کد خبر 106465
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲

معاون اجتماعی پلیس آگاهی کشور گفت: در روزهای پایانی سال مراقب کیف قاپان و جیب بران در مراکز خرید و همچنین سارقان لوازم داخل خودرو در استراحتگاهها باشید.

به گزارش مشرق ؛ سرهنگ عبدالله قاسمی در گفتگو با مهر افزود : در روزهای پایانی سال شاهد کیف قاپی و جیب بری در محل های شلوغ هستیم. در اماکن پرتردد مراقب تماس بدنی افراد ناشناس باشید.همچنین از قرار دادن تمام پول خود در یک جیب خودداری کنید.
 
وی تاکید کرد: از قبول چک پول از افراد ناشناس خودداری کنید. در فروشگاه هایی که امکان پرداخت الکترونیکی وجود دارد، از دادن اطلاعات کارت خود به فروشنده خودداری کرده و رمز و مبلغ پرداختی را خود وارد کنید. در پایان هم رسید دریافت کنید.
 
این مقام پلیس افزود: مراقب افرادی که تحت عنوان مامور قصد کنترل چک پول و اشیای خریداری شده شما را دارند باشید. همچنین خرید خود را حتی برای چند لحظه رها نکنید زیرا سارقانی با پرسه زدن در اطراف مراکز خرید ، اقدام به قاپیدن بسته های خرید و فرار با موتورسیکلت می کنند.
 
سرهنگ قاسمی ادامه داد: در این ایام همچنین باید هنگام مسافرت به هشدارهای پلیس توجه کرده و اثاثیه خود را داخل صندوق عقب قرار داده و از قرار دادن آنها به خصوص چمدان ها بر روی باربند خودداری کنید.اشیای قیمتی را داخل خودرو و در معرض دید قرار ندهید.
 
معاون اجتماعی پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: در صورتی که قصد برپایی چادر و اقامت در فضای باز را دارید توجه داشته باشید در محل های خلوت و کم تردد چادر برپا نکنید. اشیای قیمتی و با ارزش را کنار چادر رها نکنید. دزدان شب ها با بریدن بخشی از چادر اقدام به سرقت کیف و دیگر لوازم با ارزش می کنند. از سوی دیگر چادر مسافرتی خود را در نزدیکی خودرو برپا کنید.
 
وی در پایان تاکید کرد: چنانچه در جاده افرادی با خودرو و لباس شخصی و تحت عنوان مامور شما را متوقف کرده و مدعی شدند خودروی شما سرقتی است به راحتی تسلیم خواسته آنها نشوید و از مامور بودن آنها مطمئن شوید. آدرس و شماره تماس خود را در جیب کودکان قرار دهید. از قبول غذا و نوشیدنی از افراد ناشناس خودداری کنید. اطفال را به زیور آلات گرانقیمت مزین نکنید.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس