کد خبر 1068470
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
پیام نیازمند

در تیم صدرنشین، طی ۲۰ بازی در لیگ برتر علیرضا بیرانوند ۱۳ و بوژیدار رادوشوویچ ۷ بار درون دروازه ایستاده‌اند که تعداد کلین‌شیت‌های این ۲ دروازه‌بان به صورت برابر ۶ بازی بوده است.

به گزارش مشرق، با گذشت ۲۱ هفته از لیگ برتر، مسابقات به دلیل شیوع بیماری کرونا دو ماه است که به محاق تعطیلی رفته و احتمالاً پس از تعطیلی سه ماهه، این رقابت‌ها از سر گرفته می‌شود. در ۲۱ هفته سپری شده از بازی‌ها دو تیم پرسپولیس و سپاهان با ثبت ۳ کلین‌شیت بهترین عملکرد را داشتند و پس از این دو تیم، فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان با ۱۱ کلین‌شیت قرار دارند. در بین ۱۶ تیم حاضر در لیگ نوزدهم، تا به حال ۳۴ سنگربان مختلف روی خط دروازه ایستاده و از دروازه تیم‌شان محافظت کرده‌اند. با هم مروری داریم بر وضعیت دروازه‌بان‌های لیگ در ۲۱ هفته گذشته و کلین‌شیت‌هایی که داشتند.
پرسپولیس
در تیم صدرنشین، طی ۲۰ بازی خود در لیگ برتر علیرضا بیرانوند ۱۳ و بوژیدار رادوشوویچ ۷ بار درون دروازه ایستاده‌اند که تعداد کلین‌شیت‌های این ۲ دروازه‌بان به صورت برابر ۶ بار بوده است. بازی پرسپولیس با سپاهان به دلیل برگزار نشدن منظور نشده است. بدین ترتیب رادوشوویچ با وجود تعداد بازی کمتر کلین‌شیت برابری با دروازه‌بان مطرح و محبوب پرسپولیس دارد.
سپاهان
پیام نیازمند، که یکی از ۴ دروازه‌بان ثابت لیگ نوزدهم است موفق به ثبت ۱۳ کلین‌شیت با سپاهان شده است. نیازمند در دو بازی با شاهین بوشهر، دو بازی با ماشین‌سازی تبریز، دو بازی با نفت مسجدسلیمان و بازی‌های رفت مقابل فولاد خوزستان، پرسپولیس، ذوب‌آهن اصفهان، گل‌گهر سیرجان، سایپا، تراکتور تبریز و پیکان دروازه اش را بسته نگه داشته است.
تراکتور تبریز
رشید مظاهری دومین دروازه‌بانی است که در تمامی ۲۱ بازی تراکتور برای این تیم به میدان رفته و موفق به ثبت ۱۰ کلین‌شیت شده است. مظاهری در ۷ بازی ابتدایی تراکتور مقابل نفت مسجدسلیمان، پرسپولیس، گل‌گهر سیرجان، ذوب‌آهن اصفهان، سایپا، پارس جنوبی جم و نساجی مازندران دروازه اش را بسته نگه داشته و پس از آن هم در سه بازی با شاهین بوشهر، نفت مسجدسلیمان (برگشت) و فولاد خوزستان موفق به کلین‌شیت شد.
بیشتر بخوانید:

استقلال تهران
حسین حسینی سومین دروازه‌بانی است که در همه بازی‌های تیمش به میدان رفته است. دروازه‌بان جوان استقلال در ۲۰ بازی این تیم تنها در ۴ بازی موفق به ثبت کلین‌شیت شده است. این دروازه‌بان در مصاف با سایپا، پارس جنوبی جم، صنعت نفت آبادان و شهر خودرو مشهد دروازه اش را بسته نگه داشته است.
شهر خودرو مشهد
چهارمین و آخرین دروازه‌بانی که همه بازی‌ها را برای تیمش به میدان رفته سیدمهدی رحمتی است که حراست از دروازه شهر خودرو مشهد را بر عهده داشته است. رحمتی در شهر خودرو موفق به ثبت ۱۰ کلین‌شیت شده است.
فولاد خوزستان
شهاب گردان سنگربان فولاد اهواز با انجام ۱۹ بازی و ۱۰ کلین‌شیت از بهترین‌های لیگ بوده و احسان مرادیان هم در تنها شانس خود برای قرار گرفتن در ترکیب یازده نفره فولاد، موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیمش شد. این دروازه‌بان در یک بازی هم به عنوان جانشین گردان وارد زمین شد که دروازه اش را بسته نگه داشت.
صنعت نفت آبادان
در تیم صنعت‌نفت آبادان ناصر سالاری پس از انجام ۱۵ بازی، آمار ۵ کلین‌شیت را در کارنامه خود به ثبت رسانده و محمد دریس نیز با ۶ بازی و ۲ کلین‌شیت به عنوان دروازه‌بان ذخیره آبادانی‌ها معرفی می‌شود.
نفت مسجدسلیمان
سوشا مکانی، حبیب فر‌عباسی و احمد گوهری ۳ دروازه‌بان نفت مسجدسلیمان در ۲۱ هفته سپری شده از بازی‌ها بودند که روی هم ۱۱ کلین‌شیت را ثبت کردند. مکانی آمار ۱۱ بازی و ۶ کلین‌شیت، فرعباسی ۸ بازی و ۴ کلین‌شیت و گوهری ۲ بازی و یک کلین‌شیت را در کارنامه خود قرار داده‌اند. البته فرعباسی در بازی هفته هفتم مقابل شاهین بوشهر در حالی که سوشا مکانی تا دقیقه ۲۴ درون دروازه بود و گل نخورده بود جانشین او شد و دروازه را بسته نگه داشت.
ماشین‌سازی تبریز
در تیم ماشین‌سازی حامد لک ۱۷ و علیرضا حیدری ۴ بار به عنوان دروازه‌بان اصلی در ترکیب قرار گرفتند و لک موفق به ثبت ۷ کلین‌شیت شد.
نساجی مازندران
نساجی مازندران از جمله تیم‌هایی است که تغییرات زیادی درون دروازه خود داشته است. محمد رضایی پس از ۵ بازی و یک کلین‌شیت جای خود را به علیرضا حقیقی داد. دروازه‌بان اصلی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، پس از ۱۲ بازی، ۶ بار دروازه مازندرانی‌ها را بسته نگه داشت و در این بین، نیما میرزاد هم که ۴ بار در ترکیب اصلی نساجی قرار داشت، ۲ بار موفق به ثبت کلین‌شیت شد.
ذوب‌آهن اصفهان
لقب بی‌ثبات‌ترین دروازه‌بان‌ها در بین تیم‌های لیگ برتری را باید به دروازه‌بان‌ها ذوب‌آهن اصفهان اختصاص داد. جایی که از ابتدای لیگ نوزدهم ۴ دروازه‌بان مختلف برای این تیم به میدان رفته‌اند. معراج اسماعیلی، یوسف بهزادی، مهدی خلیل (لبنانی) و محمدباقر صادقی هر کدام ۸، ۷، ۵ و یک بازی انجام دادند و در این بین اسماعیلی ۵ و بهزادی و خلیل هر کدام ۲ بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه ذوبی‌ها شدند.
پارس جنوبی جم
در پارس جنوبی هم فرناندو دخسوس برزیلی و مسعود پورمحمد ۲ دروازه‌بان این تیم بودند که دخسوس آمار ۱۴ بازی و ۲ کلین‌شیت و پورمحمد ۷ بازی و ۲ کلین‌شیت را در کارنامه خود به جای گذاشتند.
گل‌گهر سیرجان
در گل‌گهر سیرجان میلاد فراهانی با انجام ۱۸ بازی و ۵ کلین‌شیت انتخاب اول کادر فنی تیمش بود و مهرداد بشاگردی هم در ۳ دیداری که در ترکیب اصلی قرار گرفت یک بار دروازه گل‌گهر را بسته نگه داشت.
سایپا
حامد فلاح‌زاده یکی از با ثبات‌ترین گلر‌های لیگ نوزدهم ۱۶ بار برای سایپا به میدان رفت و ۵ بار هم دروازه نارنجی‌پوشان را بسته نگه داشت. احمد گوهری و محمدحسین اکبرمنادی هم به ترتیب ۳ و ۲ بار به عنوان نفر اول در دروازه قرار گرفتند که البته موفق به ثبت کلین‌شیت نشدند.
شاهین شهرداری بوشهر
ماکسیم کویلیتایا در شاهین شهرداری بوشهر به عنوان دروازه‌بان اصلی ۱۸ و ابوالفضل درویش‌وند ۳ بار در چهارچوب دروازه قرار گرفتند که دروازه‌بان گرجستانی ۳ بار موفق به ثبت کلین‌شیت شد.
پیکان تهران
وحید شیخ‌ویسی، مهدی امینی و آرام هاپراتیان، ۳ دروازه‌بان خودروسازان تهرانی، به ترتیب ۱۱، ۷ و ۲ بازی برای پیکان تهران انجام داده‌اند و شیخ‌ویسی ۲ و امینی یک بار دروازه تیم‌شان ر ابسته نگه داشته‌اند.
منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس