کد خبر 1067524
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
ترامپ: چین برای شکست من در انتخابات، هر کاری می‌کند

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه انتقادهای تند اخیرش علیه چین به بهانه شیوع ویروس کرونا، این بار ادعا کرده است: «چین هر کاری بتواند برای شکست من در انتخابات ریاست جمهوری انجام می‌دهد».

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور آمریکا که درباره عملکردش در قبال بحران شیوع کرونا در این کشور با انتقادهای زیادی مواجه شده است، در یک مصاحبه به شدت به چین تاخته و ادعا کرده که پکن خواهان پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است.

به گزارش رویترز، خبرنگار این رسانه با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید مصاحبه‌ای اختصاصی ترتیب داد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ در این مصاحبه ادعا کرد: «چین هر کاری که آنها بتوانند برای شکست من در این انتخابات (ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا) انجام خواهد داد».

رئیس‌جمهور آمریکا که به شدت بابت نحوه مدیریتش در خصوص شیوع ویروس کرونا در آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته از چند هفته پیش سازمان بهداشت جهانی را  را به جانبداری از چین و تلاش برای پنهان کردن اطلاعات اولیه در خصوص شیوع کرونا متهم کرده است.

وی همچنین مدعی شده بود که سازمان جهانی بهداشت آمریکا را گمراه و با چین برای پنهان کردن شیوع کووید-۱۹ تبانی کرده است.

ترامپ در مصاحبه اختصاصی با رویترز اعلام کرد، چین خواهان آن است که جو بایدن در انتخابات پیروز شود تا فشارهایی که دولت آمریکا علیه چین در مسائل تجاری و دیگر موضوعات اعمال کرده است، کاهش یابد.

وی افزود: «آنها (چینی‌ها) دارند با استفاده از روابط عمومی تلاش می‌کنند طوری وانمود کنند که آنها (در موضوع شیوع کرونا) طرف بی‌گناه و بدون تقصیر هستند».

ترامپ درباره مذاکرات آمریکا و کره جنوبی درباره خواست واشنگتن از سئول برای افزایش پرداخت هزینه استقرار نظامیان آمریکایی در کره جنوبی هم صحبت کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این باره گفت: «ما می‌توانیم به توافق برسیم و آنها خواهان توافق هستند. آنها قبول کرده‌اند که پول زیادی بپردازند آنها در قیاس با قبل از آمدن من به منصب (ریاست جمهوری) دارند پول زیادی می‌دهند».

اظهارات ترامپ درباره این موضوع در حالی مطرح شده که پیشتر وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرده بود که سئول و واشنگتن موفق نشدند، اختلاف در نحوه تقسیم هزینه‌های ماندن نظامیان آمریکایی در شبه‌جزیره کره را حل کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    5 0
    بابا تو از بدو تولد شکست خورده بودی بدبخت، نیاز به هَُل نداری!!!
  • ناشناس IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 1
    تا پوتین را داری غصه نداری .. مگر پوتین میزاره تو شکست بخوری . مثل دور قبلی هوایت را داره فقط مواظب خودت باش . فیلمهای گند کاریت تو هتل مسکو دست پوتین هست !
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      1 0
      اراجیف دموکرات های آمریکایی رو غرغره نکن!! کدوم روسیه، کدوم پوتین؟؟ این بابا رو که در هر نقطهٔ زمین ازش فیلم گندکاری دارن نیازی به روسیه و کا گ ب نیست!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس