کد خبر 1065994
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸

به گزارش مشرق، مجتبی توانگر منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره بازار بورس نوشت:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    49 25
    لطفا نسبت تورم ایران به تورم کشورهای مورد مقایسه را نیز در پیش بینی سقوط و یا ادامه رونق بورس در نظظر بگیرید
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      22 13
      مطابق شاخص تورم الان شاخص باید در محدوده ۳۵۰۰۰۰ میبود نه ۷۸۰۰۰۰ هزار
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    13 11
    همون اتفاقی که در مسکن و طلا و ارز و بازار انداخته اند جیگر.منتها این با تاخیر و بعد از اونا
  • پوریا IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    37 2
    سلام سرمایه های سرگردان
  • یک هموطن IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    55 54
    مشرق جان ای کاش پاسخ منو منتشر کنید : فرض کنید الان سه ماه بریم جلو و بورس نه تنها سقوط نکرده باشه بلکه شاخص به دو میلیون رسیده باشه اونوقت چه دیلیلی براش میارن ؟ من با منطق علمی ثابت میکنم این اتفاق می افته : 1) رشد شاخص بورس ایران پاسخی به شکوفایی اقتصاد ایران بعد از بحران تحریم است. خیلی از شرکتهای تولیدی در این شرایط تونستن تولید رو از سر بگیرن چون خبری از اجناس بنجل چینی نیست 2) رشد شاخص پاسخی به تورم سالهای 97 و 98 است که ارزش پول را کاهش داده و اصلا به معنی وجود حباب نیست. مگر هزار تومن الان قدرت دو سال قبل رو داره که انتظار دارن شاخص دو برابر یا حتی ده برابر نشه 3) مدام میگن رشد اقتصادی منفی ! آقایان به خودتون بیاین لطفا... رشد اقتصادی اصلا منفی نیست من حداقل تو رشته کاری خودم میبینم فرصتهای شغلی چقدر بیشتر شده. استفاده از شاخص های غربی تو اقتصاد ایران هرگز جواب نمیده و موجب گمراهی میشه. دو سال قبل برای تامین گوشت مونده بودیم الان میتونیم صادرات داشته باشیم 4) جریان نقدینگی به سمت بورس هست و کافیه دولت دو سه تا شرکت مثل شستا رو وارد کنه تا تمام نقدینگی مازاد رو جمع کنه ! اصلا دلیلی برای برگشت شاخص وجود نداره من از تمامی هموطنان خواهش میکنم گول این حرفها رو نخورن بورس ایران اصلا حباب نداره
    • محمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      19 10
      دقیقا
    • حسام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      26 14
      شماها که پشت میز نشستید اگه پیش بینیاتون درست بود وضع مردم این نبود.بورس یعنی کمک به تولید داخل.
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      23 6
      تولید امسال ۷ درصد منفی بود و نرخ سرمایه گذاری صنعتی منهای ۱۶. اونوقت میگی تولید افزایش داشته؟؟ پس این تورم علتش چی هست؟ شما میگی افزایش بورس ناشی از تورم هست. بنده میگم سال آینده هم همین بورس چنان تورمی ایجاد بکنه!!! یعنی اینکه پولدارها عین جاروبرقی دارایی بقیه مردم رو بالا خواهند کشید. بله ممکن است بورس فرو نریزد اما بقیه کالاها گران خواهد شد‌ مگر مرغدار و تولید کننده خرد عقل ندارد که پولش را صرف تولید و زحمت فراوان آن کند؟؟ او هم می گذارد بورس تا به این بادکنک بپیوندد. آنوقت باید مرغ را هم سه برابر بخرید!!!
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      5 11
      موافقم
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      5 10
      چرا حالا که مردم دارند دلار هایشان و طلا هایشان را می فروشند تا در تولید و بورس سرمایه گذاری کنند بعضی از رسانه ها بجای تشویق مردم آینده بورس را بد جلوه می دهند اگر قرار باشد مردم پس انداز خود را در خریدن دلار که در حال فروپاشی است سرمایه گذاری کنند پس چگونه جهش تولید رخ خواهد داد ؟!
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    42 23
    بورس تو ایران شوخی هست شوخی تلخی هم هست!!!!درسته تورم هست ولی بورس بیشتر عددسازی هست. حسن عباسی و رائفی پور هم میگن قمار. حتی کشورهایی که همه چیز شفافه قمار حساب میشه چه برسه به ایران که هیچ چیزی در مورد آمار و ارقام اقتصاد درست نیست.
    • هابیل IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      23 65
      آفرین با همین فرمون برو جلو تو زندگیت موفق میشی ! دوتا آدم بیسواد رو سرلوحه خودت کردی و این همه دانشگاهی و درس خونده های رشته های اقتصاد و حسابداری و مدیریت رو کلا گذاشتی کنار !
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      1 7
      عباسی و رائفی دقیقا کی احتهاد گرفتن؟
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      4 7
      من نمیدانم نظر آن عزیزانی که نام بردی در خصوص بورس چیست اما سوالم این است بگوئید راهکارتان به جای بورس جهت تقویت شرکتها و جذب سرمایه های راکد مردم در جهت جهش تولید چیست . گوش شنوا دارید یا نه ؟ مقام معظم رهبری فرمودند جهش تولید حالا شما در این راستا چه راهکاری دارید فقط غر زدن و خراب کردن همدیگر . مردم هم شدند ما بین طیف های اصولگرا و اصلاح طلب گوشت قربانی . خدا حاج قاسم را بیامرزد که من یک بار نشنیدم ایشان فرا جناحی عمل نکند زیرا نظرش رشد جمهوری اسلامی ایران و امت اسلام بود نه خودش و نه کسانی که دور رو برش می چرخیدند .
  • ایرانی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    20 27
    سلام وقتی خودرو 30 تومنی خودرو ساز در بازار شده 115 تومان و ... خوب سهام آن شرکت هم بالا می رود . وقتی پفک 4 تومانی شده 6 تومان و ..... وقتی شامپوی 3 تومانی شده 9 تومان .... وقتی ارزش زمین و کارخانه شرکت ها چندین برابر شده ، در یک ارزیابی مجدد ارزش سهام شرکت هم چندین برابر می شود .
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      22 4
      سود یعنی درآمد منهای هزینه. الزاما گرانتر فروختن یک کالا به معنای سود بیشتر یک شرکت نیست. برخی شرکت های بورسی با وجود زیان انباشته و ضرردهی، سهامشان چندین برابر شده که این خطرناک است.
  • حسام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    13 1
    یکنفر که به بورس وارده لطفا جواب بده،این که چون پول ارزش خودشو از دست داده پس،بورس هم باید سیر صعودی داشته باشه درست،ولی سوالم اینه که بی ارزشی وتورم به این شدت از ابتدای سال ۹۷شروع شد پس چرا اون موقع بورس اینطور رونق نداشت؟به نظرم اوضاع بورس۴الی۵ماهه به این شکل دراومده که فکر میکنم دراین چند ماه،اتفاق خاصی برای ریال نیوفتاده،البته من از بورس چیزی سردر نمیارم ،اگه کسی لطف میکنه وجواب میده خیلی ساده ودرخور فهم باشه.
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      1 35
      بورس دیرتر از بقیه واکنش نشون داد. یه دلیلش ترس از وقوع جنگ بود. اما واقعه عین الاسد باعث شد مردم بفهمند امریکا رو بزنیمش هم به ایران حمله نمی کنه. پس با خیال راحت همه اومدن توی بورس. درست بعد عین الاسد تب بورس خیلی داغ تر شد.
    • حمید IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      3 20
      سلام دوست عزیز. علت اصلی این موضوع را باید در اصلاح اقتصاد ایران و رشد تولیدات داخلی دید، شما حجم واردات رو در سالهای قبل ببینید تقریبا از 4-5 سال قبل ما حجم وارداتمون ثابت هست و لذا نتیجه میگیریم که تولیدات داخل زیاد شده، حالا این موضوع در سال 1398 خودشو توی بورس نشون داد چون بازارهای موازی از جمله ارز و طلا و مسکن دیگه جوابگوی عطش درامدزایی نبود لذا مردم به سمت بورس هجوم اوردن و چون چند سالی بود که شاخص بورس به اندازه نیاز رشد نکرده بود تمام نقدینگی را جذب کرد. من با قطع یقین میگم شاخص به دو میلیون میرسه و هرگز هم بر نمیگرده اما بعد از اون رشد چندانی تا پایان سال نخواهد داشت اگه پول مازاد دارین الان زمان ورود به بورس هست
    • DE ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      3 15
      تاثیرگذاری تورم روی شاخص بورس همیشه با تاخیر چند ماهه همراهه. اگه قیمت کالاها، ارز، سکه یا مسکن رو در بازه بین تابستان 97 و امروز مقایسه کنید به نسبت حدود 3 می رسید یعنی دویست درصد تورم. ولی شاخص بورس از اون موقع حدود هفت و نیم برابر شده! یعنی رشد شاخص بورس به صورت تعدیل شده با تورم صدو پنجاه درصد بوده. با توجه به شدیدترین تحریم های بین المللی، بحران کرونا و تعطیلی بخش های بزرگی از اقتصاد و کاهش شدید قیمت نفت انتظاره میره شاخص بورس با کاهش حداقل پنجاه درصدی همراه باشه در حالی که الان صدوپنجاه درصد رشد می بینیم! رشد فعلی بورس به دلیل سیاست کلی دولت برای جبران کسری بودجه ناشی از عدم توانایی در فروش نفت و افت قیمت نفته و در همین راستا هم دست به عرضه های اولیه شرکت های دولتی میزنه از طرف دیگر هم با کاهش نرخ سود بانکی و ایجاد محدودیت های قانونی در خرید و فروش ارز و طلا باعث میشه که بخشی از نقدینگی سرگردان ناچار وارد بورس بشه. حالا فاجعه اصلی زمانی خواهد بود که همین دولت با ابزارهای در دسترس خودش باعث شکست قیمت ها میشه و در یک پروسه دومینووار مردم دچار وحشت میشن و صف های فروش تشکیل میشه و دولتی ها دوباره سهم ها رو در کف قیمتی به بهای بسیار نازلتر می خرن.
  • م ح IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    16 12
    باسلام هرکس از راه میرسه برای خودش یه تحلیلگر میشه و در باره بورس نظر میده آقا نکنین این کارارو زشته تو که از بورس و روند تغییرات بورس هیچی سرت نمیشه مجبوری نظر بدی ، خدا همه مارو به راه راست هدایت کند تا در موقع نظر دادن صادق باشیم . پر سود باشید
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    19 5
    شاخص 8 میلیونی...
  • مهدی IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    27 12
    بنده که تحلیلگر سهام هستم وقتی این تحلیل های افراد رو میخونم واقعا تاسف میخورم ، الان همه شما تحلیلگر هستید ، الان بقال سر گوچه ما هم میگه شاخص بورس خیلی رشد کرده و حباب داره چون دانشی نداره و فقط شنیده و نمیدونه اصل بورس چیه؟ این قول رو به شما میدهم که در صورت خروج نقدینگی از بورس که به نظرم یک جوک بیشتر نیست باید منتظر رشد قیمت دلار به بالای 40 هزار تومان باشیم ، قیمت سکه بالای 10 میلیون تومان این یعنی نابودی ریال والسلام.
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      6 11
      آقای تحلیلگر بورس چند تا از نوشته ها دو یا سه سال قبل خود و پیش بینی های خود را برای ما عوام بگذارید ببینیم ۳ سال قبل چی میگفتی و حالا چی میگید تا مشخص پول بادآورده تحلیل های این چنینی را سبب شده یا بر اساس دانش است الان اگرشاخص بورس میخواست با سایر شاخص ها مثل دلار و طلا و ملک و یا سود آوری شرکتها حرکت کند الان شاخص ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تایی منطقی بود ولی حالا فعلا که دولت بدلایل کاملا معلوم دوپینگ ویژه ای برای بورس قائل شده و عاقبت دوپینگ هم معلوم است نگرانی ما بوجود آمدن بحران اجتماعی است حالا شما برو پتروشیمی های راه نیافتاده و شرکت های با زیان بالا را به عرش برسان چه ضرری برای ما دارد خیرشو ببین ولی ما از مجلس آینده خواهیم خواست اگر بورس سقوط وحشتناک کرد خسارت این مردم تازه وارد را از کسانی از سال ۹۷ وارد بورس شده اند و ثروتشان چند ده برابر شده بگیرند نه مثل موسسات مالی از جیب بیت المال بدهند آمار همه خرید و فروش ها و سود ها و ضررها موجود است نمیشود مردم را در آتش انداخت و و خود را با تجربه قبلی و سیگنال های رانتی زود از مهلکه رهاند
    • علیرضا IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      25 12
      دلال های دلار و سکه از وضعیت بورس ناراحت هستند این حجم پول اگر به هر کدام از بازارهای دلار و سکه و خودرو وارد شود دلال ها ثروتشان چند ده برابر می گردد که تا قبل از این هم همینطور بود ،حالا این پول رفته تو تولید و صنعت و خدمات ،بنگاهها بجای اینکه برن دنبال رانت و وام ویژه سهام عرضه می کنند هم نقدینگی به صورت سالم جذب بنگاه ها می شود هم خصوصی سازی به صورت واقعی اتفاق می افتد خوب معلومه که یه عده دلال از این وضعیت ناراحت هستند
    • بابک IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      1 0
      جناب تحلیلگر اقتصادی اولا اگر دلار بشه ۴۰ تومن و قیمت جهانی طلا همین باشه، سکه نمیشه ۱۰ تومن بلکه میشه ۱۵ تومن. ثانیا رشد بورس خیلی هم خوبه و برای کشور خوبه ولی در صورتی که سود به نفع تولید و تولید کننده در بیاد. الان با زمانی که سود به جیب دلال سکه و دلار می رفت چه تفاوتی کرده؟ سود داره به جیب دلال بورسی میره
  • FR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    4 30
    نگران آن در خرداد 1400 باشید بالاخره دولت همان برنامه ارز را برای بورس پیاده میکنه !
  • کارشناس IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    15 1
    قیمت نفت اومده پایین قیمت بنزین را کاهش دهید
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    25 15
    این دوستموم واقعا کارشناس نمی داند ارزش پول ملی ما در یکی دوسال 4-5 برابر کاهش حجم تحریم بیشتر شدهوبازار سهام در سالهای اخیر نزولی بوده تازه ار پارسال رشد واقعیش شرول شده اگر بازار سرمایه به درستی اداره شود پیشران خوبی برای اقتصاد کشور خواهد بود ..کل قیمت بورس ایران را جمع کنی از قیمت یک شرکت مانند جنرال موتور وغیره خیلی پاینتر است
    • حمید IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      23 14
      دقیقا درست می فرمایید. بورس ایران زمانی رشد کرد که با قطعیت مشخص شد تحریم ها نمیتونه اقتصاد رو به زانو دربیاره. اگه سال 1399 رو بتونیم بدون نفت پشت سر بگذاریم همین رشد مجددا در 1400 تکرار خواهد شد
  • اصغر IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    17 19
    یک نگاه به این تیتر خبر در همین صفحه بکنید ." هجوم مردم به طلافروشی‌ها برای فروش طلا/ کشتی آرای: برای خرید طلای مردم پول نداریم " قابلیت نقد شدگی طلا 100 برابر بورس و سهام است . پیش بینی صورت گرفته به نظر من قدری خوش بینانه است و صغوط بورس به همین دلایلی که گفته شد قطعی ودر حد تبدیل سهام به یک کاغذ پاره خواهد بود. بیچاره مردم با سرمایه های اندک . البته آنهایی که جهت پول شویی وارد شده اند نوش جانشان.
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      0 8
      کسب درآمد چند هزار میلیاردی دولت از عرضه پتروشیمی نوری و شستا توسط همین بورس انجام شده است. قوانین بورسی هم کاملا مشخص است . یا باید درب بورس را طبق نظر آقای منخب گل گرفت و در بازار سفته بازی پول مردم هزینه شود و یا بورس محدود شود که هر دو روش منطقی نیست . آقای منخب راهکار ارئه دهید نه افاضات.
  • علی IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    20 19
    جالبه مشرق چرا دنبال سقوط بورس هست؟ چرا دنبال پخش شایعه هست؟ چرا صحبت های دلسوزان بازار سرمابه رو نشر نمیده بورس ما اگر حباب داره خونه وماشین وطلا حباب ندارن؟ پراید 70 میلیونی حباب نداره؟
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    27 1
    قطعا وضعیت فعلی بورس حبابه!!! اما حباب های ما تکامل یافته‌اند و نمی ترکن یادتون حباب دلار حباب خونه حباب پراید حباب ....
  • محمد IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    15 13
    سلام دوستان اگربه بورس بشکل بنیادی وبلندمدت نگاه کنیم وسهام راانالیز کنیم هیچ مشکلی به وجودنمی آید،چراکه بعداز سقوط بورس درسال 93 مجددابارشد درسالهای بعدجبران گردید درضمن فقط کسی می توانددراین خصوص نظر بدهدکه حداقل یک سطرازکتاب بورس رامطالعه کرده باشدزیرابورس تابع قانون عرضه وتقاضا می باشد!!!!!!
  • حمید IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    5 12
    تمام این تحلیل های آبکی بخاطر اینه بر اساس دانش و شاخص های کشورهای غربی اقتصاد ایران رو تحلیل می کنند.کی گفته رشد اقتصادی منفیه الان ؟؟؟ تمام دانش مزخرف اقتصاد غرب رو بریزین دور و بعد اقتصاد ایران رو تحلیل کنید. ده ها شرکت تولیدی که سالها تعطیل بودن مجددا احیا شدن، حجم واردات ایران رو در 4 سال اخیر ببینید تا متوجه بشید چقدر قدرت اقتصادی ایران تعمیق شده و اقتصاد داخل محور شده است. الان فعالیت اقتصادی در ایران ( صرفنظر از بروکراسی اولیه) بسیار راحت تر و سهل تر از آمریکا است. اینها رو کسانی درک می کنند که تو اقتصاد هستند نه اقتصاد دانی که یک عمر روش های غربی رو آموخته
  • محمد IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    19 12
    سلام دوستان عزیزبنده حقیرباتوجه باآنالیزدارایی های یک شرکت سهام می خرم درحال حاضراگررشدغیر معقولی وجودداردشامل پاره ای ازشرکت هامی باشدولی درکل هنوز هم سهام بعضی از شرکت ها منطقی است،پیشنهادمی کنم بعد از رشدسهامتان منتظراصلاح هم باشید وبی دلیل وغیر موجه واردصف های خرید وفروش نشویدیعنی قیمت سهم شما بایستی معقول باشدسعی کنیدسهامی رابخریدکه شناورش کم باشدوارزش حفظ ونگه داشتن راداشته باشد من طی 10 سال هرسهمی که خریدم با سودفروختم این را بخاطر داشته باشید که انسان هرگز باسودکردن ورشکسته نمی شودپس اگرروزی سهام منفی شدسبرداشته باشیدوبادست خودتان ،خودتان را بیچاره نکنید
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    15 2
    دوستانی که میگن تورم بوده و دلار گرون شده قبول. ولی اولا به این شدت هم نباید رشد کنه. تو کشورهای صاحب بورس هم وقتی رشد بیش از حد میشه توسط اقتصاد دانهای با وجدان هشدار داده میشه. برید در مورد حباب دات کام بخونید. در مورد بحران سال ۲۰۰۸ بخونید. یعنی هیچ کدوم از این شرکتها ضرر نمیدن؟؟؟!!!! همه اوضاعشون عالیه.
    • سیامک IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      0 0
      صبر!!!
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    5 11
    به نظرم مشرق دوست داره نقدینگی بره تو مسکن و طلا دلسوزه حوزه های سرمایه گذاری خودشه
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    15 5
    شاخص رو ۸ میلیون تا ۲ ساله دیگه وایمیشه شک نکنید الان یه شرکت ورشترو ماشین الاتشو بخاد به عنوان ضایعات بفروشه و زمینشو نقد کنه قطعا تو سوده شاید یه اصلاح کوچیک باشه ولی جریان ابررنقدینگی که وارد بورس شده همون اصلاحم موقتی خواهد بود
  • GB ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    18 6
    مشرق تو چرا دشمن بورس ایران شدی و داری میمیری و سکته میکنی؟اینم از سر کینه از دولته؟من کاری به دولت ندارم ولی تو هم لابد به منافق باند باز بیشتر نیستی
  • یاشار IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    23 7
    باشه تمام حرفای شما درست اما شما بیاین بگین مردم پولاشونو کجا بزارن ملکمونو ۱۵سال پیش فروختیم گذاشتیم تو بانک الان با اون پول ۳ درصد همون ملکو میتونیم بخریم عموی من کامیونشو فروخت گداشت تو بانک ۳۶ میلیون در سال ۷۹ الان شما برو سوال کن با ۳۶ میلیون چی میتونه بخره فوقش یک پراید مدل ... اون موقع شماها کجا بودین طرف ارز بخره جرمه سکه بخره جرمه ملک که پولش نمیرسه بره کاسبی کنه که دیگه هیچی ۳ سال سوپر مارکت داشتیم هرچی در میاوردیم دادیم برای اجاره پول برق مالیات و... خوب اقای محترم شما بیایین به این مردم بگین چکار کن که لااقل اموراتشون بگزره وگرنه همه مردم میتونن ازاین حرفا بگن
  • مهران IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    14 5
    شاخص بورس تا شهریور 4 میلیون واحد. سال پیش تورم عامل اصلی رشد بود، امسال حمایت دولت. یکی نیست بگه آقا در موضوعی علم ندارید، چرا اظهار نظر می کنید.‌ما که حالا حالا ها با بورس هستیم. هر کس صلاح کار خویش، بهتر داند!
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    17 18
    این پش بینی ها در مورد ارز و سکه و مسکن هم بود و هست، ولی اونها هم ارزان نشدند و بورس هم سقوط نمی کنه
  • میرفندرسکی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    11 0
    خب اول یکی بیاد توضیح بده شاخص چی به چیه که با صد ملیون معامله توی نماد فارس 20 هزار واحد رشد میکنه ولی با چند ده ملیارد معامله توی یه نماد دیگه رشدی نداره !؟ تابعد ببینیم حباب شاخص چقدره و چیه ؟ یا اینکه حباب واسه بازار بورسه یا نماد های شاخص ساز ؟
  • amin IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    6 14
    خاک برسربصیرتتون....دم ازولایت می زنید ولی نمی دانیدرهبرعزیزاین سال راجهش تولیدنامیدن واین تنهاحمایت ازبورس است که تولیدرونق می گیرد.
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      1 0
      دوست من نمیدانم داشتن ته ریش بصیرت را افزایش میدهد یا نه ولی با نظر شما موافقم .اگر قرار است جهش تولید صورت گیرد که با رمل و جادو نمی شود .باید از راهکار جذب سرمایه های سرگردان و استفاده در تولید و توسعه کارخانه ها و شرکتها استفاده کنند .البته دستگاه های نظارتی و قانونی باید بر اجرای این فعالیت نظارت کافی و قانونی داشته باشند. توصیه مقام معظم رهبری در جهش تولید تنها سازو کار مناسب جهت عبور از تحریم و اصلاح چرخه عرضه و تقاضا برای رشد اقتصادی آتی جمهوری اسلامی ایران می باشد و به نظرم از اوجب واجبات است. این روشی است که چین در 50 سال گذشته انجام داده و با تولید کالا و خدمات و به دست آوردن بازار کم کم جهان را مقهور اقتصاد خودش کرده . من نمی دانم این نماینده محترم سازو کاری دارد و اگر دارد چرا ارائه نمی دهد و یا ممکن است با عرض معذرت از ایشان، فقط حرفی زده تا خودی نشان دهد . (به چه کسی خدا می داند).
  • ناراضی وضع موجود IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    رشد شاخص بورس منطقی هست زیرا : 1-تحریم ها به افزایش تولید وفروش داخلی انجامیده 2-بالا رفتن نرخ دلار باعث افزایش ارزندگی دارایی و سهام شرکت های بورسی شده (ارزیابی مجدد دارایی) 3-افزیش شدید تورم باعث سودآوری مضاعف تولیدات داخل شده 4-بازارهای دیگر موازی در داخل کشور در رکود کامل به سر میبرند و فقط بورس در امان مانده مثل خودرو ،طلا ،مسکن ،دلار وغیره 5-دولت روحانی نقدینگی در سطح جامعه را به 400 هزار میلیارد تومان رسانده و راهی دیگه ای برای مردم غیر سهام باقی نمانده پول توی دست مردم و بنگاه ها زیاد انباشت شده 6-خود دولت در رونق بورس و افزایش شاخص نقش داره و به نوعی فضای روانی برای ورود پول سرگردان و پرقدرت به بورس هموار شده 7-تجارت خارجی هم که خوابیده شما فکر میکنید سرمایه دار و تجار بیکار میشینند؟
  • علی IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    14 0
    سلام عزیزان ای نگید چی شده بورس هردورانی به یکی می چرخه یه روز طلا یه روز دلار یه روز خونه امروزم روز بورس ولی با علم و کلسهای بورسی شرکت کردنند میتونی موفق بشید برای کسانی که تازه مخان وارد بورس بشنند وارد بشید هیچ ترسی نداره ولی چند ماهی و با مبلغ کم وارد بشید و ترسی نداره بالا بره پایین بیاد چون مبلقتون کمه ولی تجربه کسب میکنی که بورس چیه و چجوری سرمایه گزاری کنی
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    بعضی از این شرکت های بورسی اصلا چکار میکنن!! اصلا نمیشناسیم میریم سهام میخریم! مشکل دار نباشن حالا ..! فردا مثل اون چندتا بانک کار به بانک مرکزی و شکایت بکشه اعصاب نداریم
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 0
    من سواد بورسیم کم نیست ولی یک چیز رو میدونم که ایران از هیچ تئوری اقتصادی در دنیا تبعیت نمیکنه. مثلا بنزین گرون میشه ماشینم گرون میشه. اینجا فاز خودش رو داره. بورس تا قبل از انتخابات آمریکا خوبه و بعدش خودش رو نشون میده که می‌ره پایین یا بالا
  • IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    16 1
    اولین گزینه دلارخودت نمیدونی احتمالادکتراهم داری.آیابعدازاین همه گرانی وتورم ارزش اسمی هرسهم باید۱۰۰تومن باشدمگرنان ثابت مونده وخیلی دلیل دیگه کمی تفکر
  • علی IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    نظرات همه شم درست است ایا فکر کرده ایت که سهام شرکتی که به گفته مدیرعامل 2سال زیان ده بوده وهیچ سودی به سهامداران اولیه نداده که موسس بوده ند نداده توبورس درحال رشد است مگر شرکت زیاده که هیچ بازدهی ندارد چرا سهام ان دربورس صف خرید ان باید زیاد باشد مردم که خبر ندارند شرکتی که دربورس سهام ان عرضه شده درچه سطحی قرار دارد وچشم بسته خرید می کنند وشاخص ها هم درحال رشد حلا تاوان این افسارگسیختگی راچه کسی باید جواب دهد فقط می توانم بگویم یکسری له می شوند ویکسری به اوج مرسند ضرب المثلی است تا بلندی خراب نشود گودی پر نمی شود
  • رش۱ا IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    21 0
    دوستانی که مارو با اروپا و غرب مقایسع میکنن..اولا اونجا که ملک و خودرو و ارز کالایهدسرمایه ای مخسوب نمیشه..بنابراین مردم سرمایه شون رو کجاوبزارن؟؟دقیقا توی بولید و بورس کشورشون و جالبه فقط و فقط اقتصادشون مردمیه....برعکس ما.....ضمنا بازارهای اونا دوطرفه ست ولی بازار ما یه طرفه ست و طبیعیه که وقتی مسیره رشد یه طرفه باشه طبیعتا شاخص هم رشد بیشتری نسبت به اونا داسته بلشه.....بورس جایی نیست که هر ننه قمری در موردش نظر بده....تازه داره افتصاد ما شفاف و مردمی میشه ولی شماها رو چی ازار میده الله اعلم...
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    چرا حالا که مردم دارند دلار هایشان و طلا هایشان را می فروشند تا در تولید و بورس سرمایه گذاری کنند بعضی از رسانه ها بجای تشویق مردم آینده بورس را بد جلوه می دهند اگر قرار باشد مردم پس انداز خود را در خریدن دلار که در حال فروپاشی است سرمایه گذاری کنند پس چگونه جهش تولید رخ خواهد داد ؟!
  • احمد IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 1
    انا لله و انا الیه راجعون. اقتصاد ایران پکید. خدا رحمتش کنه. کرونایی خاکش کنید کشور دیگه ای بیمار نشه.
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      1 1
      نفت آمریکا زیر صفر آمده ، آنوقت اقتصاد ایران پکید؟!!! بورس آنها با شاخص منفی روبروست، آنوقت اقتصاد ایران پکید؟!!! آمریکا رو به افول است نه به خاطر مدیریت غیر علمی شان بلکه به خاطر خواست خدا. آنها تمام اموال و دارائیشان را در راه کشتار و خونریزی مظلومان در جای جای جهان و منطقه اسلام هزینه کردند و با کلی بدهی جهانی ، بدهکارترین کشور جهان محسوب می شوند . آنوقت اقتصاد ایران پکید؟!!!! اگر فرهنگ اشرافی گری و یک سری دلال مسلک دنیا طلب غربگدا هم دستشان از اقتصاد ایران کوتاه می شد می فهمیدی که رشد اقتصادی در جامعه اسلامی چقدر سریعتر می شد. شما اگر نظر دیگری داری زود برو تا بیش از این ضرر نکنی.اما بدان با نظرات منافقانه نمی توانی حکم خدا را که پیشرفت اسلام و ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود عج هست را با مشکل مواجه کنی.اما توصیه ای با توجه به مفاهیم قرآن را به خودم و شما دارم، باید همگی در راه خدا گام برداریم و با توکل به او و هم دلی با شیعیان اهل بیت پیامبر ص در راه اعتلای دین و اقتصاد و فرهنگ و سلامت جامعه اسلامی و مخصوصا ایران با کار و حتی با کلام تا توان داریم کوشا باشیم و منتظر رحمت الهی باشیم تا به فضلش بر مجاهدان و پیروان دین مبین اسلام و نیکو کاران و خدا پرستان نصیب گردد. اللهم عجل لولیک الفرج
  • بابک IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 13
    لطفا اونایی که دارن میرن تو بورس سرمایه گذاری کنن به تاریخ دفترچه های درمانیشون توجه داشته باشند چون بعد از سکته قلبی و مغزیشون احتیاج شدیدی به اون پیدا میکنند.
  • آرمان IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    0 0
    الان شاخص نزدیک دو میلیون چی شد؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس