محمدصادق کوشکی

در آینده اگر فردی از صهیونیست ها به اسارت نیروهای حزب‌الله در بیاید مانند دوره‌های قبل امکان استفاده از آلمان به عنوان واسطه وجود ندارد و صهیونیست ها باید به دنبال راه چاره باشند.

سرویس جهان مشرق - روز دهم اردیبهشت، دولت آلمان اعلام کرد که فعالیت‌های حزب‌الله در خاک این کشور ممنوع است و آن را بعنوان یک «سازمان تروریستی» معرفی کرد و از روز یازدهم اردیبهشت حمله به بعضی از مساجد و مراکز فرهنگی در آلمان آغاز شد و بیش از هزار نفر از افرادی را که به نوعی با حزب‌الله ارتباط داشتند، دستگیر شدند.
به همین بهانه دکتر محمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران یادداشتی شفاهی در اختیار مشرق قرار داد که در ادامه می خوانید:

 برای اینکه متوجه این ماجرا بشویم کافی است کمی روابط آلمان با حزب‌الله لبنان را از گذشته‌های دور تر بررسی کنیم. سرویس مخفی آلمان در طول چندین مبادله‌ای که حزب‌الله با رژیم صهیونیستی انجام داد نقش پر رنگی داشت. در طی این سالها، اسیرانی که حزب‌الله موفق شده بود از رژیم صهیونیستی بگیرد در قبال  زندانیان لبنانی، عرب و... در چندین نوبت با هم مبادله شدند که آخرین نوبت بر میگردد به بعد از جنگ ۳۳ روزه، که منجر به آزادی شهید سمیر قنطار شد.

این مبادله ها همگی با وساطت سرویس مخفی آلمان انجام می‌شد و عملا نقش واسطه را در این اتفاقات، آلمان به عهده داشت و از این نظر به نوعی مورد اعتماد حزب الله و رژیم صهیونیستی بود. البته دولت آلمان با توجه به نفوذ جدی صهیونیست‌ها در درون دولت این کشور، یک ارتباط عمیق با این رژیم دارد. اما به هر حال در طول بیست سال گذشته واسطه مبادله هایی که صورت گرفت بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی، سرویس مخفی آلمان بود.
بستن مراکزی که در آلمان با حزب الله در ارتباط بودند
سال گذشته میلادی با فشار صهیونیست‌ها، دولت آلمان بخش نظامی و یا به اصطلاح مقاومت اسلامی، که بخش نظامی حزب‌الله محسوب می شود را به عنوان گروه تروریستی اعلام کرد. ولی حاضر نشد بخش سیاسی حزب الله را به عنوان تروریست اعلام کند. چون جزئی از دولت لبنان بود؛ یعنی نمایندگان مجلس لبنان، از فراکسیون حزب الله بودند و دولت آلمان بخش‌های فرهنگی - سیاسی حزب الله را به عنوان تروریست اعلام نکرد. چرا که آنها به شهادت دولت لبنان بخشی از هیئت حاکم لبنان بودند.
اما فشار رژیم صهیونیستی به قدری زیاد شد که بالاخره آلمانی‌ها تسلیم شدند و روز ۱۰ اردیبهشت ماه رسما اعلام کردند که حتی بخش سیاسی حزب الله را هم تروریستی می‌دانند.
بستن مراکزی که در آلمان با حزب الله در ارتباط بودند

در این بین از گذشته‌های دور، لبنانی های مهاجری بودند که از شیعیان لبنان بودند و در آلمان زندگی می کردند و علاقه‌مند به مقاومت و وفادار به حزب الله بودند. بسیاری از آنها کمک های مالی مستمری به حزب الله داشتند و در تدارک و پشتیبانی حزب الله کمک می کردند و به عنوان یک لبنانی مقیم آلمان در این کشور مشغول به زندگی بودند. این افراد در مساجد و مراکز فرهنگی مختلف حضور داشتند و در این مراکز کمک هایی برای حزب الله جمع آوری می‌کردند.

روز گذشته ۱۱ اردیبهشت پلیس آلمان به این مراکز حمله کرد و بیش از هزار نفر از افرادی که یا لبنانی بودند و یا  ملیت های دیگر که در آلمان برای حزب‌الله کمک مالی تهیه می‌کردند بازداشت کرد.
این حرکت رسما اعلان جنگ دولت آلمان با حزب الله لبنان محسوب می‌شود چرا که در واقع آلمان‌ها رسماً در کنار رژیم صهیونیستی ایستادند.
جالب اینجاست که تا الان تنها دو موجودیت از این حرکت استقبال کردند اولین موجودیت که از این حرکت استقبال کرد دولت نامشروع رژیم صهیونیستی بود و بعد از یک ساعت رژیم سعودی از این حرکت استقبال و حمایت کرد.
بستن مراکزی که در آلمان با حزب الله در ارتباط بودند

از این به بعد درست است که حزب الله از نظر اقتصادی و فعالیت های سیاسی و تبلیغاتی با کمی دشواری روبرو خواهد بود و در تنگنا قرار خواهد گرفت اما این صهیونیست‌ها هستند که زیانکار خواهد بود زیرا تنها راه ارتباطی غیرمستقیم حزب الله با خودشان را مسدود کردند. و از این به بعد حزب‌الله با صراحت بیشتری برخورد خواهد کرد و این صهیونیست‌ها هستند که نیازمند یک واسطه اند.
از طرف دیگر آلمان این اهرم و موقعیت را که در اختیار داشت را از دست داد و به زودی دولت آلمان متوجه خواهد شد که زیان جدی کرده است. حتی صهیونیست‌ها هم متوجه خواهند شد بستن تنها پل ارتباطی غیرمستقیم با حزب‌الله می‌تواند پیامدهای تلخ و دردناکی برای آنها به دنبال داشته باشد.
در آینده میان مدت و یا حتی نزدیک، اگر فردی از صهیونیست ها به اسارت نیروهای حزب‌الله در بیاید مانند دوره‌های قبل امکان از استفاده آلمان به عنوان واسطه وجود ندارد و صهیونیست ها باید به دنبال راه چاره باشند که چگونه اسیر های خودشان را آزاد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • F35 US ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    47 64
    از اين به بعد واسطه نميخواد ، به ما بگيد خودمون ميريم بالا سرشون ، دوران باراك ديگه تموم شد .
    • علی IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      72 22
      عمودی بیا.افقی برو حرومزاده آمریکایی.جنازه های عین الاسد رو کجا خاکشون کردید؟؟شایدم ریختید تو خلیج فارس خوراک کوسه ها شدن!!!
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      31 5
      علی آقا به کوسهٔ بدبخت چیکار داری، این زبون بسته ها که فضولات حیوانی نمیخورن که!!!
    • دیده بان IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      90 9
      فان حزب الله هم الغالبون
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      4 13
      تو مشرق هستی من میدونم !
    • CH ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      1 4
      چطوری بچه خونگی؟ :D
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      20 4
      به 23:18، نه عموجان مشرق نیست، یک بچه دبیرستانیه که عقده دیده شدن داره واسه همین خیلی علاقه داره بیاد حرف مخالف بزنه تا بقیه فحشش بدن. زمان بچگی ما هم از این عقده ای ها زیاد بود اما چون فضای مجازی نبود توی خیابونها راه میرفتن بلند آروغ میزدن تا ملت بهشون فحش بدن. دو روز بهش محل ندین خودش خسته میشه میره.
    • DE ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      2 0
      باز که پنجره رو باز گذاشتین این خرمگس بال خلایی افه 35 ساله اومد داخل به ویز ویز کردن .با یه پشه کش افشان بزن بندازش فراری پناهنده رو.
  • پری مجرد42ساله IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    نه غزه نه لبنان نه ایران جانم فدای منافع شخصی خودم
    • قریشی IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      42 17
      بهت حق میدم ... مجردی بد دردیه، اونم وقتی اینجوری سن و سالت بالا بره! حاضری حتی توی کامنت سایتهای خبری اطلاعیه بدی ... تا اخلاق و افکارت اینجوری کثیف و آلوده باشه یه مرد بیگناه رو بدبخت نکن همینجوری مجرد بمونی باشرف تری ، هر موقع آدم شدی فهمیدی در بین کشورهای اسلامی مناع فردی نداریم و امنیت فلسطین و لبنان به امنیت ما گره خورده به فکر ازدواج باش به امید خدا یه خری پیدا میشه از این فلاکت مجردی درت بیاره!
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      20 3
      اسکل منافع در جامعه شناسی سنتی و مدرن حاصل امنیت و متضمن منافع جمعی و جامعه تعریف میشه. تعریف سادش اگه بفهمی یعنی تا زمانی که مردم لب مرز امنیت نداشته باشن امنیت و منافع تو تضمین نمیشه و اگه دشمن در جغرافیای دور و نزدیک امنیت طرفدارها و گروه های موافق با ایران رو به خطر بندازه یعنی دیر یازود امنیت و منافع تو هم به خطر افتاده و فشار بیشتری نصبت به اون گروه یا طرفدار به شخص تو میاد. گفتم که یکم اسکلی ولی دکتر بری خوب میشی
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      17 5
      هم آیداهو هم تگزاس، بقیشم بدون که واسماس!!!!
  • علی افصحی IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    24 11
    بسم الله الرحمن الرحیم. این اقدام بی خردانه آلمان در برابر حزب الله که به خواست آمریکا و رژیم‌صهیونیستی بوده در این ماه علی علیه السلام ناخود اگاه ما را به صحنه نبرد جمل می کشاندکه وقتی جنگ به پایان رسید حضرت در عبور از میان اجساد به جسد زبیر برخورد کرد و فرمود قاتل و مقتول هر دو جهنمی و ملعونند.حلا قصه هلوکاست و آلمان وحشی و صهیونیست هاست، که‌هر دو جهنمی و جنایت کارند چه هلوکاست واقعیت داشته باشد چه نداشته باشد.اساسا هجوم مسلحانه علیه آیین ها و مذاهب کار غرب وحشی ،از آمریکا تا آلمان بوده و دست نشانده مفلوکشان رژیم صهیونیستی است.ان وقت آمریکا ی تروریست ایران را متهم به عدم رعایت حقوق مذاهب از جمله یهودیان می کند. در حالی که این آلمان است که به نیابت از آمریکا با خیالی راحت، حمله مسلحانه به مساجد غیر مسلح می کند!!
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    5 39
    اسرائیل یک کشور دیگر را برای مبادله پیدا می کند و المان هم ضرری نمی کند،
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      15 5
      به این راحتی نیست . کشور جایگزین باید حتما دارای شرایط و پذیرش ضوابط اعلامی از سوی حزب الله باشه. در غیر این صورت هیچ مکاتبه ای انجام نمیشه
  • احمد IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    16 19
    به نظر من حالا که آلمان حزب الله را تروریست میداند بهتر است حزب الله هم مقامات آلمانی را ترور کند تا ادای وظیفه کرده باشد
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      15 6
      مشخصه که یا سواد نداری یا شیعه نیستی یا منافقی. نه حزب الله نه هیچ گروه دیگه ای تا به حال اقدام به ترور هیچ کس نکرده و خداروشکر همیشه دشمن رو در جنگ رو در رو نابود کرده. اون ترور کار ارباب صهیونیستیت و امریکاییته که هر وقت درمونده میشن مثل دزدها ترور میکنن. راستی ذات و ننگ این کثافت کاری برای همیشه در تاریختون نوشته شده از ترور کور دانشمندان هسته ای و شاخه های نظامی حزب الله و حماس و حاج قاسم و ابو مهدی. هر جا کم میارید و توان مقابله ندارید خنجر از پشت میزندید.
  • DE ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    32 17
    اگر صهیونیستی به اسارت حزب‌ الله در آمد یا فوری یه درک واصلش کنید یا تحویل سپاه پاسداران بدهید . گور پدر مرکل و امثال آنها در المان
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      4 31
      چه طوری جوگیر فلک زده بد بخت داعشی صفت البانیایی تبار
  • جد IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    31 9
    المان از اول هم مثل انگلیس سگ امربکاه بود خانم مرکل زن بی عقلی است وتوان این حماقت را نقدی پرداخت خواهد مرد
    • پرویز DE ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      5 12
      بله آقای جد ، خانم مرکل باید عقل را از شما یاد بگیره ، اصولا آلمانها ملتی کم عقل و نسبت به ما ایرانی ها بسیار بی هوشند ، گفتگو ها در مشرق را بخوان از اینهمه عقل جوانهائی امثال شما لبریزه، همین حالا هم هزاران آلمانی و فرانسوی و انگلیسی در اردوگاههای مرزی یونان در انتظارند که بیان ایران پناهنده بشوند ، بجان عزیزت !!!
    • DE ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      3 3
      آقا پرویز زیادی تند نرو یک روز هم پرات میریزه هم دیگه نمیتونی ویز ویز کنی به جان شریفت. کل اروپا و غرب قرنها از شرق عقب بودند و کل پایه های علم و فلسفه و منطق ...را مدیون شرق هستند از 124000 پیامبر نصف آنها هم در غرب نبود زیرا آمادگی و فهم آنرا نداشتند .ژاپن اولین کشور در دنیاست که اختراعات را میخرد و کشور دوم آلمان است فکر کردی هر چیزی روی آن نوشته " ماده این جرمانی " واقعا فکر و هوش آلمانی هاست؟؟؟ شاید "ماده" همان کرم به زبان آلمانی باشد!! ونه ساخت
  • قربانی IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    15 5
    آقای کوشکی....در تحلیلتان این را نگفتید که حاج قاسم را زمانی زدند که سپاه را سازمان تروریستی اعالم کردند. تروریستی اعلام کردن حزب الله میتونه مقدمه ترور سید حسن نصرالله باشه
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      14 5
      حزب الله خیلی وقته در لیست تروریستی امریکا قرار داره هر چند اروپا یکی به نعل و میخ عمل کرده اما اونها هم در نهایت دنبال امریکا هستن. ترور حاج قاسم در جواب امنیتی و تحلیلی غرب نتیجه معکوس داشت و بر عکس باعث یکپارچگی خیلی از مسلمانها شد. اینها با ترور سید حسن همچین اشتباهی رو تکرار نمیکنن
  • منتج IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    14 5
    وزیر خارجه جدید آلمان ارتباط نزدیکی با صهیونیست ها داره
  • فرا جناحی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    15 4
    حزب الله لبنان بخشی از حاکمیت لبنان محسوب میشود و این حرکت در واقع اعلام جنگ با لبنان است اگرچه گروه های سیاسی در لبنان از جمله ۱۴ مارس و ..از این موضوع خشنود هستند و حذف واسطه بودن المان برای حزب الله هم در تبادلات سیاسی اگر اسیر لبنانی یا فلسطینی باشد یکسان است دولت لبنان بخاطر عزت خود هم که شده باید پاسخ واحد و محکمی به محور غربی المانی بدهد
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    7 7
    یعنی اقای کوشکی فکر می کند مسئله به این سادگی را فراموش کردند ؟ نخیر جانم. همین کشور بغل دستمون عمان هم می تونه کشور واسط باشه.
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      4 3
      بزرگوار به این سادگی که گفتید نیست که هر کی گفت من رابط دو طرف بگن باشه. شرایط و قوانین خودش رو داره و هر سه کشور باید تحت یک فرایند روند حقوقی رو انجام بدن و ضمانت عدم افشای اسناد و عناوین و کلی چیز های دیگس.. استاد انقدر ساده نباش
  • سیرغانی مهدی IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    3 13
    شاید المانیها میخوان روی گندگاری اجدادشون با یهودیهای صهیونیست ماله بکشند.یهودی سوزی هیتلر خان
  • علی GB ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    11 8
    المان غلط می کند به حزب الله لبنان حمله بکند
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    6 11
    آلمان از انگلیس درس بگیره که بعد از تروریست خوندن حزب الله نابود شد:/
  • US ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    16 9
    آلمان بعد از شکست در جنگ و اشغال توسط کشورهای پیروز تبدیل به یک ناحیه اقتصادی با شرکتهای بزرگ و پیشرفته صنعتی شد. به عبارت دیگر کل آلمان را می توان یک شرکت صنعتی پیشرفته در نظر گرفت. در حال حاضر چیزی بنام حکومت با ساختار سیاسی و هویت ملی در آلمان وجود ندارد. اگر به مسئولین دولت آلمان و مواضع سیاسی آنها دقیق شوید متوجه خواهید شد که مانند افراد برنامه ریزی شده ای که از خود هیچ اراده ای ندارند رفتار می کنند. امروز فقر سیاسی و عدم هویت ملی در آلمان در پشت پیشرفتهای صنعتی این کشور پنهان شده است.
  • قریشی IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    10 5
    آلمان مانند سایر کشورهای اروپایی در واقع یک کشور اشغال شده است . کشوری که دارای چند پایگاه نظامی امریکا و چند هزار نظامی امریکائی در خاک خودش داشته باشه یک کشور اشغال شده محسوب میشه . زنده باد حزب الله، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا
    • مهرداد IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      8 3
      احسنت. یک کشور اشغال شده حق نداره یک گروه مبارز و آزاده رو تروریست خطاب کنه
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 8
    یه جوری میگید انگار آلمان معاملات ملکی هست و الان اگه معاملات اونجا انجام نشه دکونش تخته میشه و نمیتونه پول کرایه و آب و برق رو بده. در ضمن اونا اونجا چرا زندگی می کنن برگردن لبنان. شما هم آلمانیهای مخالفتون رو تو ایران دستگیر کنید.
  • سرباز اسلام IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    3 5
    آمریکا و بلوک غرب همانند عروسک خیمه شب بازی به دستور الیت های یهودی برای دنیا در حال نقش بازی کردن هستند. وتنها کشوری که در این کره خاکی نقش کفار را برملا ساخته و بازیچه آنها نمی شود جمهوری اسلامی ایران است. این همان واقعییت و حقیقت غربی ها است که در حاکمیت ملی آنها چیزی به نام استقلال وآزادی وجود ندارد وباید مطیع اوامر کدخدا باشند واگر نباشند سهمی در امپریالیسم ندارند البته از نظر آنها چرا؟! آزادی وجود دارد چون تفسیر آنها از آزادی، ولنگاری و بی حیایی و در آخر اینکه جمهوری اسلامی ایران و هم پیمان هایش بر مبنای پول و زر و زور قدرت نگرفته اند بلکه مبنای بیعت ما ریشه الهی و معنوی دارد پس با دم شیر بازی نکنید.
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    4 2
    خدا راشکر
    • قریشی IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      3 3
      خدا را شکر که تا کنون انچه پیروز میدان بوده حزب الله بوده و بس . لعنت بر ذات هر کسی که مخالف حزب خداست
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    8 5
    پری مجرد .مجردی بد جوری به مخت فشار آورده کلا مخت خلاصه.
  • GB ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    6 2
    خب حتما آینده ای وجود نداره!!
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    7 5
    فکر میکنن که عقیده رو میشه به همین سادگیا از بین برد؟؟؟ خیلی پرتن.
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    7 4
    اشتباه نکن آلمان واسطه نیست یه مستعمره و نوکر اسرائیل هست
  • رضادوربین IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    8 6
    مردم آلمان اگر تاکنون بصهیونیست بودن سران خودشان داشتن اکنون یقین دارندآنهاطرفدارکودک کشان هولوکاستی اندخدا بمردم آلمان رحم کندچه تازیانه هایی رابجرم هولوکاست دروغین منبعدبایدتحمل کنند
  • پیشگو IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    5 7
    اسراییلی ها تصمیم دارند در آینده به آلمان اسباب کشی کنند . و در کتابهای درسی بچه هاشون آدرس سرزمین موعودشون را یک چند هزار کیلومتر ناقابلی به سمت شمال غرب جابجا کنند. و در نتیجه فلسطینی ها هم از شر اسراییلی ها خلاص بشوند .
    • خودم IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 4
      تا فردا هشتاد تا منفی می گیره . خخخخخخ
  • DE ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    6 3
    چه شود! اگه صهیونیست ها با مردم بایرن و مونیخ هم ولایتی بشن! اونوقت همه دعواها بخوبی و خوشی میخوابه! اونوقت می بینیم کی تروریسته!
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    8 3
    این آلمان چقدر حقیر و خوار شده!!! آدم باورش نمیشه یه زمانی همین ها بودند که مدعی نژاد برتر و برترین ملل دنیا بودند. چجوری خودشون رو واسه این یهودی ها کوچیک میکنند و کاسه لیسی اونا رو میکنند آدم عُقِش میگیره. عجیبه دولتمردانشون یا دولت زنانشون اینجوری هستند آلمان که سرزمین و مهد فلسفه و علوم انسانیه پس ملتش چرا حرکتی نمیکنند؟! فقط ببینید این صهیونیسم بین الملل تا کجاها نفوذ کرده. به نظرم دجال که در آخرالزمان ظهور میکنه همین صهیونیسم جهانی باشه.
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    4 2
    از اول هم این نقشه ای بود تا با ژست ازادی خواهی بچه های حزب ا... را در المان مجتمع کنند و بعد از شناسایی ضربه بزنند. نباید به اروپایی ها بخصوص المانی ها اطمینان کرد چونکه انها هم نوکر و برده صهیونیست ها هستند
  • ناشناس IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    4 1
    قربون صبر خدا برم که این فرزندان شیطان رو تا کی باید تحمل کنیم ..الهم عج الولیک الفرج
  • DE ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    4 4
    این همون در سایه کرونا و حرکت بسوی جهان در زیر سلطه صهیونیزم است . اکنون که دنیا حکومت نظامی شده و نمیشود تظاهرات نمود بسیار ی از اهداف شوم توسط رژیمهای دستنشانده صهیون اجرا میشود .ارتباط این جریان با توطئه های یانکی ها در خلیج فارس را بایستی بررسی نمود.
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    3 2
    آلمان وآمریکا وصهیونیست ها وحامیانشون باهم کود خوردن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس