کد خبر 1064299
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
غلامحسین اسماعیلی نمایه

سخنگوی قوه قضائیه گفت: گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه خواهران و برادران ایثارگرانه یک کار جهادی بدون نام و نان و غیرقابل نمایش را عهده دار شدند.

به گزارش مشرق،  غلامحسین اسماعیلی در بیست و چهارمین نشست خبری خود که به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت پخش شد ضمن تبریک به مناسبت قرار داشتن در آستانه حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: کرونای موسوم به کووید 19 نباید ما را از کروناهای خطرناک دیگر غافل کند؛ مواظب باشیم کرونای گناه و معصیت و ظلم و بی‌عدالتی و تعدی و تجاوز به حقوق دیگران و کرونای غفلت و فراموشی از خود و خالق ما را به ورطه هلاکت نکشاند.

وی افزود: در کرونای موسوم به کووید 19 آموزش دیدیم که پنجره‌ها را باز کنیم تا هوا گردش داشته باشد و اکنون پنجره‌های رحمت الهی باز شده و نسیم رحمت وزیدن گرفته و نباید از این فضا غافل شد. 

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: به بهانه‌های مختلف دنبال روزه نگرفتن نباشیم. فتاوای علما درباره ممنوعیت روزه برای کسانی که روزه برای آنها ضرر دارد واضح و روشن است و امری تازه نیست. کسانی که به هر دلیل از روزه گرفتن معذور هستند، باید حرمت این ماه و روزه‌داران آن را نگه دارند و از خوردن و آشامیدن به صورتی علنی اجتناب کنند. اصناف و کسبه به ویژه کسبه ارائه کننده مواد خوراکی و آشامیدنی، باید به حرمت این ماه و اقتضائات آن توجه کافی داشته باشند.

اسماعیلی گفت: از سنت‌های خوب این ماه سفره‌های افطاری بوده و هست و اگر به دلیل شرایط فعلی، امکان دعوت به این سفره‌ها فراهم نشد، به رفتار خداپسندانه رهبری تأسی بجوییم که دستور دادند در این ماه برای نیازمندان سبد معیشتی تهیه شود. 

این مقام مسئول در قوه قضائیه به عنوان یک نظر شخصی ادامه داد: از متولیان تدوین دسورالعمل‌های کرونایی تقاضا دارم، برای تشکیل جلسات محدود مذهبی و نمازهای جماعت در این ماه نیز دستورالعمل و پروتکل بنویسند و ساده‌ترین راه را که تعطیلی مساجد است برنگزینند و می‌شود مساجد را نیز با تدوین پروتکل‌هایی برای این ایام مهیا کرد. 

وی همچنین از گروه‌های جهادی مردمی و کادر درمانی تشکر کرد و گفت: یک تشکر ویژه از گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه خواهران و برادران دارم که ایثارگرانه یک کار جهادی بدون نام و نان و غیرقابل نمایش را عهده دار شدند و آن عبارت است از انجام امور شرعی شامل غسل، کفن و دفن اموات کرونایی که هم یک تکلیف شرعی بود و هم موجب آرامش خانواده‌های داغدیده‌ای که عزیزان خود را در این ایام از دست دادند. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس