کد خبر 1064715
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
سون هیونگ مین

حضور سون هیونگ مین در پادگان جزیره ججوی کره‌جنوبی می‌تواند یک الگوی خوب برای بازیکنان ایرانی باشد که خدمت سربازی‌شان از راه می‌رسد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری‌های خارجی خبر داده‌اند ستاره تیم فوتبال تاتنهام دوران جدید زندگی‌اش را شروع کرد. سون‌هیونگ‌مین، ستاره کره‌ای تاتنهام که در دوران شیوع ویروس کرونا، خدمت سربازی را به ادامه فوتبال ترجیح داده، کار خود در پادگان نظامی را شروع کرد. سون این روز‌ها در پادگانی آموزشی در جزیره ججو به سر می‌برد. بر این اساس تصاویری از سون‌هیونگ‌مین در پادگان آموزشی ججو منتشر شده که او را در لباسی غیرنظامی نشان می‌دهد. سون که برای به اتمام رساندن دوران سربازی در این پادگان حضور دارد، متفاوت از سایر سرباز‌ها به فعالیت می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

حضور «سون» در پادگان نظامی با لباسی متفاوت +عکس


خدمت سربازی برای بازیکنان ایرانی هم همیشه یک دغدغه بوده؛ در گذشته البته بازیکنان سرباز به راحتی به تیم‌های لیگ برتری، چون پاس، ابومسلم، فجر‌سپاسی و... می‌رفتند و دوران خدمت سربازی را سپری می‌کردند، اما از زمانی که این تیم‌ها به تاریخ پیوستند البته جز فجر‌سپاسی که این روز‌ها در لیگ یک حضور دارد بازیکنان ایرانی راه دیگری برای گذران خدمت انتخاب کردند؛ مدرک‌سازی برای گرفتن کارت معافیت که با چالش‌های زیادی در سال‌های اخیر همراه بوده است. البته به تازگی سازمان نظام وظیفه برای اینکه پوئنی به فوتبالیست‌ها بدهد اعلام کرده بازیکنان تیم‌های لیگ برتری تا سن ۲۸ سالگی و بازیکنان تیم ملی تا سن ۳۰ سالگی منعی برای خدمت ندارند.


اما حضور سون هیونگ مین در پادگان جزیره ججوی کره‌جنوبی می‌تواند یک الگوی خوب برای بازیکنان ایرانی باشد که خدمت سربازی‌شان از راه می‌رسد. البته که مجری این ایده خوب باید سازمان نظام وظیفه باشد؛ اینکه بازیکنان سرباز در ماه‌هایی که بازی نمی‌کنند و مسابقات تعطیل است در پادگان حاضر شوند و خدمت کنند. این حتی می‌توان با فورجه چند ساله برای فوتبالیست‌ها همراه باشد و آن‌ها در یک پروسه چند ساله و در فاصله تعطیلی بازی‌ها می‌توانند دوران خدمت خود را سپری کنند. آموزش فوتبال به بچه‌های خانواده‌های سازمان نظام وظیفه و دیگر ارگان‌های نظامی؛ برگزاری کلاس مربیگری و... البته که هر یک از این فوتبالیست‌ها توانمندی دیگری جز فوتبال هم دارند که می‌توانند در دوران خدمت کمک حال کشور باشند. در این صورت هم فوتبالیست‌ها هم همانند همه شهروندان دوران خدمت خود را سپری می‌کنند و همه به راحتی می‌توانند فوتبال کنند و دیگر به دنبال مدرک‌سازی نمی‌روند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    9 1
    سربازی در ایران با حقوق دو زاری برای یک ادم متاهل چه فایده ای داره
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    7 0
    اینطور موقع ها کشورهای سکولار میشه الگوی شما
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 0
    همانطور که ماشین های کره ای با پراید فعلی ما فرق دارد سربازی در کره هم با سربازی ما فرق دارد ضمنا درکره احتمالا فرزندان مسئولین هم سربازی میروند،درهر حال حتی اگر درایران سربازی سخت هم باشد دینی است که هرکس به وطنش دارد وباید از آب وخاک خود دفاع کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس