کد خبر 106594
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱

توفان كه از دیشب در بخشهایی از جنوب شرق كشور وزیدن گرفته است با سرعت 110 كیلومتر در ساعت زاهدان را درنوردید.

به گزارش مشرق كارشناس اداره كل هواشناسی سیستان و بلوچستان روز یكشنبه در این خصوص به ایرنا گفت: انتظار می رود با افزایش سرعت طوفان طی ساعات آینده میزان گرد و خاك و ریزگردها نیز افزایش یافته و غلظت هوا به مرز بحران برسد.

'حسین حسین آبادی' افزود: هم اینك شعاع دید افقی در شهرزاهدان و حومه آن به ویژه در منطقه نصرت آباد به كمتر از 500 متر كاهش یافته است.

وی همچنین به كشاورزان و باغداران هشدار داد: توده هوای سرد شمالی كه از اواخر امشب وارد سیستان و بلوچستان می شود احتمالا به درختان میوه آسیب خواهد زد.

او كاهش 15 تا 20 درجه ای دمای هوا برای نیمه شمالی سیستان و بلوچستان را طی روزهای آینده پیش بینی كرد كه با توجه به گرم بودن هوا طی روزهای گذشته تاثیر آن بر بخش كشاورزی بیشتر خواهد بود.

كارشناس اداره كل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه كرد: پیش بینی می شود دریای عمان نیز از اواخر وقت امشب مواج و متلاطم شده و بر این اساس ارتفاع موج در سواحل بنادر كنارك و چابهار به سه متر برسد.

هم اینك به علت وزش طوفان شدید جریان برق در برخی مناطق زاهدان قطع و رفت و آمد برای شهروندان مشكل شده است. همچنین دهها اصله درخت در سطح این شهر شكسته و به علت افتادن شاخه درختان روی كابلهای برق در چند نقطه نیز آتش سوزی رخ داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس