فرهاد مجیدی احمد سعادتمند

پیشکسوت استقلال گفت: فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم هرگز نباید ارتباطش با مدیرعامل قطع شود. هر زمان سرمربی و مدیرعامل ارتباطی نداشته باشند، شیرازه تیم از دست هر دو رها می شود.

سرویس ورزش مشرق – جعل سند مالی، معامله در جمع اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال و در نهایت باز هم واریز پول قرض گرفته شده توسط مدیرعامل باشگاه به حساب اعضای تیم موجب شد تا بسیاری از پیشکسوتان استقلال نسبت به چرایی اوضاع فعلی این تیم و باشگاه معترض شوند و از بی توجهی وزارت ورزش و شخص وزیر به عنوان متولی اصلی این باشگاه گله مند باشند.

سهراب بختیاری زاده در گفت‌وگو با مشرق، درباره شرایط این روزهای باشگاه استقلال به نکات مهمی اشاره کرده و نسبت به بی تفاوتی وزارت ورزش به وضعیت استقلال انتقاد داشت. او همچنین عدم رابطه تنگاتنگ بین فرهاد مجیدی و احمد سعادتمند را به سود تیم استقلال نمی‌دانست.

**گزیده حرف‌های بختیاری زاده با مشرق؛

*هوادار استقلال را سرکار گذاشته اند!

*برگشتیم به ۳۵ سال قبل؟

*بازیکن استقلال حس ناامنی دارد که هرج و مرج به راه می اندازد

*حریف استراماچونی وزارت ورزش بود نه پرسپولیس و سپاهان

*تاکنون این همه بی بندوباری در اسقلال ندیده بودم

*با این وضع فوتبال، پیشنهاد میزبانی جام ملتها می دهید؟

*چرا وزارت ورزش پاسخگو نیست؟

*دهه شصت پروین و پورحیدری با پول بازاری‎ها تیمداری می کردند!

*باشگاهداری مسخره بازی نیست!

*چرا کسی یقه مدیران باشگاه را نمی گیرد؟

*این اتفاقات از خرابکاری بدتر است، فاجعه است!

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

* آقای بختیاری زاده وضعیت این روزهای باشگاه استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟

- من ۲ ماه پیش و تقریباً در هفته اول حضور فرهاد مجیدی اخطار دادم و گفتم استقلال روزهای سختی را در پیش خواهد داشت. من پیش بینی چنین روزهایی را می کردم.

* چطور؟

- به این دلیل که در سه چهار فصل اخیر انواع و اقسام تغییرات در مدیریت باشگاه، کادر فنی، مدیر رسانه‌ای تیم، سرپرست و اعضای هیئت مدیره را می‌دیدیم. در چنین باشگاهی چطور می‌توان انتظار پیشرفت داشت؟ تماشاگر استقلال نباید از چنین باشگاهی انتظار قهرمان شدن داشته باشد. خیلی عذر می خواهم از این واژه استفاده می کنم اما باشگاهداری مسخره بازی نیست.

بیشتر بخوانید:
 

مدیران استقلال معامله غیرقانونی کردند!/وزارت ورزش باید قبل از مدیران جوابگوی مردم باشد

* چرا چنین اتفاقاتی رخ داده است؟

- متاسفانه مردم و طرفداران استقلال را سر کار گذاشته اند. دائماً با کلمات، واژه ها و احساسات طرفداران بازی می کنند. به شخصه در همه سال‌های زندگی‌ام این همه بی بند و باری یکجا در باشگاه استقلال ندیده بودم. نکته جالب در این بین عدم پاسخگویی مسئولان است.

* بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

- ببینید! وقتی در یک تیم فوتبال شکستی رقم می خورد مربی به عنوان مسئول باید پاسخگو باشد. به همین سادگی، اما در همین سال های اخیر این همه مربی خارجی به تیم آمدند، یکی شبانه قرارداد بست، دوباره یکی شبانه قراردادش را فسخ کرد. این همه بازیکن بی‌کیفیت آمدند و رفتند و پولشان را هم تا دلار آخر به حسابشان واریز کردند. چرا کسی پاسخ این همه فاجعه را نمی دهد؟ چرا به این همه سوال جوابی داده نمی شود؟ اما باز هم می‌گویم طرفداران استقلال را سر کار گذاشته اند. کسی در این باشگاه نیست که قلبا استقلال را دوست داشته باشد. اگر تیم برای وزارت ورزش است پس باید تیم‌داری کند، اگر قرار است جواب کسی را ندهند و برایشان مهم نیست چه اتفاقی در این تیم می افتد، پس چرا تیم داری می کنند؟

* از اتفاقات اخیر استقلال هم خبر دارید؟

- واقعاً باعث شرم است که مدیرعامل پول قرض کند و باشگاه داری با این شیوه را انجام دهد. ما درست به دهه شصت برگشتیم. من به خوبی به یاد دارم منصور پورحیدری و علی پروین از رفقایشان در بازار یا هر جای دیگر پول قرض می گرفتند تا پول بازیکنان را بدهند. حتی در جنوب هم که بودم در شاهین اهواز، استقلال اهواز و بقیه تیم ها مدل کار اینگونه بود که پول قرض می کردند تا تیم‌داری کنند حالا بعد از سی و خرده ای سال باز به دهه شصت برگشتیم!

* چرا چنین شرایطی برای استقلال به وجود آمده است؟

- برای این که فساد مثل سرطان بدخیم درون خون فوتبال جاری شده و هیچ دکتر و پروفسوری هم نمی تواند درمانش کند. جالب است ما که در فوتبال خودمان مانده ایم دم از میزبانی جام ملت‌های آسیا می زنیم. شب ها در تلویزیون میزگرد تشکیل می دهند برنامه های جورواجور درست می کنند و فوتبال اروپا را به چالش می کشند، ما حق نداریم با این شرایط درباره فوتبال اروپا حرف بزنیم. ما حتی نمی توانیم درباره فوتبال قطر حرف بزنیم! بروید ببینید قطر چه استادیومها و چه شرایطی برای فوتبالش ایجاد کرده! چطور در یکی از باشگاه‌های معتبر ایران سند فتوشاپ می کنند، سند جعل می کنند و کسی هم پیگیری نمی‌کند؟

* ظاهراً دل پری از اوضاع فوتبالی دارید؟

- آخر ما هنوز نفهمیدیم استراماچونی چرا رفت! تیمی که روند عالی داشت چرا باید مربی اش را از دست بدهد؟ آن هم به خاطر پول! چیزی که در فوتبال ما بدون متر و معیار حیف و میل می شود! روزی که استراماچونی از استقلال رفت درباره اش گفتم، اگر فکر می کرده که حریفان اصلی استقلال سپاهان یا پرسپولیس بودند اشتباه فکر می کرده بلکه حریف اصلی استراماچونی وزارت ورزش بود.

* آقای بختیاری زاده شما بازیکن استقلال بودید چرا این روزها درون تیم هم‌صدایی بین بازیکنان نیست؟ کاپیتان یک حرفی می زند و بازیکن یک چیزی می‌گوید و...؟

- وقتی هرم تیم دچار به هم ریختگی  می شود ما چنین وضعیتی را می بینیم. جایی که بازیکن در آن احساس امنیت نکند باعث می‌شود تا رفتارهای اینچنینی از خودش بروز بدهد. در واقع تیم باری به هر جهت می شود هر کس کار خودش را می کند و ضرر اصلی را استقلال خواهد کرد.

*به اعتقاد شما فرهاد مجیدی چه نقشی در این میان می‌تواند داشته باشد؟ آیا سکوت او و بعضاً پیام های اینستاگرامی اش می تواند مفید واقع شود؟

- من جای فرهاد نیستم! در واقع او دقیقا نزدیک تیم است و می داند درون استقلال چه خبر است، اما این را می دانم که فرهاد به عنوان سرمربی تیم هرگز نباید ارتباطش با مدیرعامل قطع شود. هر زمان سرمربی و مدیرعامل ارتباطی نداشته باشند، شیرازه تیم از دست هر دو رها می شود. فرهاد باید با مدیریت ارتباط مستقیم داشته باشد.

* اما او ظرف یک ماه اخیر که سعادتمند مدیر عامل شده هنوز نه با او حرف زده نه به دیدارش رفته؟

- این بزرگترین اشتباه فرهاد است! سرمربی و مدیرعامل در هر شرایطی باید ارتباط نزدیکی داشته باشند.

* حرف باقیمانده دارید؟

- بله برای طرفداران استقلال تاسف می خورم که همه زندگیشان را صرف این تیم می کنند! تاسف برای آنهایی می خورم که از بودن در استقلال تنها به دنبال مقاصد شخصی شان هستند و کسی هم بازخواست شان نمی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    10 23
    استقلال اصلا مگه تیمه؟؟؟
    • مكتب عبده IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      17 5
      نه لونگ تيمه
    • امیرخان(تاج کبیر) IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      16 10
      راست میگی لنگی!اس اس تیم نیست بلکه باشکاهه،نه مثل تیم زپرتی شما بی روزی یا همان پیروزی تیم زیر بلیت دولتی وباجامهای جعلی وتپسی،خخخخخخخخ
    • بی نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      11 5
      آره.اتفاقا سرور پرسپولیسه مگه خبر نداری؟
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    4 8
    از كيسه همان برون تراورد كه در اوست
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    2 7
    باشگاه كه نيست دويوونه خونست
    • رشتی استقلالی IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      7 2
      درود بر شرف سهراب...چرا استرا رو فراری دادن؟ به لطف وزارت لنگی. درضمن لنگیا فقط سکوت کنن با اون رنگ قرمز دخترونه
    • پرسپولیسی مازندرانی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      2 7
      توسکوت کن رنگ قرمز رنگ عشقه بیسواد پرسپولیس سرور کیسه کشاست پرسپولیس همیشه قهرمانه
    • رزیتا استقلالی IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      2 2
      درجواب رشتی استقلالی : لنگ و دخترونه؟ لنگ که مال مردهاست نه زنها نزن این حرفو . اتفاقا من غیر از عکسهای حمامهای عمومی مردان تو اینترنت تو زورخونه ها هم دیدم لنگ میپوشن در صورتیکه زورخونه ورزش مردهاست نه زنها . البته عقب افتاده های لنگی بعید نیست ورزش باستانی زنان رو هم تو بشگاهشون کلنگ بزنن ( کُلُنگ نه ها کُلَنگ ) خخخخ
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    4 5
    باشگاه دوچرخه سواران
  • حسن IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    8 3
    ای کاش پیشکسوتان استقلال یا هواداران مطلع از حقوق و قضا از وزیر ورزش به دادگاه شکایت می کردند.کمترین دلیل و مدرک موجود هم حیف و میل بیت المال در این باشگاه هست.جدا از خیانتهایی که به هوادار استقلال شد.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    3 7
    اتفاقا کیسه و طرفداراش خیلی هم به هم میان....خلایق هر چه لایق......! خخخخخخ
  • استقلال رشت بهنام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    6 1
    لنگی فقط سکوت..بمیر و سکوت کن
    • پرسپولیسی مازندرانی IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      3 4
      خودت بمیر کیسه کش نادان مفلوک
  • ناشناس IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    4 7
    بیاید اگر پرسپولیسها قبول کنند پرسپولیسی شوید.
  • ۷ IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    4 0
    لنگ مازندران ..هیس بمیر مفلوک ناجوانمرد..وزیر نبود الان ته جدول بودین... تو اخبار ماهم سرک نکش قرمز زنونه..رنگ باید مردونه باشه آبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس