کد خبر 1064381
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
تلفات کرونا در آمریکا به 14 نفر رسید

کرونا یک ماه نیست به آمریکا رسیده، اما با ۳۱.۱ درصد از کل انقباض اقتصاد جهان، بالاترین خسارت را به این کشور زده است.

به گزارش مشرق، «محمد ایمانی» تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

آیا کرونا با سیطره اقتصادی آمریکا  و موضوع تحریم ها همان می کند که موریانه با پیمان مشرکان برای محاصره و تحریم مسلمان کرد؟

مشرکان ضمن امضای یک پیمان، پیامبر (ص) و مسلمانان را به مدت سه سال مورد محاصره شدید قرار دادند. اما پس از سه سال، به اراده الهی، موریانه آن پیمان را خورد و همین حجتی شد برای حقانیت پیامبر.

ویروس کرونا، اکنون بیش از هر کشور دیگری به جان اقتصاد و اقتدار آمریکا افتاده است. آمریکا دیروز مجبور شد نفت 18 دلاری را منفی ۳۵ دلار بفروشد، یعنی پولی هم به خریداران بدهد. چرا که دیگر جایی برای انبار کردن نفت خود ندارد.

کرونا یک ماه نیست به آمریکا رسیده، اما با ۳۱.۱ درصد از کل انقباض اقتصاد جهان، بالاترین خسارت را به این کشور زده است. به گزارش مؤسسه اعتبارسنجی مودی، کرونا تا کنون ۲۹ درصد از تولید ناخالص آمریکا را از بین برده است.

اقتصاد آمریکا ۳۵۰ میلیارد دلار ضرر کرده، در حالی که حملات ۱۱ سپتامبر، ۱۱۱ میلیارد دلار ضرر به همراه داشت. تلفات کرونا، پنج برایر تلفات آمریکا در جنگ افغانستان و عراق است.

«کمیته بودجه فدرال مسئولانه» پیش‌بینی کرده اثرات و هزینه های شیوع کرونا، کسری بودجه دولت  را  چهار برابر کند.

واشنگتن پست نوشت تحلیلگران اقتصادی از اینکه شیوع کرونا، اوضاع فاجعه‌باری را رقم‌زده و باعث افزایش بدهی ملی به بالاترین میزان از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون شود، نگران هستند.

ترامپ با همه غرورش اعتراف کرد که کرونا، اقتصاد آمریکا را "تعطیل" کرده است. او با تاخیر مجبور شد "وضعیت فاجعه" در پنجاه ایالت اعلام کند اما چنان تحت فشار است که خواستار پایان قرنطینه ولو با استفاده از آشوب مسلحانه حامیانش در چند ایالت شود؛ نوعی وضعیت ارّه نشینی!

کرونا موجب بیکار شدن 22 میلیون آمریکایی شده. شبکه سی‌ان‌ان می گوید "کرونا در یک ماه، جهش یک دهه گذشته اقتصاد آمریکا را نابود کرد".

روزنامه نیویورک تایمز هم خاطر نشان کرد:
"مارگارت بورکه وایت، عکاسی است که سال ۱۹۳۷ در زمان رکود بزرگ، عکس معروف را گرفت: در حالی که مردم ِنگران در صف دریافت کمک‌ ایستاده بودند، بیلبورد بالای سرشان، خانواده مرفهی را لبخندزنان در یک خودرو راحت نشان می‌داد. روی بیلبورد نوشته بود «هیچ راهی مانند راه آمریکا نیست.»

رکود ناشی از کرونا، ناگهان آمریکا را به همان دوران بازگرداند. در نسخه به‌روز شده  عکس، خودروها چند مایل صف ایستاده‌اند تا غذا بگیرند، کارگران بیکار روزها برای پر کردن درخواست حقوق بیکاری تلاش می‌کنند و بیماران خارج از بیمارستان‌ها برای تست کرونا تمام شب را در صف می‌ایستند.

در اقتصادی که به خاطر موفقیت هایش ستوده شده، اساسی‌ترین نیازها - غذا، پناهگاه و مراقبت‌های پزشکی - ناگهان کمیاب شده . ۵ میلیون نفر فقط طی یک هفته درخواست حقوق بیکاری داده‌اند.

از هر ۱۰ نفر ۴ نفر پول کافی برای پرداخت هزینه‌های غیرمترقبه را دارند. کرونا موجب شده ضعف‌های اقتصاد ما به یکباره آشکار شود... ما یک جامعه افسرده و شکست‌خورده‌ایم".

بیراه نیست مجله ‌ آلمانی اشپیگل، مجسمه آزادی را در بستر بیماری تصویر کرده و می نویسد «مدیریت فاجعه‌آمیز، آمریکا را به مرکز کرونا که با سقوط اقتصادی بی‌سابقه روبه‌رو است، تبدیل کرد. آیا شاهد انفجار ابرقدرت هستیم؟".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    25 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا
  • مجتبی IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    21 0
    دیدید اخرش مرگ به جون امریکا افتاد مرگ بر امریکا
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    3 2
    مگس ممکنه بخوردش ولی موریانه نه !!!
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 0
    دائما دعا میکردیم و از خداوند میخواستیم با ظالمان جهان برخورد کند و انتظار داشتیم امریکا . انگلیس. فرانسه و..ِ.را به خاطر جنایت هایشان برعلیه بشریت تنبیه کند و امروز شاهد بخشی از تنبیه خداوند نسبت به قومی هستیم که با چپاول و باج گیری سران خود از دیگر ملت ها مخالفت نمی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس