اخبار ویژه روزنامه ها

عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم می‌گوید: برنامه و بودجه دولت پس از هفت سال، همچنان نامتوازن کار می‌کند.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

اگر  متخصصان در دولت تصمیم می‌گرفتند /تخلفات بودجه و ارز پیش نمی‌آمد

عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم می‌گوید: برنامه و بودجه دولت پس از هفت سال، همچنان نامتوازن کار می‌کند.

مهدی آیتی نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم در گفت‌وگو با روزنامه آرمان اظهار داشت: با آغاز دوره دوم دولت روحانی برخی در درون دولت به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که گویا آنها رئیس‌جمهور هستند و به تنهایی قصد دارند حرف خود را به کرسی بنشانند.

این افراد با عملکرد و صحبت‌های خود در راه دولت مانع‌تراشی می‌کنند. حلقه نزدیک به رئیس‌جمهور در همان سال اول دولت دوازدهم افرادی را که برای دولت تبدیل به سرمایه اجتماعی شده بودند را محدود کرد و عملا اجازه فعالیت مفید و موثر را ندادند و عملا با این اقدام نخست به خودشان لطمه وارد کردند.

وی اضافه کرد: در همین راستا شاهد بودیم فعال‌ترین شخص دولت روحانی یعنی معاون اول ایشان عملا از گردونه اجرایی کشور خارج و صرفا به یک مقام تشریفاتی در دولت بدل شد. مدیران عالی دولت در سطح استان‌ها نیز گرفتار این گرداب شدند و در عرصه تصمیم‌گیری‌ها خلل بزرگی به‌وجود آمد. این اختلافات به سرعت نمود پیدا کرد و شاهد بودیم که کار دولت هر روز در یک نقطه گره می‌خورد و عرصه برای عملکرد بهتر سخت‌تر می‌شد.

آیتی گفت: این انتقاد به‌صورت جدی به روحانی وارد است که حتی نتوانست از عملکرد خود به خوبی دفاع کند و این در سال‌های آخر دولت به سایر موارد نیز شیوع کرد تا جایی که شاهد هستیم دولت در بحران کرونا برای توزیع بسته معیشتی نیز با مشکل مواجه شده است.

مردم در جریان خطر شیوع کرونا در یک ازدحام غیراصولی به اجبار پشت درهای مراکز ثبت نام سیمکارت ایستاده‌اند و جان خود را به خطر انداخته‌اند زیرا دولت نتوانسته برای این امر ساده یک برنامه‌ریزی اصولی انجام دهد و با رفتارهایی از این قبیل عملا به مخالفین خود بهانه داده است.

این فعال اصلاح‌طلب همچنین گفته است: هفت سال است که همه به دولت اخطار و تذکر می‌دهند که نوبخت در سازمان برنامه و بودجه که جایگاهی بسیار مهم دارد نمی‌تواند به خوبی عمل کند. تمامی وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها و مجموعه‌های زیر نظر دولت از ایشان گلایه دارند و علاوه بر اینها عملکرد ایشان در سازمان برنامه و بودجه به هیچ‌وجه موفقیت‌آمیز نبوده است و نیاز است با نگاهی دیگر برنامه‌های این سازمان را که بر تمام تصمیم‌گیری‌های کشور موثر است، پیش برد.

مجلس همسو با دولت بارها به ایشان انتقاد کرد و به دولت پیشنهاد داد تا ایشان را تغییر دهد اما به علت اینکه روحانی عملکرد ضعیفی دارد مجبور است حلقه اطراف خود را حفظ کند و این عمل را حتی با وجود اینکه بیشترین ضربه را به خود روحانی وارد می‌کند اما ناچار به ادامه آن است. عدم تصمیم‌گیری مناسب در مورد بحران دلار در سال‌های گذشته سبب شده است تا امروز دولت تخریب شده و حق را به دیوان محاسبات بدهند. چرا تصمیمات اقتصادی در دولت روحانی به وسیله متخصصین گرفته نمی‌شود تا اینگونه مشکلات پیش نیاید؟

دعوت مدیران و تازه‌واردهای بورس به احتیاط و تدبیر بیشتر

نشریات طیف‌های مختلف درباره مخاطرات مربوط به وجود حباب در بازار بورس هشدار می‌دهند.

روزنامه همشهری در این زمینه نوشت: بازار سهام به مقصد اصلی نقدینگی در اقتصاد ایران تبدیل شده؛ به‌طوری که یافته‌های همشهری نشان می‌دهد همزمان با تشدید روند صعودی بورس، فقط در یک‌ ماه گذشته، دست‌کم ۲۰هزار میلیارد تومان پول تازه، وارد بازار سهام شده است.

رقم ورود پول به تالارهای بورس در طول سال گذشته ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. به گزارش همشهری، در شرایطی که جریان ورود نقدینگی به بورس شتاب گرفته، این پرسش مطرح است که رشد بازار سهام تا کجا ادامه می‌یابد؟ و آیا در بازار سهام حباب قیمت‌ها شکل گرفته است؟

این روزنامه افزود در ۲سال گذشته می‌بایست بر تعداد شرکت‌های بورس اضافه می‌شد، میزان سهام شناور آزاد شرکت‌ها افزایش پیدا می‌کرد و حتی ابزارهای مالی متنوع و کارا برای جذب نقدینگی جدید تولید می‌شد اما غفلت مدیران بازار سرمایه از توسعه ابزارها موجب شده فشار نقدینگی به متورم‌شدن قیمت سهام بینجامد؛ موضعی که برخی صاحب‌نظران را بر آن داشته که درباره شکل‌گیری حباب در بازار سهام ابراز نگرانی کنند.

بررسی‌های اولیه همشهری در مورد مخاطرات پیش‌روی بازار سهام نشان می‌دهد احتمالا ۳مخاطره اصلی ظرف چند ماه آینده رشد بازار سهام را تهدید می‌کند. این مخاطرات شامل‌ مقاومت‌های پیش روی شاخص از نظر تکنیکی، نزدیک‌شدن به دوره رکود سنتی و همین‌طور نزدیک‌شدن به فصل مجامع شرکت‌های بورس است. تحلیلگران تکنیکال معتقدند شاخص کل به‌زودی در محدوده ۷۷۰هزار واحد و سپس در محدوده ۸۲۰هزار واحد با مقاومت روبه‌رو خواهد شد و احتمال نزول یا اصلاح شاخص در این محدوده‌ها وجود دارد.

روزنامه جام‌جم نیز در گزارشی با عنوان «هشدار برای تازه‌واردهای بورس» تصریح کرد: استقبال بی‌سابقه مردم از سرمایه‌گذاری در بورس بدون اطلاعات حداقلی می‌تواند در بلندمدت آنها را با مشکلات بزرگی روبه‌رو کند.

این روزنامه افزود: از ابتدای سال مردم با دریافت کد بورسی قصد دارند وارد بازار سرمایه شوند که از نگاه اول این کار بسیار خوب است اما از منظر دیگر به‌دلیل این که این افراد تخصصی در این زمینه ندارند ممکن است هم سرمایه خود را از دست بدهند و هم سهام‌داران دیگر متضرر شوند.

افراد عادی با افزایش قیمت دلار و طلا اقدام به خرید می‌کنند اما با کوچک‌ترین کاهش قیمت، این افراد، فروشنده می‌شوند و زیان می‌کنند، در حالی که ممکن است طی یک دوره زمانی دوباره قیمت به تعادل برسد.

 اما در بازار بورس وضعیت به‌گونه دیگری است. افراد حرفه ای سهام را در پایین‌ترین قیمت خریداری می‌کنند و در بالاترین قیمت می‌فروشند اما این پایین‌ترین و بالاترین محدوده‌ای است که تنها افراد آشنا به بازار سرمایه می‌توانند از آن سر دربیاورند؛ ضمن این که سود در بازارهای دلار و طلا در زمانی که نوسان قیمت وجود دارد کوتاه مدت است اما باید توجه داشت سود در بازار سرمایه بلندمدت است؛ بنابراین رفتار تازه واردها در بازار بورس وقتی نوسان اتفاق می‌افتد متفاوت است و ممکن است زیان ببینند.

 افرادی که تخصص و اطلاعات کافی از بورس ندارند اکنون وارد بازار سرمایه شده‌اند و ممکن است کل این بازار را برهم بزنند. البته ورود سرمایه به بورس کار خوبی است اما اجازه خرید و فروش سهام به تازه واردها ممکن است چالش‌هایی را ایجاد کند. شاپور محمدی، رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار معتقد بود تازه واردهای بورس نباید تا سه ماه اجازه خرید و فروش سهام داشته باشند و طی این مدت باید از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری این کار را انجام دهند. حسن این کار باعث می‌شود تا افراد زیان را تجربه نکنند.

دفاع روزنامه زنجیره‌ای از نامزد متقلب!

روزنامه زنجیره‌ای اعتماد از ابطال انتخابات تفرش به دلیل نامعتبر و جعلی بودن مدرک تحصیلی نامزد منتخب ابراز ناخرسندی کرد.

این روزنامه به جای این که از شورای نگهبان به خاطر جبران کوتاهی هیئت اجرایی انتخابات تشکر کند، می‌نویسد: ممانعت شورای نگهبان از حضور فرد منتخب در مجلس یازدهم، رد صلاحیت نابهنگام بود. ۴ سال پس از غائله رد صلاحیت نابهنگام مینو خالقی منتخب اصلاح‌طلب مردم اصفهان در مجلس دهم حال نوبت به سینا کمال‌خانی، منتخب مستقل تفرش  در مجلس یازدهم رسیده که به همین سرنوشت دچار شود.

ماجرا از آنجا شروع شد که اوایل هفته جاری با انتشار نامه اداره کل دانش‌آموختگان وزارت علوم درباره مدرک تحصیلی سینا کمال‌خانی منتخب مردم تفرش در مجلس یازدهم، صحت انتخابات در این حوزه انتخابیه محل پرسش ناظران قرار گرفت. نامه‌ای که از ابهاماتی در صحت مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد این کاندیدای پیروز انتخابات حکایت داشت و اگر چه در ادامه برخی مسئولان استان مرکزی مدعیاتی در ارتباط با نادرست بودن ادعای وزارت علوم پیش کشیدند اما هفته که به میانه راه رسید، انتشار تصاویری از مؤسسه غیر انتفاعی تفتان، عملا فقدان اعتبار مدرک تحصیلی کمال‌خانی را تأیید کرد.

در حالی که وزارت علوم اعلام کرد مدرک تحصیلی نامزد مذکور نامعتبر است، حمایت روزنامه اعتماد از نامبرده جای تعجب دارد و این پرسش را پیش می‌کشد که چرا یک روزنامه زنجیره‌ای (دارای سابقه همکاری با مفسد اقتصادی بزرگ، شهرام جزایری) باید به جای تقدیر از شورای نگهبان، طرف فرد متقلب را بگیرد.

گفتنی است صلاحیت مدیر مسئول روزنامه اعتماد در انتخابات مجلس یازدهم رد شد.

زیباکلام: به خاطر کرونا ختم نگرفتیم وگرنه اصلاحات ۲ اسفند ۹۸ مُرد

صادق زیبا کلام می‌گوید اصلاحات مُرد اما وضعیت کرونایی بود ختم نگرفتیم

او که خود از متهمان انحراف شعار اصلاحات است، در گفتگو با خبرآنلاین اظهار داشت: اصلاحات تمام شد و مُرد، در دوم اسفند (انتخابات مجلس)۱۳۹۸، همه چیز تمام شد، چون کرونا بود نمی‌شد ختم و شب هفت گرفت.

وی گفته است: آقای خاتمی باید پاسخگو باشد، عارف، حجاریان، موسوی لاری، تاجزاده و صادق زیباکلام و ... باید پاسخ آرائی را که با ترغیب ما داده شده‌اند، بدهند.

وی همچنین گفت: اگر آقای محمدرضا عارف ثبت نام کرده بود، یقینا تایید صلاحیت می‌شد و ۱۰۰ هزار رای هم نمی‌آورد.

زیباکلام می‌افزاید: اگر آقای خاتمی امروز همه کاره مملکت شده بود و مقام معظم رهبری به ایشان چک سفید می‌دادند، چه کار می‌خواست بکند؟ با خاتمی که نمی‌توانیم جریان اصلاحات را رهبری کنیم. زبان من مو درآورد آنقدر که گفتم یک جمع ۵ تا ۱۵ نفره را به عنوان رهبری اصلاحات مشخص کنیم. اینکه دختر و پسرهای ما نمی‌دانند فرق اصلاح‌طلب و اصولگرا چیست تقصیر ما اصلاح‌طلبان است. انتقاد پذیری اصلاح‌طلبان کمتر از اصولگرایان نباشد، یقینا بیشتر هم نیست.

او همچنین در بخش دیگری از مصاحبه گفته است: من با تمام سلول‌های بدنم با ترامپ مخالف هستم و علیه او هستم.

زیباکلام همچنین می‌گوید: فکر می‌کنم اردشیر زاهدی آن حرف‌ها درباره سردار سلیمانی، ترامپ و عملکرد ایران در سوریه را صادقانه گفت.

خراسان

جلسات آنلاین با موضوعات حساس ممنوع شد

یک نهاد مسئول در بخشنامه روزهای اخیر خود به تعدادی از نهادها و سازمان های مهم کشور، با اشاره به گسترش جلسات از راه دور و دورکاری کارمندان به علت شیوع ویروس کرونا، تاکید کرده است باهدف کاهش مخاطرات مرتبط با افشای اطلاعات و داده های خاص دستگاه ها، تشکیل هرگونه جلسه از راه دور که موضوع آن حساس و دارای موضوعات طبقه بندی باشد، کاملا ممنوع بوده و در عین حال، نمایش هرگونه سند طبقه بندی در جلسات عادی از راه دور نیز ممنوع است.

تلاش جدید مسئولان برای تکمیل مصلای تهران

یک مسئول مهم اجرایی با ارسال ابلاغیه ای در روزهای اخیر خطاب به تعدادی از مسئولان اقتصادی کابینه، با اشاره به مجوزهای صادرشده در قانون بودجه امسال برای انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف ۶۵ هزار میلیارد ریال توسط شرکت های دولتی و تصویب شورای اقتصاد، تاکید کرده است برخی از این شرکت ها از جمله سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی، برای تکمیل مصلای تهران در اولویت استفاده از این اوراق ریالی طی امسال هستند.

آرمان

اینستاگرام: حواس‌مان به تتلو است!

تتلو که صفحه اینستاگرامش مسدود شده بود، دیروز با صفحه جدید با نام ممد وارد اینستا شده و یک میلیون فالوور نیز گرفته و باز حرف‌های حرمسرایش را تکرار کرده است. اینستاگرام اعلام کرده حواس‌مان به او هست؛ هر صفحه‌ای را باز کند مسدود می‌کنیم.

پرداخت هزینه از جیب مسافران!

مقصود اسعدی سامانی،دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: شرکت‌های هواپیمایی کامل در هنگام ورود به فرودگاه‌ها یا هواپیماها غربالگری و تب‌سنجی از مسافران را انجام می‌دهند. فاصله‌گذاری اجتماعی اگر در بازه‌ای از زمان باشد که تعداد مسافران زیاد است، مسافران باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.

دستگیری تیم تروریستی در زاهدان

مدیر کل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: اعضای تیم چهار نفره تروریستی که مرتکب چندین فقره عملیات خرابکارانه در شهرستان زاهدان شده بودند با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و دستگیر شدند. گفتنی است روابط عمومی اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان اعلام کرد: اعضای این تیم تروریستی در سنوات گذشته اقدامات خرابکارانه و ضد امنیتی در سیستان و بلوچستان انجام داده بودند. وی در ادامه بیان کرد: از این تیم تروریستی مقادیر قابل توجهی موادمنفجره و ابزار ساخت محموله‌های انفجاری کشف شده است.

حدادی؛ دلم می‌خواست بمیرم

احسان حدادی از روزهای سخت درگیری با بیماری کرونا گفته است. احسان حدادی، پرتابگر دیسک کشورمان و برنده مدال برنز المپیک چندی پیش به کرونا مبتلا شده است. حالا این ورزشکار از روزهای سخت درگیری با این بیمار گفته است. حدادی در این رابطه گفته: «برخی شب‌ها حس می‌کردم در حال مرگم و حتی گاهی از شدت تنگی نفس ترجیح می‌دادم بمیرم تا راحت شوم.» با این همه خوشبختانه حدادی توانسته سلامتی خود را دوباره به دست بیاورد. علاوه بر او پدر، مادر و ماساژور او هم مبتلا شده‌اند که همگی در حال حاضر در سلامت کامل هستند.

مصالحه با آمریکا کلا بی‌معنا شده

 سعید لیلاز معتقد است: اگر یک در هزار، قبل از این ماجراها مخالف مصالحه با آمریکا بودم، الان فکر می‌کنم این مصالحه کلا بی‌معنی شده است؛ نه ‌تنها به لحاظ سیاسی غلط است، بلکه به لحاظ اقتصادی هم بی‌معناست، چون چیزی پس از مصالحه انتظار شما را نمی‌کشد. ما باید افراد فرودست جامعه خود را تحت‌حمایت قرار دهیم. معتقدم ایران باید در چشم‌انداز آتی کوپن کالاهای اساسی به مردم بدهد.

زیبا کلام : از تتلو می‌ترسم

صادق زیباکلام می‌گوید باید از چهره هایی، چون تتلو، ابوبکر البغدادی و نسل جدیدی که فقط به دنبال تخریب و خشم و نفرت است ترسید. وی گفت: مقداری برای همدیگر ارزش و احترام قائل باشیم، من از امیرحسین تتلو می‌ترسم، من از تتلوها می‌ترسم، از مائده هژبری می‌ترسم، امیدوارم که اشتباه کنم و از این‌ها نباید ترسید، ولی من از این‌ها می‌ترسم. زیباکلام افزود: من از همه کسانی که پر از خشم و نفرت و تخریب هستند می‌ترسم. من از اسامه بن لادن و ابوبکر بغدادی هم می‌ترسم، چون این‌ها فقط می‌خواهند تخریب کنند. اسامه بن لادن به جز اعدام و سربریدن چه کرد؟ من از این تیپ افراد و از این تفکر می‌ترسم.

 پیج جدید تتلو از دسترس خارج شد

امیرحسین مقصودلو چند روز پیش با یک استوری خبرساز شده و همان استوری که به اعتقاد کارشناسان محتوایش مصداق کودک‌آزاری بوده باعث شده است تا صفحه شخصی این خواننده حاشیه‌ساز با ۴میلیون دنبال‌کننده از طرف اینستاگرام بسته شود. پس از این اتفاق اینستاگرام در پاسخ به پرسش یک کاربر از این گفته بود که به دلیل آنچه «احتمال به خطر افتادن افراد زیر سن قانونی» می‌داند، این خواننده جنجالی دیگر اجازه ندارد صفحه‌ای در اینستاگرام داشته باشد. گفتنی است تتلو اما این بار با یک اکانت با نامی دیگر به این شبکه اجتماعی بازگشته و در کمتر از ۲۴ساعت باز هم میلیونی شده است.

دریافتی مجیدی از استقلال چقدر بود؟

مسئولان باشگاه استقلال که بخشی از مطالبات اعضای تدارکات و پزشکی این تیم را پرداخت کرده‌اند مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان هم به حساب فرهاد مجیدی واریز کرده‌اند. این رقم بخشی از طلب سرمربی تیم استقلال بوده است، ضمن آنکه بقیه اعضای کادر فنی این تیم هم مبالغی را دریافت کرده‌اند. به گفته مسئولان باشگاه استقلال قرار است امروز به حساب بازیکنان این تیم مبالغی واریز شود. این در حالی است که قرار است نشست هیات مدیره استقلال نیز برگزار شود و در خصوص مسائل مختلف این باشگاه بحث و تبادل‌نظر صورت بگیرد. اعضای تیم استقلال پیش از این ۴۰ درصد مطالبات خود را در زمان مدیریت گذشته از این باشگاه دریافت کرده‌اند.

کشف ۳میلیارد ماسک تقلبی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری اظهار داشت: در راستای برخورد با محتکران و اخلال‌گران نظام اقتصادی و سلامت‌محور، واحد بازرسی و نظارت اداره صمت در گشت مشترک با نماینده اداره کل تعزیرات حکومتی و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در پی بازدیدهای مدون و برنامه‌ریزی شده موفق به کشف کارگاه تولید ماسک تقلبی شده‌اند. موسی احمدی افزود: در این بازدیدها بازرسان موفق به کشف تعداد زیادی ماسک تقلبی شده‌اند که به تشخیص بازرسان جزو تولیدات تقلبی محسوب می‌شود. وی بیان کرد: ارزش ریالی این کشفیات حدود ۳میلیارد و ۳۵۰ هزار ریال بوده است که به‌ دلیل غیربهداشتی و تقلبی بودن از سوی بازرسان شناسایی و برای اعمال مراحل قانونی به مراجع قضایی ارائه شده است.

مسمومیت ۶۵ همدانی بر اثر مصرف الکل

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۶۵ نفر از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون بر اثر مصرف الکل در این استان مسموم شده‌اند.‌ حبیب ا... معصومی در این رابطه افزود: چهار تن از افراد به علت مصرف بیش از حد و مسمومیت شدید جان خود را از دست داده‌اند که طبق بررسی‌های صورت گرفته، تعدادی از روی جهل و ناآگاهی، عده‌ای برای سرگرمی و افرادی هم برای پایان دادن به زندگی اقدام به مصرف متانول کرده‌اند.

 بازداشت سارق نفت خام

 فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به دستگیری متهم اصلی سرقت نفت خام از لوله اصلی انتقال نفت تهران به تبریز در کیانشهر تهران اظهار داشت: در پی آتش‌سوزی در اطراف یکی از باغ‌های شهرستان ملارد، کارشناسان پی به سرقت نفت خام بردند که با اقدامات پلیسی ۲ متهم در ابتدا دستگیر شدند. سردار محسن خانچرلی همچنین با اشاره به دستگیری ۳ متهم در رابطه با پرونده سرقت نفت خام بیان کرد: متهم اصلی این پرونده به استخراج ۳۰۰ هزار لیتر نفت خام از لوله اصلی اعتراف کرده است که پرونده به‌همراه متهمان برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسين DE ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    4 0
    آقاى زيبا كلام تو و افرادى كه نام بردى ومجموعه طيف و جريان فكرى شما سالهاست كه مرديد و جاى تعجبه كه چگونه تا بحال نميدونستيد؟ فكر كنم تو در بين كوران اصلاح طلب با يك چشم پادشاه آنها هستى.
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 0
    صادق خان یادت میاد چند سال پیش تو اوج اصلاحات ! مثلا یه نظریه دادی و گقتی اگه بجای زیباکلام اسم من مثلا جانسون بود الان تمام نظریاتم در دنیا مطرح شده بود !؟ خب حالا چی شد جانسون خان ؟ حالا میگی کل اصلاحات مرد ؟! میگم بهتره واسه اصلاحاتم یه اسم فرنگی پیشنهاد بدی ! شاید اینجوری از مرگ حتمی نجاتش بدی !
  • شهاب IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    2 0
    ای آقای خارج از مدار! مگر آن روز که رحم اجاره کردی نفهمیدی جنین مرده تو اون رحم مرده می گذاری! کی خواهی فهمید جناب سیاست غلطان! حالا که تعفن همه عالم را برداشته بوی گند به دماغت خورده تیزهوش!
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 0
    آقای زیباکلام: اصلاحات مُرد، به دَرَک که مُرد!! مگر شما اصلاح طلبان(خراب طلبان) تا حالا چکار کرده اید که مردم تأسف نبودن شما را بخورند؟ مگر جز حرف مفت زدن چه گفته اید که مردم شیفته شما باشند؟ بزرگترین هنر شما گرانی های سرسام آور و افزایش چهار برابری قیمت ارز و کالاها بود. بروید به جهنم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس