کد خبر 1068219
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

اولین و آخرین سؤالی که هر زبان‌آموز در ابتدای مسیر یادگیری زبان انگلیسی به آن فکر می کند این است که فرایند آموزش و یادگیری زبان انگلیسی چقدر زمان بر است؟ پاسخ دادن به این سؤال مانند نشان دادن مسیر رسیدن از زمین به ماه است چراکه فرایند آموزش و یادگیری زبان برای گروه‌های سنی مختلف بادانش و سطح زبان متفاوت فرق دارد.

اگر شما هم دوست دارید تا در مورد زمان یادگیری زبان انگلیسی اطلاع لازم پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنم در ادامه ابن مقاله حتماً ما را همراهی کنید.

کودکان سریع‌ترین مسیر یادگیری را طی می‌کنند

اگر در بین اطرافیان خود کودکانی را می‌شناسید که از سن پایین بامطالعه کتاب زبان انگلیسی و شرکت در کلاس‌های آموزشی زبان یادگیری زبان را آغاز کرده‌اند. حتماً متوجه زمان یادگیری سریع آن‌ها شده‌اید.

کودکان زیر 6 سال آمادگی یادگیری بیشتری را به نسبت نوجوانان و بزرگ‌سالان دارند. این دسته از افراد مسیر کوتاه‌تری را برای یادگیری زبان‌دارند چراکه کودکان و نوجوانان می‌توانند برای آموزش از سنین پایین راه ساده‌تری را طی کنند.

ازنظر زبان‌شناسی مغز کودکان زیر 5 سال آمادگی یادگیری زبان‌های متفاوتی دارد و تأثیر یادگیری و آموزش زبان در این سنین در لهجه انگلیسی و قدرت شنوایی کودکان در هنگام صحبت کردن و گوش کردن به‌خوبی حس می‌شود.

البته در نظر داشته باشید که در دوره کودکی تنها می‌توان آموزش‌های محدودی را برای کودکان در نظر گرفت و داستان آموزش زبان هیچ‌وقت در دوران کودکی به پایان نمی‌رسد چراکه کودکان باید با گذراندن دوره‌های متفاوت در سطوح و سنین مختلف به‌صورت قدم‌به‌قدم آموزش‌های لازم را کسب کنند.

یادگیری زبان انگلیسی در سنین نوجوانی

بیش از 50 درصد از زبان آموزان پس از گذراندن کلاس ششم ابتدایی و اضافه شدن درس زبان انگلیسی به‌عنوان یکی از عناوین درسی مهم، تصمیم به یادگیری زبان به‌صورت جدی می‌گیرند. این دسته از افراد موازی بامطالعه دروس مدرسه خود فرایند یادگیری و گذراندن دوره‌های آموزشی را آغاز می‌کنند و سیر یادگیری کندتری نسبت به کودکان دارند.

بیشتر نوجوانان در ابتدا شرکت در دوره‌های متفاوت زبان را به‌قصد حضور در آزمون‌های بین‌المللی (بلافاصله بعد از اتمام تحصیل در مدرسه) انتخاب می‌کنند. این گروه از زبان آموزان با گذر از سطح elementary  و intermediate می‌توانند بامطالعه منابع آزمون آیلتس و تافل با آمادگی بیشتری برای شرکت در آزمون اقدام کنند.

بیشتر دانش‌آموزانی که بدون هیچ دانش قبلی از سن 12 سالگی آموزش زبان را آغاز می‌کنند، به راحتی می‌توانند پس از پشت سر گذاشتن مقطع متوسطه دوم، به‌عنوان یک‌زبان آموز ممتاز در آزمون‌های بین‌المللی شرکت کنند.

آموزش زبان برای بزرگ‌سالان چقدر طول می‌کشد؟

یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگ‌سالان فرایند پیچیده و طولانی‌تری دارد. چراکه بیشتر افراد بزرگ‌سال به دلیل دور بودن از فضاهای آموزشی و عدم مطالعه کتاب‌های عمومی ذهن آماده‌ای برای یادگیری ندارند.

به همین دلیل مسیر یادگیری زبان انگلیسی برای این گروه از دانش آموزان طولانی‌تر و شاید سخت‌تر از سایر افراد است. برای مثال اگر مسیر مکالمه سلیس و روان ابتدایی برای یک کودک 5 ساله یک ماه طول بکشد ممکن است برای افراد بزرگ‌سال به بیش از دو یا سه ماه نیست برسد.

افراد بزرگ‌سالی که بدون دانش قبلی برای یادگیری زبان انگلیسی قدم برمی‌دارند باید به این نکته واقف باشند که آموزش زبان در ابتدا مسیر سختی دارد که با تمرین و راهنمایی‌های اساتید حرفه‌ای آموزش زبان می‌توان به راهی شیرین و دوست‌داشتنی تبدیل شود.

آیا شرکت در کلاس‌های فشرده به یادگیری هر چه سریع‌تر زبان انگلیسی کمک می کند؟

یکی از باورهای غلط مردم در مورد آموزش زبان انگلیسی این است که همه فکر می‌کنند شرکت در کلاس‌های فشرده آموزش زبان می‌تواند روند یادگیری تندتری برای افراد ایجاد کند درصورتی‌که این‌یک باور کاملاً غلط است. می‌پرسید چرا؟

شرکت در دوره‌های فشرده آموزشی بامطالعه کتاب‌هایی مانند آکسفورد ورد اسکیل، تاپ ناچ و essential words for the ielts  به‌صورت هم‌زمان همراه است. دوره‌های فشرده تنها روند آموزش را تندتر می کند و اصلاً به یادگیری قطعی ارتباطی ندارد. چه بسیار افرادی که در دوره‌های فشرده آموزش زبان شرکت کرده‌اند اما به دلیل پشتکار نداشتن و عدم تمرین مکرر مسیر یادگیری سخت و طاقت‌فرسایی را برای خود رقم‌زده‌اند.

شرکت در دوره‌های فشرده تنها برای آن دسته از افرادی که اراده و عزم جزمی برای مطالعه و تمرین فشرده دارند به کار می‌آید چراکه مهم‌ترین رکن در موفقیت کلاس‌های فشرده همکاری شاگرد با مربی در انجام هر چه‌بهتر تمرین‌ها و مطالعه مکرر است.

بالاخره آموزش زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد؟

حتماً با خواندن مطالب این مقاله تاکنون حس ناامیدی پیداکرده‌اید، اما نگران نباشید چراکه برای شروع هیچ زمان دیر نیست. شما می‌توانید حتی بدون شرکت در کلاس‌های آموزشی و مطالعه کتاب‌های برتر آموزشی زبان انگلیسی، آموزش را از همین امروز آغاز کنید و مسیر کوتاه یا طولانی زبان خواندن را با لذت و انگیزه بالا آغاز کنید.

فراموش نکنید همان‌طور که در ابتدای مقاله عنوان کردیم یادگیری زبان انگلیسی با توجه به سن و هدف افراد برای آموزش زمان طولانی در بردارد و به همین دلیل نمی‌توان زمان مشخصی برای یادگیری زبان عنوان کرد.

انتشارات جنگل به‌عنوان همراه همیشگی شما با انتشار برترین کتب آموزشی زبان همراه شماست تا این مسیر دوست‌داشتنی را با ارائه بهترین کتاب‌های آموزشی زبان، با شما و در کنار شما طی کند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کلید IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    5 0
    والا حسن که ده دوازده سالی رفته اما هنوز بلد نیست انگلیسی صحبت کنه دیگه دقیق نمی دونم چند سال! طول می کشه!!
  • Mina IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 0
    سلام خسته نباشید اگر بخوایم خودمون تو خونه زبان خوندن رو شروع کنیم از elementary تا advance چه کتاب هایی آموزشی رو پیشنهاد میکنید؟ لطفا راهنمایی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس