کد خبر 1066994
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
وادی السلام

برخی منابع دلیل نامگذاری قبرستان وادی السلام را این‌گونه بیان می‌کنند که این نام را پیامبر اسلام و بلکه جبرئیل بر آن نهاده اند.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اشراف عراق در مطلبی درباره بزرگترین قبرستان جهان که معروف به وادی الاسلام هست توضیحاتی را نوشت:

وادی السلام از دو کلمه «وادی» و «سلام» تشکیل شده‌است. «وادی» به معنی سرزمینی میان تپه‌ها و کوه‌ها و محلی که سیلاب از آن عبور می‌کند و «سلام» علاوه بر آن که در میان مسلمانان یکی از نام‌های خداوند است به معنای در امان بودن و سلامت از آسیب‌های ظاهری و باطنی است. برخی منابع نیز دلیل نامگذاری قبرستان وادی السلام را این‌گونه بیان می‌کنند که این نام را پیامبر اسلام و بلکه جبرئیل بر آن نهاده به این معنا که مدفون‌های در این گورستان از محاسبه و عذاب عالم برزخ معاف و در سلامت هستند.

قبرستان وادی‌ السلام در قسمت شمالی حرم علی بن ابی‌ طالب در شهر نجف واقع بوده و با مساحتی در حدود ۱۴.۸۶ کیلومتر مربع معادل۱۴۸۶ هکتار و با بیش از 6 میلیون جسد بزرگترین قبرستان دنیا محسوب می‌شود. از دیگر نکات قابل ذکر درباره وادی السلام میتوان به معماری خاص مقبره های آن اشاره کرد. این قبرستان از جنوب به حرم علی بن ابی‌طالب و خیابان اصلی نجف- کوفه (شارع علی بن ابیطالب) از شرق به جاده نجف - کربلا، از شمال به منطقه حی المهندسین و غرب به دریای سابق نجف محدود می‌گردد.

                                                   

                                                                                                                       

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    43 1
    اسلام علیک یا امیر المومنین یا ابوالحسن یاحیدر.
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      14 2
      اگه امسال اربعین حرمت نیام دق می کنم،دعا کن آقای مظلومم که این ویروس منحوس به زودی زود رخت برببندد‌
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    22 0
    حیدر کرار امیرالمومنین علی علیه السلام
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    5 0
    آرامگاه لفظ بهتري در توصيف وادي السلام محترم نجف است به جاي قبرستان
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    2 0
    آرامگاه لفظ بهتري در توصيف وادي السلام محترم نجف است به جاي قبرستان
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 3
    یعنی این همه انفجارات در کربلا هرات و کراچی و عفرین با نیلیون ها کشته هیچ تلنگوری نیست ی احقیق ساده مواد انفجاری از کجا آدم انتحاری از کجا هماهنگی از کجا دو حالت داره یا ساده لوحانه همه را کار عربستان بدانیم و هزاردستانش بدانیم یا نه ترس از عقوبت خدا برای کشتار در حسینینیه مساجد ی تحقیق بذاریم اگر به خدا اعتقاد داشته باشیم برای قیامت اینقدر ساده لوح نمی شیم و به حسابمون می رسیم چون قتل باباترین گتاه و حق الناس نابخشودنی هست هیچ امامی و هیچ پیغامبری اینکار را نکرد جهنم در انتظار قاتلان نفس زکیه هست حالا می خوای هشدار باشه یا بی خیال
  • IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    1 0
    از زمان حضرت آدم تا الان ۶میلیون نفر! باید بگویید باستانی ترین قبرستان بشر که حتی حرم حضرت امیر ع جزو قبرستان است و کلا شهر نجف بر روی قبرستان ساخته شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس