کد خبر 1067269
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
‌

این میوه اثرات قابل‌ توجهی در جلوگیری از بیماری‌هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول و سرطان دارد. اسید بنزوئیک ترکیبی است که خاصیت ضد میکروبی دارد و این ماده به طور طبیعی در آلوچه وجود دارد.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی جنگلبان متنی با عنوان جنگلها؛ داروخانه ی جهانی منتشر کرد.

خواص داروئی و درمانی آلوچه جنگلی:

آلوچه غنی از ویتامین C، اسید مالیک و اسید سیتریک است و مصرف زیاد آن باعث نفخ معده می‌شود. برخی گیاه شناسان معتقدند مصرف آلوچه برای بهبود طعم دهان مفید است. از خواص دیگر این میوه، خاصیت مسهل بودن آن است. همچنین اثرات منحصر به فرد آن شامل کاهش فشار ‌و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معده‌ای – روده‌ای است. آلوچه باعث تعادل باز و اسید در جریان خون می‌شود و از این رو می‌تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد.
 
این میوه اثرات قابل‌ توجهی در جلوگیری از بیماری‌هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول و سرطان دارد. اسید بنزوئیک ترکیبی است که خاصیت ضد میکروبی دارد و این ماده به طور طبیعی در آلوچه وجود دارد.  همچنین بعضی از تحقیقات بیانگر خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی این میوه هستند. مطالعات نشان می‌دهد که این میوه می‌تواند در درمان تومورها موثر باشد و به‌ دلیل داشتن اسید اسکوربیک (ویتامین C)، برای افراد مبتلا به نقرس توصیه می‌شود.
 
 آلوچه وحشی خارش بدن را برطرف می کند. سر درد را رفع می کند. برای این منظور باید آب آن را با گُل بنفشه مخلوط کرده و بر پیشانی مالید. در معالجه کم خونی، ضعف و ناتوانی و خستگی جسمی مفید است. آلوچه وحشی سرشار از ویتامین C ، B ، A ، قند و هیدرات کربن، آهن، کلسیم، فسفر، منیزیوم، پتاسیم، سدیم و منگنز می باشد. برگهای خشک درخت آلوچه وحشی ادرارآور و ملین و تب بر است.
ارسالی دکتر خانجانزاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمدخواجوند IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 0
    رب ان برای سوختگی خوب هست زود درمان میکند .
    • شادروان IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
      1 1
      (اگر غیرطبیعی بخورید): لواشک آلوچه آلبالو خشکه،بخر بخور تا شکمت بشه مثه بشکه****(اگر طبیعی بخورید:)ترش و شیرین و ملسه ،با لواشک های خوشمزهههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس