کد خبر 1064244
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
زلاتان

هم‌تیمی زلاتان در لس‌آنجلس گلکسی نکات جالبی از زمان حضور این بازیکن سوئدی در تیم آمریکایی را بازگو کرده است.

به گزارش مشرق، زلاتان ایبراهیموویچ ستاره سوئدی میلان، دو فصل در لیگ آمریکا (MLS) و برای تیم لس‌آنجلس گلکسی بازی کرد. در آن مدت او توانست ۵۳ گل برای این تیم آمریکایی بزند و ۱۲ پاس گل نیز بدهد و در مجموع آمار درخشانی را ثبت کرد. مهاجم باتجربه سوئدی همچنین نقشی کلیدی در صعود تیم لس‌آنجلس به مرحله پلی‌آف لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا در سال ۲۰۱۹ داشت، هرچند که در نهایت او نتوانست همراه با این تیم به قهرمانی برساند و آرزویی که برای گلکسی و هوادارانش از سال ۲۰۱۴ تا به حال دست‌نیافتنی بوده را برآورده کند.

بیشتر بخوانید:

زلاتان ۹۰ دقیقه داد می‌زد و توهین می‌کرد

دوران حضور زلاتان در آمریکا همراه با جنجال‌های زیادی بود چراکه او در بسیاری از بازی‌ها با بازیکنان تیم‌های حریف درگیر می‌شد و حاشیه‌های زیادی را به وجود می‌آورد. از سوی دیگر گزارش‌هایی از درگیری‌های او با اعضای داخل باشگاه لس‌آنجلس گلکسی نیز منتشر شده بود و حالا یکی از این اتفاقات توسط ژئوائو پدرو هم‌تیمی سابق زلاتان در لس‌آنجلس، افشا شده است.

تهدید
ژئوائو در مورد دیداری صحبت کرد که گلسی به تیم هوستون دینامو باخت و همین موضوع باعث شد این تیم در رده سیزدهم کنفرانس غرب قرار بگیرد و صعود به مرحله پلی‌آف را نیز از دست بدهد. به گفته این بازیکن، بعد از آن مسابقه، زلاتان در رختکن شروع کرده به داد و فریاد و همه اعضای تیم را تهدید کرده است: «او گفت، اگر اومدین اینجا که برید توی ساحل گردش کنید یا توی هالیوود قدم بزنید، بگید که ما هم بدونیم. من ۳۰۰ میلیون یورو پول توی حسابم دارم، یک جزیره هم دارم، هیچ نیازی به این چیزها ندارم. اولین نفری که چیزی به من بگه می‌زنم می‌کشمش!» پدرو این حرف‌ها را در گفت‌وگو با روزنامه پرتغالی رکورد زده است.

حضور زلاتان ایبراهیموویچ در هر تیمی خبرساز است و او را در صدر اخبار قرار می‌دهد و این ماجرا در لیگ آمریکا نیز به همین شکل بود. خیلی‌ها فکر می‌کردند که او بعد از حضور در آمریکا و پایان بازی در لس‌آنجلس گلکسی از فوتبال خداحافظی خواهد کرد اما او باز هم برخلاف تصور افکار عمومی عمل کرد و تصمیم گرفت دوباره به سطح اول فوتبال جهان یعنی به فوتبال اروپا برگردد. او آمد به میلان و برای بالا کشیدن این تیم بحران‌زده نیز کاملاً مصمم نشان داد. قبل از اینکه ماجرای ویروس کرونا پیش بیاید و بازی‌های فوتبال در همه جای جهان از جمله در ایتالیا، متوقف شود، ایبرا در هشت بازی توانست به میدان برود و در همین بازی‌ها نیز سه گل زد و یک پاس گل در مجموع ۶۶۵ دقیقه حضور خود در میدان ثبت کرد.

دورقمی
روزنامه گاتزتادلواسپورت هم در گزارشی دیگر در مورد زلاتان نوشته است این بازیکن روز پنج‌شنبه به میلان برمی‌گردد تا تمرینات خود را شروع کند و به دنبال آن است که برای پانزدهمین فصل متوالی آمار گلزنی خود را دورقمی کند. ستاره این روزهای روسونری در ژانویه به میلان ملحق شد و در دوره دوم حضور خود در این تیم نیز، کاملاً تأثیرگذار نشان داده است. گل‌های او در تغییر نتیجه دیدارهای میلان مقابل کالیاری و همچنین در شهرآورد مقابل اینتر، تأثیرگذار بود. ضمن اینکه او از لحاظ روحی نیز تیم میلان را تقویت کرد و باعث شد بازیکنان این تیم با اعتماد به نفس بیشتری به میدان بروند. ایبراهیموویچ همچنین در جام‌حذفی ایتالیا و دیدار مقابل تورینو و جنوا گل زد که این دومی آخرین مسابقه‌ای بود که میلان قبل از وقفه به وجود آمده در فوتبال ایتالیا انجام داد. مهاجم ۳۸ ساله و بلندقد روسونری در طول این مدتی که همه کشورها از جمله ایتالیا در قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی به سر می‌بردند توانسته تمرینات شخصی خود را در سوئد انجام دهد تا برای بازگشت به ایتالیا کاملاً آماده باشد و حالا قصد دارد از روز پنج‌شنبه تمرینات خود را در میلان ادامه دهد.

فرصتی برای ثبت آمار رؤیایی
او ۱۲ بازی به همراه میلان فرصت دارد تا دست‌کم شش گل دیگر به ثمر برساند و تعداد گل‌های خود را در این فصل نیز دورقمی کند. اتفاقی که برای پانزدهمین فصل متوالی در دوران فوتبال او رخ می‌دهد و یک آمار رؤیایی در سطح اول فوتبال جهان به حساب می‌آید. روزنامه «گاتزتا دلو اسپورت» به این آمار زلاتان در ۱۵ فصل اخیر اشاره کرده و مجموع گل‌های او را در لیگ و جام‌حذفی به حساب آورده است که در تک‌تک این فصل‌ها او توانسته آمار بیش از ۱۰ گل را به نام خود ثبت کند. البته برای فصولی که او دست‌کم ۱۰ بازی برای تیم خود انجام داده است. زلاتان در مجموع ۴۶۰ گل در مجموع ۷۵۱ بازی دوران حرفه‌ای خود تاکنون به ثمر رسانده است. او تجربه بازی در تیم‌های آژاکس، یوونتوس، اینتر، بارسلونا، میلان، پاری‌سن‌ژرمن، منچستریونایتد، لس‌آنجلس گلکسی و دوباره میلان را در کارنامه خود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس