کد خبر 1066728
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷

به گزارش مشرق، بازیکنان تیم استقلال در اقدامی مشترک پستی هماهنگ در صفحات اینستاگرام خود منتشر کردند و ضمن انتقاد صریح از شرایط باشگاه استقلال، اوضاع‌واحوال این باشگاه را به وزیر ورزش نسبت دادند. در این بیانیه آمده است: «باشگاه استقلال با ضعف مدیریت، حق میلیون‌ها طرفدارش را زیرپا گذاشته و با انتخاب‌های غلط هواداران را از بالیدن به این میراث بزرگ محروم کرده است. باشگاهی که هنر مدیرانش وعده‌های توخالی است و فتح‌الفتوحش وعده پرداخت 10 درصدی! باشگاهی که مدیرانش را باید براساس بی‌کفایتی و عوام‌فریبی سنجید نه کیفیت مدیریت و انتخاب‌ها و تصمیم‌هایشان، باشگاهی که همه ما را حسرت به دل گذاشته که چرا یک مدیر توانمند را به خود نمی‌بیند و متاسفانه این روزها شاهدیم که شأن و بزرگی این باشگاه برای انجام تعهداتش تا چه حد زیر سوال رفته و چه افراد سخیف و نازلی مدعی کمک و حمایت شده‌اند. ما به احترام هواداران و آقای فرهاد مجیدی به‌رغم بی‌اعتنایی باشگاه نسبت به تعهداتش در روزهای گذشته در تمرینات شرکت کردیم اما به‌نظر می‌رسد که جز بازی‌های خبری و روش‌هایی مثل قراردادن پیشکسوتان مقابل مربیان و بازیکنان هیچ تغییری رخ نداده و مجبور هستیم این‌گونه صدای خود را به‌گوش هواداران و سمع‌ونظر شما برسانیم و همچنین جهت نشان دادن اعتراض خود طور دیگری اقدام کنیم. ما اعضای تیم استقلال این‌بار جنابعالی را به‌عنوان رئیس مجمع و متولی این باشگاه مورد خطاب قرار دادیم و معتقدیم مسئولیت اصلی این روزهای استقلال برعهده شما است.»

 پشت‌پرده اقدام آبی‌ها

بازیکنان استقلال این روزها زیاد حال‌وروز خوشی ندارند، علاوه‌بر تعطیلی رقابت‌های لیگ و خانه‌نشین شدن، بی‌پولی و مشکلات مالی اوضاع را برای آنها خراب‌تر از آن چیزی که هست، جلوه داده و این درحالی است که شاید بسیاری از هواداران استقلال بر این عقیده باشند که بازیکنان تیم محبوب‌شان نباید فقط بر مسائل مالی تمرکز کنند و این‌طور باشد که به‌خاطر پول پیراهن آبی را بر تن کرده باشند. اما همه داستان این نیست و چه‌بسا برخی مشکلات متعدد مدیریتی، تغییرات و رفت‌وآمدهای مدیران در زمانی کوتاه و بعضا تحرکات پشت‌پرده در راستای جنگیدن برای نشستن روی صندلی مدیریت استقلال باعث‌شده عرصه به بازیکنان این تیم تنگ شده و در روزهایی که فوتبال به‌خاطر کرونا تعطیل است آنها در بدترین شرایط برای تصمیم‌گیری قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:

فیفا رسما باشگاه استقلال را تهدید کرد +سند

حالا همه از پست مشترک بازیکنان استقلال صحبت می‌کنند و البته از پشت‌پرده‌های احتمالی آن. به‌طور مثال چه کسانی در نوشته شدن این متن یا انتشار آن نقش داشته‌اند و آیا این توطئه‌ای برای برکناری مدیرعامل جدید است؟ برخی آنها را به معاندان استقلال نسبت می‌دهند و برخی دیگر این خط را از داخل باشگاه برای خراب کردن مدیریت می‌دانند، اما هرچه باشد به‌واقع عرصه از هر لحاظی چه فنی و چه مالی بر بازیکنان استقلال تنگ آمده تا آنها چاره‌ای به‌جز نوشتن این متن و اشتراک همزمان و همگانی آن در اینستاگرام برای شنیده شدن این حرف‌ها نداشته باشند.

 استقلالی‌های تنها

همان‌طور که در بالا نوشتیم استقلالی‌ها حال‌وروز خوشی ندارند، از یک‌سو حدود دوماه از تعطیلی رقابت‌های لیگ گذشته و این موضوع حوصله همه را سر برده و برای یک فوتبالیست که هیچ منبع درآمد دیگری جز فوتبال ندارد و باید بدنش همیشه آماده باشد، امری کلافه‌کننده محسوب شده و ازسوی دیگر بدقولی‌ها و بدعهدی‌های مسئولان و مدیران باشگاه درخصوص پرداخت مطالبات مالی، آنها را شاکی‌تر از هر زمان دیگری کرده است، اما همه اینها فقط به پول مربوط نمی‌شود، هرچند اصلی‌ترین موضوع می‌تواند مشکلات مالی در این برهه زمانی تلقی شود، اما آنها سوای این بحث، مشکلات دیگری هم دارند که فقط خانواده استقلال از آن با خبرند.

به‌طور مثال در همین یکی، دوماه اخیر چند بازیکن این تیم با اتهام‌های مختلف به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و حتی نهادهای خارج از فدراسیون فوتبال احضار شدند اما در باشگاه بزرگ استقلال با هواداران میلیونی‌اش کسی نیست که از حق بازیکنان این باشگاه دفاع کند و تنهابودن آنها درمقابله با چنین اتفاقاتی اعتراض آبی‌پوشان را در خفا در پی داشته است. نکته جالب‌توجه اینکه در این مدت کاپیتان همیشه معترض استقلال هم سکوت کرده که پشت‌پرده این موضوع نیز به همین امر یعنی یک‌سری تعهدات برمی‌گردد. حتی به‌جز وریا برخی بازیکنان استقلال ازجمله یکی از مدافعان این تیم طی یک‌ماه گذشته به کمیته اخلاق فدراسیون احضار شدند اما کسی از این باشگاه برای دفاع از حق بازیکنانش هنوز اعلام آمادگی نکرده تا آبی‌ها خود را تنهاتر از از هر زمان دیگری درمقابله با مسائل و مشکلات ببینند. ظاهرا فعلا نه کمیته حقوقی و نه وکیل یا هر فرد دیگری که بتواند این موضوعات را پیگیری کند در باشگاه وجود خارجی ندارد و بازیکنان باید به‌تنهایی از حق خود دفاع کنند.

 چک‌های برگشتی و دریافتی پایین

به‌جز مشکلاتی که در بالا به آن اشاره کردیم اصلی‌ترین موضوعی که بازیکنان را کلافه و معترض کرده به‌مقدار دریافتی آنها در فصل جاری برمی‌گردد که به‌جرات می‌توان این‌طور عنوان کرد که استقلالی‌ها بین ۱۶ تیم لیگ برتر اگر کمترین دریافتی را نداشته باشند حداقل در این بین می‌توان آنها را جزء یکی از سه تیم از این لحاظ عنوان کرد.

بازیکنان استقلال درحالی به‌طور میانگین فقط حدود ۴۰ درصد از قراردادهای خود را از باشگاه گرفتند که قرار بود طی دوماه گذشته حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد دیگر از قراردادهای خود را دریافت کنند که این امر هنوز محقق نشده است. هرچند در جلسه بین بزرگان این تیم با مدیرعامل جدید باشگاه صحبت‌های امیدوارکننده‌ای عنوان شد اما حداقل خروجی این جلسه برای بازیکنان این تیم امیدوارکننده نبود و این‌طور عنوان شد که استقلالی‌ها زیربار دریافت ۱۰ درصد دیگر از قرارداد خود نرفتند و بیشتر از این‌ مبالغ در این برهه زمانی می‌خواهند. مقایسه دریافتی‌های بازیکنان تیم‌های دیگر لیگ برتر ازجمله مدعیانی مثل سپاهان یا حتی پرسپولیس با دریافتی‌های بازیکنان استقلال آنها را ناراحت‌تر و معترض‌تر از هر وقت دیگری کرده است.

طبق شنیده‌ها درحالی میانگین دریافتی بازیکنان استقلال ۴۰ درصد است که به‌اذعان سپاهانی‌ها آنها میانگین حدود ۷۵ درصد از قراردادهای خود را با وجود تعطیلی موقت لیگ برتر دریافت کرده‌اند و ازسوی دیگر از اردوی سرخ‌ها نیز خبر می‌رسد که آنها هم حدود 55 درصد از قراردادهایشان را گرفته‌اند و تیم‌های دیگر نیز بالای ۵۰ درصد پرداختی داشته‌اند.

ازسوی دیگر همین مشکلات مالی و تعهداتی که بازیکنان براساس قول‌وقرارهای قبلی داده‌اند و بعضا چک‌هایی که براساس صحبت مدیران کشیدند، مشکلات دیگری را برای بازیکنان این تیم ایجاد کرده است. در همین راستا شنیده می‌شود چک یکی، دو بازیکن استقلال برگشت‌خورده و آنها را ازلحاظ قضایی و حقوقی دچار مشکل کرده است و چه‌بسا اگر طی همین روزها پرداختی دیگری ازسوی باشگاه در کار نباشد شاید محافل قضایی خارج از فدراسیون فوتبال هم پایشان به حیطه زندگی بازیکنان استقلال به‌خاطر این چک‌های برگشتی باز شود. نکته عجیب اینکه یک بازیکن استقلال چکش فقط به‌خاطر ۲۰ میلیون تومان برگشت‌خورده و حال‌وروز خوبی ندارد.

 اعتصاب؛ تنها راه باقی‌مانده

در این بین حالا فقط یک راه باقی‌مانده و آن‌هم اعتصاب و ممانعت از حضور در تمرینات است. البته فعلا رقابت‌های لیگ برتر تعطیل است و هنوز خبری درباره ازسرگیری این مسابقات به‌صورت رسمی منتشر نشده و فقط برخی رسانه‌ها از ادامه رقابت‌ها در پایان ماه رمضان خبر داده‌اند که براساس آن باید تیم‌ها از یکی، دو هفته دیگر کارهای آماده‌سازی را آغاز کنند. این درحالی است که با این وضعیت به‌نظر نمی‌رسد تمرینی برای استقلالی‌ها در کار باشد.
روز گذشته یکی از بازیکنان استقلال در این خصوص گفت: «ما هم شنیده‌ایم باید از پانزدهم اردیبهشت استارت کار خود را بزنیم و برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر آماده شویم اما مطمئنا با این وضعیت مالی و بی‌سروسامانی در باشگاه تمرین نخواهیم کرد و فکر می‌کنم سایر بازیکنان هم در تمرینات حاضر نشوند.»

اگرچه شنیده می‌شود بازیکنان استقلال به‌شدت احترام مجیدی را حفظ می‌کنند اما شاید این‌بار درخواست آقای سرمربی هم فایده‌ای نداشته باشد و تا پول نرسد همچنان خبری از تمرین نخواهد بود. البته مجیدی در دوران بازیگری به‌دفعات صابون مشکلات مالی باشگاه استقلال به تنش خورده و به‌خوبی این مسائل را درک می‌کند و چه‌بسا این‌بار او هم تا احقاق حقوق نهایی درکنار بازیکنانش بماند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 0
    یه گزارش هم از بدبختی ها و بی پولی ها و بدهی های هیبت مدیره 3 نفره پرسپولیس به ریاست دندانپزشک تهیه کنید
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 0
    وزیر انتقادناپذیر ونابودکننده ورزش در صدم ثانیه ای با دستور به مدیران گوش به فرمان چند دلسوخته ونگران باشگاه را اخراج کرد اینقدر در این مسایل سریع ومصمم هستند اگر درسایر وظایف اصلی خود بودند الان ورزش ایران جز سه کشور ورزشی در همه رشته ها بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس