امیر حاج رضایی

کارشناس ورزش کشورمان گفت: پدر آرات احاطه لازم به ورزش نداشته و هنگامی که برخی چهره های سرشناس به فرزندش توجه نشان دادند به نوعی دچار ذوق زدگی شده و می تواند با تصمیمات غلط آینده روشن پسرش را تباه کند.

سرویس ورزش مشرق - «آرات حسینی» پسربچه ۶ ساله بابلی (که از سال گذشته به خواسته پدرش از ایران به انگلستان مهاجرت کردند چون احساس می کرد که در ایران قدر پسرش را نمی دانند!) در روزهای گذشته دو طیف موافق و مخالف اجتماع در فضای مجازی را (در مواجهه با اتفاقات اخیر پیرامون تشویق لیونل مسی و بی تفاوتی علی کریمی) با خود همراه کرده است. آرات که از بدنی منعطف و عضلانی برخوردار بوده و ویدئوهای زیادی از حرکات ژیمناستیک و آمادگی جسمانی وی منتشر شده ، ابتدا با انتشار یک ویدئو از مهارت های فوتبالی خود حسابی سروصدا کرد. سپس در واکنش به این ویدیو، صفحه رسمی باشگاه بارسلونا آن را بازنشر کرده و شخص لیونل مسی ستاره کم نظیر دنیای فوتبال هم برای آرات پیام داد. توجهی که مورد نظر سایت فیفا هم قرار گرفت. . (فیلم حرکت دیدنی آرات را اینجا ببینید)

اما چند روز بعد، این ماجرا در بُعد داخلی به سمتی دیگر کشیده شد و امیرحسین مقصودلو (تتلو) خواننده خارج‌نشین به خاطر اینکه آرات در حرف هایش (که به طور محسوسی مشخص است از زبان پدرش بوده و از زبان این کودک جاری می شود) از علی کریمی تمجید کرده ولی چون این ستاره اسبق فوتبال واکنش مورد نظر آنها را نداشت به شدت از بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس انتقاد کردند. انتقادی که بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان از جمله علی پروین آن را نابجا دانستند.

اما ناراحتی پدر آرات از اینکه انتظار بیشتری از عشق فوتبالی اش یعنی علی کریمی داشته باعث شد تا انتقادات و موج حملاتی علیه علی کریمی شکل بگیرد. در مقابل نیز هواداران کریمی هم در مقام پاسخگویی برآمده و درگیری جدی در فضای مجازی شکل گرفت.

انتشار تصاویر این کودک و برنامه‌ها و تمرینات قدرتی و فوتبالی سختی که پدر ش در زمینه تقویت قوای جسمانی و فراگیری تکنیک های فوتبالی‎اش انجام داده و نیز حضور در مراکز تبلیغاتی، به شدت مورد انتقاد برخی کارشناسان فوتبالی، بدنسازها و روانشناسان کودک قرار گرفته و خیلی ها معتقدند آرات از سوی پدرش به نوعی مورد سوء استفاده تبلیغاتی قرار گرفته و حتی او را "کودک کار" هم نامیدند! کارشناسان بر این باورند آرات خیلی زود آسیب‌های جبران ناپذیری در ابعاد مختلف روحی و جسمی خواهد دید و پدرش راه اشتباهی پیش پای فرزندش گذاشته و اسیر هیجانات کاذب ناشی از شبکه‌های اجتماعی و احتمالا وعده‌هایی از آن‌سوی آب‌ها، شده است.

امیر حاج رضایی در گفتگو با مشرق، در ارتباط با اتفاقات رخ داده پیرامون این کودک، اظهار داشت: «گاهی اوقات ما در دنیا با چهره هایی مواجه می شویم که نسبت به سن و سال یا شرایط اجتماعی شان توانایی هایی بالاتری از خود بروز می دهند. یک نمونه دم دست علیرضا فیروزجا(قهرمان جدید شطرنج جهان) بود که توانست کارلسن (قهرمان سالهای اخیر شطرنج جهان) را شکست بدهد. متأسفانه اتفاق بدی که در اجتماع ما رخ می دهد پردازش بیش از اندازه به موضوعات است.»

وی افزود: تصورم از اتفاقی که درباره آرات رخ داده این است که پدر گرامی او احاطه لازم را به ورزش نداشته و هنگامی که برخی از چهره های سرشناس به فرزندش توجه نشان دادند به نوعی دچار ذوق زدگی شده است.

کارشناس ورزش کشورمان ادامه داد: بطور معمول وقتی در زندگی عادی و روزمره ما یک پسر بچه کارهای جالب و بزرگتر از سنش انجام می دهد، مورد توجه همه قرار می گیرد و بعد با بزرگ جلوه دادن آن کارها در جمع خانوادگی یا فامیل، بدون آن که بخواهیم، به آینده آن بچه لطمه می‌زنیم. در حالی که پیش از آن بچه ابتدا پدر و مادر این قبیل بچه ها لطمه روحی می خورند، چون نمی توانند آینده ای که در ذهن برای فرزندشان ترسیم کرده اند را به چشم ببینند.

حاج رضایی تأکید کرد: دلیل بروز این اشتباهات عدم وجود آگاهی لازم برای چگونگی پرورش استعدادهاست. لطمه بدتر بعد از پدر و مادر به خود بچه می خورد که هم باید تحت تأثیر سرخوردگی پدر و مادرش باشد و هم غم آرزوهای از دست رفته خودش را به دوش بکشد! تشویق خوب است ولی غلو کردن درباره برخی مسایل تاحد زیادی به کودک لطمه می زند و به نظر می‌رسد پدر گرامی این کودک شیرین هم به شکلی غلوآمیز درباره اش رفتار می کند.

این پیشکسوت فوتبالی خاطرنشان کرد: با ذکر یک مثال موضوع را دنبال می کنم. در خاطرات گواردیولا آمده روزی در نیویورک همراه با خانواده اش به اتفاق خانواده گری کاسپاروف(قهرمان اسبق شطرنج جهان) مشغول صرف ناهار در رستوران بودند. گواردیولا از کاسپاروف سئوال می کند اگر با ماگنوس کارلسن مسابقه بدهد، می تواند او را شکست بدهد؟ کاسپاروف در پاسخ می‌گوید می‌توانم شکستش بدهم ولی نمی‌شود! گواردیولا که با این پاسخ قانع نشده بود برای بار دوم از کاسپاروف سئوال می کند و برای دومین بار هم همان پاسخ را می شنود. این بار همسر کاسپاروف به گواردیولا می گوید: "من این موضوع را حل می کنم. بعد توضیح می دهد اگر مسابقه گری با کارلسن دو ساعت طول بکشد او را شکست می دهد، چون تمرکز کاسپاروف برای ۲ ساعت بالاست ولی اگر این مسابقه ۶ ساعت ادامه یابد با توجه به سن و سال کارلسن (که آن زمان ۲۲ ساله بوده) ممکن است شکست بخورد. چون کارلسن جوان است". آنجا کاسپاروف روی تجربه‎اش، احساسی حرف نزد و الان هم درباره آرات نباید دچار تصمیمات احساسی شد.

وی اضافه کرد: قطعا پدر آرات از این همه استعداد پسرش ذوق زده است ولی لازم است که با صبوری بیشتر و یا بهره گیری از یک روانشناس به این پسر شیرین کمک کند تا این سکانس طلایی اجرا شده، تبدیل به یک فیلم ماندگار شود نه اینکه از بین رفته و به خاطره تبدیل شود.

این کارشناس فوتبالی در این باره که پدر آرات در نظر دارد فرزندش را راهی باشگاه بارسلونا یا تیم هایی از این دست کند توضیح داد: باید به اطلاع پدر گرامی آرات برسانیم که فوتبال در اروپا مقاطع سنی دارد ولی پسر ایشان اصلا در هیچ یک از مقاطع تعریف شده برای باشگاه های معتبر جای نمی گیرد. آقای حسینی خیلی زود سراغ افق های دوری رفته که به آنها دسترسی ندارد. این پدر اگر اشتباه کند، می‌تواند یک استعداد مهم را بِکُشد! او روی غریزه پدری و حس محبتی که به فرزندش دارد روح و روان این کودک را تحت تأثیر مسایلی قرار داده که اصلا مناسب سن و سالش نیست. ورزش و تفریح خوب است ولی برای کودکی در سن آرات ، روش‌ها و راهکار مشخصی وجود دارد.

وی یادآور شد: متأسفانه مسایل مربوط به فوتبال ما سلسله وار مانند زنجیر به هم متصل هستند. وقتی رییس فدراسیون مستعفی اش راهی بهترین کشورهای اروپایی شده تا زندگی اش را آنجا ادامه بدهد، مشخص می شود یک چیزی در این فوتبال گم شده که نامش صداقت است. با این پیش زمینه ذهنی باید دید ما در فوتبال مان چند فوتبالیست موفق داشته ایم یا بهتر است بگوییم چند استعداد از بین رفته داریم؟ پیام صادقیان‎ها و مجاهد خذیراوی‎ها کم نیستند که به دلیل عدم مشاوره صحیح استعدادهای شان در نطفه نابود شدند.

این کارشناس آگاه به مسایل فوتبال اروپا تأکید کرد: در اروپا وقتی استعدادهایی اینچنین را پیدا می کنند مشاورانی در کنارش قرار می دهند و سطح توقعات از آنها را در حد منطقی بالا می برند نه اینکه سطح توقع اجتماع را به سمتی ببرند که مردم از بابت بی توجهی چهره های ماندگار ورزش، به آنها حمله ور شده و به چهره موجه و جایگاه اجتماعی آنها چنگ بیندازند!

حاج رضایی در پاسخ به این پرسش مشرق، که چرا بی تفاوتی علی کریمی نسبت به این موضوع باعث شده تا حملات شدیدی به این چهره فوتبالی در تیم ملی و باشگاه پرسپولیس صورت بگیرد، تصریح کرد: این به دلیل ضعف های بسیار زیاد و چاله های عمیق فرهنگی در فدراسیون فوتبال ماست که هرازگاهی شاهد چنین یورش هایی به چهره های ورزش مان هستیم.

وی اضافه کرد:  علی کریمی در کنار سوابق شایسته فوتبالی اش جزو آن دسته از ورزشکارانی است که در قبال رویدادهای اجتماعی منفعل نیست و تا حد توان در رویدادهای ناگوار هم کمک های مالی به هموطنان داشته است، چرا باید اینچنین در فضای مجازی با سوابقی که همه می دانند مورد هجمه قرار بگیرد؟ کریمی فردی قابل احترام است و پدر گرامی آرات باید بداند ارزش توجه به فرزندش زمانی است که جامعه به آن واکنش نشان بدهد نه اینکه شما سراغ چهره ها بروید و وادارشان کنید که درباره پسرتان نظر بدهند! این روش درست نیست. اگر لیونل مسی که در کلیپ مورد خطاب قرار می گیرد و یا فیفا و بارسلونا به حرکات آرات واکنش نشان دادند چیزی طبیعی است و هر کودک دیگری با هر ملیتی هم جای آرات بود با این استقبال مواجه می‌شد.

حاج رضایی در پایان گفت: در پایان حرفهایم از همه آنهایی که به نوعی دغدغه ورزش و یا چهره ها و استعدادهای ایران را دارند تقاضا دارم همواره حرمت چهره های ماندگار این مملکت را حفظ کنند. فوتبال ما به اندازه کافی قدر داشته ها، فرزندان و دست پرورده‎هایش را نمی داند و این رسم بدی است که ما هم بخواهیم علیه این چهره ها جبهه گیری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 200
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 31
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    کودک آزاری مدرن همین است. این پدرها هدفی جز سوء استفاده از فرزندانشان ندارند. بچه بیچاره. حتی خودش هم نمی داند دارد پدرش چطور از او به عنوان یک ابزار سوء استفاده می کند. بچه ای که حتی اگر نگوییم پسر است نه از اسمش و نه از آرایشش اصلا معلوم نیست که پسر باشد! فقط برای آنکه ظاهرا پدرش می خواسته این بچه به صورت فعلی در بیاید تا بیشتر لایک جذب کند.
    • IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      الان این بچه چاقو چله یه گوشه کناری گوشی تو دستش بود و خوراکی و شکلات میخورد خیلی راضی بودید نه
    • دیدگا IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      77 19
      این کودک معصوم و شیرین واقعا حیفه...من فکر میکنم این پدر از روی علاقه و محبت زیاد استعداد این بچه رو به هدر میده! این بچه باید بچگی کنه و با همسن و سالای خودش تعامل داشته باشه و پله پله یاد بگیره که با اجتماع ارتباط برقرار کنه و مهارتهای اجتماعی رو به بهترین صورت فرا بگیره! این وضعیت فضای مجازی و کارهای تبلیغاتی و درآمدزادیی در واقع سوء استفاده این پدر هست که البته در سایه اون محبت پدرانه مخفی مونده!
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      46 73
      من تبریک میگم به این پدر که تونسته بچه ای قوی و با آینده درخشان بسازه پدرجان به این حرفهای صد من یه غاز امثال حاج رضایی گوش نکن ایشان در حسادت ید طولایی دارن ایشان و هم صنفانشان با حمله به کیروش باعث اخراج ایشان و در نهایت مقطر اصلی فاجعه ویلموتس و حال این روزهای تیم ملی هستند ساکت نمیشوند و خجالت هم نمیکشن و قبر سرد ساکتشان خواهد کرد
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      36 69
      وقتی بزرگ شد حالشو میبره چون استعدادشو پرورش دادن و ایندش تضمینه پولش شهرتش همه چیش مال خودشه. حیف نسل ما اینطور نبود
    • به 5.18 IE ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      68 6
      یعنی تو فرق سلامتی و ورزش با سوء استفاده پدر و مادرها از کودکان برای رسیدن به عقده هایشان را نمی فهمی؟
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      36 8
      من ذهنم فقط درگیر یه چیزه: اونم اینکه هیچ وجه ایرانی از این ماجرا تا به حال ندیدم، استعدادی که به بهای فراموش شدن هویت یه آدم باشه پوچ به نظر می رسه، البته کاری به آثارش برای شخص خودش ندارم اما من توقع دارم با یه آدم اصیل طرف باشم تا یه تقلیدگر
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      14 7
      ۰۵:۱۸ چه ربطی داشت؟خواستی فقط ۱چیزی بگی که بگی منم هستم
    • علیرضا IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      12 14
      ،خیلی حسودین بچه بزرگ بشه با بدبختی زندگی کنه بهتره یا خودش یه تنه زحمت بکشه به موفقیت برسه، اینقد حسود یه خرده مغزتونو ابدیت کنید
    • Pooya IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      11 18
      لطفا خفه شو و چیز نگو ❤❤ پسره تو خیالت راحت باشه پدرشم هرکاری کنه به تو ربطی نداره بچه خودشه آینده بچشو ساخته پس زر نزن و حمایتش کن
    • مهران IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      11 15
      کاش منم تو بچگی این شکی توسط پدرم به گفته شما کودک کار و کودک آزار می شدم. دوست عزیز زیاد به حرفای این کارشناسان به اصطلاح فوتبال گوش ندین. به سوابقشون نگاه کنین. کی بودن و الان کیین و کجان.
    • abbas IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      1 0
      خب خب الان سال ۱۴۰۲ و دقیقا چیزی که کارشناسا میگفتن شد اونایی ک زیر این خبر زر زر میکردن الان کجان؟ خاک تو سر تک تک تون کنن ک همه نظراتتون از روی شکم و ....
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    این الان با اون موهاش بیشتر شبیه دختر تا پسر .
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      کلا واسه همین اراجیف امثال توست که از ایران رفته بعد حاج رضایی میگه باباش ذوق زده شده، خوب اخوی اگه اینجا بود تا ۱۸ سالگی می خواستی قیافش رو درست کنی بعدشم میرفت سربازی و دنبالش الفاتحه
    • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      63 19
      بچه رو کرده عروسک و مجسمه بزک عقده های خودش مگه بچه خودش خواسته موهاش بلند باشه؟!!
    • IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      34 4
      ۱۴۶ خوبه رویای انگلیسیتون هم داره از هم میپاشه و هنوز اینقدر پر رو و وقیحید
    • ناشناس IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      17 0
      آگه این نسخه را برای همه می نویسی پس چرا خودت زنده ای، الفاتحه
    • DE ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      45 4
      اگه اینجا بود تا ۱۸ سالگی می خواستی قیافش رو درست کنی بعدشم میرفت سربازی و دنبالش الفاتحه.....مجبور نیستی چرت بنویسی وقتی سوادش را نداری مثلا این همه نخبه در تمام رشته ها چه ورزشی چه علمی چه فنی ....که کشور را دارند در تمام کوره راهها پیش میبرند چون در ایران چیزی نمیشدند همه رفتند انکلیس!!! خود تحقیر کن زبون.
    • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      19 27
      تمام مردها موهای بلند داشتن در قدیم. و هیچ انسان خُنَکی نمی گفت شبیه زن هستند. موی بلند هر دو جنسیتی است.
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      41 12
      00:52 آقا کلأ از نظر این غرب زده ها هرچی مال اونور باشه خوبه حتی اگه توسری باشه! همین کسی که میگه شما اراجیف میگین اونقدر روشنفکره که اگه بگن پسرش همجنس باز شده از خوشحالی پر در میاره چون یه قدم به غرب نزدیکتر شده!!! بله داداش که به دوست ما متلک میگی ، ما تا 18 سالگی به بچه هامون یاد میدیم ظاهرشون و رفتارشون باید شبیه آدم باشه تا خدای نکرده مثل بچه های شما نشن!!! آدم باید آدم باشه حالا رونالدو هم نشد نشد!
    • به ۱۳۹۹/۰۲/۰۴ TR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      4 1
      آن زمان مردها ریش هم داشتند!
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    96 11
    متاسفانه پدرش اینده این طفلک رو از حالا نابود کرده. تتلو کیلویی چند که کریمی رو خطاب کرده. دم کریمی گرم که واکنش نشون نداده. ادم رو برق بگیره جو نگیره اگه گرفت مثل این پدر نگیره
    • RDP10466 IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      56 9
      تتلو اول بايد دهنش و آب مي كشيد بعد نام كريمي را بر زبان مي اورد. نچسب نحس
    • خان IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      17 34
      نابودمون کردین با اعتقاداتتون ، آرات موفق میشه صد در صد اگه اینجا میموند یک مهره ی سیاه میشد والسلام ، پس الکی جو ندین هیچ کاریم از دستتون بر نمیاد
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    30 65
    عجب دختر کشی میشه بعدا.
  • IT ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    76 22
    باباهه اول یه دستی سر و روی بچه بکشه بفهمین پسره بعدا هر خواست . بچه رو کرده نماد عقده های درونی خودش
  • ramin IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    71 12
    خیلی شبیه دختراست ،این سن سال بنظرم این موها برا بچه خوب نباشه از نظر ظاهری میگم ،البته سلیقه هر کسی به خودش مربوط است ،به امید خدا به تمام آرزوهاش برسه این فرشته کوچلو
    • حمید IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      12 22
      حرف بعضی هانشون میده کجاهاشون داره میسوزه ازرشداین بچه الان که حمایتی ازش نمیکنن فقط زمانی که رشدکردمیدون دنبالش که بیاواسه وطنت بازی کن
    • سعید IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      9 1
      آخه باباش هم کوچیک که بوده موهاش همینجوری بوده
    • نیما RU ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      17 9
      وقتی شما این همه استعداد این بچه رو نمیبینی و فقط مو هاش رو میبینی منم اگه جای پدر این بچه بودم از این کشور میرفتم واسه شما انسان های سطحی که فقط تا نوک بینی خودتون رو میبینید این بچه زیادیه...
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    18 6
    قبلا گدا بوده باباهه به خواست خدا یه استعداد مادرزادی داره که باباش میخواد عقده های نداشتشو از طریق این بچه جبران کنه
  • یوسف IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    14 11
    بنظر من که هر کاری دوست دارن انجام بدن چون خیلی بهشون دار خوش می گذره و خوشحال هستن امیدوارم به هرچی دوست داره برسه گور پدره بد خواش
  • حسام IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    24 9
    وقتی باباش مسافرکش بوده، خب معلومه ذوق زده میشه، چون بچشو کرده ابزاری برای درآوردن پووول، و این خودش مصداق کودک آزاریه،
  • IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    15 30
    این همه سال که شماها به ورزش احاطه کافی داشتید و این شده فوتبال ما.. همه اش فساد و رانت و مافیا و قراردادهایی بدتر از ترکمنچای... واسه یه ملت کافیه. از آرات حمایت نمی کنند و راجع بهش این طوری حرف میزنند و بهش بی محلی می کنند، چون زیر بلیط اونا نیست. چون پدر آرات تونست اون رو فارغ از مافیای ورزش و فوتبال به نقطه دیده شدن برسونه، چون فارغ از مسیر صعب العبور موفقیت در ایران، آرات رو به اون ور مرزها رسوند و اون رو جهانی کرد.... همشون دارند از حرص و حسودی می سوزند. چون وقتی یه کودک دیده بشه، چون وقتی مردم یاد بگیرند چه طور از مسیرهایی که اونها تعیین کردند عبور نکنند، اونها دیگه دیده نمیشن و بی اعتبار میشن و دیگه جیبهاشون با پول زور پر نمیشه... آره این حرفها رو بزنید ولی دیگه کسی نه اهمیت میده و نه گوش میده.
    • IE ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      26 5
      آری. هدف دیده شدن است. به هر قیمت. مثل یک شیء لوکس در ویترین مغازه ها.
  • سام IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    6 4
    پدرآرات‌میشه‌شمانظرندین‌ندیدپددیدمگه‌توآراتی‌هی‌‌فضولی‌میکنی‌بروبزاربادبیادبی‌مصرف
  • بسوزد چشم حسودان که چشم ندارن موفقیت بچه روببینن IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    18 14
    سلام دیروز رفتم پیش یه بزرگ گواری بهش گفتم چه ذکری رو توی کل روز...زمزمه کنم ثواب داره بهم گفت .....ذکر به من چه به من چه به من چه...توی روز با خودتون تکرار کنید به من چه فلانی دخترشو داد به فلانی به من چه ...فلانی بچه اش رو برده خارج به من چه ...
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      7 4
      خب پس الان این قضیه هم به تو چه واس چی نظر میذاری اصلا؟کسی ذکرش اینه حق حرف زدن نداره فقط باید با خودش تکرار کنه به من چه الانم برو بیشتر از این حال مارو بهم نزن
    • CH ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      9 5
      آن بزرگوار شما اسمش ابلیس بوده. کسی که کارش جلوگیری از امر به معروف و نهی از منکر است.
  • نامشخص IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    7 34
    خفه شو بابا .همین اراجیف رو بلغور کردین که از ایران رفتن .مثلا تو خودت خیلی میدونی ؟؟؟بیسواد
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      9 2
      قشنگ سرتاپاتو عقده گرفته هااااا کاملا مشخصه
  • رضا IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    9 25
    کار خوبی کرده رفته وگرنه تو ایران حیف میشد
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    12 29
    آینده این بچه به لطف پدرش طلاییه همون بهتر که رفت و گر نه با این وضع حمایت معلوم نبود تو جمعه بازار امیرکلا داشت سبزی یا بیج بیج میفروخت.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      3 4
      وای خدا حقیقت رو فقط شماگفتین
  • احد IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    16 9
    خداییش این کارشناسها و مسولین با چ رویی اظهار نظر میکنن و از اونها بیسوادتر ی سری مردم فیلسوف ک حرفای اونا رو تایید میکنن.این بچه رو قبل از خروجش از ایران کل دنیا دعوت کردن توی برنامه های تلویزیونشون و تمجید کردن،اونموقع یک شبکه یا کارشناس تو ایران حتی اسمش رو نمیاوردن.دقیقا همزمان با شکوفایی این استعداد شبکه یک ایران ی پسر بچه ب اسم کچلیک اورده نشون مردم میده ک بشه الگوی بچه های مردم.والا این دیگه خنده نداره باید گریه کنیم.
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    8 16
    مگه بده که داره تلاش میکنه تا بچه اش به جایی برسه؟ مگه یه عده بچه هاشونو با پارتی بازی به دانشگاه نمیفرستند.. این پدر هم میخواد از الان اینده بچه اش رو بسازه..... شما باهاش مشکلی داری؟
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      6 2
      اخه مشکل اینجاست که داره با عقده گشاییش استعداد این بچه رو هدر میده الان سردار ازمون که شده این باباش برده بودش اونور؟نه خودش عرضه و استعداد داشته به جایگاهش رسیده
  • هدایت IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    11 11
    اگه نوه تو بود می شد سوپرمن مرد حسابی چرا حرف مفت میزنی مگه مثل اراد چندتا تو دنیا داریم برو بابا دایی تو بیچاره کن
  • هدایت IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    11 3
    سلام کاملا حق با جناب رضایی هست که ذوق زده شده لازم به توضیح هست پدر ارات تقصیر نداره تا حالا اینجور بچه با استعداد ندیده . همه مثل شما اقای رضایی نیستند که توی بچه هاش ونوه هاش جهار پنچ تا مثل اراد داری برات عادی ولی اون بدبخت ندید بدیده شما ببخش اقای رضایی
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      0 3
      دقیق تو خال! :))
    • مریم IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      1 3
      شما که چبزی نمیدونید حرف نزنید هرکی تویه ایران بمونه پشیمون میه چون خوش به حال ارات من هم استعداد دارم چون پول ندارم نمیتونم برم کلاس های ورزشی ارات که پولداره بزلر بره خوش بهگذرونه
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    10 1
    تعریف نابغه، با استعداد فرق داره. بفهمین لطفا! Kinesthetic talent یعنی استعدادهای فیزیکال گرچه جز هوشهای چندگانه گاردنر طبقه بندی شدن، اما فرد رو مناسب عنوان نابغه در مفهوم هوش منطقی قرار نمیده. این دروغ سازیها سرخوردگی و آسیب های جدی رو به دنبال داره.
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    11 20
    باباهه استعداد بچشو کشف کرده و مطرحش کرده اونم در دوره ای که همه چی رانتی شده و رسانه ها در راستای سیاستهای خود قهرمان های پوشالی میسازن. به کامنت ها نگاه کنید کی بهشون گفته مردی که موهاش بلند است بد است؟ کی علی کریمی و فردوسی پور را چهره موجه و موفق معرفی کرده؟ معلومه افرادی که به کمک رسانه هاشون میخان به زور الگوهای ذهنی خودشون را در جامعه رواج بدن الانم از اینکه به وسیله فضای مجازی دارن قدرتشون را از دست میدن ناراحتن....سریال پایتخت چقدر بر خالکوبی های ارسطو بعد از خلافکار شدن تاکید کرد یعنی رسانه های ما میخان بگن خالکوبی مال خلافکارهاست در حالیکه خیلی از ورزشکاران مطرح دنیا خالکوبی دارن. اشتباه از شماست
    • TR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      18 8
      این اسلام است که گفته شبیه شدن به جنس مخالف حرام است. ضمنا اینکه خلافکارها ورزشکار شدند و زندگی کثیف خود را به عنوان یک کلاس و مد به جامعه تحمیل کردند از زشت بودن اعمال آنها نمی کاهد. این فضای مجازی است که انسان را کالا می بیند و از مردم می خواهد به هر قیمت لایک جذب کنند. صد رحمت به برداری قدیم که حداقل در آن زمان برده ها خودشان را نمی فروختند و به اینکه در بازارها مورد تماشا قرار گیرند افتخار نمی کردند.
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      5 16
      یعنی در قران اومده زن باید موهاش بلند باشه و مرد نباید مثل زن موهاشو بلند کنه؟ کدوم سوره؟ چون تو از خالکوبی یا از ریش خوشت نمیاد دلیل نمیشه بگه هرکی خالکوبی یا ریش داره بد است. هیچ چیز مطلق نیست
    • به 15.39 CH ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      5 4
      در همان آیه ای که نوشته نماز مغرب سه رکعت است! شبیه شدن به جنس مخالف سنت قوم لوط بود که نتیجه اش هم مثل آفتاب معلوم است. به همان صورت تراشیدن ریش هم بر مرد حرام شده است. مننتهی شما خیال کرده اید اگر کارهای بد عادی شد و مد شد می شود کار خوب! پس این بچه به جرم داشتن استعداد ورزشی توسط پدرش مورد سوء استفاده قرار گرفت و نابود شد و شما هم برایش توجیه بتراشید. به خالکوبی خود برسید. آنهم با هدف نمایش است! که انسان را با تابوی نقاشی اشتباه گرفته اید.
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      5 4
      خالکوبی واسه اراذله که عقده دیده شدن دارن حالا هرکی میخوان باشن وگرنه هیچ‌وقت کسی ندیده دانشمندی یا دکتری خالکوبی کنه
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      2 6
      من نفهمیدم کدوم سوره را میگی! محاله خدا گفته باشه زنها باید موبلند باشن و مردها مو کوتاه. اینها را به شما باوراندن همانطور که بهتون تلقین کردن دکترها ادم های برتری هستن این ادم های برتر خالکوبی نمیکنن پس خالکوبی کار ادم های پست است! باورهای غلط را کنار بزارید نگاه مهربانتری به بندگان خدا خواهید داشت
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      1 1
      محاله خدا گفته باشه زن باید موهاش بلند باشه و مرد کوتاه این حرف همون کسانی است که به شما گفتن پزشکان انسانهای برتر هستن پس هر کاری اونا بکنن درسته. من شخصا از زیورالات هم استفاده نمیکنم چه برسه به خالکوبی اما معتقدم نباید برای ظاهر افراد استاندارد تعیین کرد و بر اساس اون دسته بندیشون کرد
    • به IR ۲۲:۱۹ CH ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      6 0
      مشخص شد که حتی نمی دانید آیه ای برای سه رکعت خواندن نماز مغرب وجود ندارد. قرآن می گوید هر گاه پیامبر شما را امر به کاری کرد اطاعت کند و هر گاه را از کاری نهی کرد اطاعت کنید. سوره حشر آیه7. همین کافیست.
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      4 4
      استاد من بیسواد چنین چیزی در ایه هفت سوره حشر نیافتم به حکم مراجع هم خالکوبی و موی بلند برای مرد اشکال ندارد در روایات هم امده پیامبر موهاش بلند بوده..نه در قران در احکام نه در روایات مشکلی نیست. این باورهای غلط از کجا اومده؟ فیلم و سریال ها
    • به 14.29 IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      5 0
      اولا جناب با سواد اگر سواد فارسی هم داشته باشید می توانید این فراز آیه 7 سوره حشر را بخوانید :".. و ما آتاکم الرسول فخذوه و ما نهاکم عنه فانتهواواتقوا الله ان الله شدید العقاب". ثانیا موی پیامبر هم که شنیده اید بلند بوده تا روی نرمه گوشه ایشان بوده تا کمرشان!. ایوب بن هارون روایت می کند،: به امام صادق (علیه السلام) گفتم: آیا رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرق سرش را باز می‌کرد؟ امام (علیه السلام) فرمودند: نه، موقعى که رسول خدا (صلی اللهعلیه و آله) موى سرش تا نرمه گوش می‌رسید، موهاى خود را کوتاه می‌کرد ضمنا آن پیامبر تراشیدن ریش را حرام اعلام کرد. چون هر گونه تشابه مرد به زن در اسلام ممنوع است. البته می دانم کسی که بنا دارد حرف حساب گوش نکند گوش نخواهد کرد. ثالثا شیطان رسما وعده داد کاری می کند که انسانها در خلقت خدا دست ببرند. سوره نساء آیه 119. یکی از مصادیق بارز آن تبدیل بدن و پوست انسان به تابلوی نقاشی و همین خالکوبی است که در نزد تمام بت پرستان تاریخ امری معمول بوده است. خود را به صورت آنها درآورید. چون پیامبر فرمود من تشبه بقوم فهو منهم. کسی که به قومی شبیه شود یکی از آنها است.
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      1 0
      نبیند مدعی جز خویشتن را.......که دارد پرده پندار در پیش......گرت چشم خدابینی ببخشند......نبینی هیچ کس عاجزتر از خویش
  • کوروش IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    19 5
    همیشه از طرز صحبت مودبانه و دقیق آقای حاج رضایی بهره بردیم در این موضوع هم ایشان ضمن رعایت جوانب مختلف سخنان صحیحی مطرح نمودند.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    16 2
    حالا مگر باشگاه بارسلونا چی نوشته؟ گفته این بچه یک بز جوان است! Kid is young goat! بز بودن هم افتخاری است برای هر ایرانی.
    • بهمن IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      4 7
      متشکرم، کلاس بالایی رو در حرکاتت می‌بینم و تحت تاثیر قرار گرفتم، در آغوش می‌کشمت.اگرنمی فهمی ودرست نمی تونی بخونی دقیقاحرف مسی رو برات گذاشتم تابفهمی وبه بچه مردم حرف نامربوط نزنی
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    6 16
    عشقه ارات دم خودشو خانوادش گرم که از ایران رفتن به کسیم مربوط نیست خاهشن نظر ندید اگه ایران خوب بود این همه گرفتاری ومصیبت هوار ملت نمیکردن که الان برای یک میلیون پول دارن خودشونو جر میدن یا برای یارانه کرونایی که ملت براش صف کشیدن میودن ایران مثل ملت عقب مونده چکنم چکنم میکردن الحق که کار درستی کردن رفتن اونور اب کور شود انکس که نتوان دید
    • Shayan IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      3 2
      حرف دهنتو بفهم ملتی که ازشون اینطور یاد میکنی شریفن و مثل تو گداگشنه و سرتاپا عقده نیستن
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    5 12
    امسال شما هاا چند تا مثل ارات رو پرورش دادید که الان زبان انتقاد باز کردید !!
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      6 1
      والا.خودتحقیر.
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    3 10
    حاج رضایی تأکید کرد: دلیل بروز این اشتباهات عدم وجود آگاهی لازم برای چگونگی پرورش استعدادهاست. بله بله کاملا دیدیدم شما ها استعداد ها رو چطوری پرورش دادید تو ایران !! و با استعداد های ایران چیکار کردید که یا کلا نابود شدن یا از ایران رفتن لطفا شما از نابودی استعداد حرف نزن که ارات خوب داره پیشرفت میکنه! در سایه ای بجز سایه ای شما هاا
  • محمدرضا علی رحیمی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    15 1
    من کاری به ارات مارات ندارم کاری به پدرش هم ندارم فقط میگم وقتی مردم کشورما درگیر ویروس کرونا ،سیل،زلزله شده وقتی هزاران مشکل بر سر مردم کشور ریخته ما چه توقعی از اقای علی کریمی داریم ؟ یکی مثل تتلوکه فقط کارش ...شعر گفتن شده دلش بندکشورش و مردمش نیست! اما اگر کسی دلش بند این مردم باشه خوب می‌دونه العا وقت خودنمایی نیست العاوقت پول جمع کردن نیست العا هیچ چیز به اندازه جان هم وطن های ما مهم نیست.فقط خدا از دل بنده‌اش باخبره بیایید باهم باشیم نه علیه هم.به امید زندگی بهتر
  • مینو IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    13 4
    با نظر آقای حاج رضایی کاملا موافقم
  • احمد IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 0
    بابا شما به این چیکار دارید یه قیچی برگردون زده اینقدر بهش بها دادید من خودم سالن میرم بعضی بچه ها حرکاتی میزنم دهن جن وا میمونه استعداد های بهتر از اینم هست که از فضای روزگار اکثرا جزو کودکان کار هستند.من چند تاشونو میشناسم این بچه قرتی پولدار رو تشنه لب چشمه میبرن تشنه میارنش.کاش مردم به استعداد های واقعی توجه کنند نه پولدار های به ظاهر با استعداد....راست میگن ثروت عیب آدما رو میپوشونه اگه منم بیکار میشدم و دغدغه نون شبمو نداشتم بعد یه ساعت تمرین بهتر از این حرکت و میزدم.
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      1 0
      خوب پس موافقی اینجا استعدادها کشف نمیشن و این بابا درست عمل کرده. مثلا جوان تیرانداز که تو عصر جدید ۲ درخشید دعوت شد به تیم تیراندازی یا جاها پر بودن؟
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 0
    اگر عده ای بگذارند با یک روش آموزشی نو به کودکان میتوان فوتبال ایران را در عرض ۵ تا ۷ سال به قهرمان جهان تبدیل کرد اما نمی‌دانیم که چرا عده ای نمی‌گذارند و استعدادها را لگد مال میکنند ؟!...
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    7 2
    آیا پرورش استعدادها با تمرینات سخت؛ کودک آزاری است ؟! چرا بعضی فکر میکنند باید کودکان ما روی پر قو بزرگ شوند و به جوانانی بی انگیزه - و نازنازی و... ناکارامد تبدیل شوند ؟!
    • IE ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      10 1
      عمدا صورت مساله را عوض می کنی. آری تبدیل کردن کودکان به ابزار شهرت و درآمد والدین مصداق کامل کودک آزاری است. کودکی که کودکیش را باید فدا شود و مثل یک ورزشکار حرفه ای بزرگسال زندگی کند تا عقده های پدرش ارضا شود.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    4 4
    مثل اینکه عده ای دوست ندارند استعدادهای ایرانی در زمینه فوتبال رشد کنند و باید نسلی خپل و خوشگذران داشته باشیم
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 4
    فکر میکنم اگه این بچه تو اروپا وغرب به دنیا می‌آمد همه کسانی که استعداد او را له میکردن بهش افتخار میکردند و میشد تک ستاره فوتبال جهان
  • محسن IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    4 3
    تا الان که راهشو درست رفته تا همین یه سال پیش هیشکی تو ایران تحویلش نمیگرفت حتئ فوتبالبایستها حالا خبرنگار های جوجه تازه کار برای خود شیرینی هر چیزی مینویسن یا از حسودی .
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      1 1
      یا مثل تو از سر عقده
  • sajad IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    5 2
    انشالا که موفق بشه و باعث افتخار پدر و مادرش شه بچه با استعدادیه و باید استعدادش شکوفا بشه و حتما پدر این بچه به بقیه ذوق کودکانه این بچه اهمیت میده حیف که کشور خوبی از نظر موقعیت داریم فقط خیلی باند بازی و دزدی و اختلاص میشه و سرمایه های کشور چه مالی چه انسانی هدر میره
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      5 3
      خود این پدر کودکی فرزندش را دزدید و اختلاس کرد تا لبه شهرت و ثروت دست یابد.
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 1
    اونقدر استعداد از بین میره که ورزشکار چیزی توش نیست .
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    3 0
    آقا همین آقایی کریمی که اینقدر سنگ شو به سینه میزنی کلیپ های زمان فوتبالش ببینید گیسوانشو میبست الان به موهای این بچه ۶ساله گیر دادین
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 2
    وقتی توایران توجهی بهش نمیشه هرکس دیگه ای هم بودمیگفت ازایران
  • حامد IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    3 2
    پدرش بهتر میدونه چیکار کنه تو اگه عرضه داشتی از ۲ سالگی که معلوم شدخارالعاده ست یه معرفی و تعریف وحمایتی میکردی پس خفه!
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    3 1
    درسته کار پدر آرات در به حاشیه کشوندن بچش درست نبوده، اما از بازیکنان فوتبال چون کریمی و یا افراد معروف دیگه توقع میره حرفه ای تر عمل کنن و به نسل آینده فوتبال بیشتر توجه کنن، در کل لنگیه دیگه توقعی نمیره
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      2 1
      اینجا ایران است مشاغل تا حدود زیادی موروثی شده.حتی استخدامی شرکت نفت شغلش را ارث میده به بچش ورزش و هنر که جای خود دارد
  • میلاد IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 3
    ایران بعد از انقلاب همیشه این مسئله رو داشته اینم روش واقعا عجیبه کسی رو مسی ازش تعریف کرده رو تو کشور ادم حساب نمیکنن یا تعریف بشه ازش در کل بنظرم آراد بچه با استعدادیه و براش آرزوی سلامتی و موفقیت میکنم
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      7 2
      مسی پیغمبر جدید است؟
    • رونالدینیو IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      2 1
      مسی کنار رونالدو هیچی نیست فقط واس ۱عده ندیدبدید بنظر شاخ میاد
  • ناشناس DE ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    8 1
    فقط به عنوان کسی که نزدیک به بیست سال از نزدیک شاهد بازی فوتبال جوانان در المان بودم به اطلاع شما می رسانم که از این بچه های با استعداد( ؟ )فراوانی در المان وجود دارد که در اثر اشتباهات والدین و بزرگ نمایی ان عاقبت تلخی داشته اند که تسلط به توپ و دریبینگ از فنون بازی فوتبال است و لی به هیچ وجه کافی نیست ! برای فوتبال امروز دنبال کسانی باید بود که نه تنها به تمام فنون فوتبال تسلط دارند بلکه دونده ای ماهر و با دید خوب و حس تیمی قوی و دوری از خود شیفتگی و خود نمایی هستند و حاضرند گل بزنند و یا هم تیمی های خود را در شرایط زدن گل قرار دهند و گرنه جایی در فوتبال ندارند و به درد نمایش میخورند !
  • امیر IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    4 0
    با کارهای این پدر بزودی این بچه استعداد و آینده اش نابود خواهد شد بجای راه درست و استفاده از نظر مشاوران ورزشی دنبال تخلیه عقده های خود هست
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      3 0
      به شما چه؟ شما هم یه چیزی از زندگیت رو کن تا ما قضاوت کنیم. بنده خدا این امثال آقایون حراف چندتا استعداد پرورش دادن که حالا قضاوت میکنن به اینا باشه تا چند نسل دیگه اوج فوتبال ما لذت بردن از برد برابر بحرین و سنگاپوره.
  • DE ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    6 1
    ملا شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل .ای کاش مانند ورزشکاران قدیم ایرانی که انسانیت و اخلاق و مردانگی و وقار داشتند , اکنون هم ورزشکاران ما با اخلاق و جوانمردی پیش بروند . انشاالله این آرارات کوچولو هم راه سعادت جلوی پاش باز بشه و مئفق باشه . دی شیخ با چراغ همی‌گشت گرد شهر - کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست / گفتند یافت می‌نشود جسته‌ایم ما - گفت آنک یافت می‌نشود آنم آرزوست
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    3 7
    آرات خیلی خوشتیپه خیلی شبیه کودکی منه ولی منو نزاشتن موهامو بلند کنم همش تو بچگی عغده موی بلند داشتم
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      1 2
      اییییییییی
  • حسن IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    4 2
    زنده با علی کریمی اسطوزه فوتبال ایران
  • DE ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    3 1
    شما همه تون خولین
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 0
    بعضی ها با نظرهاشون نشون میدن چقدر احمقند. فکر نمیکنم مصاحبه رو دقیق خونده باشند. حاج رضایی میگه باید استعداد بچه مدیریت بشه و در کنارش مشاوره و روانشناس هم باشه نه اینکه ولش کنند. اول مصاحبه رو بخونید بعد شروع به جفتک انداختن بکنید.
  • JP ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    8 1
    یاد زمان های قدیم بخیر، بچه ها با ماشین باید موها رو می زدن..!!!
  • MILAD SE ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 10
    کارشون درسته ایولاه انشاله اهورا مزدا یار و پشتیبانشون باشه
    • CH ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      11 1
      انشاله اهورا مزدا! عجب طنزی. اهورامزدا همان بتی است که مطابق اعتقاد پیروانش خودش فرزند زروان و برادر تنی اهریمن است و با دختر خود در می آمیزد! و در کتیبه نقش رستم فارس دیهیم شاهی را تقدیم اردشیر اول ساسانی می کند. همان بت را می گوییم مواظبشان باشد.
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      2 0
      اییییییییی میخواد بگه منو نگاه ببینین چقدر روشنفکر و عقده‌ای هستم
  • پویا IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 0
    هیچی بازی بلد نیست
  • نواب IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 13
    تا باشه چشم حسود کور مسی هم تو همین سن و سال چشم ها رو خیره میگرد،،،
  • دیارکورد DE ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 11
    ان شالله که پدرو پسر موفق و پیروز خواهند بود و بنده آرزوی بهترینا رو براشون دارم و ما مردمی حسود هستیم و هرآنچکه را ک خودمان نداریم در قالب دین بهش حمله میکنیم.جدای از استعداد آرات اگر ایشون برادر بنده بود اخر شاگرد پدرم در مغازه میشد.
    • CH ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      13 0
      واقعا دیدن تماشای نکبت و بدبختی دزدیده شدن کودکی یک انسان حسادت دارد؟
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      3 0
      کسی حسادت نکرده از طرز حرف زدنت معلومه خودت بسیار ادم حسودی هستی
  • ....... IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    6 0
    واقعا به نظر منم ارات با اینگونه تمرین کردن به جایی نخواهد رسید او باید از همین الان تحت نظر یه فرد ماهر و حرفه ای با تصمیمات حرفه ای قرار بگیرد پدر ارات هم اکنون دارد با این قضیه و این استعداد با احساسات پدرانه اش برخورد میکند
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    5 2
    بچه از هیجده سالگی شغلشو انتخاب می کنه، نه شس سالگی. شاید آرات در آن موقع تصمیم بگیره یک وکیل یا مثلا کارگردان سینما بشه، مگه پدرش می تونه جلوگیری کنه؟ بچه باید بچگی کنه و البته با راهنمائی درست والدین راه خودشو در زندگی پیدا کنه...
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    6 2
    آرات و پدرش اولین مزدشان را از VAR,CELONA دریافت کردن با تشبیه کردنش ب یک حیوون بز کوچک ، آرات در ایران متولد و ب نابغه تبدیل شده و ادامه مسیر موفقیتش حداقل تا بلوغ سن ۲۰ سالگی باید در ایران سپری کند تا به فرهنگ و اخلاق جوامع داخلی و خارجی را آشنایی کافی داشته باشد ، ب هر حال امیدواریم هیجان و ذوق زدگی پدر آرات اونور آبها ب زآرت تبدیل نشود.....!!!!!
  • محمد TR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 7
    اگه آرات پسر من بود و من جای پدر آرات بودم تمام این مسیر رو میرفتم و اصلا به سخنان دیگران توجه نمیکردم
    • زهرا IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      1 21
      بهترین کار ممکنه را پدر ارات کرد و بر فوضول و چرتو پرت گو هم لعنت
    • Sonia IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      2 0
      بشین نگاه کن ببین اگه به جایی رسیدن تو هم برو عقده‌ای خخخخخخخ
    • زهرا IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      1 6
      خخخ..این حرکت خیلی بی معنیه..متمعن باش به همجا میرسن هم پدر هم پسر..بعدش تو بشین به افکار ناقصی که داری خخخ کن..پدر یعنی پدر ارات که با تمام وجود برای پسرش مایه گذاشت و رهاش نکرد ک یک معتاد و الاف بار بیاد...خدا هم کمکشون میکنه شک نکنین...خخخ به ریشت
  • زهرا IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    3 4
    ب نظره بنده ادم ی پدر مثله ارات داشته باشه و ایندش تضمین بشه بهتر از اینه که پدر بی عاطفه داشته باشه و پسرش دربدر و معتاد دوره خیتبونا باشه..پس لطفا دیگرونا الکی قضاوت نکنین..اقای حسینی هر جور که فکر میکنی درسته برای پسرت مایه بزار.تو ک دشمن پسرت نیستی و کاملا صلاحشا میخای..افرین ب تو پدر مهربان و دلسوز.
    • CH ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      4 1
      اتفاقا این پدر بی عاطفه با پدرهایی که فرزندانشان را وادار به گدایی در خیابانها می کنند فرقی ندارد.
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      4 2
      خب اینکه الان هم خودشو دربدر و مسخره خاص و عام کرده هم پسرشو.چقدر واقعا درکت پایینه از امور
    • زهرا IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      3 4
      یعنی اینده این پسر مثله گداعی کردنه...والا تو خودت ارزوته بجاش باشی و روزی هزار بار بهت بگن گداعی میکنی...برو بابا این حرفای بی معنی را نزنین زشته...اون پدر و پسر بسیار کارشون درس بوده و فکرای شما هم معلومه از حسادته
  • نگار IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    6 1
    این اصلا پسره؟چراتیپ وقیافش پسرونه نیست؟
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 4
    فقط ادمای حسود این حرف میگن خدا شکر بنده خدا بچش برد از ایران والا توایران خوب بلدن نخبه ها خراب کنن بهترین کار ممکنه داره انجام میده برادرم هرکز به این تزای بقیه گوش نده
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      1 1
      فقط ادمای عقده‌ای و عقب افتاده اینطوری فکر میکنن وگرنه چشاتو باز کنی میبینی ورزشکار بزرگ کم نداریم همون علی دایی اقای گل واسه بستن دهن امثال تو کافیه سردار آزمون و جهانبخش و رضازاده و.... بماند
  • همتی NL ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 2
    همه شدن کارشناس
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 1
    گفته میشه روزی یه کشاورزی پر اشتهای و با طمع برای ثروتمند و پولدار و برا شهرت رسیدن تخم و بذرهای محصولات کشاورزی خودش را کنار آب ساحل می کاره ک از آب بی نیاز باشه اما طوفان موج مد آب منجر میشه هر زحمت و هزینه شده را بر باد برود.....
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 2
    حیفش گیر ۱پدر احمق عقده‌ای افتاده
  • علی IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 0
    خدا کند استعدادهای این چنینی موفق شوند و باعث سر بلندی ما در جهان شوند
  • ابراهیم NL ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    3 3
    اینهمه کارشناسی غلط کردین چی شده نتیجه ش اخه ب شما چه حسودی دراین حد نگه دارین نظراتتونو برا بچه های خودتون چقد عقده کارشناسی غلط دارین ایشااله ب کوری چشم شما آینده ش درخشان میشه نشه هم باز ب شما ربطی نداره ضررش ب شما نمیرسه
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    4 0
    پدره دقیقا کاریو باهاش کرده که شوهر کیمیا علیزاده با اون کرد هیچکدوم جز پروپاگاندای رسانه‌ای چیز دیگه ای ازشون درنمیاد
  • Arash IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 0
    ب نظر من پدره داره کمبوداشو رو پسره در میاره از بس تو کودکی له ولورده شده میخاد با نشون دادن پسرش عقده ها شو وا کنه _ مطمین باشید بچه ی زمانی از پدرش متنفر میشه چون نگذاشته کودکی کنه _ کلیپ های آزار و اذیت بچه رو ببینید بعد قضاوت کنید .
  • یاسمین IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 4
    اگ خارج بده ،چرا همه آقازاده ها اون ور آب هستن؟ اگ ایران پرورش استعداد میده چرا بچه هاشونو فرستادن اون ور و نمیارن اینجا، ، خارج برا خودشون به به هست و برا بقیه عه عه،، آرات حتی اگ ب جایی هم نرسه همین ک پدرش اونو از اینجا نجات داد باید تا آخر عمر سپاسگذار پدرش باشه ،کاش یکی کودکی منو میدزدید ولی منو می فرستاد انگلیس
  • هلیا IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 0
    عععععاااااااالللللللللیییییییی بببببببوووووودددد❤❤❤♡♡♡
  • US ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 3
    این پدر وپسر موفق هستند وموفق تر هم میشن به کوری چشم خیلی ها بد بختای حسود
  • رضا IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 1
    ولی پدرش خیانت بزرگی کرد که اجازه نداد کودک و کودکی کند. همش تمرین های سخت و به قولی عقده های پدرش رو اجرا میکنه
  • م.ن IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 0
    بالا بردن بچه های بی ارزشی مث کچلیک و بچه های اینستاگرامی که ادای ادم بزرگارو درمیارن انقدر انتقاد نگرفته. موی بلند بدتره یا ادای ادمای بالغ رو در اوردن؟ شماها همونایی هستین که بچتون ادا ادم بزرگارو دربیاره ازذوق مجبورش میکنین به همه نشون بده. افکار و عقایدتون خنده داره. ارات اگه توجهی در حد لیاقتش دریافت میکرد جایی نمیرفت. دیدیم که تلاش خودشوکرد توی ایران بمونه. ولی همچین کشوری برای همچین استعدادی معیوب و وقت هدر کنه. نگاه کنین که چطور تبدیل به ستاره میشه.
  • رضا IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 0
    من به آقای حاج رضایی احترام میگذارم ایشان از خانواده ای هست که برای همه شناخته شده هست نیازی به حسادت ندارد آقای حاج رضایی برادر زاده جوانمرد عیار پهلوان شهید طیب حاج رضایی معروف به حر نهضت امام خمینی هست .
  • Hossein CH ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 0
    پدری که تونسته بامسافرکشی بچشوبه این نقطه برسونه پس یقیناکار درستی انجام داده که ازایران رفته.همتون همین دوروبر خودتون چن نفرمیشناسین که میتونستن به جاهای خیلی خوبی برسن اما بخاطربی توجهی عمرشون تلف شد؟؟
  • گودرز IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 0
    اقای حاج رضایی عزیز مث یک پدر دلسوز رهنمون و نصیحتاشو به این پدر گرامی کرد و کاش گوش دهد و برای ستاره کردن پسرش هم شده این سخنان را مو به مو انجام بدهندنه اینکه دوستی خاله خرسه را بندازن اونم برای این جور استعدادی ادم بزرگ ها هم در مقابل معروفیت و تمجید خودشونو گم میکنن چه به رسه به طفل معصومی مث این بچه که یقینا چند سال دیگه کنترلش از دست پدرش در میره وچه دلالهایی رابیفتن به خیال سراب این استعداد را به تباهی برسانند با رفتار این پدر هم هیچ سخت و غیر ممکن نیست ، وقتی همایون شجریان به سن نزدیک سی سال میرسید و نمیخواند و اجرایی نداشت همش میگفتم استاد چرا اجازه نمیده به فرزندش که شروع کنه اخه چقدر اموزش حالا منش و اجرای همایون را میبینم میفهمم چه پدر کاردانی باید که پسری چنین میوه اش باشد پدر عزیز بهتر است یه کم صبورتر و دلسوز تر به اینده بچه ات فکر کنی و به به چه چه کسانی مث تتلو امثالهم خودتو گول نزنی و یه کم عاقلانه فکر عمل کنی این استعداد مالکش تو نیستی و تو در مقابلش مسولیی
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 0
    آره وایسه تو ایران خراب شده با کمیته ورزشی فاسد و دولت فاسد اختلاسگر تا استعدادش به فنا بره
  • مهدی IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    3 0
    متاسفانه بعضی افراد اینچنینی فقط بدنبال سواستفاده از موقعیت فرزندشان هستند. من نمونه آن را دیده ام که با این رفتار بدنبال به جیب زدن پول از مسئولین هستن. اگر بگذارند فرزندشان بطور طبیعی رشد و آموزش ببیند می‌تواند آینده روشنی داشته باشد
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      1 4
      پدر نمونه ای است . به جای اینکه وقتش را صرف خوشگذرونی با رفقا یا خاله زنک بازی با مادر و خواهرش بکنه وقتش را صرف پرورش پسری کرده که خودش به اینا دنیا اوردش. احساس مسعولیتش قابل تقدیره
  • H.savadkohi IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 0
    آقای حاج رضایی از شما بعیده چی میگی حاجی....
  • آرمین هستم IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 0
    به نظرم بهتر از همه راه هست واقعا جفتشون موفق خواهیم شود واقعا عالیه ادمه بدهید ما باهاتم آرات جان موفق بشی چشمای حسود کور بشن تبریک میگم به همین پدر آرات
  • حبیب IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 0
    خدانگهش داره برای پدرومادرش
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 0
    اصلا با پیشرفت مخالف نیستم ولی باید حرفه ای نگاه کرد.. و قبول کرد برای هر سنی یک اتفاق باعث موفقیت میشه... بچه ای که از نوزادی هورمون استفاده کرده اصلا از کجا معلوم به بیست سالگی برسه! ان شاالله موفق باشه.. آرات اگه موفق هم بشه افتخارش برای ماست.. من که دوستش دارم.. خدا حفظش کنه
  • NL ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 0
    الان اگر زحمات این پدر نبود آیا این استعدادها درش پیدا میشد؟ دوستان کارشناس تا الان چرا یادشان نبوده که اظهار نظر کنند؟ چرا تا وقتی به اسطوره ای مانند علی کریمی تازه اونم از طرف یک نفر دیگه توهینی شده چرا هجمه به سمت آرات میره آیا تا بحال فکر کردین؟ این دوستان کارشناس انسانهای موفقی به مانند علیرضا فیروزجا را ندیدند؟ که پدرش چطوری براش از جان مایه گذاشته آیا علیرضا موفق نبوده؟ دوستان کارشناس به چه قیمتی میخوان روحیه یه پسر شش ساله رو در هم بشکنند؟
  • سیدروح الله IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    2 0
    وای بر این پدر این بچه پسره ن دختر همه چی به کنار اگه حدف فقط کشف استعداد بود پس این موها برای چیه مگه این بچه عروسکه که جذابش کنه و پول در بیاره ازش خدا رو شکر بچه یه استعدادی داره اگه نداشت چی میشد اون موقع چی بازم عروسک بازی. خدا به داد این بچه برس
  • علیرضا AT ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 1
    چشم حسود کور زنده باد آرات و پدرش علی کریمی و مسی و ننگ بر کسانی که الان تتلو شده براشون دوست یا دشمن که تا دیروز....
  • Amirmehdiab CH ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 3
    بهترین کارو کرد که گذاشت از ایران رفت و گرنه یا لات میشد یا معتاد چون تو ایران مورد تشویق قرار نمی گرفتو بی انگیذه میشد ورزش کردن و احترام ب ورزش کار غربو شرق نمیشناسه استعدادی که جهان میشناسنش و این همه پیشرفت کرده حتمی بیشرفت خیلی بیشتری رو در سال های اینده داره وباید ب استعداد هامون احترام بزاریم و کاری نکنیم ک جلوی پیشرفتشو بگیریم چون از این ارات ها کم پیدا میشن که یک جهان در سن ۳ سالگی ن بخاطه چهرش بلکه بخاطر استعداد درخشان ورزشی ک در دنیا کم پیدا میشه بشناسنش پدر ارات تمام زندگیشو وقف پیشرفت پسرش در غربت کرده و بجای تشویقش داریم بیشتر خستش میکنیم در صورتی که مسی با این همه معروفیتش داره زیر پست یک ایرانی تشوق میکنه ما هم کشوریاش داریم ب اون بدو بی راه میگیم بس کنید لطفا ما باید سعی کنیم این نابغه ی ایران زمین بهترین پیشرفتو بکنه چون خود ارات هم خیلی خوشحاله و در کنار ورزش تمام تفریحا و تمام توجه هارو هم دارع و نیازی ب حرف های بد پشت سرش ندارع و همیشه وهمیشه پشت ادم های موفق حرف هست چون حسادت خیلی ها زیاده و چشم دیدن پیشرفت یک هم وطنشون ک دارع پرچم ایران و ایرانیو بالا میبرع ندارن واقعا برای بعضی متاسفم ک بخاطر مو وچهر نظر میدن و ب نظر من این فکر ها مال بچه هاست ب ارزوی سربلندی ورزش کشور عزیزمون ایران
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 4
    من متاسفم این چیزا نوشته شده .مطمن باشید اون بچه نمیخواست انجام نمیدادچون بچه بود و مثل همه بچه ها بچگی میکرد .پدرش تو اوج بدبختی این بچه رو به اوج رسوند الان اون بچه شده بچه کار . فقط یه ذره به بچه هایی برسین که بالاترین استعداد دارند ولی خانوادی ندارند اونا رو ساپورت کنه .نه اینجوری چرندیات بنویسید
  • رحیم IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 0
    چه گزارش مغرضانه‌ای!!!!!!
  • میثم جهانی IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 1
    یه سری حسود حرفای صد من یه غاز میزنن، بقیه هم مث چییییی باور میکنن و نظر الکی و بی پایه میدن. بنظرم بابای ارات بهترین کارو واسش کرده. اگه منم بتونم همین کارارو واسه بچم میکنم و از این شهرهای دروغین کشورمون دور میکنم و اینده خووووووبی برای پسرم رقم میزنم.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 1
    شما هم عقده اهانت به دیگران رو داری
  • A.j GB ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 5
    اصلا راجب زندگی لیونل مسی خوندین؟ مستندش رو دیدین؟ فکر میکنین اگه پدرش نمیبردش داخل تیم فوتبالش اصلا لیونل مسی میشد؟ بعد یه عده راجب موی بلند حرف میزنن یه عده راجب حرام و حلال صحبت میکنن آخه بچه 6 ساله رو چه به حرام و حلال گقتی حتی به سن تکلیف هم نرسیده!!! یکی میاد میگه یه تو چه اصن :/ ذکر بگو به اون داداشی که گفت زدن موی صورت حرامه بگو حرام نیست اینا فقط جزو احکامه که میتونی رعایت کنی یا نه در ضمن مسئله آرات فوتباله نه موی بلند و اسلام پس راجب فوتبال نظر بدین
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      5 3
      آره عزیزم. می تونی نماز هم نخونیو می تونی روزه هم نگیری. می تونی عرق هم بخوری. اینها همه احکامه! دلت خواست عمل کن نخواستی عمل نکن! کلا دین حدیدی است این اسلام بی خاصیت شما که تماما دلبخواهی است! اگر با این عقیده بمیری قطعا کافر مرده ای.
  • اصغر IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    2 0
    با سلام با تبریک به پدر گرامی آقا آرات اگه از نزدیک ندیده بودم هیچ نظری نمی دادم من نوه ام رودر یکی با شگا ها ای هلند درشهر بردا مدرسه فوتبال نامنویسی کردم موقع تمرین بااین بچه ها که توپ از اونا بزرگ تره طوری رفتار میکنن انگار اینا همشون علی کریمی هستن انقدر سخت میگیرن کار خودت رو بکن که از هرروانشناسی برای پسرت بهتری آقای علی کریمی هم هر تضمینی برخودش مربوطه و بهترین الگو برای شما با آرزوی موفقیتی برای آران عزیزوپدرگرامیشان
  • حسنی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    3 0
    آرادوپدرش بهترین کار راکردن ازاین خراب شده رفتن آفرین به این پدر که به فکر آینده پسرشه شما مردم هم اینقدر توکارشون دخالت وفضولی نکنید بسه دیگه دخالت کردن
  • رضا IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 0
    سلام کارشناس محترم خوب میشدجناب آقای علی کریمی هم یه نظرمیداد
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 1
    متاسفانه هرکس ازدیدگاه خودش نظر میدهد . صددرصد پدر آرات آگاهانه فکر و کار میکند . ایشان زمینه را برای پسرش فراهم میکند تا در آینده جواب دهد ، خب طبیعیه هرکس میتونه استعداد فرزندش و پرورش بده حالا یکی موسیقی یکی نقاشی ووووو یکی ورزش ، جای ایشان نیستیم و نمیتونیم نطر بدیم ، مردم چون آرات خارج از کشور رفته حساس شدند ، چون مسی ذوق کرده براش حساس شدند علی کریمی محل نداده حساس شدند ، درصورتی که برای هرکس میتونه اتفاق بیفته ، خیلی از بزرگان از کودکی پرورش یافتند این دلیل نمیشه که بگیم کودک آزاری یا هر اسمی که نابودی بچه و در پیش داره ، گاهی هرکسی میاد و نظری میده و بقیه رو محکوم میکنه ، آرات الان دوست داره فوتبال و شاید بزرگ شد خودش تصمیم بگیره راهش و عوض کنه یا همهن ستاره ای در فوتبال بشه ، به هرحال هرکس دوست داره هنر فرزندش و به همه نشان میده و ذوق میکنه ، پس بیراهه نرین ، موضوع شخصیه و ربطی به کسی نداره ، حالا یا هورا بکش یا فحش بده ... بزارین ملت زندگیشون رو بکنند قضاوت نکنید لطفن ....
  • امیراسماعیل JP ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 1
    نظر ایشان بسیار مضحک می باشد. اگر اینطور نیست لطفا استعدادهای موجود را پرورش دهید.
  • اصغر IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 2
    مسئولین محترم مورد واقعآ اورژانسی کمک کنید این پسربچه لطمه نخوره فکر کنید بچه خودتان هست پدری که عقدهای بچگی خودشو با این پسر بچه آمده میدان و رجز خوانی میکنه فقط کمک کنید بخاطر این پسربچه .الان خیلی مواقع فشار به ما میاد میگیم ۱۵۰سال از دنیا عقب ماندیم ولی همینو بگم پدر این پسر راحت ۳۰۰سال عقب مانده از کل دنیا و ازما هم عقب تره امیدوارم کمک کنید پدر بی مسئولیت که با امیر تتلو برای پسرش لایو بگیره بیشتر از این توقع داشت شما مسئولین کاری کنید با مسی حرف زد همه ایران و دنیا کیف کردن ولی با امیر تتلو این بچه بی گناه یعنی چی پدر احمق طرفدار های خود تتلو ازش دارند یکی یکی متنفر میشن نمیدونم دنبال چی هستی یا علی
  • یاسین امینی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 1
    مشکل شما ها اینه که چشم ندارید آینده این بچه رو ببینید پس باید پدر آراد سعی و تلاش خودشو انجام بده تا برای پسرش آینده موفقی بسازه بدون شک این پسر میتونه حتی جای مسی و رونالدو هم بگیره
  • ناشناس IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 1
    پدر آرات بهیچ وجه تعادل روحی روانی ندارد و باید به روان شناس مراجعه کند . خود شیفتگی و خود بزرگ بینی و غرور کاذب از زشت ترین صفات یک انسان است . این آقا با این کاراش هم منفور میشود و هم آرات را به زمین خواهد زد . حیف از این بچه که زیر دست همچین آدمی تربیت میشه .
  • حبیب IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 1
    سلام چ اشکالی داره با چند تا کارشناس و مربی و روانشناس ورزشی در ارتباط باشه که مسیر رو بهتر بره جلو پس بجای جبهه گیری باید راهنمایی بشه تا ی وقت اگه اون توقعی که داره عملی نشد سرخورده و نامیدش نکنه
  • اسماعیل IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 2
    آخه چقدر ابلح تشریف دارید شما به تو چه که آرات میخواد چیکار کنه خونوادش کار خوبی کردن که بردنش انگلیس اون بچه تو ایران حیف مال میشد و این که من مطمئن هستم کسی مثله امیر تتلو حامی و پشتیبان اونه
  • morteza IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 1
    آقای به اصطلاح کارشناس تو همونی بودی که که با همکارت برای دیده شدن اومدین با ارات عکس انداختین ذوق زده شده بودین که چطور یه بچه چند ماه از ستون میره بالا درضمن پدرش ازتون حمایت خواست. شما چه حمایتی کردین؟ هیچی به قول اکبر عبدی گفتین ما که عکسای یادوگاریمونم گرفتیم بعدشم بمونه ایران که چی بشه زندگی کردن عادی تو ایران رو مثل هم سن و سالای دیگش ادامه بده نوبت سربازیش دو سال عمرشو هدر بده بدون هیچ امید شغلی به در بسته بخوره نه اقای پیر پاتال اینجا رانت بازیه ولی این رو اویزه ی گوشت کن ببین آرات ۱۰ سال دیگه ک به سن ۱۶ رسید تمام باشگاههای اروپایی برای بدست اوردن ارات رقابت خواهند کرد و در حال حاضر ارات هم بچگیشو میکنه هم فوتبال پس خفه شو به چیزی که تو نرسیدی اظهار نظر نکن
  • رحمن GB ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    2 0
    از پدر آرات عزیز میخواهیم آرات را داخل مسایل انحرافی نکند بگذارد در آرامش رشد کند.عجله کار را خراب میکند متاسفانه در کشور برای این استعدادها ارگانی وجود ندارد شاید دلیل خوبی باشد که این سازماندهی انجام شود و برای آینده نخبگان ؤرزشی برنامه داشته باشند و هزینه های مناسب انجام گیرد حتی استفاده از بورسیه های مناسب ورزشی
  • امیر DE ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 0
    چند سال پیش آقای رونالدو برای پسرم پیام داد و حتی کفش خودش تقدیم پسرم کرد فیلمش دارم ولی دیگه پدرش اهمیت نداد و پسرم کفش از دست داد
  • Human US ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    3 0
    دوستان عزیز بجا تلف کردن وقتتون سر این بچه برید اینده خودتونو بهتر کنید چرا اینقد دنبال حواشی هستید.
    • ۹۸ IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      0 0
      دمت گرم حرف دلمو گفتی. حالا یا حسودیه یا اینکه نگران بچه هستن. به ما چه ربطی داره اگه تا چندین روزم در مورد آیندش صحبت کنیم فایده ای به حال ما نداره برید زندگیه هودتونو درست کنید دوستان عزیز.
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      0 0
      خوش بحالتون که بیتفاوتی تو خونتوه و مثل احشام زیست میکنید و به مشکلات خودتان و خودتان مینگرید و با شعار به من چه خود ر ا تبرعه
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      0 0
      بی تفاوتیم ؟ خوب چه کنیم می‌خواید مشکلات جهانوحل کنیم ؟
  • الهام IT ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 5
    نظر شخصی من اینه که باید بچه بچگی کنه و در عین حال استعداداش با توجه پدرومادرشکوفا بشه، بایدوقت صرف بچه کرد، نهال که میکاری باید بهش برسی و علف هرزای دورشو بکنی و آب و کودبدی عزیز من، وبعدم این پدر گناه نکرده،خیلی کارشناسان عزیز دلسوزن باید مشاور و راهنمای خوبی برای این پدر باشن، به جای سرکوبش، باید کمکش کنن اگه دلشون خیلیییی میسوزه برای این بچه، آخه ما عادت داریم ایراد میگیریم اما راهکارارائه نمیدیم، من تجربه خودمو میگم، توی یه خبردیگه هم تجربمو نوشتم، دختر من 20سال پیش حرکات بدنی انجام میداد که اگر الان بود پدر آرات روش نمیشد بچشو نشون بده جلوی دخترم، دختر 2 ساله طناب 5 متری رو بگیره بره بالا تا انتها بدون تررررررس بعد خودشو لیز بده بیاد پایین، که من از ترس و وحشت برای اولین بار دیدم از بچم غش کردم و کارم به بیمارستان کشید،هرجادیوار میدیدکه قابلیت بالارفتن داشت مثل مارمولک رودیوار بود، یا اینکه دور تا دور حیاط یا کوچه توسن 3 سالگی بدون آموزش چرخ و فلک بزنه وحرکات پشتک وارو و.....، اسکیت سواری تو سن 4 سالگی بدون مربی، و کمک..... پول نداشتم اون موقع ببرم خارج از کشور هرجا هم باشگاه بردم گفتن اسمشو مینویسیم از 5 سالگی بیاد منم نوشتم فقط هی مدال میاورد تو باشگاهی کسی نگفت با این قابلیت روش کار کنیم، دیدم آینده که نداره یه دختر قهرمان تو این مملکت وادارش کردم درس بخونه استعداد زبانشم بی نظیر بود الان 3 تازبان بلده همزمان صحبت میکنه، اینم از بچگی 5سالش بود گذاشتم زبان بخونه تاالان که دانشجو هست، وایران هم نیست، پدرم دراومد تا اینجارسید، وقت گذاشتم براش، اوایل قر میزد سرزبان، اما الان تشکر میکنه ازم، اما میگه مامان من استعداد ورزشی داشتم کاشکی منو میفرستادی منو کشف میکردن الان المپیکی بودم، منم گفتم اون موقع نه بلد بودم نه پول داشتم، مملکت خودمم که معلوم بود، خلاصه باید وقت صرف کرد، الکی بچه نیارید تورو خدا، که برای استراحت کردن خودتون بگید باید بچگی کنه و از این حرفا که مبادا یه کتاب دست بگیرید یا قلم دست بچه‌ها بدید، باید بالاسر بچه بود، بچه صاحاااااب میخواد عزیزمن، هم پدر هم مادرررررر، وقت بزارید برای بچه لطفاً
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      1 0
      خیلی افتخار کن که دخترت خارح است. خودت هم پاشو برو آرزو به دل نمیری.
  • Bambul IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    2 3
    من یکچیز را متوجه نمیشم این بچه استعداد خوبی در ورزش داره.حالا چرا تعدادی از مردم بهش حمله کردن.یعنی ما اینقدر بدبخت حسود داریم،علی کریمی با اون سنش خجالت نکشید حسودی فرزند کوچک ایران را کرده.یه مصاحبه کوچک چه از او کم میکرد؟یارو مسی که بیگانه است اورا پسندیده واکنش نشان داده حالا ما خاک بر سرها باید به هم خون خود حمله کنیم.واقعا چه شده مارا؟چرا شایسته هارا نابود میکنیم چرا قهرمانکشی جای قهرمانپروری را گرفته؟حسسسساااادت تا کی ریشه ایران را ضعیف خواهد کرد؟
  • MY ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    2 2
    حاج رضایی بجای حسادت تابلو بهتره بگه تو این همه سال چه گلی به سر خودش و ملت زده...تبریک به آرات بخاطر پشتکارش...تبریک به پدری با چنین فرزندی...فقط میشه در جواب حسودان گفت ماشاالله
  • کیان.نیکان IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    2 1
    بنده بعنوان یک فرهنگی که سی سال باکودکان همسن ارات ازپیش دبستانی تادوره دانشجویی کارکردمومیکنم بعنوان معلم دانشگاه،روانشناس تربیتی وتکنولوزیست اموزشی ومدرس ومشاورخانواده ومدرس دانشگاه ومدیران معلمان ومربیان پیش دبستانی ومهدکودک باسالهاتجربه وتخصص درحوزه عصب شناختی وکارکلینیکی درسی سال گذشته که بادههاهزارخانواده معلم دانشجووهزاران کودک کارکردم واموزش دادم ودرمان کردم میگم، وقتی پسرم ارات رودنبال میکردونشانم دادم وبعنوان یک مازنی که بادانشگاه بابلم هم همکاری میکنم وفیلمهارودیدم هم متعحب شدم هم متاسف،حاضرم ازامروزاگروضع به همین منوال باشدومدرش یابخاطرعدم آگاهی یانگاه بیزنسی به فرزندش داشته باشد تابیست سالگی آرات روبنویسم وپیش بینی کنم،واگرموی لای درز پیش بینی علمی-تخصصیم رفت گردنم رامیزنم. بااین روش اوحتی به لیگ دو ایرانم نمیرسد.اصلافوتبالیست نمیشود.من براساس اصول علمی ودیدگاههای انگیزشی وروانشناسیهای رشد،یادگیری وبالینی و...میگم. من تجربه مشاورافرادی که اکنون درعرصه ی ملی فوتبال و والیبال هستن وبسیارموفق هم شدن راداشتم ودرنوجوانی پدرشان بااشتباه پدرآرات میرفتن برای همیشه فرزندشان رانابودکنن ومداخله بهنگام پاسخ دادواکنون به لطف خداوتلاش خودوانتخاب مسیردرست به موفقیتهای بزرگ رسیدن. پدرجان،هنوزغورنشده مویزتحویل نمیدن، توخودبخوان حدیث مفصل..... بقیه اش.....
  • شوالیه IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 0
    امتال پدرهای ما که نمیدونستن کلاس چند هستیم بلایی سرمون آوردن که امروز هیچی نشدیم.. ولی اگر مثل این پدر استعدادمون رو کشف میکردن مطمئنا امروز شرایط بهتری داشتیم،، پدر آرات بهترین پدر دنیاست
  • رضا IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    2 1
    آقای حسینی من به شماافتخار میکنم ،که اینچنین بدنبال پیشرفت فرزندتان هستید مثلا اگر میگذاشت آرات جان در خیابانها دنبال توپ میدوید خوب بود یا اینکه الان داره با برنامه به دنبال پیشرفت فرزندش هست متاسفانه خیلی از مردم نمیتونن پیشرفت یکی دیگه روببینن ،،،به امیدافتخارآفرینی آرات عزیز اسطوره فوتبال جهان
  • ایمان NL ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    3 0
    ب نظر من آرات و پدرش همون اروپا بمونن بهتره چون تو ایران به استعداد های این پسر هیچ توجهی نمیشه، آرزوی موفقیت آرات جان
  • بی نام IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    2 2
    اگه یک پدر تمام وقت و زندگیشو وقف پرورش استعداد فرزندش بکند ؛ کودک آزار است ؟ ! اگه ولش می کرد تا مثل خیلی ها مثل قارچ رشد کنه ، پدر بی آزاری بود ؟ من فکر می کنم بعضی ها خیلی حسود و تنگ نظرند و از فوق العاده بودن دیگران در رنج و عذابند . والسلام
  • عبدالحق شاهین دوست TR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    2 0
    دمت گرم شیر مرد اگه پدرش تلاش نمی کرد به فرزندش آرات آرات الان بود خداوکیلی
  • عبدالحق شاهین دوست TR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    2 0
    دمت گرم شیر مرد اگه پدرش تلاش نمی کرد به فرزندش آرات آرات الان بود خداوکیلی
  • امیر IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    3 3
    آقا این کار هارو نکنید باباش هرکاری هم بکنه پدرشه اگه ارات بدش بیاد که کلیپ نمیزاره منم باشم دوست دارم همه منو ببینن به این فوتبالیست ها هم تکیه نکنید اینا دوتا گل میزنند پول میگیرند ولی ارات داره هنر خودشو نشون میده که چقدر هم خوشحال هست
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    28 4
    دزدیدن دوره کودکی یک انسان، تبدیل کردن زندگی معصوم و کودکانه او به یک ورزشکار حرفه ای بزرگسال و نمایش او برای کسب شهرت و درآمد در فضای مجازی و تبدیل او به موجودی که حتی جنسیتش هم معلوم نباشد، معنایی جز نابود کردن این کودک ندارد. این پدر از کودکش به عنوان سرمایه ای برای کسب شهرت و زندگی در خارج دارد استفاده می کند. این جنایتی است که نشان می دهد این پدر صلاحیت نگهداری از فرزندش را ندارد. زندگی اینستاگرامی انسان را به کالای برای فروش تبدیل کرده است. اما چرا به کودکان رحم نمی کنید؟ آنها چه گناهی دارند که باید تاوان عقده های ارضا نشده شما را بپردازند؟
  • یاس GB ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 11
    پدره پر از کمبود ه - پسرش رو نردبون کرده برای برآورده شدن عقده هاش5599
  • فرناز IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    2 0
    موفقیت بیشتر ارزوست❤
  • علی IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    3 7
    آقای حاج رضایی شما اگر نسخه بلدی بپیچی واسه بچه های خودت بپیچ که هیچی نشدن! جالبه همه دنیا این بچه و والدینش رو مورد تحسین قرار میدن غیر از هموطنان خودمون و واقعا کلمه حسادت و حقارت برازنده این موجودات است!
  • ارمین IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    1 0
    ارات تو مثل برادر منی می دی نم این نمی خونی ولی تو نابغه ای
  • امیر علی IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    0 0
    آقا اصلا به ما ها ربطی نداره که این پسر چی دوست داره یا نداره یا اینکه پدرش داره ازش استفاده میکنه یا نه این یک. دوما خانواده خودشونه شما ها از کجا میدونین که پدرش داره از پسرش استفاده میکنه یا نه یعنی شما ها الان کنار باباشین دارین میبینین که استفاده میکنه ؟؟؟. سوما شاید به نظر شما داره کدکیش رو حدر میده اما از کجا معلوم خود این کارا رو بچه دوست نداشته باشه و براش از بازی کردنو این کارای بچه گانه بیشتر مهم و لذت بخش تر باشه. بعدشم به این بچه بیچاره هی دارن تهمت و اینجور چیزا میچسبونن چون زیر بلیط خودشون نیست این بچه داره با سن کمش یه همچین کارایی میکنه که حتی خود مسی هم شاید بعضی از کارای این بچه رو نتونه انجام بده چون اینجا پارتی نداشته و اینجا نه تنها پیشرفت نمیکرده بلکه پسرفت هم داشته باید همین جا بمونه که استعداد درخشانش که تغریبا همه میخوانش رو هدر بدره. تازه درسته این تمرین ها براش سخت باشه و بر فرض محال میگیم داره بچگیش رو از دست میده اما با این حال فکر کنین چقدر در آینده اون حس درخشانش و استعدادش بیشتر نمایان میشه و میتونه به موفقیت بیشتری برسه چون داره از بچگی تو این سن کم تلاش میکنه و 100 درصد در آینده این تمرینا بدردش میخوره و اینکه بازی نکنه یا این کارایی که مال سن خودشه رو انجام نده عیب نداره و می ارزه برا آیندش از الان آماده بشه
  • علیرضا IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    نمیشه گفت حسادت فقط میشه گفت در این کشور عزیز بزرگانمان میخواهند ما از زمین خاکی و بودن استعداد شروع کنیم تا با استعداد بودنمان را برخشون بکشیم اول باید ثابت کنن ما هیچی نیستیم حتی اگه بهتر از همه باشیم . ارات من به استعداد هات امیدوارم که یک ایرانی میتونه در فوتبال موفق باشه.
  • روزبه IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    فقر فرهنگی یعنی همین.
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 0
    متاسفانه توی تمام نوشته هایی که به اصطلاح انتقاد کردن بوی حسادت میاد آخه موی بلند چه ربطی داره به این موضوع که میگید متاسفانه ما ملتی هستیم که همیشه علکی نظر میدیم. اخه باباش عرضه داشته استعدادشو شکوفا کرده .این چه اشکالی میتونه داشته باشه. اگه ایران مونده بود الان باباش دنبال روغن خوراکی میگشت دیگه کی میتونست به استعداد بچش برسه در کل ملت همیشه عادت دارن ساز مخالف بزنن
  • ........... آرات IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    0 0
    اتفاقا باباش خوب کاری کرده داره بچشو به حاهای بزرگی میرسونه به راهش هم ادامه میده عالی هست ارات جــــــــون
  • ارات IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    آرات را دوستش دارم
  • نارو IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    0 0
    ارات امیداوم تا ابد همین جوری باقی بمونی
  • پری بهادری IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 0
    به نظر من آرات حسینی بینذیره او قابلیت اینو داره که بازیکن شماره ی ۱ جهان بشه ♥♥♥موفق باشی 👍🏻
  • فاطمه IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    پدرش اگر بجای افراط الکی و سیکس پک ساختن از شکم بچه هفت ساله ش کل ریش و قیچی رو دست باشگاه لیورپول میداد و خودش فقط نظاره گر بود،الان بچه ش بین بازیکن بزرگا تو تیمای خارجی توپ میزد.همه ش تقصیر خود باباشه. آرات حقیقتا بااستعداده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس