کد خبر 1067991
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
واکسن نمایه

رئیس کمیسیون اروپایی اعلام کرد که به منظور امکان دسترسی همه جهانیان به واکسن کرونایی که در آینده تولید خواهد شد یک ابتکار جهانی را به راه انداخته است.

به گزارش مشرق، "اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی در گفتگو با "دویچه وله" آلمان درباره اهداف کنفرانس بین المللی که قرار است روز دوشنبه برای دریافت کمک های کشورهای جهان برای مقابله با بحران کرونا برگزار شود، گفت: این مسئله بسیار اهمیت دارد که ما مشترکا پاسخ قدرتمندانه ای برای بحران کرونا پیدا کنیم. این بحران هیچ حد و مرز و هیچ ملیتی را نمی شناسد. ما می توانیم این ویروس را تنها با تولید یک واکسن نابود کنیم. بنابراین ما باید به صورت جهانی و هماهنگ عمل کنیم؛ چرا که می خواهیم از این مسئله جلوگیری کنیم که تنها کسانی به واکسن نهایی تولید شده دسترسی یابند که توانایی پرداخت هزینه آن را دارند.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان غذا و دارو: موج دوم و سوم کرونا حتمی است

پیش‌بینی اروپا درباره زمان تولید واکسن کرونا

وی افزود: ما همکاری هایی را در راستای یافتن واکسنی برای کرونا آغاز کرده ایم، اما باید ظرفیت هایی را برای تولید آن داشته باشیم. سپس ما باید اطمینان حاصل کنیم که در هر گوشه دنیا این واکسن با قیمتی عادلانه و مناسب توزیع می شود. ما در این راستا کار می کنیم. برای این منظور به پول نیاز داریم.

فون در لاین تاکید کرد که در کنفرانس بین المللی آنلاین روز دوشنبه از فرصت استفاده می کند تا برای این منظور ۷.۵ میلیارد یورو جمع کند. به گفته وی این تازه شروع راه است.  این مقام ارشد اروپایی افزود: من فکر می کنم که ما به زمان بیشتری نیاز داریم.

رئیس کمیسیون اروپایی در ادامه این گفتگو تصریح کرد که طبیعتا هر کسی باید در هر جای دنیا به واکسن کرونا دسترسی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری نهادها و سازمان های جهانی در این طرح با کمیسیون اروپایی همکاری می کنند همچنین تاکید کرد: این مسئله ضرورت دارد تا در این راستا یک رویکرد هماهنگ و جهانی دنبال شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس