کد خبر 1065914
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
برنی سندرز

سناتور ایالت ورمونت در واکنش به پیشنهاد جنجالی رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: ترامپ اعتقادی به علم ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از آکسیوس، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت امروز شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: ما رئیس‌جمهوری داریم که اعتقادی به علم ندارد؛ چه این موضوع تغییرات آب و هوایی باشد یا همه‌ گیری ویروس کرونا که این موضوع به طور غیرقابل باوری خطرناک است.

روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده پیشنهاد کرد که شاید بتوان به افراد مبتلا به کووید -۱۹ داروی ضدعفونی‌کننده تزریق کرد تا ریه‌هایشان تمیز شود.

بیشتر بخوانید:

بایدن، ترامپ را کودک توصیف کرد

درخواست ۹ کشور جهان از سازمان ملل درباره آمریکا

در جلسه توجیهی بامداد جمعه، «بیل برایان» مدیر بخش علوم و فناوری وزارت کشور آمریکا نتایج پژوهش اخیر تیم خود را اعلام کرد؛ تأثیر ضدعفونی‌کننده‌ها و نیز «دمای بالا و محیط مرطوب» در تسریع از میان رفتن ویروس جدید کرونا بخشی از این پژوهش بود. وی گفت: «این ویروس در نور خورشید سریع‌تر می‌میرد.»

اشاره به این نکات سبب شد تا ترامپ که بعد از بیل برایان سخن می‌گفت، راه حل‌های تازه‌ای را که به ‌ذهنش می‌رسید، به ‌شکل پیشنهاد و پرسش مطرح کند.

ترامپ که از تأثیر دمای بالا در روند از میان رفتن ویروس شنیده بود کنجکاو شد که اگر نوری قوی را به درون بدن بیمار بتابانند چه تأثیری خواهد داشت. وی گفت: «حالا فرض کنید نور شدیدی به تن بیمار بدهیم، حالا چه فرابنفش چه هر نور خیلی قوی دیگری، فکر کنم گفتید که هنوز این کار را امتحان نکرده‌اید» و افزود: «فرض کنید این نور را ببرید داخل بدن، حالا یا از پوست یا از یک راه دیگر، و فکر می‌کنم گفتید که این را هم امتحان می‌کنید».

رئیس جمهوری آمریکا همچنین ادامه داد: «ضدعفونی‌کننده‌ای را دیده‌ام که ظرف یک دقیقه کارش را می‌سازد. حالا آیا راهی دارد که بشود مثلاً همین را تزریق کرد، مثل تمیزکاری؟» وی افزود: «خب این ویروس می‌رود داخل ریه، تعدادش در ریه فوق‌العاده زیاد می‌شود، پس امتحان کردن این کار جالب است».

کارشناسان پزشکی به‌سرعت به این پیشنهادها واکنش نشان دادند. دکتر «وین گوپتا» متخصص ریه و کارشناس سیاست‌های بهداشت عمومی در آمریکا، اظهارات فوق را «پیام‌های بهداشتی ناشایست» خواند.

در همین رابطه «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا، در توئیتی از روی مزاح گفت: باورم نمی‌شود که این را می‌گویم؛ ولی لطفاً وایتکس نخورید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    واقعا ما بیداریم یا این یک خوابه؟!
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 1
    ترامپ به مدیریت جهادی اعتقاد داره
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    با اینکه کد خدامنشانه مدیریت میکند ولی مردم احمق امریکا از بدبخت و خوشبخت گرفته تا سفید و سیاه باز بهش رای میدهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس