اسکوچیچ

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: فیلم بازی‌های اخیر ویلموتس را دیدم بیشتر درام بود اما سعی می کنیم فیلم‌های من در تیم ملی اکشن باشد.

به گزارش مشرق، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: برای همه مردم آرزوی سلامتی دارم. من با همه بازیکنان سعی کردم ارتباط داشته باشم. بعضی از آنها را دیدم و تلاش می‌کنم تماس تلفنی هم داشته باشم. سعی کردم این تماس را قطع نکنم.

*باید خون تازه‌ای به تیم ملی فوتبال تزریق شود

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند نسبت به زمان کی‌روش تیم چند درصد تغییر کند، خاطرنشان کرد: من دنبال تغییر نقاط قوت نیستم باید نقاط قوت را حفظ کرد اما اعتقاد دارم باید خون تازه ای به تیم تزریق شود. این کار را خواهیم کرد.

*کرونا فرصت خوبی بود تا حریفان ایران را آنالیز کنم

اسکوچیچ درباره اینکه آیا حریفان آسیایی را آنالیز کرده اید، عنوان کرد: کرونا فرصت خوبی بود آنالیز کنم. ۴۹ بازی تیم ملی را دیدم. ۱۰۰ سی دی از بازی لیگ برتر را به کرواسی آوردم الان در شرایط کرونا فرصت خوبی است تا شرایط را آنالیز کنم.

*شانس بالایی برای صعود تیم ملی به جام جهانی داریم

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره اینکه درصد صعود به جام جهانی چقدر است، تصریح کرد: شانس بالایی دارم، شکی ندارم به روح بالایی از همدلی نیاز داریم تا به جام جهانی برویم.

بیشتر بخوانید:

اسکوچیچ الگوی بازیکنان خواهد شد!

*اول باید برنامه لیگ مشخص شود تا بعد برای تیم ملی تصمیم بگیریم

وی در پاسخ به این سوال که به اردوی دراز مدت برای تیم ملی باور دارید، یادآور شد: به نظرم اول باید برنامه لیگ مشخص شود تا بعد برای تیم ملی برنامه ریزی کنیم. باید ببینیم مسابقات لیگ چطور می شود تا برنامه ریزی کنیم.

*هر بازیکنی که پاسپورت ایرانی دارد برای حضور در تیم ملی شانس دارد

اسکوچیچ درباره اینکه معیار برای انتخاب بازیکنان ملی چیست و لژیونرها همیشه مورد توجه بودند آیا کسی هست بخواهید تست کنید، گفت: مهم این است بازیکنان بتوانند در آن سطح خودشان را منطبق کنند. هر بازیکنی پاسپورت ایرانی دارد می‌تواند بازی کند من بازیکنان داخل ایران و خارج را تفکیک نمی کنم.

*قراردادم با تیم ملی بلند مدت است 

وی درباره قراردادش خاطرنشان کرد: قراردادم بلندمدت است اما به نتایج بستگی دارد، طبیعی است مربی که نتیجه نگیرد نمی تواند ادامه دهد.

سرمربی سابق نفت درباره اینکه آیا قرارداد شما تیرماه به پایان می‌رسد، اظهار داشت: شما می دانید شایعات غلط در ایران زیاد است.

*هر فردی در هر جا انتخاب می‌شود، نظرات منفی درباره آن وجود دارد

وی در پاسخ به این سوال که نظرات موافق و مخالف درباره سرمربیگری شما مطرح شده، نظر شما چیست؟، گفت: من اعتماد به نفس دارم و تلاش زیادی می کنم اما هر فردی انتخاب می شود نظرات منفی نسبت به او مطرح می شود.

*مطمئنم فدراسیون مشکلاتم با نفت آبادان را حل می‌کند

اسکوچیچ درباره قراردادش با نفت آبادان عنوان کرد: امیدوارم به زودی حل شود. فدراسیون کارها را پیگیری می کند و مطمئن هستم مشکلات را حل خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه مشکلات شما با ملوان هم به نظر می رسد به راحتی حل شود، گفت: من درباره مشکل ملوان اصراری نکردم. مذاکراتی داشتم اما به نظر می رسید تمایل برای حل مشکل ندارند. بابت کاری که کردم انتظار دارم دستمزدم را بگیرم اما من آنها را مجبور نکردم.

*خودم را نه با کسی بلکه با دراگان دیروز مقایسه می‌کنم

وی درباره اینکه بازیکنان تیم ملی نظر مثبتی درباره شما دارند این به خاطر رفتار یا مسائل فنی شماست یادآور شد: من خودم را با سایر مربیان مقایسه نمی‌کنم، با دراگان دیروز مقایسه می‌کنم تا از روز قبل بهتر باشم. آدم نرمالی هستم، بازیکنان هم این را درک کرده اند امیدوارم بازیکنان هم از نظر رفتار و هم فنی راضی باشند.

*فوتبال هجومی در خون ایران است

وی درباره نقاط قوت فوتبال ایران، عنوان کرد: از نظر تکنیک و تاکتیک ایران شرایط خوبی دارد. فوتبال هجومی در خون ایران هست امیدوارم همین را ارائه دهم. در روند کاری من فوتبال هجومی پررنگ تر خواهد شد.

* بازی‌های تیم ملی با ویلموتس درام بود، من‌می‌خواهم اکشن باشم

اسکوچیچ درباره اینکه سبک او به چه صورت است نزدیک به کی روش یا ویلموتس، تصریح کرد: تفاوت تیم کی روش و ویلموتس در دفاعی بودن نیست. تیم کی روش به خاطر دیسیپلین مناسبی که داشت باعث می شد برتری داشته باشد. فیلم بازیهای اخیر ویلموتس را دیدم بیشتر درام بود. سعی می کنیم فیلم‌های من اکشن باشد.

* هر کسی می‌تواند مشاوره بدهد، چه ایرانی باشد چه کروات
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه آیا از مربیان کروات که در ایران حضور داشتند مشاوره می گیرد عنوان کرد: من شناخت خوبی نسبت به مربیان دیگر از ایران دارم اما هر کسی نظر بدهد برای من فرقی نمی‌کند ایرانی باشد یا کروات استفاده می کنم.

اسکوچیچ همچنین درباره معرفی دستیارانش تصریح کرد : هاشمیان با تیم ملی قرارداد داشت، از کریم باقری هم خواستیم به تیم ملی بیاید. دستیاران خارجی دارم که فکر می‌کنم بتوانند کمک کنند، شاید افراد دیگری هم باشند که بتوانند به تیم ملی بیایند و کمک کنند. دستیار فنی من در نفت آبادان با من کار می‌کرد که او دستیار سرمربی اسلوونی هم بود. مربی دروازه‌بانان هم قبلاً با من در خونه به خونه بابل کار می‌کرد الان از کویت جدا شده و به ما اضافه خواهد شد.

* مربیان را به شجاع و غیر شجاع تقسیم می‌کنم؛ شاید در جام‌جهانی شجاعت بیشتری تزریم می‌کردم

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازی تیم ملی بوده که شما دوست داشته باشید روی نیمکت باشید فکر می کنید چه نتیجه‌ای می گرفتید، تصریح کرد:  دوست ندارم درباره مربیان قبلی صحبت کنم اینطور نیست مربیان را به صورت خوب و بد تقسیم کنم بلکه مربیان را به شجاع و غیر شجاع تقسیم می کنم چون من هجومی هستم شاید در جام جهانی بودم شجاعت بیشتری به تیم تزریق می‌کردم اما منکر زحمت مربیان دیگر نمی شوم.

اسکوچیچ درباره اینکه فوتبال هجومی باید با نتیجه همراه باشد گفت: بله البته همه چیز بر اساس نتیجه سنجیده می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه بهترین بازی شما در لیگ با نفت کدام بازی بود، عنوان کرد: فکر می کنم بازی با سپاهان که ۴ بر ۲ پیروز شدیم.

اسکوچیچ درباره بدترین بازی هم گفت: شاید آخرین بازی.

سرمربی تیم ملی درباره آخرین صحبت هایش یادآور شد: آرزو می کنم همه سلامت باشند. بی صبرانه منتظرم شرایط به گونه‌ای شود که برگردم چون انرژی و انگیزه زیادی دارم. از مردم ایران می خواهم که به تیم ملی کمک کنند. آرزویی غیر از خوشحالی میلیون ها هوادار که از تیم ملی حمایت می کنند ندارم.

منبع: فدراسیون فوتبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 2
    تو هم مثل قبلیها یکمدت از این کری ها میخونی . بعد با میلیونها دلار پول بیت المال مردم راهی فیفا میشی که با شکایت چند میلیون دلار اضافه تر بزنی جیب . خواجه حافظ هم میدونه فوتبال ایران فاسدترین فوتبال تاریخ جهانه
  • میرزا IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    3 1
    فیلم فوتبال شائولین رو عید دیده.
  • US ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    2 0
    با تو بیشتر شبیه تراژدی و کمدی تلخ می شه.
    • امیر IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      1 0
      اینقدر زود قضاوت نکن ، بگذار تیم ملی با مربیگری اسکوچیچ بره توی زمین و بازیشو انجام بده ، بعد قضاوت کن.
  • JP ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    7 0
    نزدیک به یک قرن سابقه ی فوتبال ماست..اگر ریل گذاری درستی داشت ما الان باید مربی هم به دنیا صادر می کردیم..!! فوتبال ایران بعد از عصر عابدزاده ها...کم فروغ و بویژه تجملی و عافیت طلب شده است.. اگر انگیزه و ایثار حرف اول را می زد، قطعا ما هم مثل کره ی شمالی می توانستیم با مربی بومی بازی های خوبی داشته باشیم و حداکثر استفاده را از تجارب مربی های خارجی سابق می بردیم و بی نیاز می شدیم..!! مشکل کجاست؟ نداشتن ذهن محاسبه گر؟ خود کم بینی یا روزمره گی و نتیجه گرایی؟ یا همه ی موارد؟؟ البته بهتر است فوتبال با پول مستقیم هواداران اداره شود و نه بیت المال ..!! قطعا این موضوع فوتبال ما را جوابگو بار می آورد و نه آماده خور و نق نقو..!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس