کد خبر 1066827
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال با انتصاب شخصی با سوابق مبهم در سمتی که فاقد جایگاه قانونی است، بار دیگر انتقاد کارشناسان را موجب شده است.

به گزارش مشرق، چند روز پیش با حکمی ناگهانی، حمیدرضا مهرعلی رئیس اسبق فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری به عنوان دستیار ویژه اقتصادی فدراسیون فوتبال انتخاب شد اما این اقدام جای تامل دارد و ابهاماتی گسترده را در پی داشته است.

در اساسنامه فدراسیون کمیته بازاریابی وجود دارد که در این زمینه وظایفی مشخص را برعهده دارد، به یک باره شاهدیم فردی با سمت دستیار ویژه اقتصادی انتخاب شده که سابقه نامشخص و مبهمی دارد. اکنون این سوال وجود دارد که این انتصاب، در چه بستر حقوقی و قانونی صورت گرفته است. این انتصاب در اساسنامه فدراسیون، در چه قالبی قابل تحلیل  ارزیابی است؟ 

بیشتر بخوانید:

بهترین راه حل برای قطع دست دلالان و بدهی میلیاردی؛ ورود هرگونه بازیکن و مربی خارجی به فوتبال ایران ممنوع!

وقتی کمیته‌ای تحت عنوان بازاریابی در ساختار فدراسیون وجود دارد، می‌شد از این فرد، اگر تخصص اقتصادی و مالی دارد و مسئولان فدراسیون به وی اعتقاد دارند، به عنوان یکی از اعضا یا رئیس استفاده کرد اما در کمال تعجب از مهرعلی که قبلا توسط محمود گودرزی وزیر سابق ورزش و جوانان از فدراسیون اتومبیلرانی برکنار شده، به عنوان دستیار ویژه استفاده می‌شود!

سوالی که در اینجا به وجود می‌آید این است که این فرد که پیش از این در فدراسیون اتومبیلرانی فعالیت می‌کرد، چه رزومه اقتصادی در کارنامه خود داشته و چه تضمینی وجود دارد که می‌تواند تحت عنوان ساختگی دستیار ویژه اقتصادی، به فدراسیون کمک کند؟ نکته عجیب‌تر این است که مهرعلی چندی پیش در فدراسیون اتومبیلرانی به محمد رویانیان مدیرعامل اسبق پرسپولیس پست داده بود که این موضوع اعتراض اهالی این رشته را در پی داشت. این انتصاب شائبه هایی را در آن دوره در پی داشت.

در اینگونه شرایط، فدراسیون‌ها معمولا از افرادی که تخصص کاملا اقتصادی دارند برای استفاده بهتر و پیشبرد اهداف کوتاه و بلند مدت استفاده می‌کنند اما این انتخاب توسط فدراسیون فوتبال شائبه روابط شخصی را ایجاد می‌کند. بهتر است مسئولان فدراسیون در این خصوص توضیح کاملی ارائه کرده و به این نکته اشاره کنند که وظایف دستیار ویژه اقتصادی در ساختار فوتبال کشور چیست و در ساختار کنونی، این رفتار چه معنایی دارد. انتخاب فردی که یک بار برکنار شده و از ورزش کشور کنار گذاشته شده، در یک سمت فاقد جایگاه حقوقی و ساختاری، چه تعریفی دارد؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس