کد خبر 1068182
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
لی چونگ یانگ

روزنامه گاردین لی چونگ یانگ را در بین بهترین بازیکنان زیر ۲۱ سال لیگ جزیره قرار داده است.

به گزارش مشرق، در لیگ انگلیس بازیکنان جوان زیادی حضور دارند و حتی تیم های بزرگ و مدعی نیز تلاش می‌کنند تا بخشی از فهرست و حتی ترکیب خود را به فوتبالیست های جوان انگلیسی و غیر انگلیسی اختصاص دهند. اما کمتر پیش آمده که یک بازیکن از فوتبال آسیا با سن پایین در لیگ جزیره بدرخشد و حتی مهره هایی نظیر پارک جی سونگ و شین جی کاگاوا نیز بعد از ۲۱ سالگی در منچستریونایتد حضور داشته اند.

اما روزنامه گاردین در ترکیب بهترین بازیکنان جوان لیگ جزیره، نام یک بازیکن آسیایی را قرار داده است؛ لی چونگ یانگ. بازیکنی که سال ۲۰۰۹ و در ۲۰ سالگی به بولتون پیوست و شش سال پیراهن این تیم را پوشید. گری مگسون سرمربی ای که او را به انگلیس برده بود، چند ماه بعد از آغاز فصل ۲۰۰۹-۱۰ از سمت خود برکنار شد اما این خرید کم نام و نشان به بازیکنی شاخص در تیم بولتون تبدیل شد و در دوره سقوط این تیم به چمپیونشیپ نیز در کنار تیم باقی ماند.

وی در سال ۲۰۱۵ به کریستال پالاس پیوست و سه سال در لیگ جزیره نقش آفرینی کرد و بعد از آن راه بوندس لیگا را در پیش گرفت و برای بوخوم به میدان رفت. او در پنجره زمستانی گذشته بعد از ۱۱ سال حضور در قاره سبز، به اولسان هیوندای کره جنوبی پیوست.

لی سابقه ۸۹ بازی برای تیم ملی کره را دارد و در اولین فصل حضور در لیگ جزیره هم نمره ۷ از ۱۰ را به دست آورد.

او تنها آسیایی در تیم منتخب گاردین به حساب می‌آید و در کنار گرت بیل، فیل جونز، جانی ایونز، رافائل و... قرار دارد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس