آزمایشگاه ووهان

نخست‌وزیر استرالیا با رد ادعای آزمایشگاهی بودن ویروس جدید کرونا، خواستار انجام تحقیقات مستقل در این باره شد.

به گزارش مشرق، «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا بامداد امروز (جمعه به وقت ایران) گفت هیچ مدرکی از اینکه ویروس «کووید۱۹» در آزمایشگاهی در شهر «ووهان» واقع در چین ساخته شده، وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، موریسون با بیان اینکه استرالیا هیچ اطلاعاتی که از ایده آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا پشتیبانی کند در اختیار ندارد، توضیح داد که برای برطرف کردن شک‌ها در این باره، خواستار اجرای تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره علت طغیان این ویروس و سرایت سریع آن در جهان شده است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: دلیل اتهام به چین را نمی توانم بگویم

احتمال ماندگاری مشکلات ریوی در بیماران کرونایی

آمریکا می‌خواهد بابت کرونا از چین خسارت بگیرد

فیلم/ ترخیص آخرین بیمار کرونا در ووهان از بیمارستان

وی طی نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در این باره، اظهار داشت: «چیزی که در اختیار داریم، نشان نمی‌دهد که [آزمایشگاه] منبع احتمالی [شیوع ویروس] است. هیچ [اطلاعاتی] نداریم که نشان دهد [آزمایشگاه] منبع آن است، البته شما در این اوضاع نمی‌توانید هیچ [احتمالی] را رد کنید».

بر این اساس، نخست‌وزیر استرالیا همچنین افزود: «می‌دانیم که [شیوع این بیماری] از چین آغاز شد، می‌دانیم که از ووهان شروع شد، محتمل‌ترین سناریو که مطرح شده مربوط به بازارهای فروش مواد غذایی زنده است اما این موضوعی است که باید به‌طور کامل مورد بررسی قرار گیرد».

در حالی که روابط چین با استرالیا بعد از درخواست موریسون برای انجام تحقیقات به تیرگی گرویده، اما وی با اصرار بر خواسته خود، گفت: «به همین دلیل است که باید بفهمیم چه اتفاقی افتاده است، تا مطمئن شویم بار دیگر قادر خواهیم بود از وقوع فاجعه جهانی این‌چنینی جلوگیری کنیم».

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز گفته بود نمی‌تواند دلیل اطمینان خودش مبنی بر اینکه فکر می‌کند کرونا در آزمایشگاهی در ووهان ساخته شده را بیان کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    سلام...حالا من که یادم نیست ولی بزرگ ترها نقل می کنند گویا اون قدیما در محل ما یک عالمی زندگی میکرد، روزی می گفت در اینده شخصیت بزرگی را در کشور می کشند و بعد از آن بیماری ناعلاجی شیوع پیدا می کند که بسیاری از مردم دنیا به خاطر اون مرض می میرند!! هر وقت چنین روزی را دیدید پس همون دوران منتظر ظهور باشید!...من گمون کنم این بیماری از سه حالت خارج نیست: یا خود آمریکا ساخته تا جلوی امپراطوری ایران اسلامی رو بگیره ! یا اینکه فرمول مولکولی اونو حضر خضر اورد به علما و دانشمندان یاد داد که در ازمایشگاه بسازند که خیلی محتمل هست! (به خاطر انتقام ترور شهید سلیمانی) یا اینکه خود طبیعت اینو گسترش داده، که بعیده چون فرمول مولکولیش خیلی متقارن هست و مشخصه دست ساز هست!
  • کوروش IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    چقدر پر رو هستن! آمریکا فرضیه در میکنه ،استرالیا و کانادا تحقیق میکنه و انگلیس نظر تکمیلی میده!!!خخخخ حالا جالب اینجاست نود و نه درصد کار آمریکاست ولی مثل ویروس استاکس نت از کنترلشون یا خارج شده و یا همه این وقایع برنامه باشه(البته به ضرری که به تصویر غرب وارد شد،این فرض دیگه امکان نداره؛آخه شاید همون آیه که حاجی برادرهای عزیز میگن :مکروا و مکرو...که داعش لعنت الله(گوشت دم توپ امپریالیسم و آبرو بر اقوام و ادیان الهی بخصوص اسلام) شاید خدا فتنه شون رو به خودشون برگردونده؟!) پیچیده است و خدا میدونه ولی عملکرد کشورهای فدرالی(و چسب نواری) باهم هماهنگ جالبه واسم.البت یادمون نمیره موقع هواپیمای اوکراین چقدر خودشونو هماهنگ پاره پوره کردن،چقدر شبیهه!یعنی بازهم فتنه ای هماهنگ؟!خدامیدونه،پاینده ایران صدای بی صدایان جهان خداحافظ همگان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس