کد خبر 1065256
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
هواشناسی ایران ۹۹/۲/۵| پیش بینی بارش‌ باران و برف ۵ روزه/ هوا ۸ درجه سرد می شود

سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش باران، برف و وزش باد شدید موقتی تا سه شنبه آینده، از کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در برخی مناطقی کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل جدیدترین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در بخش‌هایی از شمال غرب،‌ سواحل دریای خزر،‌ دامنه‌های البرز و مناطقی از شمال شرق بارش باران،گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برق پیش بینی می‌شود. در دامنه‌های زاگرس مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود. فردا سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور شده و در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های غربی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی باعث بارندگی می‌شود. در بعدازظهر فردا همچنین در بخش‌هایی از شمال شرق بارش پراکنده پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید:

یکشنبه آینده علاوه بر تداوم فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز،گستره نفوذ آن مناطقی از مرکز،شرق و جنوب کشور و سواحل دریای خزر را فرا گرفته و از شدت بارش در استان‌های شمال غرب کاسته می‌شود.

دوشنبه مرکز فعالیت سامانه بارشی به نواحی شمال شرقی کشور محدود شده و برای بخش‌هایی از مرکزی، شرق، جنوب شرق،‌ شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود. اواخر وقت دوشنبه سامانه از شمال شرق خارج شده و روز سه شنبه در  نوار شمالی کشور ابرناکی و بارش پراکنده روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از بعدازظهر فردا و طی روز یکشنبه در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید و در مناطی مستعد گرد و خاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست. همچنین با عبور سامانه بارشی، روز یکشنبه برای مناطقی از شمال غرب، غرب،دامنه‌های جنوبی البرز و دوشنبه در بخش‌هایی از شمال شرق کشور کاهش دمای 6 تا 8 درجه پیش بینی می‌شود.

طی سه روز آینده سواحل دریای خزر و روزهای شنبه و یکشنبه غرب خلیج‌فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس