کد خبر 1067747
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
شهید مطهری

استاد شهید مرتضی مطهری، پیش از آن که به عنوان مبارزی سیاسی شناخته شود، از اساتید برجسته دانشگاه تهران بود و روز شهادتش، به عنوان «روز معلم» نامگذاری شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، آن چه خواهید دید، فیلمی است که حدود یک ماه پیش از شهادت استاد «آیت الله مرتضی مطهری» از ایشان به ثبت رسیده است. استاد مطهری، در زمان در آن زمان، ریاست «شورای انقلاب» را بر عهده داشت و دومین شخصیت نظام سیاسی جدید(پس از امام خمینی) به شمار می رفت. وی در 12 اردیبهشت ماه 1358 شمسی، توسط یک عضو گروهکی التقاطی موسوم به «فرقان» هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. استاد شهید مرتضی مطهری، پیش از آن که به عنوان مبارزی سیاسی شناخته شود، از اساتید برجسته دانشگاه تهران بود و روز شهادتش، به عنوان «روز معلم» نامگذاری شد.

روحمان با یادش شاد

هدیه به روح بلندپروازش صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فدایی IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 10
    سلام روز معلم را به همه‌ی همکارانم تبریک میگم. صاحب این روز یکایک معلمینند که ساختن و پیر شدند. از کی تا حالا رسم شده که روز شهادت یکی روز معلم بشه و به هم تبریک بگوییم. چرا روز تولد پیامبر نباشد ویا ابن سینا
    • هادی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      3 2
      مغلطه نفرمایید! استاد مطهری از معلمین شهیر و موفقی بودند که آثارشان هنوز به روز ومفید است. اشکالی دارد روز شهادت این معلم شهید به نام روز معلم نامگذاری شود؟
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      3 3
      بیچاره شاگردای تو!
  • IT ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 4
    بزرگترین انحراف تاریخ انقلاب اسلامی تغییر عبارت "حکومت اسلامی" به عبارت "جمهوری اسلامی" بود که معنایی جز پذیرش التقاط نداشت و عامل همه مشکلات بعدی شد.
  • فدایی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 4
    یکیشون دانشجو ی دهم صنعتی شریف بوده .خدا رو شکر نرفت آمریکا تو کشور مشغول خدمته. اگر بچه ی شهردار قم بود الان مشغول خدمت کردن به دلارهای طیب و طاهر بابا جونش بود. چون معلمش بابا جونش بوده؟؟؟؟؟؟!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس