تنفیذ شهید رجایی

ایشان وقتی دید که در جمع حاضر فقط اوست که چنگال دارد و بقیه محض رعایت احترام ایشان مشغول تماشا هستند، پرسید: «پس شماها با چی می‌خواهید بخورید؟»

به گزارش مشرق، اواخر مرداد ۱۳۶۰ آقای محمدعلی رجایی که تازه رئیس‌جمهور شده بود، آمد بازی دراز. آن روز بچه‌ها مانند پروانه‌ای دور ایشان می‌چرخیدند.

او هم با بزرگواری به تک‌تک سنگرها سر می‌زد و به همه خسته نباشید می‌گفت. فرمانده ما برادر وزوایی، قدم به قدم دوشادوش آقای رجایی راه می‌رفت و با یک افتخاری مواضع و سنگرهای فتح شده بعثی‌ها را به ایشان نشان می‌داد.

نزدیک ظهر، رئیس‌جمهور وارد یکی از سنگرها شد. بچه‌ها که حسابی ذوق‌زده شده بودند، برای پذیرایی از ایشان یک هندوانه تهیه کردند. آنها هر چه می‌گشتند تا وسیله‌ای برای بریدن هندوانه پیدا کنند، موفق نمی‌شدند تا اینکه بالاخره بعد از جست‌وجوی فراوان، یک چاقو و چنگال پیدا شد. بعد از بریدن و قاچ کردن هندوانه، چنگال را به برادر رجایی دادند.

ایشان وقتی دید که در جمع حاضر فقط اوست که چنگال دارد و بقیه محض رعایت احترام ایشان مشغول تماشا هستند، پرسید: «پس شماها با چی می‌خواهید بخورید؟» بچه‌ها تعارف کردند و گفتند: «حالا شما بفرمایید!»

آقای رجایی خیلی خودمانی گفت: «هرطور که شما بخورید، من هم همان طور می‌خورم.» بعد هم دوزانو، مثل بقیه بچه‌ها، روی زمین نشست، چنگال را کنار گذاشت و با گفتن بسم‌الله، از بقیه هم خواست با او مشغول خوردن شوند. بچه‌ها از اینکه با چشمان خود می‌دیدند رئیس‌جمهور کشورشان آنطور خاکی و خودمانی در کنار آنان، با همان لباس ساده بسیجی روی زمین نشسته و با آنها هم‌سفره شده، بسیار خوشحال بودند. این واقعه گذشت تا اینکه روز هشتم شهریور، تازه از شناسایی برگشته بودم و داشتم گوشه سنگر استراحت می‌کردم، حوالی عصر یکی از بچه‌ها بیدارم کرد. خیلی مضطرب بود، پرسیدم: «چی شده؟ چه خبر است؟ چرا مضطربی؟»

گفت: «مقر نخست وزیری منفجر شده، رادیو خبرش را تازه اعلام کرده.» بدجوری ته دلم لرزید. پرسیدم: «آقای رجایی هم آنجا بود؟» جواب داد: «آنطور که رادیو می‌گفت ایشان و آقای باهنر در جلسه حضور داشتند ولی خوشبختانه آسیب جدی ندیده‌اند و فقط مجروح شده‌اند.» دلم قرص شد و پیش خودم گفتم الهی شکر که آقای رجایی سالم هستند. هر چند این خوشحالی ما زیاد طول نکشید. صبح روز نهم شهریورماه در اخبار صبحگاهی ساعت ۸ رادیو، این خبر رسما اعلام شد: رجایی و باهنر در انفجار مقر نخست‌وزیری به شهادت رسیدند. با شنیدن این خبر فضای غم‌انگیزی کل جبهه‌های بازی دراز را فراگرفت.

برگرفته از کتاب ققنوس فاتح / بیست روایت از محسن وزوایی/ گل‌علی بابایی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    27 5
    حیف حیــف!! خدا جوجه کش ها رو لعنت کنه
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      12 10
      یکی میشه رجایی یکی هم میشه محمود و قالیباف
    • هامون IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      2 3
      رجایی مرد استثنای بود. من صبج روز 9 شهریور که از رادیو خبر شهادت ایشان را شنیدم کلی گریه کردم . خدا رحمت کند . احمدی نژاد همانند ایشان مرد خاکی و یاد آور تواضع و ساده زیستی ایشان را دارد . خداوند حفظ شان کند .
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    40 3
    کجایند مردان بی ادعا؟ کجایند شیفتگان خدمت و نه تشنگان قدرت ؟ خدا رحمتشان کند بیایند و ببینند تشنگان قدرت چه میکنند ....
  • سوسن انتصاری IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    30 5
    سلام کو ؟ کی چه کسی می شه رجایی ؟کی میشه قاسم سلیمانی ؟ درین روزگار رجایی ها وقاسم سلیمانی ها ست آرزو ....
  • ذلذزتالذزتالذزت IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    10 0
    با سلام و قبولی طاعات و عبادات از سایت مشرق نیوز در خواست دارم تا عدم کاهش قیمت کود های شیمیایی تولیدی پالایشگاه ها را با کاهش قیمت نفت مورد بررسی قرار دهد و مسئولین را در این زمینه به چالش کشیده و پیگیر آن باشد تا کمکی به کشاورزان که هزینه های تولیدشان گران شده است کرده باشیم با تشکر
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    9 1
    آنان مردان خدایی بودند وشهادت مزد فی سبیل الله بودن آنها بود
  • DE ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    1 0
    بچه‌ها از اینکه با چشمان خود می‌دیدند رئیس‌جمهور کشورشان آنطور خاکی و خودمانی در کنار آنان، با همان لباس ساده بسیجی روی زمین نشسته و با آنها هم‌سفره شده، بسیار خوشحال بودند. ------------------------------------------------------------------------------------- قربون ادب و معرفت این جوون های رزمنده. ادم های خاکی بدلمون می شینه. این نشان از بزرگ دلی و بزرگ منشی ایشون بوده. خدا رحمت اش کنه . امام علی (ع) عزیزمون بسیار ساده زیست و بی تکلف بود و روی زمین خاکی می نشست.
  • جوجه تیغی بدنساز GB ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    1 1
    مثل رجایی فقط یک بار دیگر تکرار شد: احمدی‌نژاد که تنگ نظران نگذاشتند بماند. وسط بیابون با کوخ نشینها همسفره میشد.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    1 2
    کره خاکی عمرا دیگه بتونه فررزندانی مثل حاج قاسم وسایر شهدای وجنگ ورجایی وباهنر به خود ببیند
  • حامد IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    1 1
    بخدا قسم اگر نفس های آنان بود الان در کشور ما نیازمندی نبوددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد د اینکه این همه بدبخت بیچاره داریم واسه خاطر دزدای کثیفی هست که حق ملت ضعیفو بالا میکشن با افتخار و ادعا میکنند حقمو ازین مملکت خراب شده گرفتم ننگتان باد شکم پاره ها شرمتان باد بی شهیدها
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    3 0
    انقلاب لحظاتی قبل از به ثمر نشستن و مدتی بعد از اآن فرزندان خود را می خورد .
  • ایرانی IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    2 0
    اوایل انقلاب هنوز بوی پول به مشام مسئولین نرسیده بود.وگرنه همگی شناگر ماهری هستند.
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    2 0
    من هم امروز هندونه دیدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس