجام اعلام کرد که ۱۱ نفر از نیروهای آمریکایی بر اثر این حمله موشکی دچار ضربه مغزی خفیف (concussion) شده‌اند و حتی دونالد ترامپ این آسیب‌دیدگی‌ها را تا حد «سردرد» تقلیل داده بود.

اما در ادامه پنتاگون نه‌تنها طی چند مرحله آمار مجروحان حمله موشکی ایران به عین‌الاسد را تا ۱۱۰ نفر افزایش داد، بلکه اذعان کرد که تعدادی از مجروحان به نوع شدیدتری از ضربه مغزی ناشی از تروما موسوم به TBI دچار شده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    6 0
    ماست مالی تحقیر و حقارت با مدال لیاقت ملایم
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    5 0
    کار این بدبختا از کار گذشته. از این به بعد هر وقت یه ترقه کبریتیم کنارشون بترکه یا خیس میکنن یا تشنج میکنن از دهنشون کف بیرون میریزه. اون مدال ها هم بدرد چسبوندن رو پوشکاشون میخوره
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    3 0
    من فقط تو این موندم پایگاهی که اول گفتین خالی بوده :)))))))))) این 110 تا ضربه مغری ملایم از کجاش در اومد!!؟ ما که می دونیم کجا رو زدیم، شمام می دونین چجوری خوردین. همین کفایت می کنه.
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    2 0
    پوشک ندادن چرا ؟ نکنه وقتی مدال گرفتن پوشک بسته بودن ؟
  • CA ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    1 0
    پس پیوند مغز رو کی میخواد بزنه!میگم اول مغز رو پیوند بزنه اگر هوشیار شدند بعد بهشون مدال بده!
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    بزودی باید تابوت شجاعت بدن
  • SE ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    2 0
    مدال برای لرزیدن در پناهگاه
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    1 2
    جالبه، هر دو سه روز یکبار اخبار را تکرار میکنید، که چی؟!!!
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      1 0
      به شما ربطی داره؟؟؟؟!!!شمانگاه نکن شاید حس حقارتت کمتر بشه !!!!
  • محمد JP ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    2 0
    به مرده ها چی داده
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    2 0
    ساعت ها مخفی شدن تو پناهگاه و گریه کردن و دعا خوندن مدال داره؟!عجب!
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 1
    معلم تاریخ معاصر آمریکا درسال 2040 :"امریکا ابر قدرت بلامنازع جهان درپی حمله فوتوشاپی یک کشور جهان سومی به پایگاه خالی عین الاسد درسال 2020 ،به سربازانی که دچار ضربه ملایم مغزی شدند یا به قول پرزیدنت ترامپ سردرد خفیف داشتند یکی از بالاترین مدال های خود را اعطا کرد" دانش اموز:استاد چند سوال ازتون داشتم "1.چطور میشود خودرا ابرقدرت جهان معرفی کرد ولی یک کشور جهان سومی بتو حمله کند؟! 2.حمله فوتوشاپی مگر میشود؟!؟ 3.پایگاه عین الاسد که خالی بوده پس چطور میشود سربازان آمریکایی دچار آسیب جزئی شده باشند؟!! 4.ضربه ملایم مغزی ؟!؟! 5.اگر واقعا اتفاقی نیفتاده پس چرا باید یکی از پرارزش ترین مدال ها رو به سربازانی که نبوده اند و دچار سردرد جزئی شده اند اعطا کرد؟!!" ومعلم هیچ پاسخی برای آنها نداشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس