کد خبر 1064237
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
گل محمدی

زمانی که یحیی گل‌محمدی در نقل و انتقالات نیم‌فصل به پرسپولیس برگشت و قراردادی یک سال و نیمه امضا کرد، فکر خیلی چیزها را نکرده بود.

به گزارش مشرق، از بحران کرونا و تعطیلی لیگ برتر که بگذریم باید به دردسری اشاره کنیم که از حالا شروع شده و فصل آینده اسکلت اصلی پرسپولیس را به‌هم بریزد. اسکلتی که خیلی‌ها معتقدند دلیل اصلی موفقیت پرسپولیس در سال‌های اخیر مرهون حفظ آن توسط برانکو و باشگاه بوده است.


خداحافظ بیرو!
سرالکس فرگوسن داشتن دروازه‌بان خوب را به معنای طی کردن ۵۰ درصد مسیر قهرمانی می‌داند. موضوعی که یحیی گل‌محمدی هم به خوبی به آن واقف است و در شهرخودرو رحمتی و در ذوب‌آهن مظاهری را داشت. هرچند پرسپولیس گلر خوبی مثل بوژیدار رادوشوویچ را در اختیار دارد، اما این گلر کروات در سایه رقابت با علیرضا بیرانوند بهترین گلر آسیا به این درجه از آمادگی رسید. حالا با جدایی قطعی علیرضا بیرانوند و سفر او به بلژیک دروازه تیم گل‌محمدی با چالش بزرگی مواجه خواهد شد.

پسر شجاع و پیشنهاد ۱۵ میلیاردی
شجاع خلیل زاده هم در چند فصل اخیر ستون خط دفاع پرسپولیس به همراه سیدجلال حسینی بوده است. گرچه سیدجلال و محمدحسین کنعانی‌زادگان فصل آینده هم قرارداد دارند، اما یحیی اعتقاد بیشتری به شجاع خلیل زاده دارد. مدافعی که به خاطر تبعیض‌های موجود و کم بودن دستمزدش نسبت به سایر بازیکنان به شدت ناراحت است، مضاف بر اینکه به قول خودش با پیشنهادی ۱۵ میلیارد تومانی از چین مواجه شده است. جدایی خلیل زاده از پرسپولیس (با توجه به بند جدایی قراردادش) یکی از بزرگ‌ترین مشکلات یحیی گل‌محمدی در فصل آینده خواهد بود.
بیشتر بخوانید:

نارضایتی بشار و پیشنهاد قطر و عربستان
یکی دیگر از بازیکنان ناراضی و شاکی پرسپولیس بشار رسن است. هافبک عراقی به قول خودش فقط ۵ درصد و به روایت بعضی‌ها ۱۰ درصد پول گرفته و به درستی حق دارد اندازه بقیه (بخوانید ۵۰ درصد) پول بخواهد. او هم در مصاحبه‌های اخیرش ضمن اشاره به پیشنهادات خود اعلام کرده امسال آخرین فصل حضورش در پرسپولیس خواهد بود. یحیی گل‌محمدی ارزش‌های هافبک عراقی خود را در آخرین شهرآورد و برابر استقلال تهران بیش از همه احساس کرد و شنیدیم از باشگاه خواسته است قرارداد بشار را تمدید کنند، اما بعید است این اتفاق بیفتد!

ترابی به اروپا می‌رود؟!
ستاره پرسپولیس در فصل جاری بدون شک مهدی ترابی بود. هافبکی که با زدن ۸ گل و دادن ۵ پاس گل بهترین بازیکن لیگ هم به شمار می‌رود و به واسطه همین درخشش در پرسپولیس با پیشنهادات جدی و وسوسه‌انگیزی از اروپا مواجه شده است.
از بدشانسی یحیی گل‌محمدی این بازیکن مؤثر هم بندی در قراردادش گنجانده که در صورت رسیدن پیشنهاد خارجی می‌تواند با پرداخت ۳۵ درصد از اصل قرارداد از این تیم جدا شود!

علیپور در راه بیرانوند؟!
قرارداد علی علیپور نیز در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد و او هم می‌تواند بدون پرداخت پولی به اروپا برود. مهاجم اول پرسپولیس از لیگ پرتغال و بلژیک پیشنهاد داشته و خودش دوست دارد فوتبالش را در قاره سبز دنبال کند، بنابراین حفظ علی علیپور هم کار بس دشوار و شاید غیرممکنی باشد. ناگفته پیداست پیدا کردن مهاجمی در سطح علیپور که در پرسپولیس هم جواب دهد چقدر کار مشکلی برای یحیی گل‌محمدی است.
نکته؛ در کنار نفرات مورد اشاره زمزمه‌هایی هم مبنی بر احتمال جدایی سیامک نعمتی، محمد نادری، کریستین اوساگونا و محسن ربیع‌خواه (به‌رغم داشتن قرارداد) نیز به گوش می‌رسد.
منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس