کد خبر 1066948
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
ماسک

مقامات افغانستان از اهدای ۲۰ هزار کیت تشخیص کرونا از سوی جمهوری اسلامی ایران به این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، «عبدالحکیم تمنا» رئیس اداره بهداشت هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس از اهدای کیت و کمک‌های آزمایشگاهی و پزشکی از سوی جمهوری اسلامی ایران به افغانستان خبر داد.

وی گفت: پس از رایزنی‌های صورت گرفته میان مسوولان اداره بهداشت هرات و وزارت خارجه افغانستان با کشورهای همسایه برای رفع چالش‌ها در امر مبارزه با کرونا در افغانستان، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان همسایه و دارا بودن حسن نیت و روابط عمیق با افغانستان، برآن شد تا در پی نبود کیت‌های آزمایشگاهی کافی در افغانستان و نیاز شدید به این امکانات مقدار قابل توجهی کیت تشخیص به افغانستان اهدا کند.

وی افزود: پس از رایزنی‌های وزارت بهداشت و امور خارجه افغانستان با جمهوری اسلامی ایران برای ۲۰ هزار فرد مشکوک به کرونا کیت‌های آزمایشگاهی به سفیر افغانستان در تهران تحویل داده شده و قرار است فردا به ولایت هرات ارسال شود.

رئیس اداره بهداشت هرات خاطرنشان کرد: با توجه به ولایت هرات که خط مقدم مبارزه با کرونا در افغانستان است، ۱۰ هزار کیت آزمایشگاهی به ولایت هرات اختصاص می‌یابد تا کار شناسایی مبتلایان آغاز شود.

دکتر تمنا تاکید کرد: مسوولان وزارت‌خانه‌های بهداشت و امور خارجه افغانستان در تلاش هستند تا برای جذب امکانات کافی از کشورهای دیگر همسایه و همکار نیز به زودی رایزنی‌ها خود را آغاز کنند.

با توجه به مبارزه گسترده جهانی با کرونا و درگیری کشورها با این ویروس خطرناک، ایران توانست کمک‌های آزمایشگاهی خود را به افغانستان ارسال کند و به این کشور در امر مبارزه با بیماری کوید ۱۹ کمک کند.

به گزارش فارس، بر اساس اعلام وزارت بهداشت افغانستان، با شناسایی ۱۲۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، شمار مبتلایان به بیماری کوید ۱۹ از مرز ۱۸۰۰ نفر عبور کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    30 3
    ایران افغانستان تاجیکستان کردستان (سوریه،عراق،ترکیه) همگی از یک تبار و مانند خواهر و برادریم
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    7 0
    تا کل کشور ها پاک نشن هیچ کشوری درامان نخواهد بود چون همه باهم رابطه دارن واز هرطرف پاک بشه از طرف دیگه ای شیوع پیدا میکنه
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    12 0
    انشالله همه برادران ما در افغانستان مشکلاتشون حل شه و خداوند بهشون سلامتی بده
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    3 0
    لایک...
  • سعید IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    2 0
    ما هم تباران افعانستانی را برادران و خواهران خود میدانیم و امیدواریم هر چه زودتر جایگاه واقعی خود را در محور مقاومت بدست بیاورند.
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    1 1
    من سه نوبت بچه ام رو با سرفه شدید بردم درمانگاه فرمانیان یافت اباد اما ازش تست نگرفتن گفتن برو بچه خودش خوب میشه میگم بابا من میخوام بدونم کروناست یا نه میگن تست نمیگیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس