کد خبر 1065426
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
کرونا/ نیویورک

آمارهای حاصل از حدود ۳ هزار تست انجام شده به صورت تصادفی در ایالت نیویورک نشان می‌دهد که دست‌کم ۲.۷ میلیون نفر در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش مشرق، اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که ۱۳.۹ درصد از جمعیت ایالت نیویورک (حدود ۲.۷ میلیون نفر) به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری «هیل»، از حدود ۳ هزار نفر به صورت تصادفی در فروشگاه‌ها و دیگر اماکن عمومی تست ابتلا به کرونا گرفته شد تا به مقامات این امکان را بدهد برآورد گسترده‌ای درباره میران شیوع ویروس کرونا در نیویورک وهمچنین میزان مصونیت ایجاد شده، بدست آورند.

بیشتر بخوانید:

قمار سیاسی کاخ سفید پس از شیوع کرونا

به طور متوسط روزانه ۲۰۰۰ نفر در آمریکا جان باخته‌اند

در شهر نیویورک، ۲۱ درصد از ساکنان پادتن (آنتی‌بادی) ویروس کرونا را دارند که این آمار در منطقه «آپ‌استیت» نیویورک ۳.۶ درصد و در منطقه «لانگ» نیویورک ۱۶.۷ درصد بوده است.

«آندریو کوومو» فرماندار ایالت نیویورک روز پنجشنبه گفت: «این افراد سه هفته پیش، چهار هفته پیش، پنج هفته پیش یا شش هفته پیش به این ویروس مبتلا شده‌ و پادتن این ویروس در بدن آنها ایجاد شده و هم اکنون بهبود یافته‌اند.»

طبق این آمارها، نرخ قربانیان ویروس کووید-۱۹ در نیویورک حدود ۰.۵ درصد است. همچنین تست‌های انجام شده طی دوره زمانی دو روز و در ۱۹ شهر ایالت نیویورک و ۴۰ منطقه انجام شده است.

فرماندار نیویورک

کوومو تاکید کرد که اطلاعات بیشتری باید جمع آوری شود و نرخ ابتلا می‌تواند بیشتر باشد چون این آمار شامل افرادی که در منازل خود نیستند نمی‌شود.

تست‌های پادتن نشان دهنده این است که سیستم ایمنی شخص چگونه به ویروس واکنش داده‌ و این آزمایش، با تست‌های شناختی که تنها به شخص می‌گویند که در حال حاضر به ویروس مبتلا است یا خیر، تفاوت دارد.

بر اساس تست‌های تشخیصی که تا کنون در ایالت نیویورک انجام شده، ابتلای بیش از ۲۶۹ هزار نفر به ویروس کرونا تایید شده است.

مقام‌های آمریکایی معتقدند که انجام گسترده تست پادتن می‌تواند یک عامل کلیدی برای بازگشایی ایمن فعالیت‌های اقتصادی این کشور باشد. کارشناسنان گفته‌اند افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند در برابر آن ایمن هستند. اما هنوز مشخص نیست که تا چه مدتی این ایمنی دوام خواهد داشت. همچنین سوالاتی درباره میزان دقت برخی از این آزمایش‌های پادتن بوجود آمده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس