روحانی نمایه

رئیس جمهور در آئین بهره برداری از مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، گزارش تحولات عظیم کشور در حوزه صنایع معدنی را بسیار امیدوار کننده خواند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در این آئین که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، ، با قدردانی از همه متخصصان، مهندسین و کارگرانی که برای عمران و آبادانی ایران اسلامی می کوشند، گفت: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است که ما تولید آلومینیوم را صددرصد افزایش دادیم که 72 درصد افزایش مربوط به همین واحد است که در واقع امروز فاز اول آن افتتاح شد.

مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در لامرد فارس، در زمینی به مساحت 200 هکتار و ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن شمش آلومینیوم، دارای تکنولوژی ساخت430 کیلوآمپر- NEUI است.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ روحانی:‌ پرتاب ماهواره نور ارزشمند و مبارک است

این مجتمع دارای اسکله اختصاصی، تاسیسات تخلیه و بارگیری و انبار مواد اولیه بوده و با هدف توسعه صادرات، افزایش درآمد پایدار، ایجاد اشتغال و استفاده بهینه از منابع عظیم گازی کشور به بهره برداری رسیده است.

رئیس جمهور از تداوم روند ساخت این مجتمع به رغم فشارهای ناشی از تحریمهای ضد ایرانی و همچنین اجرای آن طی دوره زمانی نسبتا کوتاه قدردانی کرد و اظهارداشت: این واحد صنعتی در یک زمان نسبتا کوتاهی به تولید رسیده و این سرمشق بسیار خوبی است و البته در این روند، تلاش بخش خصوصی، شرکت قدیر، ایمیدرو، تلاش بانک‌ها و کنسرسیوم بانک‌ها بسیار مهم بوده است.

 روحانی گفت: در مجموع کار بزرگی در این مجتمع انجام گرفته است. در همین دولت در سال 94 این پروژه کلنگ زنی شد و امروز بعد از 4 سال افتتاح می شود. نکته بسیار مهمی شما گفتید که با تولید کامل این واحد که ان شاءالله امیدواریم تا پایان سال به تولید کامل برسد و همچنین تولید جاجرم، تولید آلومینیوم کشور به 2 برابر افزایش یافته و این خیلی مهم است.

رئیس جمهور همچنین از برنامه ریزی مسوولان مربوطه برای تکمیل چرخه تولید در حوزه آلومینیوم و توجه به صنایع بالادستی و پایین دستی این صنعت، قدردانی کرد.

روحانی در توضیح وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نقش برجام در تحقق ساخت این مجتمع بزرگ تولیدی اظهارداشت: مردم ما همه آثار برجام را نمی دانند و خیلی مهم است که بدانند در نفت و گاز و صنایع معدنی و در دیگر صنایع، چه تحولاتی برجام از سال 94 ایجاد کرد. یکی از آن موارد همین صنایع آلومینیوم جنوب است که توافق برجام باعث شد که در پایان 94 این پروژه بتواند فعال شود.

رئیس جمهور گفت: مردم عزیز ما باید بدانند که این پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود پروژه یک میلیارد دلاری است یعنی یک میلیارد دلار در این پروژه هزینه شده و امروز فاز اول آن افتتاح می شود و امیدوارم به طور متناوب قدم های بعدی در این پروژه برداشته شود تا پایان سال 99 بتوانیم ان شاءالله به تولید کامل برسیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • GB ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    20 0
    فروش منابع زیرزمینی ایران به بیگانگان ؟
    • CA ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      24 0
      آقای روحانی دیگه گند این شوخی رو در نیار، مردم نسبت به خواص گلابی و آفتاب خیلی خوب آشنان
    • حیدر صالح IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      0 0
      برجام یا بهتر بگم لاشه برجام نه گور بی مرده برجام که بوی گند کمتری صادر می کند. حسن روحانی در گور برجام مرده ای نیست براش گریه کنی
  • +++ IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    22 0
    شما بفرمایید آفتاب تابان، فتح الفتوح، لغو یکدفعه همه طحریمها، سیب و گلابی برجام، بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی و ... کجا است تا مردم بدانند. مردم آثار برجام را نمی دانند، چون چنان کلاه گشادی سرشان رفته که اولا نمی توانند ببینند ثانیا اگر کلاه هم کنار برود، همان بهتر که نبینند برجامیان باید التماس کنند که فلان سازمان جهانی یک یا دو میلیارد دلار به ایران وام بدهد. احتمالا تقصیر کرونا است نه برجام،
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      3 4
      توهم داشتن خیلی خوب نیست
  • وطن پرست DE ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    24 0
    یا خدا. مگه آثار دیگه ای هم مونده که ما ندیدیم!!!
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      13 0
      معلوم نیست دیگه چه گندی زدن که هنوز رونمایی نشده!!
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    25 0
    آخه این برجام چه اثری داشته که شما خوشی و مردم بدبختی می بینید؟
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      16 0
      طبیعیه. چون یه طرف حافظ منافع ایران هستن، که چیزی ندیدن، یه طرف هم حافظ منافع کدخدا که بیشمار آثارش رو دیدن!! پس طبیعی به نظر می رسه عده ای راضی و بقه ناراضی باشن.
  • DE ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    23 0
    مردم تمام آثار برجام را نمی‌دانند به همین خاطر هنوز خنده روی لبانشان هست // اسرار برجام را نه تو دانی و نه من - وین حرف معما نه تو خوانی و نه من/ هست از پس پرده گفتگوی تو وجان - چون پرده در افتد نه تو مانی و نه آن
  • ابراهیم IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    14 0
    بر هر چ دروغگو لعنت.مرده شور تو رو با اون برجام ت
  • ناشناس IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    بله همه ابعادخیانت و جنایتهای انجام شده دربرجام هنوز برای مردم روشن نشده انشاءالله بعدازسال 1400 (امدن دولت سیزدهم )روشن خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس