کد خبر 1066460
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
سهم من از عاشقی - سوره مهر - کراپ‌شده

یکی از آن‌ها گفت: «صحبتای ما بیشتر تخصصیه. هر مطلبی رو که لازم باشه با تو در میون بذاریم به فارسی بهت می‌گیم.»

به گزارش مشرق، وقتی پرستار داشت پانسمان گردنم را عوض می‌کرد، دکتر هم نگاهی به گردنم انداخت و در پرونده‌ام چیزهایی نوشت. فردای آن روز از گردنم عکس گرفتند. همان دکتر دیروزی کنار تختم آمد. عکس را برداشت و به سمت مهتابی سقف گرفت. دیدم که نقاط سفیدرنگ زیادی در گردنم، اطراف ستون فقرات، پیداست. دکتر رفت. چند دقیقه بعد، آمدند به گردنم آتل بستند.

یکی ‌دو بار دیگر، چند تا دکتر با هم کنار تختم آمدند. مشخص بود دربارهٔ وضعیت من با هم مشورت می‌کنند. یکی از آن‌ها سوزن ته‌گِردی را به چند جای بدنم فروکرد. من چیزی حس نمی‌کردم. چون به زبان آذری صحبت می‌کردند، متوجه هیچ یک از حرف‌هایشان نمی‌شدم. گفتم: «فارسی صحبت کنین تا منم بفهمم چی می‌گین.»


یکی از آن‌ها گفت: «صحبتای ما بیشتر تخصصیه. هر مطلبی رو که لازم باشه با تو در میون بذاریم به فارسی بهت می‌گیم.»

هر روز می‌آمدند و از نوک انگشتان پا گرفته تا دست‌ها و بالای سینه‌ام را سوزن فرومی‌کردند تا ببینند حس لامسه‌ام برگشته یا نه؛ اما نه حس داشتم نه حرکت.

آنچه خواندید، برشی از کتاب «سهم من از عاشقی»،‌خاطرات «رمضانعلی کاوسی» است.این کتاب را انتشارات سوره مهر منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    7 1
    آره موقع جنگ ترک میشیم موقع صلح آذری. ولی دیگه تمومه.
  • داریوش GB ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 6
    سلام برادر عزیزی که فرمودید دیگه تمومه من یه ترک قشقایی هستم که از طرف پدری ومادری ترک هستم من به شما برادرانه نصیحت میکنم تند نرید ماها شاید به زبان ترکی صحبت کنیم اما بیشتر از ۹۰٪ما ایرانی های ترک زبان اقوام ایرانی بودیم که زبانمون توی حمله وحکومتهای بعد از حمله اعراب به ایران ترکی شده مثالش خودم هستم که تو کشور انگلیس آزمایش دی ان ای دادم ‌بیشتر از ۸۰٪ایرانی و کمتر از ده در صد نژاد ترکی که صد سال پیش حاصل ازدواج جد پدریم با یه جد مادری از قوم ترک بوده و بقیه هم عربی که مادری تو ۱۵۰سال پیش بوده پس تند نرو . درود بر رنگین کمان اقوام ایرانی.
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 1
    اون واژه های تخصص پزشکی به زبان انگلیسی بوده نه به ترکی،مغلطه نکنید
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 1
    چه شده مشرق مطالبی در جهت پانترکیستها میزارید،دوباره یادتون رفت چند روز پیش از وزیر امورخارجه خواسته بودید که با سنی گراهای افراطی ترکیه که از قضا همشون هم پانترکیست هستند برخورد کند!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس