کد خبر 1068266
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کشتی

با توجه به آنکه حدود ۴۳ میلیون بشکه نفت، درون ۲۸ نفتکش از عربستان بارگیری شده و در حال رفتن به سمت آمریکا هستند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، مؤسسه ریستاد انرژی، می‌گوید: در حال حاضر ۲۸ نفتکش در حال انتقال ۴۳ میلیون بشکه نفت عربستان، ‌به آمریکا هستند و تا ۲۴ می به سواحل آمریکا، خواهند رسید.

در حالی ۲۸ نفتکش به زودی به آمریکا می‌رسند که همین حالا هم ۷۶ نفتکش در سواحل آمریکا پر از نفت تجمع کرده، و منتظر هستند بار خود را خالی کنند.

بیشتر بخوانید:

۳۴ فروند از این نفتکش‌ها، حامل در مجموع ۲۵ میلیون بشکه، در سواحل غربی و ۳۱ تانکر دیگر در نزدیک خلیج مکزیک، لنگر انداختند.

دلیل توقف این نفتکش‌ها و عدم تخلیه بار آنها این است که بسیاری از پالایشگاه‌ها در آمریکا، سفارشات خود را لغو کرده و خرید نفت را به خاطر کاهش شدید تقاضا ناشی از تبعات شیوع ویروس کرونا، متوقف کرده‌اند.

همین امر باعث صف کشیدن نفتکش‌ها در نزدیکی بنادر نفتی آمریکا، شده است.

پائولا رودریگز ماسیو، کارشناس ارشد مؤسسه ریستاد انرژی، می‌گوید: حجم نفتی که در حال حاضر قرار است از عربستان تا روز ۲۴ می، به آمریکا برسد ۴ برابر متوسط نفتی است که آمریکا، بین ۲۴ مارس تا ۲۴ آوریل، از عربستان وارد کرده است.

وی می‌گوید: رسیدن این حجم نفت از عربستان به سواحل آمریکا، تمام روند کاهش تولید نفت در آمریکا برای ماه می را خنثی می‌کند و از طرف دیگر به خاطر پر شدن انبارهای نفت آمریکا، ‌مشکلات جدی‌تری برای این کشور ایجاد خواهد کرد.

نبود جایگاه انبارسازی نفت، تولید کنندگان نفت آمریکا را مجبور کرده تا نفت خود را با قیمت منفی،‌ عرضه کند.

حجم نفت انبار شده تجاری در آمریکا، بر اساس آخرین آمارها حدود ۵۲۰ میلیون بشکه است.

رودریگز، می‌گوید:‌در حالی که تقاضا برای نفت، از سوی پالایشگاه‌ها در آمریکا، طی ۴ هفته گذشته، به طور متوسط ۳ میلیون بشکه در روز، پایین آمده، آژانس اطلاعات انرژی آمریکا، گزارش داده تولید نفت این کشور تنها ۸۰۰ هزار بشکه در روز در این مدت،‌ پایین آمده است.

با توجه به آنکه نفتکش‌های حامل نفت عربستان، به سرعت به سواحل آمریکا نزدیک می‌شوند، پیش‌بینی می‌شود متوسط واردات نفت آمریکا، در رقم ۵.۸ میلیون بشکه ثابت بماند.

موسسه ریستاد انرژی همچنین پیش‌بینی کرده، به خاطر کاهش بازدهی چاه‌های نفت، این کشور در ماه می و ژوئن شاهد افت قابل توجه تولید خواهد بود و ۶ اپراتور بزرگ این کشور، در مجموع ۳۰۰ هزار بشکه، از تولید نفت خود را از دست خواهند داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    چرا امریکاه نفت عربستان را میخرد و در چاههای خود ذخیره میکند خب مستقیم بیاد چاههای عربستان را بخرد. نفت در آینده از گرانترین محصولات دنیا خواهد شد زیرا تازه دانشمندان یواش یواش مجبور میشوند از بیش از دهها هزار محصول نفتی بجای سوزاندن آن در موتور ماشینها استفاده نمایند.
    • رضا IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      امريكا چاه نفت رو ميخواد چكار ؟! توله سلمان رو بخرى همه اينها رو دارى !
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    4 0
    اگر صنعت پترو پالایشگاهها جان بگیرد شاید تا بیش از ۱۰۰ برابر فروش نفت خام درآمد کسب خواهیم کرد البته اگر این اتفاق بیفتد.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    14 1
    نفت مارو نخریدن نفت مارو زمین زدن گفتیم اگر نفت ما نره نفت شمام نمیره خلاصه خدا وسط کارو گرفت حرف ما رو زمین نموند اینا امداد غیبی هستن
    • US ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      0 0
      خاک تو سربیسوادت
  • اکبر IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    5 0
    خداروشکر راست گفتن چوب خداصدانداره مملکت مابیمه امام زمان چاه مکن بهرکسی روباید یادشون بیاریم
  • مجید IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 0
    آمریکا دنبال جنگ. داره ذخیره میکنه موقع جنگ کم نیاره همش نقشه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس