کد خبر 1064617
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
شبنم اسدی

بانوی ملی‌پوش یخنوردی ایران از بی‌توجهی مسئولان به این رشته ورزشی گلایه کرد.

به گزارش مشرق، شبنم اسدی در مورد آخرین وضعیت خود اظهار داشت: در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۸ که به صورت کمباین برگزار شد در ماده سرطناب به عنوان سومی دست یافتم و در کمباین پنجم شدم. تیم ملی کشورمان هم در همین رقابت‌ها موفق شد به عنوان نایب قهرمانی دست یابد. در مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۹ نیز تیم ملی ایران صاحب مدال نقره شد و در همین رقابت ها من به عنوان نخستین دختر یخنورد ایرانی توانستم فینالیست شوم.

بیشتر بخوانید:

تیم ملی یخ‎نوردی ایران قهرمان آسیا شد

وی افزود: سال گذشته با وجود اینکه از آمادگی بدنی بهتری برخوردار بودم و پیشرفت چشمگیری داشتم، شرایط آنگونه که می‌خواستم پیش نرفت و نتوانستم به اهدافی که داشتم، دست یابم. متاسفانه از سه مسابقه جهانی که سال گذشته برگزار شد، من فقط در یک مسابقه شرکت کردم. رقابت‌های سوئیس را به دلیل نبود اسپانسر مالی از دست دادم.

ملی‌پوش یخنوردی کشورمان به اعزام نشدن به مسابقات جهانی چین اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه قرار بود با هزینه شخصی در مسابقات جهانی چین شرکت کنم و حتی برای گرفتن ویزا اقدام کرده بودم و فدراسیون هم در ابتدا برای اعزام من موافقت کرده بود، متاسفانه نزدیک مسابقات به من اعلام کردند که نمی‌توانم شرکت کنم به عبارت دیگر اجازه شرکت در این رقابت‌ها به من داده نشد و من در این مسابقات ثبت‌نام نشدم. در این بین با توجه به عملکرد قابل دفاعی که در مسابقات جهانی سال گذشته داشتم، هیچ توضیحی هم به من داده نشد که چرا نمی توانم در این مسابقات شرکت کنم. باید بگویم این مسئله ضربه بزرگی به من زد و مدال جهانی را از دست من درآورد.

اسدی خاطرنشان کرد: سال گذشته فقط توانستم در مسابقات کره جنوبی شرکت کنم که به صورت جهانی و آسیایی برگزار می‌شد و نتایجم هم در مقایسه با دو سال قبل خیلی بهتر شده بود و در هر دو ماده پیشرفت کرده بودم. در مسابقات ماده سرطناب توانستم عنوان پنجمی آسیا و یازدهمی جهان را کسب کنم. در ماده سرعت خیلی تمرین و سرمایه‌گذاری کرده بودم، حتی اردوهای روسیه را با هزینه شخصی شرکت کردم، فقط به این دلیل که بتوانم روی دیواره سرعتی یخی تمرین کنم و زمانم خیلی بهتر شده بود. زمانی که در این مسابقات ثبت کردم، نسبت به دو سال قبل خودم بهتر بود، حتی نسبت به نفر اول دو سال قبل هم بهتر بود.

وی با تاکید بر نقش امکانات و داشتن شرایط خوب برای کسب نتیجه مطلوب، گفت: مسئله این است که تیم‌های دیگر به ویژه تیم‌های آسیایی در این رشته سرمایه‌گذاری کردند و نفرات جدیدی را در این دور از رقابت‌ها دیدیم و آنها شرایط تمرینی و امکانات بهتری داشتند و متاسفانه وقتی رقابت در سطح جهانی است و ورزشکاران در این سطح حرفه‌ای رقابت می‌کنند، امکانات نقش مهمی دارد و در این زمینه رقابت کشور ما با سایر کشورها عادلانه نیست.

ملی‌پوش یخنوردی دلیل از دست دادن مدال جهانی چین را امکانات و شرایط تمرینی بهتر رقیبش عنوان کرد و ادامه داد: من مدال جهانی چین را به این دلیل از دست دادم که نتایج ورزشکاری که در این مسابقات روی سکوی سومی ایستاد در مسابقات جهانی سال گذشته و هم در رقابت‌های جهانی کره جنوبی و حتی در تمرینات اردوی روسیه در مقایسه با من نتایج پایین‌تری داشت و فکر می‌کنم به راحتی می‌توانستم برنز جهانی و شاید هم مدالی بهتر داشته باشم اما این امکان از من گرفته شد و برایم خیلی ناراحت کننده بود.

اسدی که از بی‌توجهی به او و نتایجی که کسب کرده ناراحت است، اظهار داشت: همه ورزشکاران می‌دانند که مسابقات یک سر برد و یک سر باخت است و خیلی از عوامل می‌تواند در این مسئله تاثیرگذار باشد اما آنچه مرا خیلی ناراحت می کند و منجر به دلگیری من می‌شود این است که سال گذشته که برای مسابقات جهانی تمرین می‌کردم و قرار بود به عنوان یکی از اعضای تیم ملی در رقابت‌ها شرکت کنم، هیچکس در طول سال سراغم را نگرفت که ببیند در چه وضعیتی هستم. هیچکس سوال و یا تلاشی برای بهبود این وضعیت نکرد، وقتی هم که از مسابقات کره جنوبی برگشتم تا همین امروز هیچیک از مسئولان یک "خسته نباشی" خشک و خالی هم به من نگفتند و کسی سراغی از من نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه حداکثر تلاشم را کردم و بهترین نتیجه آن سال را کسب کردیم و توانستیم به عنوان سوم تیمی آسیا برسیم اما اصلا تلاش‌مان دیده نشد و این برای ورزشکار ناراحت کننده است. اینکه هیچ توجهی به ورزشکاران نمی‌شود و تلاش‌های‌شان دیده نمی‌شود، می‌تواند دلسرد و ناامید کننده باشد. هنوز که هنوز است پاداش قهرمانان سال ۹۷ را به ما نداده اند. 

ملی‌پوش یخنوردی افزود: تنها کسی که در این سال ها و در میان همه حاشیه‌ها به من امید می‌داد و سعی می‌کرد مرا دلگرم نگه دارد، مربی خوبم مجتبی ثقفی بود که همیشه سعی کرد با وجود همه این شرایط مرا امیدوار نگه دارد و تمریناتم را طوری برنامه‌ریزی کند که پیشرفت داشته باشم و به هدفم نزدیکتر شوم.

اسدی درخصوص شرایط تمرینی خود اظهار داشت: در سال ۹۹ با توجه به بیماری همه‌گیر ویروس کرونا من هم مثل سایر ورزشکاران هم رشته‌ای خودم، شرایط تمرینی که قبلا در باشگاه به صورت اختصاصی داشتم را نمی توانم داشته باشم اما سعی می‌کنم تمریناتم را در منزل ادامه دهم برای اینکه آمادگی‌ام را بالا نگه دارم و وضعیت بدنی‌ام را حفظ کنم و کمترین افت را داشته باشم تا به محض اینکه شرایط به حالت عادی برگشت و توانستم از تمرینات اختصاصی‌ام استفاده کنم، بتوانم در کمترین زمان به نقطه اوجی که می‌خواهم برسم. درباره تقویم مسابقات امسال هم هنوز چیزی اعلام نشده و نمی‌دانم مسابقات از چه تاریخی و در کدام کشور برگزار می‌شود.

وی درباره حضور دوباره یخنوردی در بازی‌های المپیک زمستان اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: رشته ما در دو دوره قبلی بازی‌های المپیک زمستانی به صورت آزمایشی حضور داشت و قرار بود در دوره قبلی مجددا به صورت آزمایشی باشد اما دوره قبل به دلیلی که نمی‌دانم چه بود لغو شد و در مورد اینکه در دوره بعد المپیک حضور دارد یا نه هنوز چیزی اعلام نشده و نمی‌دانم به چه صورت است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس